Ruim helft roltrappen metro defect
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Het lijkt mij heel lastig om al het onderhoud voor een vast bedrag aan te besteden. Er is natuurlijk regulier onderhoud waar je wel een vast bedrag voor kan rekenen, maar als er veel onvoorziene kosten ontstaan, en dat is bij stationsonderhoud best denkbaar, zullen bedrijven daar niet echt happig voor zijn. Want een roltrap vervangen is geen kattepis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
In welk opzicht is onderhoud van een roltrap dan anders dan van bijvoorbeeld een trein? Als je een contract opstelt waarin staat dat de roltrappen 99% van de tijd beschikbaar moeten zijn, dan kan een roltraponderhoudsbedrijf daar toch gewoon voor tekenen? Of hij dat zal doen is afhankelijk van het geld dat met het contract gemoeid is, maar dat wordt gewoon meegecalculeerd. Zo werkt het met andere onderhoudscontracten ook, ik zou niet weten waarom een station of een roltrap daarin anders is.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Wat maakt het wel of niet aanbesteden van deze reparaties dan precies los?Geert schreef:En dat kan niet aanbesteed worden aan een onderhoudsbedrijf cq. bouwbedrijf? (Ja, ik weet dat het nu beheerd wordt door de infratak van GVB wat weer eigendom is van de gemeente.)
Even ervan uitgaande dat het eigen onderhoudsbedrijf erg laks is en blijkbaar niet van 'bovenaf' wordt gecorrigeerd. Waarom zou een bedrijf waar het werk wél aan is uitbesteed, dan wel strak gehouden worden?
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
wel een leuk idee... vocht-sensoren in de liften plaatsen, die gelijk de lift stilzetten, gecombineerd met camerabeelden die vanaf dat moment worden vastgelegd en real time bekeken. Bij andere situaties als vandalisme/wild cq lift plassen kan de lift weer op afstand bediend worden, anders de lieden met een drang voor vandalisme en het legen van een volle blaas even een emmer sop en een flinke prent brengen.Vinny schreef:^^ Klopt. Overigens is het grootste deel van de liftstoringen het gevolg van vandalisme
Daarnaast worden de liften ook bij regelmaat als instant WC gebruikt. Ik stel voor om mensen die zich hieraan schuldig maken eens een nachtje in de zojuist door hun besmeurde lift door te moeten laten brengen. Dan leren ze het hopelijk nog eens af
Ze hebben iig met elkaar gemeen dat het op voorraad nemen/hebben van onderdelen door de bedrijven vaak gewoon te duur gevonden wordt. bij allerlei bedrijven zie je dat dus steeds vaker, pas onderdelen bestellen als de materialen daadwerkelijk nodig zijn.door Wubbo op vr 06 nov 2009, 10:00
In welk opzicht is onderhoud van een roltrap dan anders dan van bijvoorbeeld een trein? Als je een contract opstelt waarin staat dat de roltrappen 99% van de tijd beschikbaar moeten zijn, dan kan een roltraponderhoudsbedrijf daar toch gewoon voor tekenen? Of hij dat zal doen is afhankelijk van het geld dat met het contract gemoeid is, maar dat wordt gewoon meegecalculeerd. Zo werkt het met andere onderhoudscontracten ook, ik zou niet weten waarom een station of een roltrap daarin anders is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Oorspronkelijk zouden de roltrappen pas in 2018 worden vervangen, en dit jaar een renovatie van 3,5 miljoen krijgen, zo viel vandaag te lezen in de Telegraaf, in het katern Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Het klein onderhoud aan de spoorweginfrastructuur wordt wel ieder jaar voor een voorafgesproken bedrag gecontracteerd bij een aannemer. Ik ben nu bezig voor het contract 2010. En ja, het is net hetzelfde om de offerte van het opknappen van je badkamer te beoordelenHet lijkt mij heel lastig om al het onderhoud voor een vast bedrag aan te besteden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ruim helft roltrappen metro defect
Maar wat versta je onder klein onderhoud?
Seinlampen reparen, okee
Biels vervangen kan ik mij voorstellen
Maar vernielde seinkabels?
Seinlampen reparen, okee
Biels vervangen kan ik mij voorstellen
Maar vernielde seinkabels?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 177 gasten