Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Folders zijn blauw, uniformen zijn blauw, blauwe banen zijn mooier en ogen frisser, lijkt rood wit blauw, lekker Nederlands. Blauw aub.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Suus schreef:(58% van 2400 stemmers) groen.
100% haal je nooit inderdaad, maar om nou te zeggen dat een stemming echt representatief is met 2400 stemmen... Daaruit blijkt dus dat maarliefst 0,22% van alle Rotterdammers voor groen gekozen heeft. Of 0,009% van alle reizigers met RET in november 2018 :wink: .
Maar als we zo gaan handelen kunnen we jouw mening en die van Hainje ook uitsluiten, immers reizen jullie niet minstens wekelijks met de RET en kijken jullie ook niet op de voertuigen uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Wekelijks niet nee, maar ik kom toch nog vaker dan je denkt op zichtafstand van een RET-voertuig. En als je op percentage van de Rotterdammers gaat tellen dan tel ik alsnog voor de helft mee, want ik ben wel half Rotterdams :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Kan ik er wat aan doen dat ze dat Facebook hebben gebruikt om de mening van het publiek te vragen. Punt blijft staan, als ze intern al gekozen hadden voor blauw hadden ze niet een peiling moeten houden, nu wil de meerderheid (58% van 2400 stemmers) groen. En met welk middel dan ook bereik je nooit 100% van de populatie bij stemmingen.
Spoiler: show
Afbeelding
Ben het met je eens hoor. Kansloze actie wat bij betreft.
Zijn ook nog 'geshopte' afbeeldingen..
Ik begrijp wel dat er voor blauw gekozen wordt hier in dit draadje.. komt vooral door de heldere buiten foto's, denk ik.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De mening die ik hier gegeven heb over de blauwe kleuren baseer ik niet op foto's maar op eigen waarnemingen hoor :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik vind dat blauw niet verkeerd, maar ik vind groen toch mooier.
Die enquête is overigens niet alleen via Facebook gehouden, maar ook per e-mail naar een groep reizigers gezonden. De resultaten van dat onderzoek zijn me echter niet bekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Rotterdam hoort groen.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Eerste dag van de werkzaamheden in de Tunnel onder de Oude Maas, waarbij lijn C is ingekort tot Hoogvliet en D slechts elke 10 minuten rijdt. Dat was met name in de avondspits te merken aan volle perrons en proppen in de metro. Het is wellicht vroeg om nu al conclusies te trekken maar een spitsmetro van Rotterdam t/m Hoogvliet was denk ik geen overbodige luxe.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Vanmiddag reden er al 4'tjes op de D lijn. Ik las eerder het bericht over een proef met het ontkoppelen op de D lijn. Wat is hier de reden van? De vierwagentreinen hadden vanmiddag rond 12u staanplaatsen in Rotterdam. Lijkt me niet echt super handig...
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Die spitsdiensten tot Tussenwater zijn onderzocht, maar afgekeurd.
Bemined
Berichten: 5947
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Heeft men daar genoeg materieel voor eigenlijk? Normaal zijn er op de lijnen C en D gezamenlijk 25 metrotreinen in dienst, nu 18, dus 7 minder. Echter van die 7 uitgespaarde treinen zijn er 3 uit elkaar gehaald om de viertjes te vormen, dus zijn er nog slechts 4 treinen over Daarmee kun je hooguit een spitsdienst Centraal - Slinge opzetten.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Snap ook niet dat de spitsdiensten van lijn E niet wat eerder uitrukken om te pendelen tussen Slg en Rcs.

Tevens is de onderlinge interval tussen D en E ook niet bepaald goed te noemen.
In beide richtingen rijdt lijn E ongeveer 2 minuten achter lijn D, waarbij lijn D (zeker richting CS) vaak ietsjes te laat rijdt, door de flessenhals in de Oudemaastunnel.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SDC »

Suus schreef:Kan ik er wat aan doen dat ze dat Facebook hebben gebruikt om de mening van het publiek te vragen. Punt blijft staan, als ze intern al gekozen hadden voor blauw hadden ze niet een peiling moeten houden, nu wil de meerderheid (58% van 2400 stemmers) groen. En met welk middel dan ook bereik je nooit 100% van de populatie bij stemmingen.

