Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
dan krijg je z'n breng verhaal. want er zijn ook zat mensen die denken dat Breng een vervoerder is terwijl dat gewoon hermes is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Met Breng wil men dat ook. Hiermee hopen ze te voorkomen dat reizigers elke keer bij een nieuwe concessie weer aan een nieuwe vervoerder moet wennen. Voor de reisinformatie is het ook practisch, want de site van de 'vervoerder' (de merknaam dus eigenlijk) blijft dan ook steeds hetzelfde om maar wat te noemen.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Met dat verschil dat er wel verschillende R-netten zijn met verschillende abonnementen en voorwaarden. In mijn opzicht mist dat wel (naast natuurlijk het feit dat maar enkele lijnen ver-R-net worden, en er dus geen Breng-situatie ontstaat.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Het probleem met R-Net is gewoon dat je op de site www.rnet.nl geen reisinformatie voor de lijn(en) in Zuid-Holland kunt vinden (voor Noord-Holland en Flevoland is er wel een lijnenoverzicht met links naar de dienstregeling :pos: ).
Je moet dus altijd nog op de site van de vervoerder kijken.
Opvallend vind ik ook dat er met geen woord over de Rotterdamse metro wordt gesproken. :') (Alleen het logo van de RET onderaan de site verraadt nog iets.)
Je moet dus altijd nog op de site van de vervoerder kijken.
Opvallend vind ik ook dat er met geen woord over de Rotterdamse metro wordt gesproken. :') (Alleen het logo van de RET onderaan de site verraadt nog iets.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Vergeet niet dat de ZoRo-bus ook ge-R-Net wordt en dat ook Randstadrail E er aan moet geloven. In feite rollen ze het (naar mijn weten) in fases uit en presenteren ze het waarschijnlijk later aan de pers. Om heel eerlijk te zijn: Afgezien van de nieuwsgierigen zijn er niet echt veel mensen die meer over R-Net willen weten, ze nemen het nieuwe kleurenschema aan voor lief maar voor de rest verandert er dus niks.Opvallend vind ik ook dat er met geen woord over de Rotterdamse metro wordt gesproken. :') (Alleen het logo van de RET onderaan de site verraadt nog iets.)
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Alle metrolijnen worden ver-R-net, sommige metro's hebben zelfs al R-net stickers gekregen (maar nog niet de R-net huisstijl).
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
En dat R-net interieur krijgen ze ook niet. Alleen het exterieur wordt ver R-net bij de Rotterdamse metro.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ze hebben een alternatieve R-Net huisstijl die beter aansluit bij de huisstijl van de RET.Z2N schreef:Alle metrolijnen worden ver-R-net, sommige metro's hebben zelfs al R-net stickers gekregen (maar nog niet de R-net huisstijl).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
RET heeft zich flink verzet tegen de volledige ver-R-Netting van de metro. Daar is dit compromis uit kunnen rollen, waarbij de RET-huisstijl dominant blijft en de R-Net-branding eraan wordt toegevoegd.
Op RR E zie ik op de stations overigens al een tijdje R-Net-logootjes op de DRIPs staan.
Op RR E zie ik op de stations overigens al een tijdje R-Net-logootjes op de DRIPs staan.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Hmm, ik vraag me af of de Abellio perikelen in Limburg ook gevolgen zouden kunnen hebben voor deze concessie?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Waarom zou dat zo zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het juist.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Voor deze concessie zijn er geen perikelen bekend, en als dat zo zou zijn zou dat raar zijn, de NS groep is de huidige exploitant en heeft dus al alle inside-informatie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Even een laagje stof eraf... Normaal gesproken is er nooit iets interresants op een lokale omroep, maar een item van Studio Alphen over een halve blindegeleidelijn langs spoor 2 van station Alphen aan den Rijn wist vandaag een extra boodschap mee te brengen: eind dit jaar gaat het station op de schop. Waarschijnlijk betekent dit dat dan dat er wat aan het perron van spoor 3 gedaan wordt, dat nu net een paar centimeter lager is dan dat van spoor 2 en daarom, ondanks het feit dat het fysiek hetzelfde perron is, deels met hekken van elkaar gescheiden wordt, en, belangrijk voor de nieuwe concessie, men gaat beginnen met het perron voor spoor 4! *O*
Voor wie het item wil zien, de video zit in de spoiler:
Voor wie het item wil zien, de video zit in de spoiler:
- Spoiler: show
Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Alle stations zijn een tijdje gelegen geschouwd en krijgen een opknapbeurt.
Bij station Boskoop gaat onder andere de informatiezuil verplaatst worden en het perron opgehoogd worden (is nu lager dan de norm, je het alle drie de treden van SGM nodig om in de trein te klauteren).
Bij station Boskoop gaat onder andere de informatiezuil verplaatst worden en het perron opgehoogd worden (is nu lager dan de norm, je het alle drie de treden van SGM nodig om in de trein te klauteren).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
erg handig paaltje... :neg:Z2N schreef:Even een laagje stof eraf... Normaal gesproken is er nooit iets interresants op een lokale omroep, maar een item van Studio Alphen over een halve blindegeleidelijn langs spoor 2 van station Alphen aan den Rijn wist vandaag een extra boodschap mee te brengen: eind dit jaar gaat het station op de schop. Waarschijnlijk betekent dit dat dan dat er wat aan het perron van spoor 3 gedaan wordt, dat nu net een paar centimeter lager is dan dat van spoor 2 en daarom, ondanks het feit dat het fysiek hetzelfde perron is, deels met hekken van elkaar gescheiden wordt, en, belangrijk voor de nieuwe concessie, men gaat beginnen met het perron voor spoor 4! *O*
Voor wie het item wil zien, de video zit in de spoiler:
- Spoiler: show
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Och, bij dat stuk perron klopt er wel meer niet, een tijdje terug klaagde de lokale media over het feit dat dat deel van het perron te scheef stond, en ook dat zou 'gevaarlijk' zijn. :')
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Laat ze maar eens in Rijssen uitstappen dan ;)
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Wat er in Alphen precies is gebeurd, is als volgt: de Rijksoverheid heeft subsidie verstrekt aan ProRail om alle perrons die gebruikt worden door het HRN te verhogen/verlagen naar 76 centimeter in het kader van Europese toegankelijkheidsnormen. In Alphen zijn daarop de perrons van spoor 1 en 2 aangepast. De perrons waren ernstig verzakt en zijn in 2013 om die reden verhoogd.
Echter, spoor 2 en 3 delen een eilandperron en de provincie Zuid-Holland had nog geen opdracht gegeven en subsidie verstrekt aan ProRail om hun deel van het perron (dat van spoor 3) te verhogen. Zodoende is van het eilandperron slechts de helft verhoogd. Binnen een week nadat dit was gebeurd is er een reiziger ernstig ten val gekomen toen deze snel wilde overstappen. Daarop heeft ProRail hekjes geplaatst in het midden van het perron, in afwachting tot Zuid-Holland opdracht zou geven ook dat deel van het perron te verhogen.
Een paar maanden later is er trouwens ook nog een mevrouw van de trap gevallen omdat het perron niet netjes aansloot op de trap, dat is een paar dagen na het ongeval ook hersteld. In Alphen moet er blijkbaar eerst bloed vloeien om zaken gedaan te krijgen.
Echter, spoor 2 en 3 delen een eilandperron en de provincie Zuid-Holland had nog geen opdracht gegeven en subsidie verstrekt aan ProRail om hun deel van het perron (dat van spoor 3) te verhogen. Zodoende is van het eilandperron slechts de helft verhoogd. Binnen een week nadat dit was gebeurd is er een reiziger ernstig ten val gekomen toen deze snel wilde overstappen. Daarop heeft ProRail hekjes geplaatst in het midden van het perron, in afwachting tot Zuid-Holland opdracht zou geven ook dat deel van het perron te verhogen.
Een paar maanden later is er trouwens ook nog een mevrouw van de trap gevallen omdat het perron niet netjes aansloot op de trap, dat is een paar dagen na het ongeval ook hersteld. In Alphen moet er blijkbaar eerst bloed vloeien om zaken gedaan te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Nee hoor, bij het spoor gaat veiligheid voor alles...Bee schreef:Een paar maanden later is er trouwens ook nog een mevrouw van de trap gevallen omdat het perron niet netjes aansloot op de trap, dat is een paar dagen na het ongeval ook hersteld. In Alphen moet er blijkbaar eerst bloed vloeien om zaken gedaan te krijgen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Het meest frappante daaraan is dat het schuin leggen van drie rijen tegels waarschijnlijk goedkoper is dan het plaatsen van een hekje.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ja dat is meestal zo. Bij de overheid denkt men (te) vaak in dure moeilijke oplossingen. Terwijl het in veel gevallen simpel en goedkoop kan.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Over dure oplossingen gesproken:
Geen dubbelspoor, treinuitval is probleem ProRail
De provincie Zuid-Holland is niet van plan om dubbelspoor aan te leggen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden om daarmee een probleem van ProRail, namelijk de grote hoeveelheid treinuitval, op te lossen.
Vorige week werd duidelijk dat er geen spoorverdubbeling komt tussen het nieuw te bouwen station Hazerswoude/Koudekerk en Zoeterwoude. De doelstelling van de provincie is om permanent acht treinen per uur te laten rijden op het traject, een kwartiersdienstregeling dus. Maar dat is volgens Zuid-Holland ook mogelijk op het bestaande spoor, omdat dat momenteel tijdens de ochtendspits ook al gebeurt.
‘Wij vinden betrouwbaarheid heel erg belangrijk. Die trein valt gewoon te vaak uit. Wij hebben heel lang met idee rondgelopen dat dubbelspoor ook bij een treinstoring kan helpen. Die trein staat dan stil op een baanvak en kun je op een ander spoor er langs rijden. De provincie zegt: wij betalen dit om de frequentie te verhogen en niet een bestaand probleem in het netwerk op te lossen, daar is ProRail voor. En daar hebben ze natuurlijk ook wel gelijk in’, vindt de Alphense wethouder Tseard Hoekstra.
Dat er geen dubbelspoor komt is nog niet honderd procent definitief, maar staat wel zo goed als vast, liet de provincie Zuid-Holland blijken. Dubbelspoor kost ongeveer 20 miljoen euro per kilometer. ‘Naar het nu lijkt, want het is nog niet definitief, kan ProRail die frequentieverhoging ook realiseren op het bestaande spoor. Weliswaar met maatregelen, maar dus zonder spoorverdubbeling’, aldus Hoekstra.
Bron (licht aangepast voor niet-Alphenaren): Alphens.nl/Studio Alphen
Geen dubbelspoor, treinuitval is probleem ProRail
De provincie Zuid-Holland is niet van plan om dubbelspoor aan te leggen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden om daarmee een probleem van ProRail, namelijk de grote hoeveelheid treinuitval, op te lossen.
Vorige week werd duidelijk dat er geen spoorverdubbeling komt tussen het nieuw te bouwen station Hazerswoude/Koudekerk en Zoeterwoude. De doelstelling van de provincie is om permanent acht treinen per uur te laten rijden op het traject, een kwartiersdienstregeling dus. Maar dat is volgens Zuid-Holland ook mogelijk op het bestaande spoor, omdat dat momenteel tijdens de ochtendspits ook al gebeurt.
‘Wij vinden betrouwbaarheid heel erg belangrijk. Die trein valt gewoon te vaak uit. Wij hebben heel lang met idee rondgelopen dat dubbelspoor ook bij een treinstoring kan helpen. Die trein staat dan stil op een baanvak en kun je op een ander spoor er langs rijden. De provincie zegt: wij betalen dit om de frequentie te verhogen en niet een bestaand probleem in het netwerk op te lossen, daar is ProRail voor. En daar hebben ze natuurlijk ook wel gelijk in’, vindt de Alphense wethouder Tseard Hoekstra.
Dat er geen dubbelspoor komt is nog niet honderd procent definitief, maar staat wel zo goed als vast, liet de provincie Zuid-Holland blijken. Dubbelspoor kost ongeveer 20 miljoen euro per kilometer. ‘Naar het nu lijkt, want het is nog niet definitief, kan ProRail die frequentieverhoging ook realiseren op het bestaande spoor. Weliswaar met maatregelen, maar dus zonder spoorverdubbeling’, aldus Hoekstra.
Bron (licht aangepast voor niet-Alphenaren): Alphens.nl/Studio Alphen
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ook super handig. Daar los je HE-LE-MAAL NIKS mee op.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ja, volgens mij is dubbelspoor zelfs noodzakelijk om een betrouwbare dienstregeling te rijden wanneer er twee nieuwe stations bij komen. Ik denk dat het sowieso verstandig is om Bodegraven - Leiden te verdubbelen, zeker als er meer treinen en stations moeten komen. Je kunt dan ook de bestaande IC Leiden-Utrecht wat versnellen. Daar hebben best veel reizigers wat aan: het is per slot van rekening het hart van de Randstad waar de verbinding loopt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten