Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Lijn 45 »

Als het de vaker gebruikte streekstoelen zijn wel. :Y
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Volgens mij zijn dit dezelfde stoelen die in de Citea's uit NHN zijn voorzien.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef:Volgens mij zijn dit dezelfde stoelen die in de Citea's uit NHN zijn voorzien.
"zijn voorzien"? Worden de stoelen in die Citea's dan nog vervangen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dichterbij is natuurlijk een relatief woord, hier zal nog wel 10 à 15 jaar overheen gaan. Maar aangezien metro's 30 jaar mee gaan moet men er inderdaad wel nu mee aan de slag, want metro's die nu aangeschaft worden gaan die transitie meemaken en dan zou het handig zijn als ze voorbereid zijn op zo'n automatisch bedrijf. En om die gewenste frequentieverhoging naar 24x per uur in het centrum in 2025 te halen zal er toch uiterlijk begin volgend jaar een aanbesteding voor nieuwe metro's de deur uit moeten.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Jasper073 »

DrechtBlub schreef:Ik sluit me aan bij GVBeestje, ik vind de kleurstelling ook erg saai en onaantrekkelijk.
Ik vind de kleurstelling juist weer super mooi en vernieuwend.
Die grijze balk onder maakte het juist wat minder mooi. Dit is weer beetje uptodate/bijgewerkt :pos: :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Bemined schreef: Dichterbij is natuurlijk een relatief woord, hier zal nog wel 10 à 15 jaar overheen gaan. Maar aangezien metro's 30 jaar mee gaan moet men er inderdaad wel nu mee aan de slag, want metro's die nu aangeschaft worden gaan die transitie meemaken en dan zou het handig zijn als ze voorbereid zijn op zo'n automatisch bedrijf. En om die gewenste frequentieverhoging naar 24x per uur in het centrum in 2025 te halen zal er toch uiterlijk begin volgend jaar een aanbesteding voor nieuwe metro's de deur uit moeten.
Was het type B en S materieel niet in aanmerking voor een langere levensduur en ombouw tot automatisch rijden?
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ik heb ergens gelezen dat men een inzet t/m 2034 voor ogen had. Of men dan al automatisch wil rijden durf ik niet te zeggen, uitbreiding tot 24x per uur levert al flinke extra capaciteit op, zeker als men dit keer wel metro's met fatsoenlijke capaciteit koopt. Hangt er ook van af of men opschiet met een extra metrolijn, is die er in 2035 nog niet dan zullen de bestaande lijnen een stuk drukker zijn en is eerder een extra frequentieverhoging nodig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Er zijn toch wat problemen met de inzet van elektrische Citea's bij het tunneltje tussen de Baanweg en Ruggeweg :X :
Afbeelding

Bron: https://www.facebook.com/RotterdamsOpen ... voerMuseum
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanmiddag stond de 1401 aan de stekker op de Kleiweg (met helaas de zon aan de verkeerde kant en half verstopt achter een boom en een stapel stenen):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Op de volgende foto lijkt hij weer goed uit het tunneltje te komen: https://www.rovm-digitaal.nl/1402-13-a.jpg *O*

Maar ze gaan blijkbaar het hele vervoersgebied af op zoek naar lage tunneltjes, ik zie ook een foto bij de Wethouder Van den Berg-tunnel in Ridderkerk, een ander anoniem tunneltje en de paralleltunnels van de Statenwegtunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Beter rustig meten met een ladder erbij dan bij de eerste rit met reizigers erachter komen dat het toch niet past :wink:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Wellicht dat de RET eens moet gaan nadenken over een beter leesbaar scherm boven de toegang naar het metrostation, als je vanuit de stationshal van Centraal Station aankomt. Ik zag diverse mensen naar beneden gaan, die vermoedelijk met lijn D verder wilden, en die vervolgens weer terug naar boven kwamen. Pas beneden 'na de poortjes' is een deel afgesloten met lint en staan er 2 informatiemedewerkers en één informatiebord.

Dat kan toch beter. :N
Laatst gewijzigd door Etienne op za 20 apr 2019, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Bemined schreef:Vanmiddag stond de 1401 aan de stekker op de Kleiweg (met helaas de zon aan de verkeerde kant en half verstopt achter een boom en een stapel stenen):
[Foto]
Vind die belichting nog wel wat hebben *bus*
PSA: Links gaan, rechts staan
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Rkl »

luka23 schreef:Nu die nieuwe bussen voor de RET eraan komen, weet iemand wat er gaat gebeuren met de 401 & 402 (Citaro G Hybride), de 404 en 405 (Citea eBusz) en die waterstofbussen?
De 404 is afgevoerd. De waterstofbussen blijven zeker rijden want die zijn onderdeel van de concessie. Ze hebben per stuk ruim 8 ton gekost die worden niet zomaar afgevoerd.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Ik vraag me af waarom de 404 is afgevoerd en de 405 niet?
PSA: Links gaan, rechts staan
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Die is omgebouwd tot volledig elektrisch
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Dat weet ik, maar dan vraag ik me af waarom de 404 niet is omgebouwd, of waarom die niet in de concessie kon doorgaan, aangezien er nog steeds hybride en dieselbussen zullen rijden. Klinkt bijna als kapitaalvernietiging. Ook iemand die weet wat voor materieel er op linnen 31 en 37 komt te rijden?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Waarschijnlijk een combinatie van hybride Citea's, diesel Citea's en huidig materieel.
Er blijven ongeveer 50 huidige bussen rijden, maar ik weet niet welk type.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat de hybrides ook een hoge dakopbouw hebben, dus misschien dat de dieselbussen dan voor lijnen met lage tunnels zijn? (Behalve dan 32 en 33, want die hebben lage tunnels maar worden toch elektrisch). En anders voor lijnen die over de A16 naar Kralingse Zoom rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

De onderdoorgang van de A13 voor lijn 33 zou nog verlaagd moeten worden dit jaar. De hybride bussen komen o.a. op de ZoRo lijn te rijden, die als R-net gaat rijden. Overigens is de concessie-eis voor die R-net lijn onlangs wat versoepeld, men heeft toch maar opgenomen dat er niet-R-net bussen ingezet mogen worden in geval van defecten, men hoeft dus niet een rit te laten vervallen omdat de bus de verkeerde kleur heeft :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Deze week is de aansluiting tussen metro E en metro D op Rotterdam Centraal op sommige momenten beroerd te noemen. Om 06:57 komt mijn metro E binnen en gelijktijdig sluit metro D de deuren en vertrekt. En net als met de vorige werkzaamheden worden de extra spitsritten wel gemist; tussen 17:00 en 17:30 is het flink aanduwen in de metro.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Niet alleen in de spits is de overstap beroerd. Ik had gisteren rond 15:00 uur overstap van E naar D die ook de mist in ging.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET is van plan om na de buurtbus Ridderkerk, Albrandswaard en binnenkort Barendrecht ook een buurtbus te gaan
laten rijden in Capelle a/d IJssel en zoekt samen met de gemeente en vereniging 45 vrijwilligers.

https://capelle.ijsselenlekstreek.nl/ni ... e-buurtbus
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door GroeneRuiter »

Klein vraagje. Rijden er in het weekend ook Den Oudsten Alliance bussen? Op het tramvervangend vervoer in Schiebroek, bijvoorbeeld?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 59 gasten