Woedende reacties na experiment NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

Woedende reacties na experiment NS
HILVERSUM Op Twitter regent het maandag woedende reacties op een experiment van de NS bij station Hilversum. Daar zijn de poortjes voor de OV-chipkaartjes bij wijze van proef allemaal dicht tijdens de spits.

Veel reizigers zijn er niet blij mee. De spoorwegen testen de poortjes ook dinsdag nog.
Bron: RTV Noord Holland
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door huibf »

Waarom woedend.
En zoals de media betaamd zal het wel meevallen met 'woedend'.

Ik denk eerder dat Cyprioten met meer dan 100.000 op hun bankrekening woedend zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door webguy »

Alles heeft z'n tijd nodig... Plus dat de NS natuurlijk liever nu met een proef de foutjes er uit werkt. De cijfers van een vergelijkbare actie in Woerden toonden aan dat veel mensen er nog niet klaar voor waren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Daniel »

Hoe krijg je die poortjes eigenlijk open als je een abonnement hebt dat nog niet via de chipkaart werkt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door webguy »

Volgens mij staan er gewoon servicemedewerkers naast.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Michael 1988 »

Ik snap het probleem niet helemaal. De poortjes zijn dicht tijdens de spits. Maar houdt dit in dat reizigers met een geldig vervoersbewijs niet bij de trein kunnen komen (dus niemand eigenlijk) of dat de reizigers met een geldig vervoersbewijs wel bij de trein kunnen komen, maar alleen maar met een geldig vervoersbewijs?
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Tristan »

webguy schreef:De cijfers van een vergelijkbare actie in Woerden toonden aan dat veel mensen er nog niet klaar voor waren.
En veel mensen zullen er nooit klaar voor zijn omdat men simpelweg de kaart NIET WÍL, want als dat wel zo zou zijn gewest, had iedereen de kaart allang gebruikt.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Caspar »

Daniel schreef:Hoe krijg je die poortjes eigenlijk open als je een abonnement hebt dat nog niet via de chipkaart werkt?
Als er geen servicemedewerkers staan zou ik de noodknop induwen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Volgens mij staan er gewoon servicemedewerkers naast.
Vervolgens ben je wel een halve minuut langer aan het klooien dan normaal als je het vergelijkt met eens sprintje van de fietsenstalling naar het perron. Als je daardoor een trein mist terwijl de actie gisteravond pas via twitter bekend is gemaakt dan kan ik mij voorstellen dat iemand boos wordt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door webguy »

Het doel is geloof ik juist om te zien hoe "klaar" mensen er voor zijn. Als je het breed vertelt, dan heb je geen goed idee hoe de gemiddelde Nederlander er mee omgaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Daniel »

Als je dat wilt testen dan moet je het in de daluren doen met dagjesmensen ofzo. Niet met forensen met een abonnement waarmee ze hun chipkaart nog niet als chipkaart kunnen gebruiken, dat stroopt alleen maar op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Caspar »

Ik denk eerder dat het opstroopt na 9u als er hordes mensen komen met home print AH/Blokker/Hema kaarten, en dat NS wel weet dat het nu geen zin heeft om tijdens die momenten de poortjes dicht te gooien.
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 15 apr 2013, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Het doel is geloof ik juist om te zien hoe "klaar" mensen er voor zijn. Als je het breed vertelt, dan heb je geen goed idee hoe de gemiddelde Nederlander er mee omgaat.
Als je als vervoersbedrijf niet in staat bent om fatsoenlijke communicatie te regelen ben je er in ieder geval zelf niet klaar voor. :!:

Als je overstapt moet je ook vooraf gaan communiceren. Wat dat betreft zou een beetje voorbereiding niet voor "negatieve effecten" zorgen. Het lijkt er nog het meest op dat men heeft geprobeerd om een zo groot mogelijke bende te maken om te kijken hoe dat uitpakt. Het probleem is dan alleen dat je de relatief kleine problemen dan niet zo goed kunt opmerken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Het doel is geloof ik juist om te zien hoe "klaar" mensen er voor zijn. Als je het breed vertelt, dan heb je geen goed idee hoe de gemiddelde Nederlander er mee omgaat.
Ik mag hopen dat jij in jouw werk weet wat een pilot is en dat bovenstaande post een of andere grap was die niet bij mij overkomt...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Het doel is geloof ik juist om te zien hoe "klaar" mensen er voor zijn. Als je het breed vertelt, dan heb je geen goed idee hoe de gemiddelde Nederlander er mee omgaat.
Dan hadden ze het ook maar niet aan die ruim 71k volgers moeten vertellen op Twitter..
Morgen overigens een groot artikel hierover in Metro als ik Ruben Eg mag geloven.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Suus »

Ik vraag mij af of Hilversum het meest geschikte station voor deze test is omdat je nu nog de poortjes twee keer door moet als je bijvoorbeeld met de sprinter uit Baarn komt en de stoptrein naar Hilversum Sportpark wil nemen. Een eerdere actie op bijvoorbeeld station Woerden lijkt mij daarvoor geschikter omdat alle overstappen daar binnen de poortjes gemaakt kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Poortjes twee dagen op station Hilversum dicht

Bericht door Daniel »

Poortjes twee dagen op station Hilversum dicht
Geplaatst op: maandag 15 april 2013 20:46
Laatst bijgewerkt: maandag 15 april 2013 20:47


Reizigers lopen op station Hilversum vandaag en morgen tijdens de ochtend- en avondspits tegen gesloten toegangspoortjes aan. NS wil op deze manier onderzoeken hoe treinreizigers omgaan met het in- en uitchecken bij gesloten tourniquets en tegen welke problemen ze zouden kunnen aanlopen.
Bij de vandaag en morgen gesloten poortjes is NS-personeel aanwezig om mensen met vragen te helpen. Voor reizigers die bijvoorbeeld met een papieren treinkaartje niet kunnen uitchecken, blijft een enkel poortje open.
Lees verder | Dossier OV-Chipkaart | Meer nieuws over OV-Chipkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

Het wordt nog leuk als ze dat straks op Almere Centrum doen.. Als er in de ochtendspits een trein uit Lelystad aankomt dan komt een enorme hoeveelheid volk van de trap af voor twee poortjes. :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door webguy »

Bee schreef:Ik vraag mij af of Hilversum het meest geschikte station voor deze test is omdat je nu nog de poortjes twee keer door moet als je bijvoorbeeld met de sprinter uit Baarn komt en de stoptrein naar Hilversum Sportpark wil nemen.
Maar met deze proef kan je dus wel nagaan hoe groot dat probleem nou echt is. Tuurlijk het is niet handig, maar hoeveel reizigers maken zo'n overstap dus daadwerkelijk? Over een jaar gaan die poortjes toch dicht dus iedereen zal er toch een keer aan moeten meedoen en je kan mij niet vertellen dat we in het komende half jaar op honderden stations nog even paaltjes gaan aanpassen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

Maar eigenlijk hadden die poortjes gewoon anders geplaatst moeten worden zodat overstappende reizigers er geen last van hebben. Dan was dat gedoe helemaal nergens voor nodig.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Thom91 »

Wanneer komen in Hwd de poortjes? Komen daar überhaupt poortjes en zo niet, hoe lossen we dat op?
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Caspar »

webguy schreef:
Bee schreef:Ik vraag mij af of Hilversum het meest geschikte station voor deze test is omdat je nu nog de poortjes twee keer door moet als je bijvoorbeeld met de sprinter uit Baarn komt en de stoptrein naar Hilversum Sportpark wil nemen.
Maar met deze proef kan je dus wel nagaan hoe groot dat probleem nou echt is. Tuurlijk het is niet handig, maar hoeveel reizigers maken zo'n overstap dus daadwerkelijk? Over een jaar gaan die poortjes toch dicht dus iedereen zal er toch een keer aan moeten meedoen en je kan mij niet vertellen dat we in het komende half jaar op honderden stations nog even paaltjes gaan aanpassen...
Het is toch raar dat je in het ene station dan moet in en uitchecken bij het overstappen, terwijl dat in een ander station juist niet moet? Ik denk dat een hoop reizigers dat niet snappen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door webguy »

Als de servicemedewerkers die er bij staan vertellen dat het een proef is snappen ze het denk ik wel. Sowieso is al ruim een jaar het motto van de NS communicatie "Kan je inchecken, check dan in en uit"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

Of ze dat snappen hangt volkomen van de situatie af. Als meerdere reizigers hierdoor de trein missen dan mag wel heel blij zijn als aan het einde van de dag de politie nog niet langs heeft hoeven komen. Verder is dat motto weinig interessant zolang een grote groep überhaubt niet kan in- of uitchecken. Het is niet dat een reiziger die de trein mist denkt "omdat ze zo'n goed motto hebben zal ik nu niet boos worden en lief lachend om mij heen gaan kijken".
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Wubbo »

Thom91 schreef:Wanneer komen in Hwd de poortjes? Komen daar überhaupt poortjes en zo niet, hoe lossen we dat op?
Ik las in een van de gratis krantjes vandaag dat er maar op 80 stations poortjes komen, de rest blijft bij paaltjes zoals nu. Ik kan me voorstellen dat dat voor Heerhugowaard ook geldt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten