Pagina 15 van 20

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 13 dec 2016, 21:07
door ODRAIL
Z2N schreef:Pas in een latere fase hoeft er pas gedacht te worden aan zaken als het overhevelen van Flirts van NSR naar TAG.
Waar staat de afkorting TAG voor?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 13 dec 2016, 21:12
door Daniel
Hint: kijk eens naar de eerste letters van het tweede, derde en zesde woord in de topictitel.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 13 dec 2016, 21:15
door ODRAIL
@Daniel: bedankt voor de hint :wink: . Daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar ik wist het niet zeker.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: za 17 dec 2016, 21:30
door ODRAIL
Goed ... in de eerste week van deze nieuwe treindienst is er al drie keer een defecte trein geweest. Dit gaat goed zo. Het doet mij denken aan de tijden met de tram (in 2003).

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: za 17 dec 2016, 22:36
door Suus
Het zijn kinderziektes, iedereen moet even wennen. Het zijn geen slechte treinen.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 01:03
door Durashift
Als de defecten ook te maken hebben met de (niet) uitschuifbare treeplanken.. vind ik dat wel een misser. Ik bedoel, zoiets zal toch aardig 'monkey' proof moeten zijn. Lijkt mij een essentieel onderdeel van de trein.

Er is toch ook aardig wat afgetest met de trein?
Of was dat slechts voor de papieren werkelijkheid (toelating tot het spoor) en niet daadwerkelijke belasting van de fysieke systemen aan boord?

In geval van nood mag er zeker niks geel/blauw overeen rijden ter tijdelijke vervanging?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 01:09
door Z2N
Niemand heeft het over defecte treedplanken hoor :')

En ander materieel inzetten is lastig: de TAG-machinisten zijn vrijwel allemaal nog in opleiding, en hebben nog alleen toelating voor Flirts.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 01:39
door Durashift
Z2N schreef:Niemand heeft het over defecte treedplanken hoor :')
Jawel hoor: viewtopic.php?f=8&t=12872&start=125 / post @ 00:32

:wink:
Z2N schreef: En ander materieel inzetten is lastig: de TAG-machinisten zijn vrijwel allemaal nog in opleiding, en hebben nog alleen toelating voor Flirts.
Die ROC machinisten worden toch begeleid door mentor meesters van NS?
Die mentoren hebben vast wel een uitgebreidere bevoegdheid..

En anders een reserve ploeg oproepen via de bijsturing?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 18 dec 2016, 08:37
door Z2N
Er zit toch echt niemand voorin in de trein naast de machinist :wink:

En de problemen op Apn-Gd zijn van een wat ernstiger aard dan alleen de treedplanken, heb oa al defecte remmen gehad bij gestrande treinen.

Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 19:36
door Suus
Ik merkte net dat er nu twee sluitgeluiden bij de deuren zijn, dat is een goede verbetering.

Bij een snelle herhaling gaat de deur dicht maar niet op de vergrendeling.

Bij een langzame herhaling (nieuw) gaat de deur dicht en wordt deze vergrendeld.

Daarnaast heb ik vandaag voor het eerst de buitenomroep gehoord, daar zit een soort Samsung-ringtoon voor...

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 23:22
door reisthijs
Twee sluitgeluiden, dat is niets nieuws, SLT heeft dat bijvoorbeeld ook.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: za 28 jan 2017, 00:51
door Suus
Ja, maar bij indienststelling in december hadden ze dat nog niet.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 13:57
door ODRAIL
Als ik het goed gezien heb wordt er in de avonduren met losse stellen gereden.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:12
door Gekko123
Klopt. Om de een of andere reden heb ik nu al 2x gehad dat ik met puur toeval op dat moment in Gouda was. Van wat ik daarvan weet wordt een van de twee omlopen gesplitst op spoor 11 in Gouda, en keert 1 stel dus kort en het tweede stel lang.

De tweede omloop komt vervolgens binnen op spoor 8 of 10 om daar te wachten op zijn pad richting Ypenburg en Leidschendam. Treinen naar Den Haag, danwel Rotterdam krijgen op dat moment dus een spoorwijziging.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:27
door ODRAIL
Is er dan nog geen opstelcapaciteit in Gouda of in Alpen aan den Rijn geregeld?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:38
door Suus
Er gebeuren toch wel onlogische dingen. Ik nam afgelopen vrijdag de trein van 19:32 in Gouda (stel m2014), die een stel in Gouda achterliet (m2015). Vervolgens kwam de trein om 19:51 aan in Alphen, waar de trein tegen een al klaarstaand treinstel (stel m2010) werd gezet :|

Toen ik later op de avond de trein weer nam, zat ik weer in de m2015. Die was eerder op de avond juist in Gouda achtergebleven...

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:38
door CamilleKreemers
Kun je daar treinen opstellen dan?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:41
door Suus
CamilleKreemers schreef:Kun je daar treinen opstellen dan?
Je kan twee stellen kwijt in Gouda en dat gebeurt ook. De twee laatste treinen die in Gouda uitlopen overnachten daar en rijden de volgende dag dan de eerste trein naar Alphen.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:42
door CamilleKreemers
waarom is er niet een opstelterrein voor deze concessie in Alphen a/d Rijn aangelegd? Ik had het gerucht ergens gelezen dat dat een plan was.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:46
door Suus
Er heeft ooit een klein opstelterrein met een werkplaatsje in Alphen gelegen, maar je kan dat terrein eigenlijk alleen met een zaagbeweging over een spoorwegovergang vanaf het station bereikbaar maken en de oude lichtrails waren een stukje kleiner. In Gouda ligt er al een spoor klaar dat direct vanaf spoor 11 te bereiken is, er hoeft eigenlijk alleen nog maar een extra hoog hek omheen en dan is het perfect.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 14:52
door ODRAIL
Wanneer is het de bedoeling dat dit in Gouda in gebruik genomen worden?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 15:58
door Z2N
Dat zal denk ik wel aangelegd worden als men daar gaat werken aan het extra spoor over de Gouwe, er komt nog een stukje dubbelspoor te liggen tussen Gd en Wadt.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 16:03
door ODRAIL
Wanner moet dit klaar zijn?

En kan dan niet beter het hele stuk tussen Gd en Wad dubbelsporig worden gemaakt?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 16:11
door reisthijs
ProRail noemt in de lijst "opstel- en servicevoorzieningen" bij Gouda die eind 2019 klaar kunnen zijn.

Ik zie er niks over extra spoor over de Gouwe.

https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... jecten.pdf

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: di 31 jan 2017, 17:07
door MetroRET
Gekko123 schreef:Klopt. Om de een of andere reden heb ik nu al 2x gehad dat ik met puur toeval op dat moment in Gouda was. Van wat ik daarvan weet wordt een van de twee omlopen gesplitst op spoor 11 in Gouda, en keert 1 stel dus kort en het tweede stel lang.

De tweede omloop komt vervolgens binnen op spoor 8 of 10 om daar te wachten op zijn pad richting Ypenburg en Leidschendam. Treinen naar Den Haag, danwel Rotterdam krijgen op dat moment dus een spoorwijziging.
De slag 8668/8669 zijn de laatste die met dubbele stellen en loopt uit op spoor 10 en om 21:43 vertrekt als t78669 richting Ldd.

De 8667 wordt dus gesplitst om 20:58, waarna de 8670 & 8672 met enkele stellen worden gereden.