2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelveen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelveen

Bericht door fred1954 »

Vanaf 2014 of 2015 zullen lijn 51 en lijn 5 gedurende TENMINSTE 2 JAAR :twisted: niet rijden in Buitenveldert en Amstelveen. Er zal vervangend busvervoer zijn gedurende die periode. De totale ombouw van de sporen en haltes in Buitenveldert en Amstelveen zal 3,5 jaar in beslag nemen volgens de berichten.

http://www.at5.nl/artikelen/94769/reizi ... met-de-bus
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Ardan »

Mijn god :shock:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Suus »

Ik had die geruchten al opgevangen maar er werd bezworen dat het hooguit twee jaar zou zijn, en nu is het gewoon een whopping 3,5 jaar geworden :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Ik had die geruchten al opgevangen maar er werd bezworen dat het hooguit twee jaar zou zijn, en nu is het gewoon een whopping 3,5 jaar geworden :cry:
Er wordt in de berichten gezegd TENMINSTE 2 JAAR, men houdt dus al een slag om de arm. Ik denk dat je blij mag zijn als het hele project in totaal 3,5 jaar gaat duren. Zou mij niets verbazen als het 5 jaar wordt of zo. Amsterdam en grote projecten, dat gaat niet samen. :N :N :N :N
Alargule

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Alargule »

Die armere oudere dame die aan de halte A.J. Ernststraat woont en graag nog concerten in het Concertgebouw bezoekt...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Thom91 »

Op welke halte wordt er dan gekeerd?
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door hauptbahnhof »

Alargule schreef:Die armere oudere dame die aan de halte A.J. Ernststraat woont en graag nog concerten in het Concertgebouw bezoekt...
Kan nog steeds met lijn 5 :wink:
Thom91 schreef:Op welke halte wordt er dan gekeerd?
Ik neem aan dat Station Zuid moet worden aangepast zodat er 3 trams kunnen halteren.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 22 jan 2013, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Alargule »

Niet als die minstens 2 jaar uit de running is...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door hauptbahnhof »

Hm, die kan met de bejaardenlijn 62 naar Stadionplein en daar overstappen lijn 16 of 24 :roll:
Sja, wat van al die hordes studenten vanuit Uilenstede?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door fred1954 »

hauptbahnhof schreef:
Alargule schreef:Die armere oudere dame die aan de halte A.J. Ernststraat woont en graag nog concerten in het Concertgebouw bezoekt...
Kan nog steeds met lijn 5 :wink:
Volgens mij wordt straks de halte A.J.Ernststraat opgeheven? Ze zal dus over een paar jaar naar een andere halte moeten lopen?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door JWM »

Volgensmij is het niet nodig de lijn in Buitenveldert zo lang buiten dienst te stellen. De eerste grootschalige aanpassing vanaf Zuid gezien is pas bij de halte Kronenburg waar een ongelijkvloerse kruising komt.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door fred1954 »

Ik denk trouwens dat CXX hier van gaat profiteren, met veel meer reizigers, die naar en van het centrum (Leidseplein, Dam) willen, zonder over te moeten stappen op een tijdelijke bus, m.n. 170 en 172
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 22 jan 2013, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door VIRM »

JWM schreef:Volgensmij is het niet nodig de lijn in Buitenveldert zo lang buiten dienst te stellen. De eerste grootschalige aanpassing vanaf Zuid gezien is pas bij de halte Kronenburg waar een ongelijkvloerse kruising komt.
Dus hij wordt niet helemaal ongelijkvloers?
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Alargule »

Nee, dan had je net zo goed kunnen opteren voor een directe aansluiting op de NZL. Maar helaas...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door JWM »

Alleen de gemeente Amstelveen ziet de noodzaak van ongelijkvloerse kruisingen in het kader van doorstroming en verkeersveiligheid. De kruising met de v. Nijerodeweg op het grondgebied van de gemeente Amsterdam bijvoorbeeld is niet wezenlijk anders dan die bij Kronenburg, al zou je bij de laatste wel meer overstekende voetgangers hebben door de halte.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door VIRM »

Als je toch bezig bent, kun je net zo goed alle kruisingen ongelijkvloers maken. Anders heb je over een decennium weer dezelfde discussie...
Beul van de blindegeleidelijn
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door R-Flow »

Als je bedenkt dat Amsterdam dik 110 jaar ervaring heeft met elektrische trams is het toch wel bizar dat de ombouw zo lang moet duren. Helemaal gezien het feit dat het traject al helemaal geschikt is voor tramverkeer.

-----

@VIRM - Daar is dus geen geld voor anders hadden ze de N/Z-lijn wel doorgetrokken naar Westwijk...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Suus »

Men heeft blijkbaar twee jaar nodig om viaducten te bouwen. Als ik Amstelveen was zou ik even naar Almere bellen hoe ze dat daar aanpakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door R-Flow »

Raar toch? Zou niet weten wat er bouwtechnisch lastig is aan dit project. Niks wat niet velen malen eerder is uitgevoerd in Nederland. :S
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Vinny »

Ik vind het redelijk schandalig dat er geen viaducten in Buitenveldert worden gebouwd. Dat is daar gewoon hard nodig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Men heeft blijkbaar twee jaar nodig om viaducten te bouwen. Als ik Amstelveen was zou ik even naar Almere bellen hoe ze dat daar aanpakken.
Viaducten vallen niet uit de lucht. Maar ik ga niet weer zelfde discussie aan als met die tunnel in Nijverdal ;)
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door VIRM »

Nouja, dat een viaduct niet in 5 minuten neer is te zetten begrijp ik ook nog wel. Maar 2 jaar is toch ook een beetje heel erg ruim genomen? Of gaan ze de viaducten een voor een aanleggen? :mrgreen:

En is het doortrekken naar Uithoorn nu definitief?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door Suus »

Over het doortrekken naar Uithoorn is nog niets besloten, maar de nieuwe remise in Westwijk zal zo worden gebouwd dat doortrekken niet onmogelijk wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door VIRM »

Tsja, wat is dan het nut van de hele ombouw? Als je het dan niet meteen in een keer doortrekt en niet meteen een vrije baan van maakt zonder kruisingen... Dan is het dus een hele hoop poe-ha en geld-over-de-balk smijterij alleen om wat BN'netjes weg te smijten in ruil voor een opgepimpte tram...

Enig voordeel van dit hele gedoe is dat station Zuid eindelijk iets dreigt te worden. :)
Beul van de blindegeleidelijn
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 2 jaar geen metro en tram door Buitenveldert en Amstelve

Bericht door R-Flow »

Het nut is de nodige keren aan bod gekomen hier: de lijn is tegen 2018 aan het einde van z'n levensduur. Zowel de infrastructuur als voertuigen (op die vier Combino's na). Daarnaast wil de regio af van het relatief zware metro-/sneltrammaterieel op het maaiveld. Voor een volwaardige metro is geen geld, dus dan maar een snelle stadstram naar voorbeeld van lijn 26. De kosten en tijd gaan 'm echt niet zitten in het verlagen van een aantal perrons van haltes die toch op de schop moeten…
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten