Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Zoom

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door Thom91 »

R-Flow schreef:
Thom91 schreef:Dat de RET tegen zijn reizigers zegt, zoek zelf maar alternatief vervoer. Dat is waar de RET ZWAAR de reiziger letterlijk in de kou laat staan.
Binnen de NOS.app was nog te horen dat er pendelbussen werden ingezet… Niet meer het geval dus?

EDIT Laat maar, lees net de reactie van Bee.
De pendelbussen reden 2 keer per uur ofzo. Er stond gewoon op de RET website: "De reiziger moet zelf alternatief vervoer verzorgen." Schiphol gaat plat door een wisselstoring, NS zegt: "Zoek zelf naar alternatief vervoer.". HEEL NEDERLAND staat op zijn achterste poten. De RET kan en mag dit niet maken.
Komt wel goed schatje.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door R-Flow »

Beetje kromme vergelijking gezien het aantal incidenten in de Schipholtunnel en de hoeveelheid reizigers die daar telkens door getroffen worden. Amsterdam Airport Schiphol is ook een stukje meer high profile dan Capelse Brug... Maar goed, het is inderdaad erg vreemd dat RET niet in staat blijkt een tijdelijke pendeldienst in te zetten.

Misschien moet RET even contact opnemen met GVB. Zij zijn inmiddels een autoriteit op het gebied van vervangend vervoer opzetten voor de metro. :wink:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door Thom91 »

Hoezo een rare vergelijking? Ik had ook Amersfoort kunnen zeggen. Gaat om het principe pannenkoek.
Komt wel goed schatje.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door R-Flow »

Het "waarom" staat gewoon in m'n post. Dit soort dingen draaien natuurlijk om meer dan principe alleen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door Edwin »

Er werd vanmiddag warme choco en gevulde koeken uitgedeeld op KZ vanwege de overlast.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door hauptbahnhof »

Eigenlijk beetje laat. Ze konden het beter doen tijdens de overlast. :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Er rijden toch bussen? En de mensen mogen ook met de trein?
Dat klopt ja. Maar de extra kosten dat dit met zich mee brengt kan de reiziger zelf betalen.

Ben vorig jaar ruim 10 maanden bezig geweest om de extra kosten van een omleiding met de trein terug te krijgen :shock: . Het is uiteindelijk wel gelukt, maar echt van harte ging het niet. De RET is aardig onderweg ja, voor zichzelf :shock: :? :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:
R-Flow schreef:Wat valt überhaupt hierover te "kraaien" dan? Kan je wel boos worden op RET als er betonblokken van een gebouw in aanbouw op het spoor flikkeren maar zij hebben daar geen aandeel in… Denk dat niemand er op zit te wachten dat de desbetreffende metrolijnen in gebruik blijven als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
Dat de RET tegen zijn reizigers zegt, zoek zelf maar alternatief vervoer. Dat is waar de RET ZWAAR de reiziger letterlijk in de kou laat staan.
Dat doet de RET al jaren de reiziger in de kou laten staan. Vooral in de winter (dit weet ik uit eigen ervaringen helaas).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:
hauptbahnhof schreef:Er rijden toch bussen? En de mensen mogen ook met de trein?
Dat klopt ja. Maar de extra kosten dat dit met zich mee brengt kan de reiziger zelf betalen.
Wat bedoel je met de extra kosten? Met de trein omreizen was voornamelijk bedoeld voor de reizigers die ten noorden van station Alexander wonen, dus die hebben ook geen kosten met terugsteken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door Karl »

Nee, maar de trein is geen btm-tarief en die reed effectief ook maar 2x/h; hoe zit het met abonnementen en dergelijke? Overigens werd voor Rotterdam C.-Capelsebrug ook de trein naar Alexander aangeraden, terwijl dat niet noordelijk van Alexander ligt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door Meltrain »

Wat ik ervan begreep is dat je met de trein mee mocht als je had ingecheckt bij de metro.
En vanaf Rta was de verhouding van vertrekkende treinen 8/22, vanaf Rtd was de verhouding 10/20.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door 010jongen »

KM46 schreef:
Thom91 schreef:
R-Flow schreef:Wat valt überhaupt hierover te "kraaien" dan? Kan je wel boos worden op RET als er betonblokken van een gebouw in aanbouw op het spoor flikkeren maar zij hebben daar geen aandeel in… Denk dat niemand er op zit te wachten dat de desbetreffende metrolijnen in gebruik blijven als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
Dat de RET tegen zijn reizigers zegt, zoek zelf maar alternatief vervoer. Dat is waar de RET ZWAAR de reiziger letterlijk in de kou laat staan.
Dat doet de RET al jaren de reiziger in de kou laten staan. Vooral in de winter (dit weet ik uit eigen ervaringen helaas).
Wat doet de RET zo slecht dan? Buiten dit om?, ik vind dat de RET tijdens storingen juist goede reisinformatie verleent. maak eigenlijk zelden grote verstoringen of ongeregelheden mee. Maak dagelijks gebruik van metro, tram en bus.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Wat ik ervan begreep is dat je met de trein mee mocht als je had ingecheckt bij de metro.
En vanaf Rta was de verhouding van vertrekkende treinen 8/22, vanaf Rtd was de verhouding 10/20.
Dit bedoel ik dus: het reizen op metrotarief van Rotterdam Alexander naar Rotterdam Centraal wordt behoorlijk bemoeilijkt door het in en uitchecken door middel van poortjes. Dit is bij in 2012 al twee keer fout gegaan. En zie dan het teveel betaalde dan maar eens terug te krijgen :? .
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door hauptbahnhof »

En als je niet incheckt valt dat toch niet te controleren...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Metrolijn R'dam plat door gevallen beton bij Kralingse Z

Bericht door ODRAIL »

Zelf heb ik er al twee keer in 2012 hommeles over gehad, en over de nasleep hiervan kan ik wel een boek schrijven :shock: :? :neg: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten