Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

3,3 miljoen subsidie voor RET

RET kreeg vandaag (12 december, red) een Europese subsidie van 3,3 miljoen euro voor de aanschaf van 105 elektrische bussen en 74 oplaadstations. “Goed nieuws voor de RET en voor de luchtkwaliteit in Rotterdam en omgeving”, aldus RET-directeur Maurice Unck.

RET wil in de nieuwe busconcessie, eind 2019, geleidelijk alle 250 bussen elektrificeren. “Met deze subsidie wordt een bijdrage geleverd in het afdekken van de meerprijs voor 105 elektrische bussen en een deel van de daarbij behorende infrastructuur, zoals de oplaadstations”, zegt Unck.

Bron en meer: OV Magazine
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Die nieuwe toevoeging aan de metro-omroepen van Beurs is tenenkrommend.

En waarom eigenlijk? Het begint al met afspelen voordat de deuren open gaat terwijl het denk ik de bedoeling is dat de instappers het te horen krijgen als bevestiging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Steeds meer mensen pleiten voor een oostelijke verlenging van de B-lijn:
  • Uit een kleine enquête (200 personen) onder bewoners van Nesselande blijkt er behoefte aan het doortrekken van de metro naar Zoetermeer.
  • Vandaag pleit de wethouder voor het doortrekken van de metro van Nesselande naar de nieuwe uitbreiding van Nieuwerkerk.
  • Tenslotte wil de gebiedscommissievoorzitter van Prins Alexander dat de sprinter Rotterdam - Amsterdam wordt vervangen door een metro
Zie ook het AD: https://www.ad.nl/rotterdam/pleidooi-vo ... ~a9d7f4a3/
Het zou ook prettig zijn als er een tweede station in Nesselande komt.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Suus schreef:Die nieuwe toevoeging aan de metro-omroepen van Beurs is tenenkrommend.

En waarom eigenlijk? Het begint al met afspelen voordat de deuren open gaat terwijl het denk ik de bedoeling is dat de instappers het te horen krijgen als bevestiging.
Ik snap het ook niet. Ga net zoals bij GVB gewoon op het station omroepen welke metro komt en niet in het voertuig zelf.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

In London hoor je dit vaak, zoals: This is the Circle Line to Hammersmith via Aldgate and Mansion House
Met vriendelijke groet,

Gideon.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door tjitte19 »

NS doet dat toch ook in de SLT? Met: Dit is de sprinter naar...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Ja ... klop.

En al het bij de NS niet automatisch omgeroepen wordt, gebeurd het wel door de conducteur of machinist.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Barendrecht krijgt ook een RET buurtbus, welke medio 2018 gaat rijden! Lijn 603 zal weer voor een directe verbinding gaan zorgen
tussen station Barendrecht en de diverse wijken in Barendrecht!

http://barendrechtnu.nl/nieuws/barendre ... medio-2018
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ow heel tof *bus* *O* ik ga hier zeker een keer gebruik van maken. Als ik daar in de buurt ben. Weet je ook wanneer hij gaat rijden??? En handig dat ook een deel bij Rieder morgen weer een bus krijgt *bus*
Laatst gewijzigd door busfanNL op do 28 dec 2017, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Interessante route. :pos: Halte Schaatsbaan wordt zo te zien ook weer bediend voor het eerst in 15 jaar.
Alleen de bediening van de halte Vrijheidsakker snap ik niet helemaal, want dat is wel echt 'om'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Halte Vrijheidsakker wordt alleen "raar" bediend van Carnisselande richting NS station. Dan moet je na Mandenmakerij ri Vrijheidsakker en dan rotonde rond en weer terug naar Riedermorgen, of slaan ze deze halte dan over? Van NS Station naar Carnisselande ga je na Riedermorgen rechtsaf en dan Vrijheidsakker naar Mandemakerij en eindpunt. Ideaal is het niet maar zo wordt Vrijheidsakker wel goed bediend, denk ik als ik het stuk tekst lees. Bus zal medio 2018 gaan rijden.

Wat ik zo uit de route haal worden "veel" blinde OV-vlekken/wijken in Barendrecht dalijk goed bediend!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Zugführer »

Hoewel goed bedoeld heb ik een nieuwsbericht verwijderd, in verband met copyright mag je alleen een gedeelte van een artikel citeren als je het hier plaatst, maar aangezien het een plaatje was kon ik het niet inkorten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Lijn B heeft Parkweg als bestemming. Moet eerlijk zeggen dat ik eerst even moest nadenken of ik dan wel in de juiste metro stapte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Misschien is in dergelijke gevallen 'Parkweg via Schiedam C.' een oplossing?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dan moet er een scrollende richtingsfilms mogelijk zijn. En ik weet niet of dit mogelijk is bij de metrovoertuigen die de RET gebruikt.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vast niet, men krijgt het niet eens voor elkaar om de lijnletter juist te tonen bij afwijkende bestemmingen, ik zie regelmatig een metro naar 'Pernis' rijden zonder lijnletter erbij, en men heeft volgens mij standaard een mededeling op Beurs draaien dat de metro naar Den Haag ook via Rotterdam Centraal gaat omdat reizigers het anders niet snappen.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Lijn B naar Pernis wordt zelfs aangegeven als lijn A naar Pernis. Dus zelfs dát is al te lastig.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ach, nog altijd beter dan 'IP1126' als volgende station hebben :P Heb in het verleden trouwens ook wel eens zaken als 'TOCHTEN/SP1' op de drims zien staan.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De inruklocatie op een remise wordt ook aangegeven bij binnenkomst op de eindbestemming van PinfoS-materieel op de display's in de metro.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Ach, de DRIP van Hoek van Holland Haven loopt pas echt voor: die toont al metro's naar het strand :P Foto van vanmiddag...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Op een nieuw te bouwen station "Coolhoven".
jesse-cruzu
Berichten: 430
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Vind het wel armoedig zulke kleine schermpjes waardoor je "Hoek V H Stran/Have. Kunt tonen. Echt bizar dat zulke dingen hedendaags niet simpel beter kunnen. Zag laatst ook in Den Haag iets vreemds. Daar hebben ze ook van die lange DRIP's, maar dan staat er slechts 9 Schev. N. Str. :N
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door katvis »

Ik denk niet dat wat hier wordt weergegeven ook daadwerkelijk zo zal zijn tijdens de exploitatie, ik denk dat het gewoon een proefbeeld is en dat het uiteindelijk hetzelfde zal zijn als bij de schermen bij Voorschoterlaan - Gerdesiaweg - Oostplein.

Wat betreft de scrollende rifi's op voertuigen, het is mogelijk. In juni of juli zag ik een SG3 rijden met de tekst Hoek van Holland Haven die scrollde. Was wel een buiten dienst rit bij de remise :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Het staat nog niet op de site maar wel in de nieuwsbrief:
De RET vervangt in twee weekenden in januari (vrijdag 19 januari 22.00 uur tot zondag 21 januari en vrijdag 26 januari 22.00 uur tot dinsdag 30 januari) de metrosporen tussen station Blaak en Oostplein. Dit heeft gevolgen voor je reis met metrolijnen A, B en C.

Alle metro's hebben gewijzigde vertreksporen op Blaak
Kijk op het metrostation voor het juiste vertrekspoor
Treinreizigers die overstappen naar de metro moeten gebruik maken van de andere metro-ingang
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Is zo'n nieuwsbrief ook te vinden op een website?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten