Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Wievank »

Volledig ingeklapt vallen ze onder de categorie 'bagage' en niet onder 'fiets', dus in principe wel mits volledig ingeklapt. Alleen in de kleine lettertjes staat altijd dat het uiteindelijk aan de vervoerder ter beoordeling is. Er kan ter plekke anders besloten worden omwille van drukte, het mogelijk beschadigen of bevuilen van het voertuig, enzovoorts.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Bij een steekpartij bij station Capelsebrug in Rotterdam, omstreeks 10.00 uur, is een persoon overleden.

Een mobiel medisch team was per traumaheli ingevlogen om het slachtoffer te reanimeren, maar dit heeft niet mogen baten. De persoon is ter plaatse overleden. Reizigers en getuigen worden opgevangen. Dit is het elfde dodelijke geweldincident in de regio Rotterdam dit jaar.

De verdachte is er vandoor gegaan, het politieonderzoek is in volle gang.

Als gevolg van het incident is het perron afgesloten. Dit heeft gevolgen voor het metroverkeer. Metro's richting Binnenhof, Nesselande en De Terp stoppen niet op Capelsebrug. Reizigers wordt geadviseerd door te rijden naar Schenkel of Slotlaan en vanaf daar terug te reizen naar Capelsebrug.

https://www.ad.nl/rotterdam/dode-bij-st ... ~a36d7171/
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Dit is toch te gek voor woorden! Per direct beveiliging op de stations!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door isadora »

Dat onze staatsomroep daar nog niets over heeft gemeld. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Op klaarlichte dag ook nog :N
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

@luka23 daarom per direct beveiliging op de stations, Het liefste met honden zodat als ze rennen ze nog een paar tanden in de benen krijgen.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Wannes »

Lincoln schreef:@luka23 daarom per direct beveiliging op de stations, Het liefste met honden zodat als ze rennen ze nog een paar tanden in de benen krijgen.
Ik denk niet dat dat gaat werken. Steekincidenten zijn niet te voorkomen met honden en beveiliging. Als iemand van beveiliging iemand die een andere neersteekt heeft overmeesterd als het slachtoffer al neergestoken. Daarnaast is het continue aanwezig zijn van beveiliging, hoe gek het ook klinkt, niet goed voor het gevoel van veiligheid. Beter zou zijn de stations sterker te verlichten en bijvoorbeeld lichte kleuren te geven. Dat zou al een hoop schelen. Steekpartijen verdwijnen er niet door maar het onveilige gevoel wat vaak op een metrostation heerst zal wel afnemen.
isadora schreef:Dat onze staatsomroep daar nog niets over heeft gemeld. :shock:
Ik neem aan dat onze 'staatsomroep' nieuws eerst checkt en kijkt of er misschien meer informatie is alvorens een slecht gekopieerd artikel op internet te dumpen. Volgens mij hebben we daar al nu.nl voor :Y .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Meer beveiliging kost veel maar lost uiteindelijk niets op. Het betreft hier een metrostation, niet een gevangenis dus laten we het een beetje menselijk houden, in plaats te eisen dat er bewaking met honden en mitrailleurs rond gaat lopen.
De “staatsomroep” besteedt dit soort artikelen (mijn inziens terecht) uit aan de regionale omroepen, die eerst de informatievoorziening op hun eigen kanalen kloppend willen hebben. Het maakt toch ook niet uit of dit na vijf of na vijfenveertig minuten op de site staat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door isadora »

Maakt mij niks uit, maar in deze tijd van supersnelle communicatie vind ik het lang duren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Wannes »

In deze tijd van supersnelle communicatie vind ik het juist fijn dat er een site is die de tijd neemt om een goed artikel te schrijven in plaats van de berichten van het persbureau letterlijk over te nemen. Daarvoor hebben we sites als nu.nl.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 10 sep 2019, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door JordiBrabant »

Ik wacht altijd heel graag een paar minuten langer op betrouwbaar en gecheckt nieuws, dan binnen een halve seconde geproduceerd ophitsend "fake-news" geroeptoeter tot mij te nemen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Op Kralingse Zoom worden de metro’s richting Oost/West omgeleid via het emplacement en het tunneltje bij Capelsebrug.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Ik wil nog graag aan voorgaande bericht toevoegen dat volgens het AD een metro met Sorry Geen dienst het tafereel afschermt.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SLToilet »

MetroRET schreef:Iets wat ik ook nooit begrepen heb....Schiedam-Capelsebrug wél heel de dag 18x/uur, maar Centraal-Slinge (wat naar mijn idee drukker is) alleen die frequentie in de spits.

