Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De benodigde capaciteit tijdens de spits is leidend voor de rest van de dag, hoe je het ook wendt of keert.
Laatst gewijzigd door Suus op do 13 mar 2014, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
klopt, maar in de spits moet de maximale capaciteit worden gebruikt. dat gaat dus deels de kosten bepalen.Frans F schreef:Je maakt de denkfout alleen maar naar een paar drukke treinen in de spits te kijken. De treinen overdag, om maar te zwijgen van de avond en het weekend, hebben aan een losse SGM2 meer dan genoeg. Daarom heb je kleine eenheden nodig, die je in de spitsuren zo nodig kunt combineren tot wat langere treinen. Een halfuurdienst op zondag met bijv. SLT4 is qua materieelinzet waanzin.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Dat de spits leidend is voor de totaal benodigde hoeveelheid materieel snap ik ook, alleen is dat nog geen reden grote eenheden te kopen als je behalve voor een paar spitstreinen alleen korte treinen nodig hebt. Dan kun je beter tweewagenstellen kopen die je kunt koppelen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Als er nieuwe treinen worden gekocht zijn dat vanzelfsprekend korte eenheden, daar is iedereen het hier toch wel over eens.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Vergeet niet dat er op het drukste moment, de spits dus, ook vaker gereden gaat worden. Om het kwartier i.p.v. om het half uur.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Waaarvan voorlopig slechts de helft van de ritten aansluit naar Leiden. Er blijven ten minste drie bakken nodig in de spitsritten, en daar 3 bakken al overkill is in de daluren, lijkt 2*2 bakken mij het waarschijnlijkst.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De drukte kan gespreid worden door alle ritten aan te laten sluiten van/naar Leiden.
In wat voor bakken reken je, SGM of GTW? Dat maakt veel verschil.
In wat voor bakken reken je, SGM of GTW? Dat maakt veel verschil.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Op dit moment is er in de spits een kwartierdienst tussen Alphen en Leiden.
Ik neem aan dat die wel blijft, zelfs als Gouda - Alphen aan Arriva wordt gegund?
Ik neem aan dat die wel blijft, zelfs als Gouda - Alphen aan Arriva wordt gegund?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Het idee was toch om een sprinter Leiden - Utrecht te laten rijden en een IC Leiden - Utrecht? Waardoor er vier treinen tussen Alphen en Leiden rijden; of staat dat weer in de ijskast?
Het is een spectrum.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Het wordt wel een erg krappe bedoening in Alphen dan, het zou in de huidige situatie niet passen.
Met een kwartierdienst tussen Gouda en Alphen moet je kruisen in Boskoop en Waddinxveen. De rijtijd tussen Boskoop en Alphen is 6-7 minuten, dus bij aankomst in Alphen moet er een trein vertrekken richting Gouda. Je hebt ook nog een perron nodig voor de trein naar Leiden en die kan pas vertrekken als er een trein uit Leiden binnen is. Wie dit verhaal heeft kunnen volgen telt vier treinen op hetzelfde moment in Alphen en er zijn nu drie perrons, dus er zal er dan nog eentje bij spoor 4 moeten komen.
Met een kwartierdienst tussen Gouda en Alphen moet je kruisen in Boskoop en Waddinxveen. De rijtijd tussen Boskoop en Alphen is 6-7 minuten, dus bij aankomst in Alphen moet er een trein vertrekken richting Gouda. Je hebt ook nog een perron nodig voor de trein naar Leiden en die kan pas vertrekken als er een trein uit Leiden binnen is. Wie dit verhaal heeft kunnen volgen telt vier treinen op hetzelfde moment in Alphen en er zijn nu drie perrons, dus er zal er dan nog eentje bij spoor 4 moeten komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Dat perron kan bij wijze van spreken toch morgen al worden aangelegd? :?
Ja, daat weet ik, maar ik bedoelde meer of dat ook per december 2015 ingaat.Karl schreef:Het idee was toch om een sprinter Leiden - Utrecht te laten rijden en een IC Leiden - Utrecht? Waardoor er vier treinen tussen Alphen en Leiden rijden; of staat dat weer in de ijskast?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Concessie Gouda-Alphen gaat in per 11 december 2016, kwartierdienst Leiden-Utrecht naar verwachting per december 2018.
In die twee jaar daartussen rijdt er een spits-pendeltje Leiden-Alphen.
In die twee jaar daartussen rijdt er een spits-pendeltje Leiden-Alphen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De bestanden staan daar nu wel.Z2N schreef:De Provincie Zuid-Holland heeft overigens de bestanden over de aanbesteding, in tegenstelling tot de busconcessie ZHN twee jaar terug niet openbaar gemaakt, ze zouden anders hier staan.
In het PvE wordt de mogelijkheid van een doorgaande spitsdienst nog wel opengehouden:
Indien de NS het de Concessiehouder toestaat om als onderaannemer van de NS op bepaalde momenten door te rijden naar Leiden en de Concessiehouder is bereid om als onderaannemer te opereren voor dit traject, dient de Concessiehouder deze doorrijddienst aan te bieden indien de Concessieverlener hier opdracht toe geeft en ProRail hier capaciteit voor verdeelt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De NS mag vanaf 2016 het vervoer tussen deze plaatsen verzorgen:
http://www.nu.nl/binnenland/3744163/ns- ... lphen.html
http://www.nu.nl/binnenland/3744163/ns- ... lphen.html
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
FMN-persbericht dat NS geen gelijk speelveld geeft en HRN opgeknipt moet worden in drie, twee, één... Wel fijn voor NS dat ze ook een keer iets winnen, tenminste, als ze een keer fatsoenlijk hebben ingeschreven.
Het is een spectrum.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Feest! *O* Dat betekent dus geen omchip-heisa in Alphen.. :D
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Nieuwsbericht van de Provincie Zuid-Holland: http://www.zuid-holland.nl/contentpagina.htm?id=129159
NS Reizigers in samenwerking met Abellio Rail NRW heeft de aanbesteding gewonnen, er worden zes nieuwe treinstellen besteld met een lage vloer en een rolstoelvriendelijk toilet (dat was niet eens verplicht, dus win!).
Ik hoop ook een grote multifunctionele ruimte, want buiten de spits en in juli en augustus de hele dag mogen fietsen gratis mee
NS Reizigers in samenwerking met Abellio Rail NRW heeft de aanbesteding gewonnen, er worden zes nieuwe treinstellen besteld met een lage vloer en een rolstoelvriendelijk toilet (dat was niet eens verplicht, dus win!).
Ik hoop ook een grote multifunctionele ruimte, want buiten de spits en in juli en augustus de hele dag mogen fietsen gratis mee
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Beetje wrang dat er nu plotseling wel zes nieuwe treinstellen kunnen worden besteld terwijl elders Plan V niet vervangen kan worden. Misschien het HRN toch ook maar aanbesteden.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Bitch please. :')
HRN is een heel ander contract dan Apn - Gd.
HRN is een heel ander contract dan Apn - Gd.
🍉
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
@Frans F,raar is het wel. Misschien wil NS met dit materieel testen voor een grote bestelling voor het HRN,neemt niet weg dat een aanbesteding vaak sneller voor beter materieel zorgt.
Te klein en oud materieel zijn we meer dan zat in de s9600 / s4400,dus wat mij betreft komt er snel een vervolg bestelling,als het materieel voldoet.
Te klein en oud materieel zijn we meer dan zat in de s9600 / s4400,dus wat mij betreft komt er snel een vervolg bestelling,als het materieel voldoet.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Laat me raden.. NS heeft nieuwe sprinters met een rolstoelvriendelijk toilet besteld voor het HRN en zes extra stellen kunnen tegen een klein meerprijsje worden aangeschaft.Bee schreef: NS Reizigers in samenwerking met Abellio Rail NRW heeft de aanbesteding gewonnen, er worden zes nieuwe treinstellen besteld met een lage vloer en een rolstoelvriendelijk toilet (dat was niet eens verplicht, dus win!).
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ik heb ook wel eens van dit soort mooie dromen.Klaasje schreef: Laat me raden.. NS heeft nieuwe sprinters met een rolstoelvriendelijk toilet besteld voor het HRN en zes extra stellen kunnen tegen een klein meerprijsje worden aangeschaft.
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
nou niet een klein meerprijsje he. Die toiletten kosten 700.000 euro per stuk. Of 700 miljoen kan ook wel, wat was het :')
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ik denk dat Klaasje doelt op de Sprinter Next Generation
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten