Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1233
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor htm_tram » Za 09 Feb 2019, 13:19

Dat was mijn bus. (A) Had de lijnfilm getest op het beginpunt en een foto gemaakt. Na een paar haltes weer goed gezet. :wink:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

tjitte19
Berichten: 75
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor tjitte19 » Za 09 Feb 2019, 15:11

Hij deed het iig, :D
Is wel jeugdsentiment voor mij, lijn 66. Woon als sinds het begin in die wijk. Dus heb alle lijnnummers voorbij zien komen in 20 jaar.

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1233
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor htm_tram » Zo 10 Feb 2019, 08:55

Ik mag maandag nog 2x lijn 37 rijden en dan zie je me voorlopig niet meer in die hoek. Lijn 66 gaat alleen door de Delftse chauffeurs gereden worden.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2182
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor julsteren » Zo 10 Feb 2019, 08:57

Ik zag laatst ook al op busstation Leyenburg een bus als lijn 401 naar Utrecht Jaarbeurszijde, gebeuren rare dingen in Haaglanden.

Daan76
Berichten: 275
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Daan76 » Zo 10 Feb 2019, 11:01

Nu kunnen dat soort dingen nog aangezien teksten uit andere ex Veolia regio's nog steeds in de boordcomputer staan, behalve Limburg.
Dadelijk met EBS zullen er misschien Waterlandse teksten tevoorschijn te toveren zijn.

Gebruikersavatar
Gideon
Berichten: 220
Lid geworden op: Ma 05 Aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Gideon » Zo 10 Feb 2019, 11:05

Zag laatst op tv dat bus 23 een andere route ging rijden en MAAR men 300 METER moest lopen voor een halte.
Vraag me alleen af hoe dat is gegaan, want na Mr. Frank Visser doet uitspraak, zag ik er niks meer over.

Rijdt bus 23 nog de zelfde route of was dit een herhaling?
-------------------
Trouwens ik keek hoe ver 300 meter vanaf mijn halte was, maar dat viel wel mee!
Dat is 100 meter minder dan de volgende halte en dat is 400 meter
Met vriendelijke groet,

Gideon.

waldo79
Berichten: 4839
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor waldo79 » Ma 11 Feb 2019, 07:19

Nogal wiedes dat 300 meter een 100 meter korter is dan 400 meter. Maar wat bedoel je precies met de laatste zin?
Mij best :)

Gebruikersavatar
Gideon
Berichten: 220
Lid geworden op: Ma 05 Aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Gideon » Ma 11 Feb 2019, 12:04

waldo79 schreef:Nogal wiedes dat 300 meter een 100 meter korter is dan 400 meter. Maar wat bedoel je precies met de laatste zin?


Bedankt voor je uitleg, mijn vraag is gelijk duidelijk -o-

Ik dacht dacht dat 300 meter de volgende halte was, maar dat was een stukje eerder.
Dat bedoel ik met de zin
--------------------------------
Even zonder grapjes, weet iemand het antwoord?
Met vriendelijke groet,

Gideon.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14524
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Meltrain » Ma 11 Feb 2019, 15:34

Wat was de vraag precies?

De RET heeft ook nog een plattegrond gemaakt van de omleidingen in Delft, waar ook iets duidelijker staat dat niet alle haltes door alle lijnen bediend worden:
https://www.ret.nl/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/Omleidingen/Plattegrond_STSebastiaansbrug.jpg

Zelf vind ik het vooral raar dat de lijnen 40, 55 en 69 niet bij Stieltjesweg en TNO Zuidpolder stoppen. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

DPDelft
Berichten: 121
Lid geworden op: Zo 24 Jan 2010, 14:09
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor DPDelft » Ma 11 Feb 2019, 15:52

Meltrain schreef:Wat was de vraag precies?

De RET heeft ook nog een plattegrond gemaakt van de omleidingen in Delft, waar ook iets duidelijker staat dat niet alle haltes door alle lijnen bediend worden:
https://www.ret.nl/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/Omleidingen/Plattegrond_STSebastiaansbrug.jpg

Zelf vind ik het vooral raar dat de lijnen 40, 55 en 69 niet bij Stieltjesweg en TNO Zuidpolder stoppen. :?


Lijn 69 gaat daar als het goed is wel stoppen. Er staan meer foutjes in de folder.....
Informatie over de buslijnen in Haaglanden?
Zie: http://www.ovhaaglanden.nl

Wievank
Berichten: 234
Lid geworden op: Di 04 Mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Wievank » Ma 11 Feb 2019, 16:03

Extra haltes zouden extra rijtijd betekenen, en voor de 40 en 69 geldt dat ze 'ook al' op de Mekelweg bij hun gewone haltes stoppen. Dat de 55 juist zijn enige halte direct bij de TU verliest zonder goed alternatief vergeten we voor het gemak maar even.
En het blijft jammer dat de RET met lijn 174 niet door rijdt naar het station van Delft maar al bij de TU keert.

Ook opvallend dat Connexxion het kaartje en de folder van de RET gebruikt, waar deze laatste duidelijk gekozen heeft haar eigen lijnen extra dik weer te geven. Ik denk dat ik het eerdere kaartje van Connexxion zelf duidelijker en completer vind (https://mrdh.nl/system/files/vergaderstukken_/4.2.4.%20Bijlage_4_Ontwerp_Vervoerplan_2019_Connexxion_0.pdf, laatste pagina)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40557
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Suus » Ma 11 Feb 2019, 17:38

Jeetje, een ritje met de bus van station Delft naar de IKEA gaat minstens 2x zo lang worden en waarschijnlijk ook nog eens een stuk duurder. Waar is dat nu weer goed voor :shock:
Rame à l'approche

avl
Berichten: 1547
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor avl » Ma 11 Feb 2019, 18:26

Op het kaartje staat nog de oude route van HTM lijn N5. De juist staat op dit kaartje HTM Nachtbuzz

Suus schreef:Jeetje, een ritje met de bus van station Delft naar de IKEA gaat minstens 2x zo lang worden en waarschijnlijk ook nog eens een stuk duurder. Waar is dat nu weer goed voor :shock:

Tja als je niet te veel bussen dwars door het Centrum wil hebben is dit de enige route. Is verder ook de vervanging van lijn 60 die hier vervalt.

Daan76
Berichten: 275
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Daan76 » Ma 11 Feb 2019, 20:02

Wievank schreef:Extra haltes zouden extra rijtijd betekenen, en voor de 40 en 69 geldt dat ze 'ook al' op de Mekelweg bij hun gewone haltes stoppen. Dat de 55 juist zijn enige halte direct bij de TU verliest zonder goed alternatief vergeten we voor het gemak maar even.

Lijn 55 stopt nog gewoon bij halte Schoemakerstraat. Hoezo is dit geen goed alternatief voor de voor 55 vervallen halte TU aula dan? We hebben het over amper 5 minuten lopen....

Daan76
Berichten: 275
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Daan76 » Ma 11 Feb 2019, 20:04

Gideon schreef:
waldo79 schreef:Nogal wiedes dat 300 meter een 100 meter korter is dan 400 meter. Maar wat bedoel je precies met de laatste zin?


Bedankt voor je uitleg, mijn vraag is gelijk duidelijk -o-

Ik dacht dacht dat 300 meter de volgende halte was, maar dat was een stukje eerder.
Dat bedoel ik met de zin
--------------------------------
Even zonder grapjes, weet iemand het antwoord?

Kan je de vraag misschien op een andere manier stellen? Ik kan er nu geen touw aan vastknopen wat je bedoeld. Over welke haltes van 23 heb je het bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14524
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Meltrain » Ma 11 Feb 2019, 22:16

Daan76 schreef:
Wievank schreef:Extra haltes zouden extra rijtijd betekenen, en voor de 40 en 69 geldt dat ze 'ook al' op de Mekelweg bij hun gewone haltes stoppen. Dat de 55 juist zijn enige halte direct bij de TU verliest zonder goed alternatief vergeten we voor het gemak maar even.

Lijn 55 stopt nog gewoon bij halte Schoemakerstraat. Hoezo is dit geen goed alternatief voor de voor 55 vervallen halte TU aula dan? We hebben het over amper 5 minuten lopen....

De halte Schoemakerstraat is inderdaad een acceptabele vervanging voor de halte TU-Aula, maar voor de reizigers die naar de zuidelijke delen van de TU moeten, zou het ook fijn zijn als lijn 55 daar ook stopt.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Daan76
Berichten: 275
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Daan76 » Ma 11 Feb 2019, 22:44

Tja, klopt, alleen zoals ik eerder al aangaf: een vervangende halte vervangt een vervallen halte. In het geval van lijn 55 is dat niet zo, hij komt immers normaal ook niet in die hoek. En als je het tóch overweegt krijg je het hele relaas over een tekort aan rijtijd, de 'wie gaat dat betalen'-vraag, enzovoorts.

Wievank
Berichten: 234
Lid geworden op: Di 04 Mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Wievank » Di 12 Feb 2019, 10:15

Ooit gehoord van gemak door ongemak? Bij stadsvervoerders als GVB, HTM en RET wordt meestal gewoon op iedere halte langs de omleidingsroute gestopt, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dat niet te doen.

En voor reizigers die juist wat zuidelijker in het TU gebied moeten zijn is het vanaf de Schoemakerstraat toch nog wel een stuk verder lopen t.o.v. de Aula. Dit had je enigszins kunnen compenseren door o.a. de Stieltjesweg aan te doen.

Michael
Berichten: 10790
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Michael » Di 12 Feb 2019, 11:32

Dat GVB, HTM en RET dat wel doen is leuk natuurlijk maar als reiziger betaal je daar ook gewoon voor meen ik mij te herinneren. Als een omleiding meer kilometers kost dan de normale route kan de reiziger dat gewoon betalen aangezien dat in de systemen word doorgevoerd. (Als ik het mis heb hoor ik het graag). Bij de streekvervoerders gebeurd dat zelden volgens mij.

Wievank
Berichten: 234
Lid geworden op: Di 04 Mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Wievank » Di 12 Feb 2019, 11:56

Ligt eraan hoelang de omleiding duurt. Van Connexxion weet ik dat als de omleiding lang van tevoren gepland is en een complete periode van een 'upload' van OV-chipkaartdata mee gaat ze het ook doorvoeren. Voor kortere periodes en kort tevoren doen ze het niet omdat zo'n 'upload' ook niet goedkoop schijnt te zijn.
Sowieso heeft Connexxion er wel een handje van om de dienstregeling voor de reiziger niet echt aan te passen als het niet strikt noodzakelijk is. Een klein berichtje onderaan de tabel op de website is meestal het maximale.

In dit geval heeft ook Connexxion de prijs aangepast. Op zich ook niet vreemd, aangezien er een hele nieuwe buslijnen en routes met bijbehorende dienstregeling is gekomen.

En voordat iemand mij er terecht op wijst dat de RET met lijn 40 ook niet alle haltes op de omleidingsroute aan doet: zij rijden hier buiten hun eigen concessiegebied, en zijn daarmee overgeleverd aan de nukken van de vervoerder daar.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 2806
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor n-evo » Di 12 Feb 2019, 11:58

Michael schreef:Dat GVB, HTM en RET dat wel doen is leuk natuurlijk maar als reiziger betaal je daar ook gewoon voor meen ik mij te herinneren. Als een omleiding meer kilometers kost dan de normale route kan de reiziger dat gewoon betalen aangezien dat in de systemen word doorgevoerd. (Als ik het mis heb hoor ik het graag). Bij de streekvervoerders gebeurd dat zelden volgens mij.

Ik kan me herinneren dat een GVB-medewerker heeft uitgelegd dat ze bij GVB terugschakelen naar alleen het basistarief in rekening brengen om te voorkomen dat je bij omleidingen meer betaalt. Zal wel op Twitter of wijnemenjemee.nl zijn geweest. Ik heb er nooit echt op gelet eigenlijk. Geen idee of het klopt en bij wat voor soort omleidingen dit het geval is. Geplande en/of ongeplande omleidingen.

WSM
Berichten: 985
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor WSM » Di 12 Feb 2019, 18:15

Michael schreef:Bij de streekvervoerders gebeurd dat zelden volgens mij.
Nou dat valt wel mee. Ook bij de Breestraatomleidingen in Leiden tikte Arriva vrolijk extra af voor de extra geleverde diensten. Langer van de bus mogen genieten is extra betalen immers.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Michael
Berichten: 10790
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Michael » Di 12 Feb 2019, 18:45

Daarom zei ik ook zelden. Want heb het zelf nog nooit meegemaakt dat een omleiding verwerkt werd in de systemen.

dennistd
Berichten: 3308
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor dennistd » Di 12 Feb 2019, 20:26

Over het algemeen staat in de contracten met de opdrachtgevers dat omleidingen reizigers geen extra geld mogen kosten.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 898
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Berichtdoor Statler Rail » Wo 13 Feb 2019, 10:21

Wievank schreef:En voordat iemand mij er terecht op wijst dat de RET met lijn 40 ook niet alle haltes op de omleidingsroute aan doet: zij rijden hier buiten hun eigen concessiegebied, en zijn daarmee overgeleverd aan de nukken van de vervoerder daar.
Dat valt wel mee, het is toch de concessieverlener die dit soort dingen bepaalt. En aangezien zowel RET als Connexxion allebei MRDH als concessieverlener hebben, moet dat toch niet zo´n probleem zijn. Als haltes worden overgeslagen, zal dit over het algemeen worden gedaan omdat het anders problemen met de rijtijden / keertijden / pauzes geeft. Bedenk ook wel, één dienstregelingsminuut kost al snel bijna 2 euro. Doe dat x het aantal ritten per dag x aantal dagen en je hebt het over een best leuk bedrag. De vraag is dan wie dat leuke bedrag gaat betalen.

Overigens zijn deze omleidingen al heel lang bekend. Ik neem aan dat er uitvoerig over de omleidingsroutes en vervangende haltes gesproken is door MRDH, RET, Connexxion en niet te vergeten de gemeente Delft, die weg- en haltebeheerder is. De omleidingen waren ook al bekend tijdens de aanbesteding Haaglanden-Streek, want tijdens de concessiewisseling zijn de werkzaamheden nog niet klaar.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten