Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door fred1954 »

Amsterdam CS moet in 2015 helemaal klaar zijn (NZL uitgezonderd). Hierbij een artist impression hoe het er allemaal uit gaat zien: http://bcove.me/zc9v4t4e
Klik op volledig scherm voor de beste impressie (met geluid)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Jef400 »

Ik ben toch benieuwd hoe men de bus <-> trein overstappers wilt reguleren. Word mij niet helemaal duidelijk in dit filmpje.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Milco »

Is 24 bushaltes niet een beetje weinig, als je je bedenkt hoeveel bussen er op Amsterdam CS komen? Busstation Almere Centrum heeft 18 haltes en dat is vaak nog iets te weinig...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door find_your_spot »

Die video staat al jaren op YouTube. En waar is de bron dat het in 2015 af komt?
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens deze site is alles pas in 2020 klaar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Thom91 »

JeffreyMeijer schreef:Ik ben toch benieuwd hoe men de bus <-> trein overstappers wilt reguleren. Word mij niet helemaal duidelijk in dit filmpje.
Vanaf welke Zijde? Dam of IJ-zijde?
Milco1995 schreef:Is 24 bushaltes niet een beetje weinig, als je je bedenkt hoeveel bussen er op Amsterdam CS komen? Busstation Almere Centrum heeft 18 haltes en dat is vaak nog iets te weinig...
Zelfde vraag als hierboven. Dam of IJ-zijde?
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door hauptbahnhof »

Alle bussen gaan toch naar IJzijde? Ook de paar buslijnen die CS als tussenhalte hebben (nu bus 22 en 48).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Thom91 »

Was mij onbekend. Ik dacht dat er een nieuw busstation kwam op de Prins Hendrikkade of voor CS voor de stadsbussen..
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door hauptbahnhof »

Wat ik heb begrepen is er dus boven het busstation en de doorgaande bussen gaan er onderlangs. In ieder geval zal het gedeelte waar nu de CXX-bussen komen weggaan. Hier een pdf-bestand waarin alles over de verbouwing staat van stationsplein maar ook de rode loper.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door VIRM »

Paar vraagjes:

- Als alle bussen naar de achterkant gaan, wat gebeurt er dan met de nachtbussen? 's Avonds houden ze liefst één ingang open, dus dat wordt een pokkeneind omlopen als je vanuit nachttrein naar bus wilt. :mrgreen:
- Wordt er ook iets aan de perrons gedaan? De inrichting/verlichting kan beter en de perrons zijn ter hoogte van de trappen ook niet bepaald breed (veel plezier, mensne in een rolstoel!). Of wordt het weer het standaard wij-bouwen-het-station-om-tot-winkelcentrum?
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door hauptbahnhof »

Hoe wordt dat nu gedaan dan? Moet je ook aan de Zuidkant van het station aan de westzijde eruit terwijl je aan de IJzijde moet wezen?
Ik neem aan dat er weinig wordt gedaan aan de perronbreedte. Verlichting lijkt me idd wel een goeie. Maar geen idee in hoeverre dat het plan is.
En jah, Asd wordt idd een winkelcentrum waar er ook veel treinen stoppen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Wubbo »

De perrons zijn in principe af, al moet er geloof ik nog een en ander aan bestrating worden gedaan. Breder worden ze in ieder geval niet. Verlichting etc heb ik geen zicht op.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Klaasje »

Als het doorstroomstation doorgaat dan worden de perrons breder, gaan de spoorbakken tussen de perrons van drie naar twee sporen en wordt met name de hele wisselstraat aan de oostzijde opgepakt. Als dat project voor PHS doorgaat dan weet ik vrij zeker dat het station in 2020 echt niet af is.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Hoe wordt dat nu gedaan dan? Moet je ook aan de Zuidkant van het station aan de westzijde eruit terwijl je aan de IJzijde moet wezen?
Ik neem aan dat er weinig wordt gedaan aan de perronbreedte. Verlichting lijkt me idd wel een goeie. Maar geen idee in hoeverre dat het plan is.
En jah, Asd wordt idd een winkelcentrum waar er ook veel treinen stoppen.
In de late/vroege uurtjes wordt normaal gesproken alleen de oostpassage opengehouden, zodat men zicht heeft op wat er gebeurt. Bij de nachttreinen wordt slechts de zuidingang opengehouden, waardoor je dus een stuk moet omlopen als je het Ijveer wilt pakken.
Beul van de blindegeleidelijn
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door fred1954 »

find_your_spot schreef:Die video staat al jaren op YouTube. En waar is de bron dat het in 2015 af komt?
Sorry, bron is www.dichtbij.nl en dan Amsterdam aanklikken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Vinny »

VIRM schreef:
hauptbahnhof schreef:Hoe wordt dat nu gedaan dan? Moet je ook aan de Zuidkant van het station aan de westzijde eruit terwijl je aan de IJzijde moet wezen?
Ik neem aan dat er weinig wordt gedaan aan de perronbreedte. Verlichting lijkt me idd wel een goeie. Maar geen idee in hoeverre dat het plan is.
En jah, Asd wordt idd een winkelcentrum waar er ook veel treinen stoppen.
In de late/vroege uurtjes wordt normaal gesproken alleen de oostpassage opengehouden, zodat men zicht heeft op wat er gebeurt. Bij de nachttreinen wordt slechts de zuidingang opengehouden, waardoor je dus een stuk moet omlopen als je het Ijveer wilt pakken.
Dat is heel hatelijk opgelost ja. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk één doorgaande doorgang hebben 's nachts zodat je niet kilometers om hoeft te lopen naar de IJ-veren. Volgens mij is het wel zo dat als alles klaar is het station 24/7 doorloopbaar wordt. Ik mag het althans hopen.

De nachtbussen zouden wel naar het busstation kunnen gaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door VIRM »

@Vinny: aan de andere kant zijn het ook weer niet heel veel nachtbussen (doordeweeks alleen GVB, met in het weekend wat Connexxion en EBS-spul). Dus je zou dat op zich in de huidige situatie kunnen laten (GVB op de tramhalte en de rest op de Prins Hendrikkade). Of wat klantvriendelijker: alles op de tramhaltes parkeren. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Vinny »

De Prins Hendrikkade wordt afgebroken he. Daar komt water, en een stoep... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door find_your_spot »

fred1954 schreef: Sorry, bron is http://www.dichtbij.nl en dan Amsterdam aanklikken.
Sorry, misschien had ik moeten zeggen een serieuze en betrouwbare bron.


Upload datum van die video (http://www.youtube.com/watch?v=14517GpyAcY) is april 2010.
Waarom dichtbij.nl nu ineens met die video komt en bericht dat het in 2015 af zou zijn, kan ik nergens terug vinden op http://amsterdam.nl/nzlijn_nieuw
For Your Railroad Adventures
Alargule

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Alargule »

Mooi filmpje. Jammer dat er een aantal achterhaalde elementen in zitten, zoals de V250.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door hauptbahnhof »

wie zegt dat? Op het moment dat Stationsplein klaar is (+/- 2020) zal de V250 (hopelijk niet) probleemloos rijden (A)
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door Anne »

Alargule schreef:Mooi filmpje. Jammer dat er een aantal achterhaalde elementen in zitten, zoals de V250.
En de Arriva bussen
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door fred1954 »

find_your_spot schreef:

Waarom dichtbij.nl nu ineens met die video komt en bericht dat het in 2015 af zou zijn, kan ik nergens terug vinden op http://amsterdam.nl/nzlijn_nieuw
In het filmpje gaat het ook over het CS (Prorail) en niet specifiek over de NZL. Op de site van de NZL zal je dan ook weinig vinden over de verbouwing van het CS in Amsterdam. Wel op de site van Prorail: http://www.prorail.nl/Publiek/Infraproj ... nning.aspx

Je ziet dat na 2015 men alleen nog bezig is met de fietsenstallingen rond en onder het nieuwe CS. De rest zou dan klaar moeten zijn.

En inderdaad de Arriva-bussen rijden er inmiddels niet meer maar daarvoor in de plaats EBS en de vraag is of de Fyra-treinen tegen die tijd rijden :N

Edit: recent filmpje van begin dit jaar over de afbouw van de reizigerstunnels (met poortjes) en passages (zonder poortjes):
http://www.youtube.com/watch?v=MYJk_0A8 ... e=youtu.be
Op 0.30sec is de indeling op tekening te zien.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door deadlock »

2015 klaar? :D Tramhaltes rekenen we niet mee?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Artist impression nieuwe Amsterdam CS (in 2015 klaar)

Bericht door fred1954 »

deadlock schreef:2015 klaar? :D Tramhaltes rekenen we niet mee?
De tramhaltes zijn niet de verantwoordelijkheid van Prorail. Dit gaat puur over het CS als treinstation, en die is volgens de planning van Prorail in 2015 zo goed als klaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten