Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

010jongen schreef: De sporen achter het Centraal Station zijn deels opgebroken i.v.m. herinrichting van dat gebied aldaar. Dat wordt wel een ding tijdens grote evenementen. Met het zomercarnaval rijden er volgens mij geen trams over het Hofplein ofwel?
Om deze reden stelde ik de vraag: wat is de route van Carnaval 2017, zonder te weten dat mijn mobieltje dit had veranderd.
Ook wist ik niet dat er flauw forumleden aanwezig waren -o- .
Sinds ze achter Rotterdam Centraal bezig zijn, moeten een tramroute wel veranderd worden.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Opnieuw brand in bus RET
Een chauffeur van de RET heeft donderdagmiddag een brand geblust in zijn eigen bus. Hij was op de Vlietlaan in Ridderkerk onderweg naar zijn startpunt toen hij doorkreeg dat er brand was uitgebroken in de motor. Volgens een woordvoerder van de RET heeft de bestuurder het vuur zelf uit weten te krijgen. Er zat verder nog niemand in de bus.
Volgens een woordvoerder van de RET is er geen verband tussen beide branden.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

Had via via gehoord dat de Citaroserie 200 een levensverlengende onderhoudsbeurt krijgt en dat de 1000-serie MAN's er eerder uit zullen gaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Als die MAN's er uit gaan, wat moet er dan gaan rijden? Of gebeurt dat pas met een nieuwe concessie. Op dit moment kunnen ze duidelijk niet zonder die MAN's, er rijden ook regelmatig meerdere mee op de stadsdienst (o.a. lijnen 32 en 44)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

En dan de Hermes bussen als vervanging? Ik hoop het wel want daar heeft de RET veel meer aan dan aan het huidige materieel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ik heb het gevoel dat ik de MAn bussen de laatste weken steeds vaker zie rijden op de lijnen rond Rotterdam Alexander, voorheen zag ik er af en toe eentje, nu heb ik soms meerdere dagen achter elkaar zo'n kreng. Pas had ik er weer eentje waarvan de irritant harde zoemer als je op het stop knopje drukte nog werkte, bij de meeste is die volgens mij onklaar gemaakt (officieel of officieus? wie weet dat?), maar zo af en toe kom ik nog een werkend exemplaar tegen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Ik kom elke maand wel op het Alexandrium (dat schandalig grote winkelcentrum naast Rta voor de mensen die dat niet weten), en kan dit bevestigen. Er rijden regelmatig MAN's, en dan met name lijn 30 en 37. Lijn 36 is dan weer heel vaak 'gewoon' een Citaro.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dordtenaar
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 03 nov 2014, 11:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Dordtenaar »

Lijn 30 en 36 nemen elkaar over. Zie dus ook geregeld een MAN op lijn 36. Vandaag nog in een MAN in lijn 37 gezeten, zit inderdaad tegenwoordig ook regelmatig op die lijn.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Zullen waarschijnlijk veel MAN'S staan op de stalling in krimpen aan de ijssel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Die staling is toch van Arriva?
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

Nee, de RET heeft een aparte stalling in de Stormpolder en rijdt van daaruit zo'n beetje alles in het oosten van Rotterdam. De Arriva-stalling zit meer aan het begin en is ooit daar geopend door Westnederland (of zelfs z'n voorganger).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Etienne schreef:Had via via gehoord dat de Citaroserie 200 een levensverlengende onderhoudsbeurt krijgt en dat de 1000-serie MAN's er eerder uit zullen gaan.
Als ik het zo lees, kan dat wel, want die MANnetjes vliegen spontaan in de fik. Hopelijk wordt het geen Den Haag met die gasbommen.
Tegelijkertijd ook wel jammer, want die MANnen hebben wel zo'n mooie 6-bak ZF en zitten lekker hoog.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Gasbommen worden het sowieso niet, want de MAN bussen uit Rotterdam rijden op diesel, niet op aardgas :wink:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ret MAN vanaf zuidplein: Op lijn 82 in de spits 84 de hele dag en 68/69 gemeng met Citaro voor de rest alle streeklijnen van de RET (1xx). 72 in de spits. Incidenteel op 44, 77 en 70. In de spits ook regelmatig 67. Reis bijna altijd met deze MAN's en ze hebben goede stoelen. Alleen het interieur wordt steeds viezer en slechter, de motor en het stopgeluid beroerder. De deuren en schermen zijn ook vaak in storing.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Even een vraagje: Ik wil een papieren lijnennetkaart van MRDH zoals deze vermeld staat op de RET site. Er staat bij 1 euro. Waar is deze te halen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Als het goed is verkopen de verkooppunten van de RET deze.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Die verkopen ze inderdaad bij de RET, o.a. op Rotterdam Centraal bij het winkeltje naast de AH To Go. Overigens voor de regio Haaglanden en dan met name voor de HTM, kun je bij een HTM Servicepunt ook een normale lijnennetkaart kopen. De schematische kaart tref je enkel op de website van de HTM.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Bedankt Hainje :pos:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Ik heb echt een levensvraag;

Waarom komt buslijn 84 op elk punt te laat? 59 van de 60 ritten is te laat.
Als de bus onderweg vertraging krijgt, is dat geen probleem. Als de bus al op Zuidplein perron F te laat komt, IS DAT GEWOON ZIEK. ELKE BUS IS OP TIJD, MAAR LIJN 84 EN 183 ZIJN ALTIJD TE LAAT. Lijn 84 is het meest dramatische met een gemiddelde van 5 minuten vertraging OP ZUIDPLEIN OPWEG NAAR BARENDRECHT! Lijn 183 snap ik nog wel omdat IKEA en de Van Brienenoord en Spinozaweg file-verwekkers zijn.

Voorbeelden om mijn frustratie te onderbouwen.
- S' ochtends naar school mis ik de bus van 7:31 en de volgende is 7:41, maar ik sta nog steeds te wachten om 7:46. Uiteindelijk krijg ik om 7:50 en 7:51 bussen die nog eens kneiter vol zijn.
- Eergister zag ik 2x op de DRIS een bus staan die na 5 minuten zou komen. Ik dacht dat het een bug was wat in Utrecht soms is, maar ik zag bij Maeterlinckweg 2 bussen achter elkaar rijden. HET WAS IN DE AVOND. KWARTIERDIENST IN DE TEGENSPITS!
- Ik stond om 16:05 op Zuidplein en de bus moet er om 16:07 zijn. Guess what: Ik kreeg 2 bussen om 16:17. SUPER VET!!!
- Zondags pakte ik de bus of wilde ik de bus pakken van 16:16 en deze kwam ook om 16:23.
- Ik stond ook weer om 16:05 op Zuidplein en wilde de bus van 16:07 hebben. Deze bus kwam om 16:06 van zijn parkeerplaats en deze reed en wachtte buiten bij de andere parkeerplaatsen tot het 16:09 was. Toen kwam hij om 16:10 bij de bushalte.
Ik schrok toen de andere keer de bus 84 op zondag om 16:13 er al stond. Dat was echt een shock out of my life.
Zo kan ik echt tig dingetjes noemen omdat ik ze zeker mee ga maken.

Kan een chauffeur van de RET dit uitleggen, als die op de Barendrechtse lijnen rijdt?
Wat is de reden dat lijn 84 altijd te laat komt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Deze vragen kun je beter aan de RET zelf stellen door een email te sturen naar de klantenservice :idea: :wink: .
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Gisteren en eergisteren was de avondspits in en rondom Rotterdam een drama, waarbij vertragingen tot een minuut of 20 geen uitzondering waren. Daar kan geen dienstregeling tegenop.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 183 loopt vertraging op omdat deze lijn aan een andere stadslijn is gekoppeld in Rotterdam, stadslijn te laat bus 183 te laat voor vertrekt. Daarnaast is de route naar Ikea niet logisch en staat er iedere dag file in de ochtend- en avondspits op de Kilweg in Barendrecht, bij Keizerswaard en op de A16 van en naar Kralingse Zoom. Lijn 183 kan hierdoor geen normale dienstregeling rijden en krijg je een harmonica-effect, van zomaar ineens 2 bussen achter elkaar.

Datzelfde geldt voor lijn 84, die gewoon erg veel last heeft van files en vertragingen in Barendrecht en Rotterdam-Zuid. Vaanweg is soms geen doorkomen aan bij het minste of geringste.

Daarnaast wordt er de laatste tijd erg agressief gereageerd door automobilisten. Vorige week woensdag zelf meegemaakt in Portland toen ik in buslijn 283 zat naar Zuidplein. Een automobilist klaagde bij de chauffeur over het te lang in- en uit laten stappen van reizigers bij de halte Middeldijkerplein. Hoppa bus inhalen, auto schuin voor de bus zetten bij halte School en verhaal komen halen... alle scheldwoorden kwamen weer voorbij... kansloze types.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.

Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

KM46 schreef:Deze vragen kun je beter aan de RET zelf stellen door een email te sturen naar de klantenservice :idea: :wink: .

Ja, dat is waar, maar ik dacht dat hier wel een chauffeur zou zitten op dit forum.
Die geeft meestal een beter antwoord dan de RET zelf, in mijn ogen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

OmniLezer schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Lijn 183 loopt vertraging op omdat deze lijn aan een andere stadslijn is gekoppeld in Rotterdam, stadslijn te laat bus 183 te laat voor vertrekt. Daarnaast is de route naar Ikea niet logisch en staat er iedere dag file in de ochtend- en avondspits op de Kilweg in Barendrecht, bij Keizerswaard en op de A16 van en naar Kralingse Zoom. Lijn 183 kan hierdoor geen normale dienstregeling rijden en krijg je een harmonica-effect, van zomaar ineens 2 bussen achter elkaar.

Datzelfde geldt voor lijn 84, die gewoon erg veel last heeft van files en vertragingen in Barendrecht en Rotterdam-Zuid. Vaanweg is soms geen doorkomen aan bij het minste of geringste.

Daarnaast wordt er de laatste tijd erg agressief gereageerd door automobilisten. Vorige week woensdag zelf meegemaakt in Portland toen ik in buslijn 283 zat naar Zuidplein. Een automobilist klaagde bij de chauffeur over het te lang in- en uit laten stappen van reizigers bij de halte Middeldijkerplein. Hoppa bus inhalen, auto schuin voor de bus zetten bij halte School en verhaal komen halen... alle scheldwoorden kwamen weer voorbij... kansloze types.
Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.

Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
Pas geleden ging lijn 69 over op lijn 183... ik stapt boven uit op Zuidplein en liep naar beneden om over te stappen op lijn 183 kwam dezelfde bus met chauffeur aangereden...... wellicht uit noodgeboren...?

Het feit dat een chauffeur tussen de bufferzone en halte F wellicht wat langer over doet is omdat hij/zij zich aan de rijtijdenwet moet houden
en pauze maakt op de bufferzone. Het is dus geen uitgemaakte zaak dat jouw aanname en ervaring ook opzet/bewust is gepleegd :wink:

Half jaar geleden reed er een bus op lijn 70 naar Charlois met +26 minuten. Op Charlois was het +29. Chauffeuse had nog 1 rit moeten maken vanaf Charlois naar Keizerswaard maar riep CVL op en deelde mede dat ze pauze moest maken.... :wink: :pos:
Laatst gewijzigd door BusFreakRotterdam op do 16 feb 2017, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten