Pagina 50 van 120

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: ma 09 apr 2018, 19:27
door WSM
Vandaag reed de 1149 op lijn 53 in plaats van het Bij-busje.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: ma 09 apr 2018, 20:59
door busfanNL
Nummertjes zeggen me niks. Wat is dat voor een busje dan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: ma 09 apr 2018, 22:51
door Meltrain
Deze:
Afbeelding

Die reed er afgelopen vrijdag overigens ook al, toen ik bovenstaande foto maakte.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 11 apr 2018, 20:56
door busfanNL
Wat een vreselijk taxibusje zeg. :lol: Das er volgens mij een met handmatige deur. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 18 apr 2018, 08:04
door regenmaker
Vandaag sluit de inschrijvingsperiode voor de concessie Haaglanden Streek. Ik ben benieuwd.

Op 11 juli 2018 wordt de winnaar bekend.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 21:55
door Durashift
Avenio's hebben last van vierkante wielen. Daardoor meer geluidsproductie op bepaalde snelheden.
Lagere snelheid is gewenst voor vermindering van geluidsoverlast voor aan/omwonenden van de trambaan.. maar nadelig voor de afgesproken rijtijden.. :?
OVPro schreef:(..)De Avenio-trams maken zoveel herrie door een fenomeen genaamd ‘vierkante wielen’. Dit houdt in dat de wielen heel onregelmatig slijten, waardoor trillingen en geluidshinder ontstaan. Na raadsvragen deed HTM zelf onderzoek en nam maatregelen. Eén daarvan betreft het langzamer rijden op bepaalde trajecten.
Punctualiteit

Maar volgens de HTM is dit geen permanente oplossing, omdat de vervoerder nu eenmaal gebonden is aan een snelheid om te kunnen voldoen aan de afgesproken punctualiteitseisen. “Zoals bekend staat HTM voortdurend onder (politieke) druk om de reiziger zo snel mogelijk naar zijn bestemming te brengen”, schrijft HTM-topman Jaap Bierman aan het college.

“Het beperken van de snelheid op bepaalde trajecten strookt niet met deze doelstelling en kan daarom geen permanente oplossing zijn voor deze problematiek.” De vervoerder loopt dan namelijk de kans om beboet te worden voor het niet behalen van de afgesproken stiptheidscijfers. De wethouder zei bereid te zijn te bekijken of HTM op bepaalde locaties toch niet langzamer kon rijden, zonder dat HTM daarbij boetes krijgt en op kosten wordt gejaagd.(..)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 28 apr 2018, 00:38
door Statler Rail
regenmaker schreef:Vandaag sluit de inschrijvingsperiode voor de concessie Haaglanden Streek. Ik ben benieuwd.

Op 11 juli 2018 wordt de winnaar bekend.
Nee, omdat de door Connexxion aangeleverde gegevens over de bezetting van de ritten niet juist bleken (goh, wat toevallig, het zal ook eens niet...), heeft een inschrijver om uitstel gevraagd en die is in Nota van Inlichtingen 4d toegewezen:

Hoewel Gegadigden na publicatie van de gewijzigde gegevens van de huidige concessiehouder nog bijna 6 weken de tijd hadden om deze gegevens in hun Bieding te verwerken, hebben wij toch besloten in te gaan op uw verzoek om uitstel van de sluitingsdatum. Wij hebben daarbij een afweging gemaakt tussen de extra tijd voor Gegadigden om de gewijzigde informatie in hun Bieding te verwerken en de tijd die nodig is om deze Bieding te kunnen implementeren. Met het oog op dit laatste dient het bekendmaken en ondertekenen van het gunningsbesluit op 11 juli 2018 plaats te vinden, zoals al in de huidige planning is voorzien. Wel verschuiven wij de sluitingsdatum voor het indienen van een inschrijving met drie weken: woensdag 9 mei 2018 om 14:00 uur. Gegadigden hebben daarmee de facto ruim 2 maanden de tijd om de gewijzigde gegevens in hun Bieding te verwerken.

De inschrijfdatum is dus verschoven naar 9 mei, de bekendmaking blijft gepland op 11 juli 2018.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 28 apr 2018, 07:03
door fred1954
Avenio.....Combino.....Siemens? Tja... https://www.parool.nl/amsterdam/trams-m ... ~a4506700/

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: za 28 apr 2018, 08:20
door regenmaker
Statler Rail schreef:De inschrijfdatum is dus verschoven naar 9 mei, de bekendmaking blijft gepland op 11 juli 2018.
Dank voor de info, ik vond het al zo vreemd dat ik geen info kon vinden. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 17:43
door Stadsbus
Arriva ga ik hier niet zien rijden: https://www.ovpro.nl/bus/2018/05/09/dri ... en-streek/

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 17:59
door Suus
Deze wordt wel interessant. Connexxion heeft nu al gasbussen dus kan die naar voren schuiven als “milieuvriendelijk” terwijl een elektrische transitie plaats vindt. EBS heeft met gasbussen Voorne-Putten geworden en was daardoor waarschijnlijk schoner dan gedurende een transitieperiode zoals Connexxion die vaak aanbiedt.

Van Keolis weet ik echt niet wat ik hier moet verwachten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 18:01
door Lange_Dre
Geen Arriva vind ik opvallend, je zou denken dat ze Haaglanden streek zouden willen omdat het mooi aansluit op Zuid Holland Noord waar ze rijden. EBS en Keolis zie ik liever niet komen, laat het maar bij Connexxion die doet het de laatste tijd toch niet eens zo slecht? Heb eigenlijk nooit echt problemen met hun dienstregeling en service.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 18:05
door Stadsbus
Suus schreef:Connexxion heeft nu al gasbussen dus kan die naar voren schuiven als “milieuvriendelijk” terwijl een elektrische transitie plaats vindt.
Ik dacht dat de gasbussen over moesten naar de volgende vervoerder, totdat er ZE kwam, of niet?
Lange_Dre schreef:EBS en Keolis zie ik liever niet komen, laat het maar bij Connexxion die doet het de laatste tijd toch niet eens zo slecht?
Je bent niet de enige :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 20:22
door Lange_Dre
Stadsbus schreef:Ik dacht dat de gasbussen over moesten naar de volgende vervoerder, totdat er ZE kwam, of niet?
De ex-HTM bussen welke nu voor Connexxion rijden mogen sowieso van de MRDH naar een volgende vervoerder (deze zijn van de MRDH). De overige bussen mogen dacht inderdaad overgenomen worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 10:16
door busfanNL
Hele verassende inschrijving die van keolis. Die hebben alleen ervaring met BYD bussen. En een waterstofbus in Apeldoorn. Hoe Willen die ZE gaan rijden op zo'n grote schaal??? EBS had ik ook wel zien aankomen. Die hebben vpr gewonnen en willen nu de andere concessie hier ook binnen harken. Waarom Arriva niet heeft ingeschreven is me werkelijk een raadsel. Ik zou CXX het liefste hebben inderdaad want die hebben ervaring met goede elektrische bussen. En ze zijn in haaglanden wel redelijk met hun dienstregeling hoor. *bus*

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 11:01
door Lange_Dre
Keolis heeft dan wel ervaring met een watwrstof bus, maar die staat dacht ik meer stil dan dat die rijd. :X
Heeft EBS al ervaring met elektrische bussen? Bij de andere gewonnen concessie in Zuid Holland gaan ze met CNG bussen rijden en in Noord Holland rijden ze dacht ik met "diesel" bussen.

Weet iemand trouwens of er deze keer ook hogere eisen zijn gesteld aan het type reizigers stoelen? Die stadsbus zittingen op een streeklijn waren niet echt succesvol. (A)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 11:08
door Frank93
EBS rijdt inderdaad in Waterland alleen nog met diesels maar ze komen eraan voor lijn 316 tussen Edam/Volendam en Amsterdam:
http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... -Volendam/

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 11:29
door Daan76
Lange_Dre schreef:Weet iemand trouwens of er deze keer ook hogere eisen zijn gesteld aan het type reizigers stoelen? Die stadsbus zittingen op een streeklijn waren niet echt succesvol. (A)
Hier ben ik niet helemaal zeker van, maar m'n eerste gedachte is dat hier geen eisen aan zijn gesteld. Ik zou het op moeten zoeken in het PvE maar daar heb ik momenteel geen zin in :oops:

Ik weet wel dat er een eis is komen te vervallen wat de stoelen betreft. Zowel Haaglanden Stad (bus) als Haaglanden Streek hebben momenteel te maken met de eis dat er een bepaalde afstand tussen de stoelen onderling moet zitten. Daardoor kunnen mensen snel plaats nemen en passen er zelfs boodschappenkarretjes en rollators tussen de stoelen i.p.v. dat die dingen in het gangpad of balkon gestald moeten worden.
Dat werkt enorm fijn, mensen hebben sneller plaatsgenomen, minder blokkades in het gangpad, meer ruimte voor én rollators én kinderwagens tegelijk....

Helaas is de eis van die onderlinge stoelafstand niet meer teruggekomen in het PvE voor de komende concessie. Het is dus hopen op de goodwill van de nieuwe concessiehouder dat dat er in ieder geval nog wel in blijft.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 11:39
door busfanNL
Lange_Dre schreef: Weet iemand trouwens of er deze keer ook hogere eisen zijn gesteld aan het type reizigers stoelen? Die stadsbus zittingen op een streeklijn waren niet echt succesvol. (A)
HAhahahahaha :lol: . Das zwak uitgedrukt joh. Dat was letterlijk plastic met een laagje stof. Niet prettig voor een rit Leyenburg Schiedam centrum bijvoorbeeld. En eigenlijk voor alle lijnen zwaar beneden peil. :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 11:46
door Daan76
Hout, geen plastic :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 11:52
door busfanNL
Ook erg. :) Dan heb je zo'n beurse reet als je over een hobbel knalt met de ook al niet zo al te beste vering. :roll: :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 12:03
door Daan76
Op lijn 36 heb je gelukkig weinig last van hobbels :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 12:33
door Daan76
busfanNL schreef: Waarom Arriva niet heeft ingeschreven is me werkelijk een raadsel.
Mogelijk heeft Arriva het te druk met Groningen. Blijft desondanks inderdaad wel een raar verhaal.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 14:02
door Durashift
Ik denk dat Arriva wel een afweging gemaakt heeft of inschrijven rendement oplevert. Misschien is het PvE te stringent voor hen?
Als ik het soms zo lees.. lijkt het mij wel dat de MRDH een stevige vinger in de pap wil houden.. met hun 'eigen' gasbussen..
Moet je maar willen, als bedrijf, toch?

Keolis heeft binnen de gehele groep toch wel iets van EV ervaring?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Geplaatst: do 10 mei 2018, 15:46
door Meltrain
Arriva heeft nooit veel interesse getoond in concessies die door de MRDH of voorgangers worden verleend, dus de afwezigheid van Arriva verbaast me niet.
Dat Qbuzz niet heeft ingeschreven, verbaast me meer.