Pagina 5 van 120

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 22 aug 2013, 19:46
door Meltrain
Ja, op de lijnennetkaart bij de haltes staat al sinds december dat lijn 22 en 29 allebei 22 zijn, maar in de praktijk was dat nog niet zo.
Dan wordt het straks wel opletten in welke lijn 22 je stapt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 15:51
door iljitsch
Afbeelding

?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 15:55
door Suus
Trams met anti-zwaartekracht zodat je tegen het plafond zit?

(Misschien moet je even de foto omdraaien... :wink: )

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 16:24
door iljitsch
Ugh, ik trap er steeds weer in...

Maar waar ik op doelde was de missende bank in de 3063. Even dacht ik dat er een extra bagageruimte bijgekomen was, of economy+ met extra beenruimte ofzo.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 20:26
door Meltrain
In Rotterdam zijn een paar jaar geleden uit alle Citadissen (2000-serie) twee rijen stoelen gehaald om een rolstoelplek te kunnen maken.
misschien gaat zoiets in Den Haag ook gebeuren (maar dan voor rollators of kinderwagens) en is de 3063 de testtram?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 21:56
door Anne
Is niet nodig want alle GTL's hebben al een bagage/kinderwagen ruimte voorin de midden-bak.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 22:05
door Meltrain
Weet ik, maar met twee rollators is die al bijna vol.
Dus misschien komt er een extra plek?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 10 sep 2013, 10:08
door iljitsch
Ja, zoiets dacht ik dus ook even, maar met één bank eruit kom je er niet, dat levert niet genoeg ruimte op voor rollators of kinderwagens. Zal wel gewoon een kapotte bank zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 10 sep 2013, 13:47
door Edwin
Trambestuurder vervolgd voor ongeval Den Haag
Een 61-jarige trambestuurder die een jaar geleden in Den Haag met zijn tram tegen een andere tram botste en waardoor ongeveer 25 gewonden vielen, moet voor de strafrechter komen.

Lees verder

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 15:02
door Delftse Chauff
iljitsch schreef:Afbeelding

?
In het koffiehok op het Abtswoudsepark in Delft lag van de week een trambank op de grond.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 01 okt 2013, 13:43
door Edwin
Vanaf 7 oktober wordt lijn 19 de vierde (?) lijn waarop de RegioCitadis-voertuigen gaan rijden.
Tevens wordt de route korter: "Tram 19 rijdt dan van beginpunt MCH Antoniushove naar eindpunt Delft-Noord (halte Nieuwe Plantage)"".
Lees verder

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 01 okt 2013, 15:50
door Meltrain
De halten Brasserskade (dit geldt voor beide richtingen) en het eindpunt halte Nieuwe Plantage (alleen richting Delft Noord) hebben een te grote afstand tussen perron en voertuig.
Hoe kan de halte Nieuwe Plantage in een richting een te grote afstand hebben tussen tram en perron, terwijl de eind- en beginhalte dezelfde zijn? :P
Verder is die halte dan verkeerd aangelegd als de afstand te groot is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 01 okt 2013, 17:00
door Edwin
Meltrain schreef:
De halten Brasserskade (dit geldt voor beide richtingen) en het eindpunt halte Nieuwe Plantage (alleen richting Delft Noord) hebben een te grote afstand tussen perron en voertuig.
Hoe kan de halte Nieuwe Plantage in een richting een te grote afstand hebben tussen tram en perron, terwijl de eind- en beginhalte dezelfde zijn? :P
Verder is die halte dan verkeerd aangelegd als de afstand te groot is.
Daar zijn ze in Den Haag heel goed in. Er zijn wel wat meer RR-haltes waar je nog veilig met je scootmobiel of rollator kan in- of uitstappen.
Vraag is wel of tram 19 ook RandstadRail 19 (RR19) gaat worden genoemd. RR2 werd ook nog lang met beide namen betiteld.

Verder: Halte Moerweg lijn 9 verdwijnt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 14:29
door Meltrain
Edwin schreef: Vraag is wel of tram 19 ook RandstadRail 19 (RR19) gaat worden genoemd. RR2 werd ook nog lang met beide namen betiteld.
Op de lijnennetkaart in de trams staat lijn 19 wel bij de RR-lijnen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 00:22
door Lange_Dre
Kleine update Rail materieel HTM:

De 2de generatie GTL Pekel trams krijgen een afwijkend kleurschema dat doet denken aan de kleur die ooit voor de 1ste generatie GTL's bedacht was. Daarnaast krijgen de vier Pekel GTL's een zachte neus dit omdat de trams buiten het winter seizoen als les trams gebruikt gaan worden. In de winter word de zachte neus vervangen door een sneeuw schuiver.

De eerste nieuwe Pekel GTL die het nieuwe kleur schema heeft gekregen is de 3011:
Afbeelding
Afbeelding
Bron: http://www.haagsetrams.nl

GTL 3131 heeft een nieuw type beugel gekregen die erg doet denken aan het type dat de Randstadrail trams ook dragen.
Afbeelding

Medio september 2013 is de 3118 in de werkplaats aan de Lijsterbesstraat als proef voorzien van een zachte neus, gemaakt van ander materiaal.
Afbeelding
Begin oktober 2013 is de 3137 als eerste tram voorzien van een rode zachte neus, gemaakt van ander materiaal.
Afbeelding

Met ingang van 7 oktober 2013 rijdt lijn 19 met RandstadRailvoertuigen. Aan de kant van Leidschendam maakt lijn 19 nu gebruik van de tailtrack bij het ziekenhuis Antoniushove. Aan de kant van Delft is lijn 19 ingekort van Delft Tanthof naar de tailtrack bij de halte Nieuwe Plantage (Delft Noord).
Afbeelding Afbeelding

Bron: haagstramnieuws.org

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 14:13
door iljitsch
Randstadrail helemaal tot in Dellef, u hoort het zellef!

Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 18:16
door dylanwild94
nou ben ik benieuwd wat dat andere materiaal is voor de zachte neus :?: en wat ze hiervoor gebruikte :?:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: vr 11 okt 2013, 01:15
door htm_tram
Ivm de "kom uit de kast dag" rijden alle GTL's met regenboog vlaggetjes rond deze vrijdag ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: vr 11 okt 2013, 10:17
door Meltrain
Die 3011 lijkt met die gele kleur (vooral aan de achterkant) heel erg op een Rotterdamse ZGT. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: vr 11 okt 2013, 10:31
door Suus
De kleurstelling zelf doet mij belachelijk veel denken aan Dresden :)

Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: vr 11 okt 2013, 21:10
door iljitsch
htm_tram schreef:Ivm de "kom uit de kast dag" rijden alle GTL's met regenboog vlaggetjes rond deze vrijdag ;)
Oh, ik vroeg het me al af. RegioCitadissen blijven nog even in de kast?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: za 12 okt 2013, 22:51
door htm_tram
Omdat iedereen binnen de htm weet dat als je het hebt over Nichtenburg het natuurlijk over Zichtenburg gaat. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 15 okt 2013, 13:13
door iljitsch
Hm, ik verdacht die RRs er altijd van bi te zijn, het kan daarmee beide kanten op!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 11:41
door Anne
Bij de HTM staat nu op de site de volgende info:
Door een stremming in de omgeving van de Buitenhofdreef rijden tram 1 en 19 in beide richtingen een andere route.

Tram 1 Scheveningen Noorderstrand - Delft Tanthof
Van Scheveningen Noorderstrand de normale route tot en met de halte Krakeelpolderweg en terug. Alle halten op het traject Krakeelpolderweg - Delft Tanthof komen te vervallen.

Tram 19 Leidschendam Noord - Delft Tanthof
Van Leidschendam Noord de normale route tot en met de halte Krakeelpolderweg en terug. Alle halten op het traject Krakeelpolderweg - Delft Tanthof komen te vervallen.
Vreemd want ten eerste rijdt men geen andere route maar een ingekorte route.

Maar het meest vreemde is dat men bij HTM kennelijk nog niet weet dat daar geen lijn 19 meer rijdt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 11:57
door fred1954
Hebben jullie nog mazzel in DH. In Amsterdam zijn ALLE tramlijnen stilgezet op CS of eindpunt en rijdt er niets meer. Er schijnt bijna geen route meer normaal te berijden te zijn. In de gehele regio Amsterdam is GRIP 2 afgekondigd voor alle hulpverleningsinstanties. Het is hier zeer heftig.