Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

rik079 schreef:Is het eigenlijk al opgemerkt dat Connexxion die bussen die ze in 2012 van htm hebben gekocht inzet? (nu de CXX 6765 tot 6775 serie)
ik heb er al foto's van gemaakt op dienst maar het was me nog opgevallen. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
rik079
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 nov 2017, 15:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door rik079 »

Als ik het even heel brutaal mag vragen: mag ik die foto's eens zien? :-)
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 08 nov 2017, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tapatalk handtekening verwijderd
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Klein triviantje: deze wagens zijn niet aangekocht door Connexxion maar in huur van MRDH die formeel eigenaar van deze wagens is. Bron: https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... egio_0.pdf
rik079
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 nov 2017, 15:31

Re: RE: Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door rik079 »

En zijn er dan ook nog voornemens om deze bussen ook in Zoetermeer te laten rijden? Heb er (helaas) nog geen gezien (in Zoetermeer dan)
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 08 nov 2017, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote + tapatalk handtekening verwijderd
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Nee. Deze wagens moeten op omlopen die per dag de meeste kilometers maken. In de huidige situatie zijn dat omlopen vanuit vestiging Den Haag en dan specifiek de diensten "op Leiden".
rik079
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 nov 2017, 15:31

Re: RE: Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door rik079 »

Balen, zo te horen blijft het voorlopig bij die foto's
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 08 nov 2017, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote + tapatalk handtekening verwijderd
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Misschien dat er in de nieuwe dienstenpakketten diensten in andere vestigingen ontstaan waar meer kilometers gemaakt worden. Als dat zo is zullen de bussen mogelijk die kant op verschuiven. Duimen maar!
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

rik079 schreef:Als ik het even heel brutaal mag vragen: mag ik die foto's eens zien? :-)
Geen foto’s, wel een filmpje: https://youtu.be/SIoeMM8wncQ
rik079
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 nov 2017, 15:31

Re: RE: Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door rik079 »

Ach nou wil ik echt niet rot doen maar ik had gehoopt op iets meer beeld van binnen gehoopt
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 08 nov 2017, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote + tapatalk handtekening verwijderd
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Daan76 schreef:Nee. Deze wagens moeten op omlopen die per dag de meeste kilometers maken. In de huidige situatie zijn dat omlopen vanuit vestiging Den Haag en dan specifiek de diensten "op Leiden".
dat klopt niet helemaal. Ze mogen niet op de snelweg dus geen 36. Aangezien de werkplaats van HTM ervaring heeft met de turbo wagens is het makkelijker om ze vanuit Den haag te laten rijden. Een dienst op Leiden is max 160 km terwijl er leukere rondjes in het Westland zijn wat rond de 200 km is.

Van de week zat er een turbo op lijn 50 @Rik079
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Waarom mogen ze niet op de snelweg? Is die wagen op lijn 50 dan ook om de snelweg heen gereden?

Het verhaal van omlopen/kilometers/Leiden heeft zo in de nieuwsbrief van Delft/Maasdijk gestaan. Het verhaal van de werkplaats die ervaring heeft doet daarnaast inderdaad wel de ronde maar heb er vraagtekens bij aangezien het in de nieuwsbrief anders stond en bovendien deze wagens alle 10 in Zoetermeer rijklaar gemaakt zijn na jaren van stilstand en daarna pas naar Den Haag zijn vertrokken. Daarom ben ik maar op de nieuwsbrief afgegaan.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: RE: Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door BrengMe »

rik079 schreef:Ach nou wil ik echt niet rot doen maar ik had gehoopt op iets meer beeld van binnen gehoopt Afbeelding
Op zich is daar niks bijzonders aan. Is gewoon hetzelfde interieur als de bussen van HTMbuzz hebben.
rik079
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 nov 2017, 15:31

Re: RE: Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door rik079 »

Daan76 schreef:Waarom mogen ze niet op de snelweg? Is die wagen op lijn 50 dan ook om de snelweg heen gereden?

Het verhaal van omlopen/kilometers/Leiden heeft zo in de nieuwsbrief van Delft/Maasdijk gestaan. Het verhaal van de werkplaats die ervaring heeft doet daarnaast inderdaad wel de ronde maar heb er vraagtekens bij aangezien het in de nieuwsbrief anders stond en bovendien deze wagens alle 10 in Zoetermeer rijklaar gemaakt zijn na jaren van stilstand en daarna pas naar Den Haag zijn vertrokken. Daarom ben ik maar op de nieuwsbrief afgegaan.
Ik heb er overigens wel ooit één in Zoetermeer zien rijden, maar die was buiten dienst.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 09 nov 2017, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tapatalk handtekening verwijderd
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Iets anders, HTM(Buzz) gaat 5 elektrische bussen inzetten op lijn 28, die niet meer een rondje gaat rijden maar zoals “vroeger” gaat rijden, en dan niet naar Den Haag Centraal maar naar Norfolk gaat rijden. Zie https://www.facebook.com/groups/1789654 ... mail_notif
Laatst gewijzigd door Stadsbus op vr 10 nov 2017, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Ehm, zelfs nadat ik ben ingelogd op Facebook kan ik die pagina niet zien. :X
Maar hoe wordt de route dan precies? Op zich is het wel begrijpelijk dat de route wordt geweijzigd, aangezien vanaf december Connexxion-lijn 46 ook va de Binckhorst rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: RE: Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

rik079 schreef:Ik heb er overigens wel ooit één in Zoetermeer zien rijden, maar die was buiten dienst.
Waarschijnlijk proefritten door de TD. Ze zijn vrij lang bezig geweest om alle bussen weer rijvaardig te krijgen. Daarnaast kan het natuurlijk altijd voorkomen dat er bij wijze van uitzondering (bijvoorbeeld wegens vervangen van een defect geraakte bus) een ex HTM wagen ook buiten de Leidse lijnen te zien zal zijn maar dit spreekt voor zich.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daan76 »

Meltrain schreef:Ehm, zelfs nadat ik ben ingelogd op Facebook kan ik die pagina niet zien. :X
Maar hoe wordt de route dan precies? Op zich is het wel begrijpelijk dat de route wordt geweijzigd, aangezien vanaf december Connexxion-lijn 46 ook va de Binckhorst rijdt.
https://www.ovpro.nl/bus/2017/11/08/htm ... he-bussen/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door dylanwild94 »

rik079 schreef:Als ik het even heel brutaal mag vragen: mag ik die foto's eens zien? :-)
natuurlijk mag dat. :Y
AfbeeldingConnexxion 6771 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Meltrain schreef:Ehm, zelfs nadat ik ben ingelogd op Facebook kan ik die pagina niet zien. :X
Hopelijk werkt dit :p
(als je er op klikt, wordt het bestand automatisch gedownload)
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Michael »

Daan76 schreef:Waarom mogen ze niet op de snelweg?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja. Ik vraag me toch echt af waarom een bus niet op de snelweg zou mogen.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Er zijn Connexxion (oud Veolia Haaglanden) bussen overgegaan naar HTMBuzz, met het (tot nu toe) zelfde nummer. Ik heb in ieder geval de 6636, 6637, 6646 en de 6750 met HTM(buzz) stickertjes gezien, hier.
(je moet wel ingelogt zijn op Facebook en lid zijn van de groep Openbaarvervoer Bussen in de BeNeLux.)
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Etienne »

En dit zijn dus de ex 9102 - 9107 die eerder bij Syntus hebben gereden en nu dus bij HTM terecht zijn gekomen voor tramvervangend vervoer (of gehuurd mogelijk).
Laatst gewijzigd door Etienne op vr 10 nov 2017, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Hier staan de belangrijkste wijzigingen, en wat mij opvalt is dat we een belbus krijgen, lijn 53.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Dat lijn 53 tijdens de daluren een belbus wordt, was al even bekend (en staat ook al op de Wiki :wink: ), maar wat wel opvalt, is dat in het artikel staat dat een rit met de belbus € 2,- kost, terwijl in het busboekje een tarief van € 2,35 wordt genoemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

In haaglanden hoor je nu bij de halte omroep ook nog een stukje over het afschaffen van contant geld en over het pinnen in de bus. Op lijn 36 hoor je dat alleen bij halte Dedemsvaartweg terwijl je op lijn 37 het hoort bij halte Paterswoldestraat, Parijsplein, Krakeelpolderweg en halte Zuidpoort.

Je zou verwachten dat je op lijn 36 dat ook nog bij Naaldwijk en Schiedam zou horen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten