Waar staat de afkorting TAG voor?Z2N schreef:Pas in een latere fase hoeft er pas gedacht te worden aan zaken als het overhevelen van Flirts van NSR naar TAG.
Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Hint: kijk eens naar de eerste letters van het tweede, derde en zesde woord in de topictitel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
@Daniel: bedankt voor de hint . Daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar ik wist het niet zeker.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Goed ... in de eerste week van deze nieuwe treindienst is er al drie keer een defecte trein geweest. Dit gaat goed zo. Het doet mij denken aan de tijden met de tram (in 2003).
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Het zijn kinderziektes, iedereen moet even wennen. Het zijn geen slechte treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Als de defecten ook te maken hebben met de (niet) uitschuifbare treeplanken.. vind ik dat wel een misser. Ik bedoel, zoiets zal toch aardig 'monkey' proof moeten zijn. Lijkt mij een essentieel onderdeel van de trein.
Er is toch ook aardig wat afgetest met de trein?
Of was dat slechts voor de papieren werkelijkheid (toelating tot het spoor) en niet daadwerkelijke belasting van de fysieke systemen aan boord?
In geval van nood mag er zeker niks geel/blauw overeen rijden ter tijdelijke vervanging?
Er is toch ook aardig wat afgetest met de trein?
Of was dat slechts voor de papieren werkelijkheid (toelating tot het spoor) en niet daadwerkelijke belasting van de fysieke systemen aan boord?
In geval van nood mag er zeker niks geel/blauw overeen rijden ter tijdelijke vervanging?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Niemand heeft het over defecte treedplanken hoor :')
En ander materieel inzetten is lastig: de TAG-machinisten zijn vrijwel allemaal nog in opleiding, en hebben nog alleen toelating voor Flirts.
En ander materieel inzetten is lastig: de TAG-machinisten zijn vrijwel allemaal nog in opleiding, en hebben nog alleen toelating voor Flirts.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Jawel hoor: viewtopic.php?f=8&t=12872&start=125 / post @ 00:32Z2N schreef:Niemand heeft het over defecte treedplanken hoor :')
Die ROC machinisten worden toch begeleid door mentor meesters van NS?Z2N schreef: En ander materieel inzetten is lastig: de TAG-machinisten zijn vrijwel allemaal nog in opleiding, en hebben nog alleen toelating voor Flirts.
Die mentoren hebben vast wel een uitgebreidere bevoegdheid..
En anders een reserve ploeg oproepen via de bijsturing?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ik merkte net dat er nu twee sluitgeluiden bij de deuren zijn, dat is een goede verbetering.
Bij een snelle herhaling gaat de deur dicht maar niet op de vergrendeling.
Bij een langzame herhaling (nieuw) gaat de deur dicht en wordt deze vergrendeld.
Daarnaast heb ik vandaag voor het eerst de buitenomroep gehoord, daar zit een soort Samsung-ringtoon voor...
Bij een snelle herhaling gaat de deur dicht maar niet op de vergrendeling.
Bij een langzame herhaling (nieuw) gaat de deur dicht en wordt deze vergrendeld.
Daarnaast heb ik vandaag voor het eerst de buitenomroep gehoord, daar zit een soort Samsung-ringtoon voor...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Twee sluitgeluiden, dat is niets nieuws, SLT heeft dat bijvoorbeeld ook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Ja, maar bij indienststelling in december hadden ze dat nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Als ik het goed gezien heb wordt er in de avonduren met losse stellen gereden.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Klopt. Om de een of andere reden heb ik nu al 2x gehad dat ik met puur toeval op dat moment in Gouda was. Van wat ik daarvan weet wordt een van de twee omlopen gesplitst op spoor 11 in Gouda, en keert 1 stel dus kort en het tweede stel lang.
De tweede omloop komt vervolgens binnen op spoor 8 of 10 om daar te wachten op zijn pad richting Ypenburg en Leidschendam. Treinen naar Den Haag, danwel Rotterdam krijgen op dat moment dus een spoorwijziging.
De tweede omloop komt vervolgens binnen op spoor 8 of 10 om daar te wachten op zijn pad richting Ypenburg en Leidschendam. Treinen naar Den Haag, danwel Rotterdam krijgen op dat moment dus een spoorwijziging.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Is er dan nog geen opstelcapaciteit in Gouda of in Alpen aan den Rijn geregeld?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Er gebeuren toch wel onlogische dingen. Ik nam afgelopen vrijdag de trein van 19:32 in Gouda (stel m2014), die een stel in Gouda achterliet (m2015). Vervolgens kwam de trein om 19:51 aan in Alphen, waar de trein tegen een al klaarstaand treinstel (stel m2010) werd gezet
Toen ik later op de avond de trein weer nam, zat ik weer in de m2015. Die was eerder op de avond juist in Gouda achtergebleven...
Toen ik later op de avond de trein weer nam, zat ik weer in de m2015. Die was eerder op de avond juist in Gouda achtergebleven...
Laatst gewijzigd door Suus op di 31 jan 2017, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Kun je daar treinen opstellen dan?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Je kan twee stellen kwijt in Gouda en dat gebeurt ook. De twee laatste treinen die in Gouda uitlopen overnachten daar en rijden de volgende dag dan de eerste trein naar Alphen.CamilleKreemers schreef:Kun je daar treinen opstellen dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
waarom is er niet een opstelterrein voor deze concessie in Alphen a/d Rijn aangelegd? Ik had het gerucht ergens gelezen dat dat een plan was.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Er heeft ooit een klein opstelterrein met een werkplaatsje in Alphen gelegen, maar je kan dat terrein eigenlijk alleen met een zaagbeweging over een spoorwegovergang vanaf het station bereikbaar maken en de oude lichtrails waren een stukje kleiner. In Gouda ligt er al een spoor klaar dat direct vanaf spoor 11 te bereiken is, er hoeft eigenlijk alleen nog maar een extra hoog hek omheen en dan is het perfect.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Wanneer is het de bedoeling dat dit in Gouda in gebruik genomen worden?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Dat zal denk ik wel aangelegd worden als men daar gaat werken aan het extra spoor over de Gouwe, er komt nog een stukje dubbelspoor te liggen tussen Gd en Wadt.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
ProRail noemt in de lijst "opstel- en servicevoorzieningen" bij Gouda die eind 2019 klaar kunnen zijn.
Ik zie er niks over extra spoor over de Gouwe.
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... jecten.pdf
Ik zie er niks over extra spoor over de Gouwe.
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... jecten.pdf
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
De slag 8668/8669 zijn de laatste die met dubbele stellen en loopt uit op spoor 10 en om 21:43 vertrekt als t78669 richting Ldd.Gekko123 schreef:Klopt. Om de een of andere reden heb ik nu al 2x gehad dat ik met puur toeval op dat moment in Gouda was. Van wat ik daarvan weet wordt een van de twee omlopen gesplitst op spoor 11 in Gouda, en keert 1 stel dus kort en het tweede stel lang.
De tweede omloop komt vervolgens binnen op spoor 8 of 10 om daar te wachten op zijn pad richting Ypenburg en Leidschendam. Treinen naar Den Haag, danwel Rotterdam krijgen op dat moment dus een spoorwijziging.
De 8667 wordt dus gesplitst om 20:58, waarna de 8670 & 8672 met enkele stellen worden gereden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten