Pagina 57 van 120

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 26 aug 2018, 08:26
door DPDelft
HTM heeft op specifieke lijnen standaard beveiligers/ conducteurs meerijden en vaak alleen een gedeelte van de dag (middag/avond).
Onder andere:
- Lijn 1 in Delft
- Lijn 3 en 4 in Zoetermeer
- Lijn 9

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 26 aug 2018, 10:31
door Daniel
En blijkbaar dus ook op lijn 11 dan. Op de heenweg met lijn 9 heb ik er dan weer geen gezien maar dat was ook een wel erg volle tram (later bleek waarom: de volgende zat er nog geen minuut achter :P )

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 26 aug 2018, 14:46
door waldo79
Overdag zijn er in ieder geval geen conducteurs aan boord. Wel vliegende brigade qua controles.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 26 aug 2018, 15:58
door Daniel
Ik zag die conducteur toch echt overdag in die tram 11 anders :roll:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 26 aug 2018, 16:10
door waldo79
Het kan zijn dat het op bepaalde lijnen wel gebeurt. Eerlijk gezegd ben ik niet bekend op lijn 11 :)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 26 aug 2018, 17:53
door Wubbo
Ik heb wel eens vaker kaartverkoopacties gezien bij drukke lijnen. Met name lijn 9 naar het strand. Het kan zijn dat dit ook zo'n soort actie was.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 14:46
door Frank93
Omdat er werkzaamheden zijn op het traject van (tram)lijn 1 rijden er 2 pendeldiensten tussen Den Haag CS en Scheveningen, namelijk nummer 31 en 61. Hebben ze over het hoofd gezien dat er aan de andere kant van de stad ook al een lijn 31 rijdt?

https://www.htm.nl/reisinformatie/wijzi ... ningseweg/

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 14:51
door Hendrik
Deze lijnen worden (deels?) gereden met Diplomats.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 20:12
door DPDelft
Frank93 schreef:Omdat er werkzaamheden zijn op het traject van (tram)lijn 1 rijden er 2 pendeldiensten tussen Den Haag CS en Scheveningen, namelijk nummer 31 en 61. Hebben ze over het hoofd gezien dat er aan de andere kant van de stad ook al een lijn 31 rijdt?

https://www.htm.nl/reisinformatie/wijzi ... ningseweg/
HTM heeft daar een handje van, lijnen tussen Leidschenveen en Den Haag Centraal waren ook 32 en 33 (Westland lijnen). 61 rijdt overigens ook in Delft. HTM kan beter overstappen op 80-serie voor vervangend vervoer bussen......

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 20:27
door dylanwild94
Of gewoon hoe de RET dat doet 7xx lijnnummers. *bus*

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 21:37
door Statler Rail
htm_tram schreef:CXX had toch de verkeerde instap cijfers van lijn 33 aangeleverd waardoor de inschrijf termijn was verlengd? En dan nu zeuren dat het niet eerlijk is verlopen?
Niet alleen van lijn 33, maar van alle lijnen die tot de concessie behoren. Wat dus enorm irritant is, want dan zit je overal verkeerd qua inschatting van welk materieel er kan rijden, hoe iets efficienter kan.

Natuurlijk komt dat pas aan het licht nadat één van de andere kandidaat-inschrijvers in een Nota van Inlichtingen meldt dat ze ontdekt heeft dat de cijfers niet kunnen kloppen. Vervolgens is het "oh sorry, Connexxion heeft verkeerde cijfers aangeleverd". Dat het bezwaarschrift pas op het laatste moment wordt ingediend past daar ook weer bij. Maximaal vertragen. Waarschijnlijk hebben ze het pas op de laatste dag ingediend.

Het management van Connexxion is vast heel blij met zichzelf en denkt dat ze heel slim en sluw is door op zo´n manier te werken, maar op deze manier krijg je weinig sympathie bij concessieverleners en andere vervoerders. Bij de concessies die CXX en haar dochters binnengehaald hebben is opvallend vaak iets mee aan de hand. IJsselmond mislukte eerst 2x voordat een CXX-dochter won. ZO-Brabant was CXX-dochter Hermes de enige die een bod ging (kon?) uitbrengen. Haarlem-IJmond was een mysterieus gelijkspel en na een loting won CXX. Het zal allemaal wel toeval wezen...

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 21:48
door Daniel
Je vergeet nog Utrecht, daar heeft Connexxion het gepresteerd om de aanbesteding drie keer te verliezen :wink: Maar ook daar steeds tot het laatst toe de boel traineren zodat er weer een nieuwe aanbesteding nodig was uiteindelijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 21:55
door dylanwild94
Syntus haalde volgens mij in Zeeland hetzelfde trucje uit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: di 28 aug 2018, 09:54
door Statler Rail
Ja, op het laatste moment bezwaar maken is iets waar wel meer vervoerders zich schuldig aan maken. Op zich is dat ook toegestaan, het is alleen niet erg sympathiek. Het bewust verstrekken van onjuiste informatie is echter fraude, waarvoor -als je het kan bewijzen- de verantwoordelijken strafrechtelijk vervolgd kunnen worden. Alleen dan heb je wel een insider nodig die zo vriendelijk is het bewijs te leveren.

In Zeeland was het natuurlijk sowieso anders doordat Connexxion juist de zittende concessiehouder was, die wederom op een twijfelachtige manier gewonnen heeft. Dat zij "beter contact heeft met scholen" is namelijk iets wat vrij evident is voor de zittende concessiehouder; dat is eigenlijk een voordeel dat je niet mag meenemen in de beoordeling. In de media zegt CXX natuurlijk dat het hééééél vervelend is dat ze de bussen door het bezwaar niet op tijd kunnen bestellen, maar in de realiteit kunnen ze juist langer doorrijden met oude bussen terwijl de exploitatiesubsidie gelijk blijft of zelfs omhoog gaat, want tja, nu moeten we tijdelijk nog ergens anders oude bussen vandaag halen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: za 15 sep 2018, 22:41
door Stadsbus
Lijn 4/de Randstadrail gaat pas in mei stoppen bij station Lansingerland-Zoetermeer -o-
Omroepwest, Zoetermeers dagblad en Zoetermeer nieuws.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: za 15 sep 2018, 22:46
door Daniel
Waarom drie bronnen, het artikel is bij alle drie exact hetzelfde.

Maar ik lees er ook in dat het busstation bij het nieuwe station nog afgesloten blijft. Zouden daar per december niet ook buslijnen langs omgelegd gaan worden die nu dus ook nog niet kunnen gaan rijden op hun nieuwe route?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: za 15 sep 2018, 23:06
door Stadsbus
Daniel schreef:Waarom drie bronnen, het artikel is bij alle drie exact hetzelfde.
Nu ik zo kijk zien ze er (bijna) het zelfde uit ja... :|
Daniel schreef:Maar ik lees er ook in dat het busstation bij het nieuwe station nog afgesloten blijft. Zouden daar per december niet ook buslijnen langs omgelegd gaan worden die nu dus ook nog niet kunnen gaan rijden op hun nieuwe route?
De loopbrug over het station gaat ook pas in mei open, dus je kan als je de bus uitstapt, kan nergens heen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 10:18
door Wubbo
Als ik het goed lees gaat de loopbrug over het station wel open (je moet immers beide sporen kunnen bereiken) maar die over de A12 niet. De perrons zijn alleen bereikbaar vanaf de zuidkant van de A12. Zal niet erg veel reizigers trekken denk ik, want dat is de kant waar alleen een desolaat industrieterreintje ligt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 11:29
door waldo79
NS gaat wel het station al bedienen per december?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 12:02
door BrengMe
Als je een van de artikelen had geopend, had je het antwoord al gehad.
De perrons voor de treinen van de NS worden wel in gebruik genomen op 9 december.
aldus Omroep West.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 13:06
door waldo79
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van het doorklikken :6

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 14:13
door SuperGhost
Wubbo schreef:Als ik het goed lees gaat de loopbrug over het station wel open (je moet immers beide sporen kunnen bereiken) maar die over de A12 niet. De perrons zijn alleen bereikbaar vanaf de zuidkant van de A12. Zal niet erg veel reizigers trekken denk ik, want dat is de kant waar alleen een desolaat industrieterreintje ligt.
Aan de zuidkant komen toch juist de bussen naar Bleiswijk, Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 20:00
door Wievank
Alleen lijn 170 (RET) stopt aan de zuidzijde en heeft daarmee er weinig last van.
Lijn 173 (RET) rijdt in 2019 via de noordzijde door naar Centrum-West, daarna moet de noordzijde de eindhalte worden. Met de latere opleverdatum zal deze het station waarschijnlijk gewoon overslaan.

De lijnen 380, 381 en 383 (Arriva) zouden aan de noordzijde gaan stoppen, maar zullen waarschijnlijk net als lijn 173 het station tot oplevering overslaan.

Vervelender wordt het voor lijn 176 (Arriva). Deze zou lijn 177 gaan vervangen richting Zoetermeer, maar vanaf december al moeten gaan keren aan de noordzijde. Ook was het de bedoeling dat deze buiten de spits hier een aansluiting zou bieden op lijn
Nu dit niet op tijd gereed is moet er een alternatief verzonnen worden. Mogelijk tijdelijk verleggen via Laan van Mathenesse naar de zuidzijde, maar dat kost toch al gauw een extra bus door de extra benodigde rijtijd.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 21:10
door dylanwild94
Aan de noordzijde wordt er dus niets gewijzigd aan de lijnen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Geplaatst: ma 17 sep 2018, 08:46
door WSM
Wubbo schreef:Als ik het goed lees gaat de loopbrug over het station wel open (je moet immers beide sporen kunnen bereiken) maar die over de A12 niet. De perrons zijn alleen bereikbaar vanaf de zuidkant van de A12. Zal niet erg veel reizigers trekken denk ik, want dat is de kant waar alleen een desolaat industrieterreintje ligt.
Om hier dan te gaan stoppen per december wordt inderdaad een zinloze exercitie.