De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Wubbo » Wo 15 Okt 2014, 22:16

Lijn 2 zou ook kunnen keren op de driehoek bij Oostinje, dan hoef je helemaal niet te verbussen (bij Oostinje kun je dan overstappen op tram 6). Hij zou trouwens ook prima kunnen keren op CS, alleen moet je dat dan wel met een wisselmachinist doen (aankomen op het binnenste spoor van CS, achteruit naar het kopspoortje, naar het andere perron en vervolgens weer naar Leidschendam). Kennelijk was verbussen makkelijker.

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor htm_tram » Wo 15 Okt 2014, 22:50

Gaan ze sporen over de schenkbrug niet terug plaatsen waardoor lijn 2 niet kan rijden. Hoorde ook iets over museum bussen op de tram pendel omdat ze te kort aan bussen hebben.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2310
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 15 Okt 2014, 23:09

waarom lijn 2 niet kinppen in kraayenstein - de la rayweg en leidesenhage - station laan van NOI?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1456
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor n-evo » Do 16 Okt 2014, 09:13

htm_tram schreef:Gaan ze sporen over de schenkbrug niet terug plaatsen waardoor lijn 2 niet kan rijden. Hoorde ook iets over museum bussen op de tram pendel omdat ze te kort aan bussen hebben.

Te grappig! :D

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Gekko123 » Do 16 Okt 2014, 13:01

Tja, ze zijn ook al een hele sloot bussen kwijt vanwege de werkzaamheden op lijn 9. Ze rijden nu 7 dagen per week ook met enkele oude HTM-Diplomats.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Meltrain » Do 16 Okt 2014, 13:39

HTM had oorspronkelijk juist te veel CNG-bussen gekocht, maar een deel is nu blijkbaar doorverkocht aan Syntus dat die bussen gaat inzetten in Ede.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Gekko123 » Do 16 Okt 2014, 14:32

Daarnaast heb ik laatst vernomen dat er ook nog een aantal zijn die in handen zijn van de stadsregio (maar wel in de kleuren van HTM geleverd zijn). Deze mogen niet zomaar door HTM ingezet worden omdat ze niet de eigenaar zijn van deze bussen...
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1456
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor n-evo » Do 16 Okt 2014, 14:47

En als je die bussen tijdelijk zou uitlenen aan HTM weet je dat er binnen de kortste keren een tram in ploegt of ze wedstrijdje wie het eerst op de schroothoop ligt gaan spelen. :P

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Daniel » Do 16 Okt 2014, 19:31

Waren die bussen van de stadsregio niet juist bedoeld voor de tramstremmingen? Qua busmaterieel is het een beetje onhandig in Den Haag: het materieel wat op trampendels rijdt is dus van HTM terwijl het materieel voor de normale buslijnen van HTMbuzz is.

Al lijkt het tekort van alle tijden... jaren terug hebben ze nog een stel oude ex-SVD bussen teruggehaald die toen al bij een handelaar stonden voor de verkoop om te pendelen op lijn 6.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2310
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor dylanwild94 » Do 16 Okt 2014, 23:49

HTMbuzz is een b.v.van HTM dus theoretisch gezien kunnen de bussen van HTMbuzz gewoon het tram vervangend vervoer in indien mogelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor htm_tram » Di 21 Okt 2014, 08:45

Heb net de diensten binnen gekregen. Lijn 6 en 7 zijn gekoppeld aan elkaar te Leyenburg. Heb niks meer gehoord over de museum bussen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Etienne » Di 21 Okt 2014, 12:32

Regio midden heeft nu ook vakantiedienst. Dus er kunnen best wat Lions City's op de tramdiensten rijden.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

avl
Berichten: 1452
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor avl » Vr 24 Okt 2014, 19:09

Vanmiddag een grote verstoring. Eerst een sein storing bij Leidschenveen.
En rond vier uur trok een lijn 12 de bovenleiding op de Paul Krugerlaan naar beneden. Omdat de panto achter een afsluiter zat moest zowel de spanning op de Zevensprong er af als rond het Paul Krugerplein.
Op Loosduinseweg en Apeldoornselaan stond snel een rij trams.

Lijn 2 (Kraayenstein-De la Reijweg) werd ingekort tot Kraayenstein-Thorbeckelaan)
Lijn 6 (tijdelijke omleiding via Loosduinseweg/Monstersestraat) werd ingekort tot Leidschendam-Monstersestraat en reed dan leeg door via Waldeck Pyrmontkade en Laan van Meerdervoort naar het de Sav. Lohmanplein.
Lijn 7 (Leyenburg-CS-Sav. Lohmanplein) gedeelte Leyenburg CS opgeheven.
Lijn 65 (De Uithof-Loosduinen) ingekort tot Monstersestraat-Loosduinen.

Lijnen 6 en 7 konden niet via Dierenselaan-Paul Krugerlaan omdat de spanning op dat traject er af was.
De lijn 7 (vanaf De Sav. Lohmanplein) bleek echter niet tot CS te rijden maar te keren rond de Grote Kerk. Passagiers werden er op de Noordwal uitgegooid en naar de er achter komende 17 verwezen.

Om half zeven werd via de mobilofoon omgeroepen dat de bestuurders bij de Zevensprong de beugel weer tegen de draad mochten zetten en voorzichtig wegrijden.

avl
Berichten: 1452
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor avl » Vr 24 Okt 2014, 23:14

Nog een paar foto's van stremming.

Afbeelding
Overzicht van de afgesloten Paul Krugerlaan. Op de voorgrond de aarding van de bovenleiding naar het spoor. De boosdoener staat op de achtergrond (ri. Duindorp).

Afbeelding
De beugel/panto tegen de onderbreker.

avl
Berichten: 1452
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor avl » Di 11 Nov 2014, 19:09

Op de Digitale Tram staan foto's van de proefrit van de 5001.
Afgelopen nacht tussen Zichtenburg en Kraaijenstein via De Werf en Margaretha van Hennebergweg.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Meltrain » Do 13 Nov 2014, 19:58

Vandaag zag ik op HS een poster met verschillende vervoerbewijzen van de HTM en daarop zag ik iets geks: de dagkaart (€6,50) is te koop bij de trambestuurders, maar alleen in de lijnen 1, 9 en 11. :? (Op internet staat gelukkig hetzelfde.)
Ik vraag me dus af waarom alleen op deze lijnen een dagkaart gekocht kan worden.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Suus » Do 13 Nov 2014, 20:07

Omdat alleen die lijnen naar Scheveningen gaan?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor htm_tram » Ma 17 Nov 2014, 07:46

Voor de bus rukkers onder u. Deze week rijden er een aantal Berkhof Jonkheer bussen op lijn 52. Tussen Den haag centraal over de route van lijn 2 naar Leidschendam Leidsenhage.

Is mischien de enige x dat je ze ziet rijden deze week. Of het moet nog sneeuwen voor 17 december. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Daniel » Ma 17 Nov 2014, 07:59

Ex-GVB bussen serieus? Of bedoel je wellicht Diplomats?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Gekko123 » Ma 17 Nov 2014, 09:06

Daarnaast zijn er nu door de werkzaamheden aan de route van lijn 9 ook dagelijks Diplomats te zien op lijn 69 tussen CS/Schedeldoekshaven en Madurodam/Scheveningen (volgens de route van lijn 9 dus).

Dat ze ergens extra bussen vandaan gehaald moeten hebben was wel te verwachten, aangezien je voor lijn 9 al een behoorlijke hoeveelheid bussen nodig hebt (zeker in de spits).
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor htm_tram » Ma 17 Nov 2014, 10:57

Er zijn 4 Ex novio bussen. 3 wit blauwe en 13 ex gvb sternet bussen voor het eventuele sneeuwnet. Deze week rijden er ook een aantal op lijn 52 omdat ze al een tekort aan bussen hebben. De diplomats rijden grotendeels op lijn 69.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

robert55
Berichten: 776
Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor robert55 » Ma 17 Nov 2014, 18:07

Ook in Haaglanden [nog niet alle gemeentes] nieuwe abri's:
http://nieuweabrihaaglanden.nl/
Net als amsterdam zo te zien meer op transparantie en misschien minder op abri

Haaglanden probeert ook iets nieuws: omdart er naar verluidt geen aantrekkelijk aanbod uit de markt kwam, worden aanschaf en plaatsing in eigen beheer gedaan, en wordt onderhoud en reclameverkoop aanbesteed.
http://www.nabbnet.nl/stadsgewest-haagl ... ing-abris/

Of dat over de hele looptijdvoordeliger is, weet ik zo niet.

Begonnen wordt op Kijkduin

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor verfmeer » Ma 17 Nov 2014, 18:30

Hmm, jammer. Het ziet er minder winddicht uit en dat is op veel plekken toch wel handig, want vanwege de (relatief) lage frequenties staan mensen er langer. De huidige vond ik dan ook zo slecht nog niet. Bovendien vraag ik me af of dat bankje wel groot genoeg is, veel van die nieuwe bankjes zijn supersmal.

Delftse Chauff
Berichten: 127
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Delftse Chauff » Ma 17 Nov 2014, 19:23

robert55 schreef:Ook in Haaglanden [nog niet alle gemeentes] nieuwe abri's:
http://nieuweabrihaaglanden.nl/
Net als amsterdam zo te zien meer op transparantie en misschien minder op abri

Haaglanden probeert ook iets nieuws: omdart er naar verluidt geen aantrekkelijk aanbod uit de markt kwam, worden aanschaf en plaatsing in eigen beheer gedaan, en wordt onderhoud en reclameverkoop aanbesteed.
http://www.nabbnet.nl/stadsgewest-haagl ... ing-abris/

Of dat over de hele looptijdvoordeliger is, weet ik zo niet.

Begonnen wordt op Kijkduin


Wat ik bij ons begrepen heb zijn dit alleen de haltes op "normale" lijnen. De haltes op de toekomstige R-netlijnen komen later.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Berichtdoor Geert » Ma 17 Nov 2014, 23:25

Mooi dat de abri's vervangen worden, het oude model werd wel een beetje oubollig.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast