Pagina 43 van 120

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 05 okt 2017, 20:02
door Daan76
Geen idee, ik heb het ook niet verzonnen. Ik weet wel dat ik na m'n dienst met knallende koppijn naar huis ging van die walm....

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 05 okt 2017, 21:32
door Hendrik
Ik heb nog niks bijzonders geroken... (In HWGO dan.)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 11:22
door Durashift
htm_tram schreef:Maar als het zogenaamd veilig is en je er geen last van kan krijgen hoe kan het dat collega's er dan wel last van hadden?
Marketing praat.
htm_tram schreef: En als het veilig is waarom moest het acuut uit de bus gehaald worden?
Het middel zal wel 'veilig' zijn geweest. Alleen de uitwerking kennelijk niet. Althans, als er meerdere bestuurders door de dag heen met lichamelijke klachten (hoofdppijn) rond rijden... kán dat een veiligheidsrisico vormen, denk ik..

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 13:59
door Etienne
Op Facebook kwam eveneens een melding voorbij dat van de vier groene MAN's in Delft er op zeer korte termijn 3 uit zullen gaan, alleen de 8855 zal als reserve blijven. De andere worden vervangen door de MAN's 5150 en 5151, afkomstig van Voorne-Putten. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 14:13
door Daniel
Met die bussen voor dat lage viaduct moeten ze ondertussen toch wel het record hebben verbroken van de vaakst vervangen bussen binnen een concessie :P Dit is het vijfde materieeltype voor deze lijnen toch ofzo?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 14:49
door Etienne
In theorie zelfs het zesde:
- de Van Hool A300's 168 t/m 172 (ex Tilburg)
- de VDL Berkhof Ambassador 5392 en 5393 (ex Syntus)
- de MAN's 200 t/m 202 (ex Qbuzz (deels))
- de MAN's 300 t/m 302 (huur TCR, ex Cxx)
- de MAN's 8830, 8855, 8856 en 8871
- de MAN's 5150 en 5151

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 17:19
door WSM
Hoezo in theorie?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 18:46
door Etienne
Omdat ik de series 200 t/m 202 en 300 t/m 302 eigenlijk als hetzelfde zag, maar toch maar gesplitst heb. Alleen de tekst heb ik daarop niet aangepast.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 06 okt 2017, 20:38
door Daan76
Het gerucht gaat dat dit sinds 2009 maar liefst de 21e en 22e individuele bussen worden die ingezet gaan worden in Delft.... Ze zijn inmiddels al op Haaglands grondgebied beland maar ik geloof dat nu eerst nog van InfoXX naar Kapsch (Prodata) omgebouwd moeten gaan worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 07 okt 2017, 09:09
door MdJ
Veolia Volvo 7700 255 en 256 (Ex Roosendaalse Volvo's die tijdens hun leven ook in Apeldoorn, Breda, Tilburg hebben gereden) hebben in iedergeval september 2009 nog gereden op lijn 81.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 07 okt 2017, 09:41
door WSM
Etienne schreef:Omdat ik de series 200 t/m 202 en 300 t/m 302 eigenlijk als hetzelfde zag, maar toch maar gesplitst heb. Alleen de tekst heb ik daarop niet aangepast.
Helder!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 07 okt 2017, 10:46
door Meltrain
MdJ schreef:Veolia Volvo 7700 255 en 256 (Ex Roosendaalse Volvo's die tijdens hun leven ook in Apeldoorn, Breda, Tilburg hebben gereden) hebben in iedergeval september 2009 nog gereden op lijn 81.
Destijds waren lijn 80 en 82 het grote probleem, al reed lijn 81 ook vaak met de bussen die voor lijn 80 en 82 bedoeld waren. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 07 okt 2017, 11:29
door Suus
Kortom, je kan als bustype pas serieus genomen worden als je bent ingezet op de IKEA-lijn in Delft ;-)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 07 okt 2017, 21:05
door Vinny
Het is zeker de bedoeling dat die types op de parkeerplaats nog moeten worden afgewerkt met een scheef schroefje of een houtbeugeltje ofzo? :twisted:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: di 10 okt 2017, 14:58
door CXX3677
Weet iemand of er nog plannen zijn voor nachtbussen doordeweeks door de HTM en/of Connexxion?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: di 10 okt 2017, 16:17
door Gekko123
Voor zover ik weet voorlopig niet. Maar ik laat me graag verrassen.
Overigens rijdt alleen HTM enkele nachtbussen in Haaglanden. Die nachtbussen gaan soms nog best een eindje de regio in, je kan ze wat dat betreft het beste vergelijken met de BOB-bussen van de RET.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: di 10 okt 2017, 22:53
door CXX3677
Klopt. Zou wel een nodige aanvulling zijn op de eerstvolgende dienstregeling. Dan hoeven het niet eens 6 nachtlijnen te zijn zoals nu het geval is in het weekend. Desnoods 1 of 2 lijnen die in ongeveer 20 tot 30 haltes een rondje Den Haag doen. Maar goed, afwachten helaas.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 21 okt 2017, 12:29
door DPDelft
Daan76 schreef:Het gerucht gaat dat dit sinds 2009 maar liefst de 21e en 22e individuele bussen worden die ingezet gaan worden in Delft.... Ze zijn inmiddels al op Haaglands grondgebied beland maar ik geloof dat nu eerst nog van InfoXX naar Kapsch (Prodata) omgebouwd moeten gaan worden.
De Connexxion 5150 en 5151 worden toegevoegd aan het wagenpark van Delft. De 5151 rijdt sinds gistermiddag 15:30 rond in Delft op lijn 61. Nog wel wat kleine technische dingetjes om te fixen: o.a. stuur chauffeur niet verstelbaar, lijnfilm blijft hangen (alleen Kuyperwijk). OVInfo geeft momenteel een bus aan zonder actuele data, kans is dus groot dat ook vandaag de 5151 rijdt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 21 okt 2017, 16:39
door Stadsbus
de 6758 stond hier stil met knipperlichten aan en geen passagiers er in.

17:23 bus is opgestart, heeft 400 meter gereden, naar de dichtstbijzijnde rotonde om daar te keren, en is toen achter de sleepwagen gaan staan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: zo 22 okt 2017, 19:56
door Daan76
Ook Connexxion Haaglanden gaat cashloos.

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... anden/4916

Voor dit doel worden de nooit gebruikte ticketboxen die nog altijd op de betaaltafel staan verwijderd en komt er een nieuw systeem voor in de plaats.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: ma 23 okt 2017, 01:03
door ovVeluwe
Wat was eigenlijk het nut van die oude ticketboxen? De amba's van Veolia Veluwe hadden deze ook altijd maar heb nooit het nut begrepen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: ma 23 okt 2017, 12:45
door Daan76
Weet ik ook niet precies, behalve dat het vanaf dag één niet gewerkt heeft (in Haaglanden althans, ik weet niet hoe dat op de Veluwe was...?).

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: ma 23 okt 2017, 17:14
door Littlebusdriver
Daan76 schreef:Ook Connexxion Haaglanden gaat cashloos.

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... anden/4916
Met reisvoorbeelden uit Spijkenisse en tarieven uit 2016. Netjes :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 13:16
door dylanwild94
De Connexxion MAN wagens uit Voorne putten (5150 en 5151) rijden inmiddels op lijn 61 in delft.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:27
door Lijn 45
De nieuwe dienstregelingen van de concessies in Haaglanden staan in de apps.