Mag best wel een Slingependel bij worden gepropt, zoals op zondagmiddag / vakantiedienst.
Als reactie op meerdere posts van vrijdag:
Allemaal leuk en aardig maar zelfs in de spits komen lijn D en E pas laat op oorlogssterkte, rond 7:15 zitten nog grote happen in de dienstregeling van Centraal naar Slinge en dat lijkt op de ABC niet anders te zijn. In de avondspits lijkt het veel beter geregeld (en dat zal ook gelden voor de ochtendspits tussen 7:30 en 9:00). Als ze echt iets met de drukte willen dan moet de frequentie op een eerder tijdstip omhoog en wordt actief gestimuleerd om reizigers vóór 7:00 de metro in te krijgen, zodat de late ochtendspits minder overbelast raakt
Een late start van de spits, vooral vanuit centraal, is deels te verklaren door alle reizigers van verderweg, die ergens in Rotterdam moeten zijn, dus dat is logisch, maar bijvoorbeeld het inzetten van viertjes in de ochtend op D/E is nergens voor nodig als niet het onderste uit de kan wordt gehaald.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Traditioneel was het altijd zo dat de dienstregeling in de vroege ochtend opgestart wordt vanuit de buitenwijken richting het centrum en 's middags vanuit het centrum naar de buitenwijken. Reis je tegen de spitsrichting in dan start de spits voor jou dus zo'n 30 tot 45 minuten later. Er zit wel een rare kronkel in de dienstregeling van lijn B, daar 'ontbreekt' de metro van 6:49 vanaf Nesselande, waardoor hier een gat van 19 minuten ontstaat aan het begin van de ochtendspits. Ook start lijn E naar mijn idee wat laat met de 10 minuten interval.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Maar als je lijn E eerder wilt laten starten met de 10 minutendienst, start je al om 05:45 vanaf Slinge... dat is dus een leuk nadeel als de remise van de lijn voorbij een van de eindpunten is. :roll:
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat moet dan maar ja, ik neem aan dat de RET er zelf mee ingestemd heeft. Misschien dat je met wat creativiteit nog een metro vanaf Leidschenveen ertussen kan proppen, zonder dat dit ten koste gaat van de frequentie vanuit Den Haag uiteraard. Met de komst van de spitslijn naar Pijnacker Zuid over anderhalf jaar heb je wat meer mogelijkheden, dan zou je moeten kunnen zorgen dat er in ieder geval vanaf Pijnacker elke 10 minuten een metro is vanaf 7:00 en dan tot 7:30 de spitsfrequentie opbouwen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het slachtoffer van gisteren bleek een zwartrijder: https://www.ad.nl/rotterdam/zwartrijder ... ~a86fde4f/

Dat is wel een heel duur kaartje geworden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Doet mij aan een discussie denken die we eerder hadden...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Aking »

Ach ja, Rotterdam. Waar steekpartijen alledaagse gebeurtenissen zijn :')
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Jammer dat het doorgeefluik van ome Mikos alleen voor treinen is anders had ik de 5415 met een defect :X

Compressor is goed te horen denk ik :N

Edit:wat hier stond is niet van toepassing
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef:Ach ja, Rotterdam. Waar steekpartijen alledaagse gebeurtenissen zijn :')
Nee da hood waar jij in woont. Daar gebeuren dat soort dingen natuurlijk ook nooit. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Aking »

Verrassend weinig eigenlijk, behalve het tram"incident" en een kerel die z'n vrouw heeft vermoord voordat ie z'n flat in de fik stak kan ik me eigenlijk weinig geweldsdingen bedenken sinds ik hier woon...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Amsterdammer beleeft cultuurshock bij Rotterdamse tram: https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... amse-tram-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten