besloten vervoer is zeker een onbekend iets voor jullie.busfanNL schreef:Nee dat sowieso niet. Beetje vreemd om een bedrijf uit Nieuwleusen te gaan inhuren in Zuid-Holland. De enige onderaannemer op lijn 180 is TCR.OmniLezer schreef:
YES, maar Barendrecht Postkantoor is gewoon een plaats waar je niet dood gevonden wilt worden. Er is een winkelcentrum, maar het is geen ritje van lijn 180 denk ik.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hier staat al wat info over de werkzaamheden rond metrostation Zuidplein: http://corporate.ret.nl/nieuws/werkzaam ... plein.html
Behalve de al genoemde werkzaamheden in februari en maart (vervanging wisselcomplexen), zijn er ook werkzaamheden in april/mei en in augustus (vervanging spoor).
Behalve de al genoemde werkzaamheden in februari en maart (vervanging wisselcomplexen), zijn er ook werkzaamheden in april/mei en in augustus (vervanging spoor).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Alle documenten over het geplande nieuwe keerspoor in Pijnacker en de frequentieverhoging van lijn E: https://pijnacker-nootdorp.notubiz.nl/v ... 02-02-2017
Het voorstel is nu om binnen twee jaar spitsmetro's De Akkers - Pijnacker Zuid te laten rijden, met een keerspoor tussen Pijnacker Zuid en Pijnacker Centrum. Uiteraard zijn de bewoners bij wie het keerspoor in de buurt komt te liggen nu boos
Het voorstel is nu om binnen twee jaar spitsmetro's De Akkers - Pijnacker Zuid te laten rijden, met een keerspoor tussen Pijnacker Zuid en Pijnacker Centrum. Uiteraard zijn de bewoners bij wie het keerspoor in de buurt komt te liggen nu boos
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Moet er dan niet extra materieel bijkomen, zeker met doorgaande diensten naar de Akkers?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De Akkers - Rotterdam Centraal rijdt natuurlijk al enkele jaren langer, deze spitsritten worden dan verlengd naar Pijnacker Zuid. Men zal wat moeten schuiven met materieel (deel 5300 serie naar lijn C, 5400 serie naar lijn A/B en deel 5600 serie naar lijn D) maar dan is er voldoende materieel voor deze verlenging, er zijn immers bij de laatste levering van de 5700 serie zes stellen extra besteld voor deze geplande verlenging (laatste optie die men nog had liggen).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Is de 5400 serie wel geschikt voor de Hoekse Lijn?Bemined schreef: Men zal wat moeten schuiven met materieel (deel 5300 serie naar lijn C, 5400 serie naar lijn A/B en deel 5600 serie naar lijn D)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik heb in het verleden verhalen gehoord over het niet voldoen aan botsveiligheid, maar ook over dat ze wel toegelaten worden alleen niet met 100km/u. Mijn vermoeden is dat ze zeker op lijn A geen probleem zouden moeten zijn, want die gaat maar tot Vlaardingen West en daar zou het geen probleem zijn als de topsnelheid lager zou liggen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat kan toch niet, als die lijnen doorrijden op de Hoekse?Bemined schreef:5400 serie naar lijn A/B
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, erg onbekend.dylanwild94 schreef:besloten vervoer is zeker een onbekend iets voor jullie.busfanNL schreef:Nee dat sowieso niet. Beetje vreemd om een bedrijf uit Nieuwleusen te gaan inhuren in Zuid-Holland. De enige onderaannemer op lijn 180 is TCR.OmniLezer schreef:
YES, maar Barendrecht Postkantoor is gewoon een plaats waar je niet dood gevonden wilt worden. Er is een winkelcentrum, maar het is geen ritje van lijn 180 denk ik.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Die kunnen geen 100km/u en de botsveiligheid nog iets, maar dat gaat gewoon gebeuren bij een stevig te kort.JWM schreef:Dat kan toch niet, als die lijnen doorrijden op de Hoekse?Bemined schreef:5400 serie naar lijn A/B
Ik lees, en jij vast ook, nu iets over Ritten De Akkers- Pijnacker. Dat gaat ook wat extra materieel kosten. Al het materieel wat 100km/u kan, is; 5501- 5522, 5613- 5617 en 5701- 5722. Dat is nooit genoeg voor Lijn A, B en D/E, want die gaan gekoppeld rijden en dat is dan 22+ 5+ 22= 49/2= 24/25 metrostellen.
Verwacht maar gewoon wat 5400'tjes op lijn A/B of lijn D/E, vooral met de zomer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maar de wielen van de overige SG3 kan natuurlijk zo omgebouwd worden met RaRa-profiel.OmniLezer schreef:Die kunnen geen 100km/u en de botsveiligheid nog iets, maar dat gaat gewoon gebeuren bij een stevig te kort.JWM schreef:Dat kan toch niet, als die lijnen doorrijden op de Hoekse?Bemined schreef:5400 serie naar lijn A/B
Ik lees, en jij vast ook, nu iets over Ritten De Akkers- Pijnacker. Dat gaat ook wat extra materieel kosten. Al het materieel wat 100km/u kan, is; 5501- 5522, 5613- 5617 en 5701- 5722. Dat is nooit genoeg voor Lijn A, B en D/E, want die gaan gekoppeld rijden en dat is dan 22+ 5+ 22= 49/2= 24/25 metrostellen.
Verwacht maar gewoon wat 5400'tjes op lijn A/B of lijn D/E, vooral met de zomer.
De Akkers - Pijnacker Zuid telt even geschat zo'n 11 omlopen.
Hoeveel de Hoekse lijn zal gaan bijdragen aan het totaal van 16 op lijn A en B, weet ik niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Lijn D heeft nu 15 diensten, met de verlenging naar Pijnacker Zuid zouden er 3 bij moeten komen. Daarbij de kanttekening dat de spitsdiensten nu verweven zijn in de normale diensten die de gehele dag rijden (vandaag het oneven aantal diensten), die moeten dus uit elkaar getrokken worden als de spitsdiensten naar Pijnacker door gaan want de 5300en komen niet verder dan Centraal uiteraard. Mogelijk kost dat een extra dienst in de middag, in de ochtend is de spitsperiode te kort om daar last van te hebben (tegen de tijd dat een trein vanuit Pijnacker via De Akkers terug is in Centraal is de spits al zowat afgelopen).
Hoekse Lijn zou vijf extra wagendiensten kosten dacht ik, dus je krijgt dan:
A: 9 diensten: 3x5400 (5) + 2x5600 (4)
B: 12 diensten: 2x5600
C: 10 diensten: 3x5300
D: 8 diensten: 3x5300
E: 10 diensten: 2x5500
Spitslijn: 10 á 11 diensten: 2x5600 (2), 2x5700 (8 à 9)
In het ongunstige geval dat je 11 rijtuigen voor de spitslijn nodig hebt is de inzet van 5500/5600/5700 dan 86% en de inzet van 5300/5400 is 85%, dus je zit nog veilig qua reserve en kan eventueel nog enkele viertjes inzetten op lijn D als dat nodig geacht wordt.
Hoekse Lijn zou vijf extra wagendiensten kosten dacht ik, dus je krijgt dan:
A: 9 diensten: 3x5400 (5) + 2x5600 (4)
B: 12 diensten: 2x5600
C: 10 diensten: 3x5300
D: 8 diensten: 3x5300
E: 10 diensten: 2x5500
Spitslijn: 10 á 11 diensten: 2x5600 (2), 2x5700 (8 à 9)
In het ongunstige geval dat je 11 rijtuigen voor de spitslijn nodig hebt is de inzet van 5500/5600/5700 dan 86% en de inzet van 5300/5400 is 85%, dus je zit nog veilig qua reserve en kan eventueel nog enkele viertjes inzetten op lijn D als dat nodig geacht wordt.
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
RET wil geen PVV-reclame op tram
Het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET wil geen PVV-tram door de stad laten rijden. "Wij zijn een openbaar vervoerbedrijf en politiek neutraal", zegt een woordvoerder. Politieke boodschappen op trams of bussen passen daar volgens de RET niet bij.
RET.nl
Goede zaak om geen enkele politieke reclameuiting toe te staan :pos:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik heb twee tramlijnen voor mijn huis langsrijden, dan zie ik toch liever een kattentram ofzo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik ken het wel hoor maar daar verdiep ik mij niet zo in. :YOmniLezer schreef:Ja, erg onbekend.dylanwild94 schreef:besloten vervoer is zeker een onbekend iets voor jullie.busfanNL schreef:Nee dat sowieso niet. Beetje vreemd om een bedrijf uit Nieuwleusen te gaan inhuren in Zuid-Holland. De enige onderaannemer op lijn 180 is TCR.OmniLezer schreef:
YES, maar Barendrecht Postkantoor is gewoon een plaats waar je niet dood gevonden wilt worden. Er is een winkelcentrum, maar het is geen ritje van lijn 180 denk ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De grote verbouwing van de centrale werkplaats Kleiweg begint inmiddels duidelijke vormen aan te nemen, er is inmiddels al een flinke hap genomen uit het werkplaatsgebouw met de sloopmachines.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Weet iemand al hoe de route van Caravan dit jaar gaat lopen?
Wilde kijken wat RET met de trams gaat doen, nu ze achter R'dam Centraal niet meer kunnen rijden.
Wilde kijken wat RET met de trams gaat doen, nu ze achter R'dam Centraal niet meer kunnen rijden.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Caravan? :?
Het kan zijn dat je Carnaval bedoelt, maar volgens mij heeft de RET dan nooit afwijkende routes.
Het kan zijn dat je Carnaval bedoelt, maar volgens mij heeft de RET dan nooit afwijkende routes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Volgens mij rijden bij Rotterdam unlimited de trams altijd een omleiding.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hierbij even een nieuwsbericht over de metro in Rotterdam:
http://www.ad.nl/rotterdam/metro-s-gaan ... ~aabacbd4/
http://www.ad.nl/rotterdam/metro-s-gaan ... ~aabacbd4/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Indien zomercarnaval bedoelt, dan zijn er toch nog wel eerdere festivals in Rotterdam? Zomercarnaval is mijn beleving altijd pas ergens in juli of augustus.Meltrain schreef:Caravan? :?
Het kan zijn dat je Carnaval bedoelt, maar volgens mij heeft de RET dan nooit afwijkende routes.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maak daar maar opendeurbericht van ipv nieuws, het AD is echt diep gezonken dat men het veranderen van een dienstregeling tegenwoordig nieuwswaardig vind. Wordt het ook voorpagina nieuws elke dag dat er door werkzaamheden op andere tijden gereden wordt? Tot en met eind maart (!) zijn er weer elk weekend werkzaamheden ergens op het metronet, de reguliere zaterdagsdienst komt niet eens voor in de database momenteel.KM46 schreef:Hierbij even een nieuwsbericht over de metro in Rotterdam:
http://www.ad.nl/rotterdam/metro-s-gaan ... ~aabacbd4/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De sporen achter het Centraal Station zijn deels opgebroken i.v.m. herinrichting van dat gebied aldaar. Dat wordt wel een ding tijdens grote evenementen. Met het zomercarnaval rijden er volgens mij geen trams over het Hofplein ofwel?Karl schreef:Indien zomercarnaval bedoelt, dan zijn er toch nog wel eerdere festivals in Rotterdam? Zomercarnaval is mijn beleving altijd pas ergens in juli of augustus.Meltrain schreef:Caravan? :?
Het kan zijn dat je Carnaval bedoelt, maar volgens mij heeft de RET dan nooit afwijkende routes.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zowel met het zomercarnaval en met de marathon rijden er inderdaad geen trams over het hofplein en de coolsingel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten