Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Op streeklijnen horen de Hybrides niet thuis, maar het komt af en toe eens voor. Misschien dat Stefan meer duidelijkheid kan verschaffen daarover, maar op de stalling Alblasserdam van Arriva staan twee gelede bussen (227 en 7809), die relatief willekeurig in de spits op de lijnen 16, 87, 89, 91, 93, 187, 190 en 191 tot inzet komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Wanneer worden de 170 en 173 R-NET? Ook al gaan de MAN bussen eruit, als je ze een midlife revisie geeft en alles in de R-NET kleuren spuit, de bekleding vervangt en de stangen verft, lijkt mij deze bussen zeer comfortabel voor R-NET. Vooral door het comfort van de stoelen. Ik neem aan dat de nieuwe bussen voor stad ook streekbus worden dus harde stoelen en dan heb je op R-NET extra comfort. :pos: Het was maar een voorstel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Nadat de nieuwe concessie in gaat. Eerst maar zien of de RET die überhaupt gaat krijgen, schijnt nogal hard tegen hard te gaan tussen RET en Metropoolregio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Nou, lekker stad en streek weer afsplitsen. *bus*
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Wagen 365 is een airportshuttle maar die zat vandaag op de 82. Er was een tekort aan zitplaatsen. Niet handig om zo'n bus te laten verdwalen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Globetrotter »

ArrivaBas schreef:Op streeklijnen horen de Hybrides niet thuis, maar het komt af en toe eens voor. Misschien dat Stefan meer duidelijkheid kan verschaffen daarover, maar op de stalling Alblasserdam van Arriva staan twee gelede bussen (227 en 7809), die relatief willekeurig in de spits op de lijnen 16, 87, 89, 91, 93, 187, 190 en 191 tot inzet komen.
Enkele keer rijdt er ook eentje op lijn 90.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Michael »

OmniLezer schreef:
Gekko123 schreef:Plus dat die lijn momenteel nog niet eens rijdt, aangezien NS nog met treinen naar Maassluis en Hoek van Holland rijdt. Dit is dus gewoon een typisch gevalletje van een chauffeur die met het bestemmingsdisplay heeft zitten spelen.
Zijn die lijncodes doorgelekt dan? Of kan elke chauffeur zijn eigen tekst op de bus zetten?
Connexxion Haaglanden rijdt in die regio. Die bestemmingen staan dus gewoon bij hun in de boordcomputer. Lijnnummer kan gewoon willekeurig ingetikt worden.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

http://www.rijnmond.nl/nieuws/153078/Wo ... -Crooswijk

Kan iemand mij uitleggen waarom deze halte verdwijnt? En wat dan de functie nog is van lijn 38?
Er zijn namelijk maar 3 bushaltes in Crooswijk... volgens mij is dit ook het eindpunt van lijn 38, halte Kerkhoflaan...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ze gaan die buurt anders inrichten als soort van woonerven met drempels en obstakels zodat er kinderen op straat kunnen spelen. Daardoor kan de bus er niet meer rijden. Dacht dat ie een andere route zou krijgen en wel een vervangende halte zou krijgen.

En de heisa die erover is, tsja. Als je kiest voor woonerven kan daar geen bus meer rijden, dat lijkt me logisch en ik denk niet dat je daarvoor bij de RET moet klagen.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Bus 38 verlengen naar Alexander en h'm weer over de linker Rottekade, Paradijslaan/plein en Rusthoflaan laten rijden zou meteen heel de wijk goed bediend blijven en verbonden worden met Oost. Vind ook dat het Kralingse Bos slecht bereikbaar is. Men zou meteen daar een halte kunnen plaatsen.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Hahahaha, ja Kralingse bos is alleen goed bereikbaar vanaf Voorschotelaan of je moet vanuit Kralinse zoom willen lopen.


Even iets anders
Weet iemand waar Ariva bus 0214 normaal rijd? Zag hem op Kralingse zoom.
Bestemingdisplat werkte niet en zag aan de instapkant een display met nummer 14, pijnacler dacht ik
Met vriendelijke groet,

Gideon.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Dat is een gevalletje Limburg.
Daarnaast heb ik bij Heinenoord en Zuidplein een vervangende Limburgbus gezien. Eentje in Limburgkleuren(ex veolia bus) en eentje met Wit/grijs/rood uiterlijk.
https://autoline.nl/sf/bus-stadsbus-VDL ... 69800.html

Precies zo als deze bus.
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 25 mar 2017, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

jesse-cruzu schreef:Bus 38 verlengen naar Alexander en h'm weer over de linker Rottekade, Paradijslaan/plein en Rusthoflaan laten rijden zou meteen heel de wijk goed bediend blijven en verbonden worden met Oost. Vind ook dat het Kralingse Bos slecht bereikbaar is. Men zou meteen daar een halte kunnen plaatsen.
Zou inderdaad een fijne toevoeging zijn aan het net. Scheelt ook wel aardig wat in tijd (Crooswijk-Alexander) dan de route met de tram + metro.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik denk dat je dan zeker een extra bus nodig hebt en dat zal wel weer teveel kosten voor wat er gebruik van maakt.

Neemt niet weg dat ik het geen slecht plan vind.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

010jongen schreef:
jesse-cruzu schreef:Bus 38 verlengen naar Alexander en h'm weer over de linker Rottekade, Paradijslaan/plein en Rusthoflaan laten rijden zou meteen heel de wijk goed bediend blijven en verbonden worden met Oost. Vind ook dat het Kralingse Bos slecht bereikbaar is. Men zou meteen daar een halte kunnen plaatsen.
Zou inderdaad een fijne toevoeging zijn aan het net. Scheelt ook wel aardig wat in tijd (Crooswijk-Alexander) dan de route met de tram + metro.
Dat zou ook schelen voor de Stoomstichting Nederland want het is toch dik 20 tot 25 minuten lopen vanaf de dichtbij zijnde bushalte in Crooswijk
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Als je ter hoogte van de Stoomstichting en brug aanlegt (oversteken van een weg waar je 70km/u is niet zo handig gezien de doelgroep) is dat op zich een mooie locatie voor een bushalte ja, maar gezien de beperkte openingstijden van de Stoomstichting weet ik niet of men die investering aandurft. Voor bezoekers van het bos zelf is het ook niet de meest gunstige locatie, een halte ter hoogte van het Langepad en aan de andere zijde ter hoogte van de kruising Boszoom/Lagelandsepad liggen dan gunstiger, bij de eerste locatie zit het strand en de jachthaven, bij laatste locatie zitten de meeste restaurantjes in de buurt. De laatste locatie ligt echter wel heel erg uit de logische route van een mogelijke ov verbinding,.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Vanaf 10 april gaat de RET bij de tram in recordtempo de nodige werkzaamheden uitvoeren. Alle lijnen op de rechteroever hebben er op een gegeven moment mee te maken: https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... poren.html

Bij kopje twee staat overigens een verkeerd kaartje, als je het verhaal er net zoals ik ook niet kon volgen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

:shock: Goeiedag, er stond al langer op de site dat er omleidingen gingen plaatsvinden, maar dit?
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Er starten deze zomer grote en langdurige werkzaamheden in de Maastunnel, dus ik denk dat de RET de opdracht heeft gekregen alle werkzaamheden die men van plan is te doen voor die tijd af te ronden omdat men niet wil dat de stad daarna nog opengegooid wordt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Voor sommige trajecten is de metro ook een goed alternatief. Al zal het in de zomervakantie misschien wel proppen zijn op sommige trajectdelen / tijden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ik zie ook een buslijn 704 staan.Hoe gaat deze rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Bergweg - Molenweg. Een nader bericht zal nog wel volgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

In Rotterdam hebben we geen Molenweg. Wel een Molenlaan.

En dus moet het zijn:

Bergweg - Molenlaan :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De digitale klokken in de tram en metrovoertuigen stonden vandaag nog op de wintertijd. Op de perrons en halte lopen de klokken wel goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Door een ongeluk op de Beukelsdijk rijdt lijn 38 een omleiding via de Van Cittersstraat en de Allard Piersonstraat. De RET noemt dit op de panelen op de haltes echter de Alan Piersonstraat :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 69 gasten