Afbeelding
Met bovenstaande ben ik het ook geheel eens. Een duidelijke meerderheid voor de groene huisstijl dus. De verhouding bedraagt grofweg 60% om 40% in het voordeel van groen. Het doet er niet toe wie er wel of niet hebben gestemd; iedereen heeft de kans gehad een stem uit te brengen, en er waren verschillende mogelijkheden om te stemmen (o.a. via een e-mail). Ik vind 2400 stemmers een relevante groep. Als er nu 10 mensen hadden gestemd, had je nog kunnen zeggen dat het puur toeval was. Dat is nu dus niet aan de orde. Nu nog maar afwachten of de RET daadwerkelijk de mening van "de reiziger" overneemt of toch andere keuzes maakt.

Ik vraag mij trouwens af of deze poll nu in het leven geroepen wordt om te laten zien hoe goed de reiziger wel niet betrokken wordt bij besluitvorming (en dat de RET dus daadwerkelijk het besluit voor de huisstijlkleur hiervan laat afhangen), of meer als manier om erachter te komen wat het draagvlak is voor besluiten die intern al genomen zijn (en alleen teruggedraaid/aangepast zouden worden wanneer bijv. 90% van de reizigers een bepaald voorstel afwijst).

De testvoertuigen die nu al in de blauwe kleur "op proef" rijden, doen mij het laatste vermoeden. Inderdaad een zeer slechte zaak, als men intern beslist dat de nieuwe huisstijlkleur blauw wordt, leg het dan niet voor aan reizigers... Dat is een voorbeeld van schijndemocratie. En tuurlijk, nu is dit een voorbeeld van iets wat (buiten dit forum om) bijster weinig mensen interesseert, maar mensen inspraak geven kan alleen effectief zijn als er daadwerkelijk naar het resultaat ervan gehandeld wordt, ongeacht het onderwerp.

En voor wat betreft het argument dat de folders etc. ook blauw zijn: het is natuurlijk een stuk goedkoper om de folders vanaf een bepaalde datum aan te passen dan alle voertuigen. Verder zie ik ook niet direct een reden waarom folders dezelfde kleur zouden moeten hebben als een kleur op een voertuig.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Vanmiddag was de dienstregeling op metrolijn E nogal tot een puinhoop geworden vanwege een wisselstoring. Gek genoeg had de HTM daar heen last van; dus moest het ergens zijn waar deze alleen reed, maar in elk geval was er niets aan de hand tussen Rotterdam en Pijnacker. Mijn metro van 16:38 vanaf Slinge werd opgeheven, maar na +-10 minuten kwam een metro leeg vanaf de Waalhaven voor deze rit en de metro van 16:48 ging daar vlak achteraan. Dat was dan ook wel nodig.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Aking »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Ze kunnen het boek zeker niet kwijt :? :wink: . Het boek staat bij mij al in de kast sinds het is uitgeven.
GVBeestje
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door GVBeestje »

Aking schreef:Voor de RETfappers met OVMiles: je kunt nu een boek over de geschiedenis van de RET krijgen met je miles *O*
Was alweer helemaal vergeten dat OV-miles een ding was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Motorrijder maakt een wheelie. Dat loopt fout af en komt onder een bus van lijn 32 terecht: https://www.ad.nl/rotterdam/wheelie-gaa ... ~aa64539a/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Weet iemand wat de drukste buslijnen van Rotterdam zijn?
PSA: Links gaan, rechts staan
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

70 lijkt me
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijnen 32 en 33? Volgens mij zijn dat ook drukke lijnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft 44 de hoogste spitsfrequentie, 38, 66 en 70 beginnen al heel vroeg in de middag met 8x/uur rijden.

Als 96 en 97 één lijn waren zouden die winnen denken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cas »

Bedoel je 97 en 98? 96 lijkt me weinig met 97 te maken te hebben, terwijl die andere twee nagenoeg identiek zijn op de lusrichhting na.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Uh ja! Goed dat je ook in Hong Kong nog zo goed op de cijfertjes let, een carrière bij de HSBC overwogen? *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Voor de verandering was er vanochtend een metro defect gegaan op Pijnacker Centrum. Dit zorgde ervoor dat in de drukke ochtendspits enkelspoors gereden moest worden tussen Nootdorp en Pijnacker Zuid. Tussen circa 07:50 en 08:25 reden er maar mondjesmaat metro's richting Rotterdam, terwijl er wel telkens metro's richting Den Haag door kwamen. Zelf had ik om 08:25 pas een metro richting Rotterdam en deze zat natuurlijk bomvol.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten