Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Suus »

Wel artistiek, zo'n foto van een tram honderdtachtig graden gedraaid. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Oh shit.

Om de een of andere vage reden wordt de rotatie van de foto niet goed meegenomen als ik 'm rechtstreeks van m'n iPhone naar de server stuur. Ik moet dus altijd alleen liggende foto's maken waarbij de volumeknoppen aan de onderkant zitten, terwijl ik die juist normaal boven heb...

Heb 'm ff omgedraaid. Overigens stond-ie er ruim een uur later nog, en het raampje staat open als uitnodiging voor vandalen.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door FLJ »

De HTM is begonnen met het afvoeren van GTL's die geen LVO hebben gehad (oftewel de lage nummers en de 3096). De 3039 zal zeer binnenkort afgevoerd worden. De afgelopen dagen zijn er al meerdere wagens afgevoerd (bij mijn weten de 3030, 3036, 3096 en waarschijnlijk nog een aantal wagens).
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door hauptbahnhof »

Euh, is het niet raar? afvoeren terwijl er niks voor in de plaats is gekomen? Of zitten ze zo ruim in het materieel...
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door FLJ »

Door de inzet van de RegioCitadis op lijn 2 en binnenkort op lijn 19 houden ze GTLs over. Daarnaast worden er nu steeds ongeveer 8 GTL-II's gereviseerd, maar dat begint ook al aardig op te schieten waardoor de materieelpositie nog verder verbeterd. Voor de geïnteresseerden, op het HaagsOVforum wordt redelijk begehouden welke nummers het veld zullen ruimen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door htm_tram »

Ze zitten zo ruim in het aantal voertuigen dat kleine defecten niet verholpen worden. Er GTL's door de TTGM rijden zonder ari... Dat je van je 2 pauzes 2x naar binnen mag om je wagen te wisselen wegen grote storingen. En dat er een aantal diensten niet gereden kunnen worden omdat er geen rijvaardig materieel is. Met name de middag stukjes van gebroken diensten...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

FLJ schreef:De afgelopen dagen zijn er al meerdere wagens afgevoerd (bij mijn weten de 3030, 3036, 3096 en waarschijnlijk nog een aantal wagens).
Zet de 3023 er ook maar bij. Eerder vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam er net nog even langs en nu staat de 3029 buiten.
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door hublot »

010jongen schreef:Volgens mij willen mensen zo snel mogelijk op de plek van bestemming zijn, in Rotterdam rijden bepaalde bestuurders ook met een slakkengang. Wordt er niet sneller op, zeker als je in bijv. Beverwaard woont, dan heb je geen zin in een tram die telkens 20-30 rijdt terwijl een andere bestuurder snelheden van 60-70 haalt.

Lijn 9 in Scheveningen kent best wel veel bochtwerk, vind de lage snelheid daar dan ook niet zo vreemd.
Ooit met tram 25 naar Carnisselande gereden? Op sommige trajecten zoals Paasweide - Langenhorst gaat de tram 50-60 en op de viaduct naar Barendrecht minstens 75, zeker als er niet bij de Vrijerburgsebos gestopt hoeft te worden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door hauptbahnhof »

Ik dacht dat 70 de Vmax was?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door 010jongen »

hublot schreef:
010jongen schreef:Volgens mij willen mensen zo snel mogelijk op de plek van bestemming zijn, in Rotterdam rijden bepaalde bestuurders ook met een slakkengang. Wordt er niet sneller op, zeker als je in bijv. Beverwaard woont, dan heb je geen zin in een tram die telkens 20-30 rijdt terwijl een andere bestuurder snelheden van 60-70 haalt.

Lijn 9 in Scheveningen kent best wel veel bochtwerk, vind de lage snelheid daar dan ook niet zo vreemd.
Ooit met tram 25 naar Carnisselande gereden? Op sommige trajecten zoals Paasweide - Langenhorst gaat de tram 50-60 en op de viaduct naar Barendrecht minstens 75, zeker als er niet bij de Vrijerburgsebos gestopt hoeft te worden.
Ja inderdaad, maar ook vaak bestuurders die met 30 over de slinge rijden terwijl ze al een vertraging van 5 min hebben.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door hauptbahnhof »

De vraag is of ze bij het eindpunt alsnog op tijd aan komen...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

FLJ schreef:De HTM is begonnen met het afvoeren van GTL's die geen LVO hebben gehad
Waaraan kan je dat levensverlengend onderhoud herkennen?

Ik hoorde laatst overigens weer dat de 30xx serie er beter bij stond dan de latere 31xx serie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door FLJ »

De 3000's die voorzien zijn van een botsneus hebben een LVO-beurt gehad (de 3045, 3048, 3050, 3052-3054, 3056-3095, 3097-3100). De overige wagens zullen binnen nu en de instroom van de Avenio's worden afgevoerd.
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door hublot »

hauptbahnhof schreef:Ik dacht dat 70 de Vmax was?
80 is de Vmax in Rotterdam.

Dat mag ook wel op sommige trajecten (zoals lijn 25 tussen Langenhorst en Vrijenburg) waar je je soms in een metro waant, en met die Citadissen die snel kunnen optrekken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Meltrain »

Volgens Digitale Tram zijn inmiddels de 3018, 3020, 3023, 3029, 3030, 3036, 3039, 3040, 3041 en 3096 afgevoerd (naast de trams die vorig jaar al gesloopt waren, uit mijn hoofd 3003, 3007 en 3051).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door FLJ »

De 3009, 3011, 3024 en 3044 zullen de pekeltrams uit 2011 vervangen (de 3005, 3027, 3031 en de 3034) die op hun beurt afgevoerd zullen worden. Dan zullen er voorlopig 78 GTL8-I's in dienst blijven rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Meltrain »

Wat heeft het voor nut om die pekeltrams te vervangen? Of zijn die andere GTL's in een betere staat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door htm_tram »

De "botsneus"van de HTM moeten we "zachte neus" zeggen, dit is nooit officieel goed gekeurd maar word wel gedoogd. Bij schade zouden ze niet meer terug komen. De pekeltrams uit 2011 hebben iets te veel pekel over gehele installatie onder de tram gekregen waardoor het ook iets teveel roest enz. vandaar 4 nieuwe pekeltrams die een aantal verbeteringen krijgen :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Jelmer »

op nu.nl zie ik dat BYD 35 electrische bussen gaat leveren aan Schiphol (zie http://www.nu.nl/auto/3527961/chinezen- ... iphol.html).

Ik neem aan dat deze voor HTM (Sp.) gaan rijden? Ter vervanging van de Berkhofs en Den Oudsten wagens?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Suus »

Nee, ze gaan op het vliegtuigplatform rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Daniel »

Op het platform rijdt anders ook een aardige vloot Diplomats rond naast de Cobus-platformbussen :wink:

De Den Oudstens die tijdelijk weer op de parkeerpendel reden zijn afgelopen week vervangen door een drietal nieuwe Citea's, al rijden er ook nog een paar Diplomats op die diensten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Ik fietste laatst langs de TU in Delft en tot mijn verbazing wordt daar druk spoor aangelegd voor tram 19:

Afbeelding

Ik had begrepen dat doortrekken tot hier er voorlopig niet in zat omdat er een slappe brug in de weg zit.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Zo hard wordt er nu ook weer niet gewerkt in de bouwvak :P

De St Sebastiaansbrug (tussen Zuidpoort en de TU-wijk) wordt in 2014/2015 vervangen volgens de huidige planning van PZH. BRON
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Edwin »

Aardig wat wijzigingen per 2 september: http://www.htm.net/Pages/DEF/6/010.bGlqbj1BTA.HTML
Lijn 9 gaat omrijden en in september wordt ie geknipt en pendelbus 69.
Binnenkort RegioCitadis-voertuigen op lijn 19.
Lijn 26 wordt in de ochtendspits 12x per uur. Stadsgewest blijkt toch in te zien dat tussen Kijkduin en Leyenburg ri HS 4x per uur in de ochtendspits veels te weinig is.
Lijn 29 gaat op in lijn 22.
Verder wat wijzigingen in frequenties van de buslijnen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Daniel »

Edwin schreef:Lijn 29 gaat op in lijn 22.
Weten ze daar wel wat ze willen eigenlijk? Die lijnen zijn toch recent al in elkaar geïntegreerd geweest? Toen ik laatst in Den Haag was zag ik daar nog netkaarten hangen met een tak van 22 naar de Oude Waalsdorperweg erop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten