Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De 1401 is nu actief op lijn 56, met 20 minuten vertraging.
Verder stromen de elektrische bussen binnen op de Kleiweg, daar staan nu ongeveer 8 elektrische bussen en een enkele hybride bus.
Verder stromen de elektrische bussen binnen op de Kleiweg, daar staan nu ongeveer 8 elektrische bussen en een enkele hybride bus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Deze rijdt nu op deze omloop, rijdt dus niet al te lang in de ochtendspits.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Weet iemand of de sg2/1 wagens ook dienst doen op lijn A tot Vlaardingen west?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Schijnen er nog niet te mogen rijden, wat in combinatie met veel defecten voor een materieeltekort zorgt op het moment. Daarnaast zijn er ook nog enkele stellen op de Kleiweg, vanmiddag stonden er 2 rijtuigen buiten (plus de 5217 die nog steeds buiten staat op de tramsporen), kon het vanuit de trein niet goed zien maar het leek alsof er ook een SG3 stond (maar de trein was er in een flits voorbij en het stel stond achteraan, dus kan het verkeerd gezien hebben).
Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De hybride 1201 mocht vandaag eventjes naar buiten: https://twitter.com/ericr10/status/1191 ... 30240?s=21
Tekort aan voertuigen is merkbaar bij de metro. Zowel gisteren als vandaag in de avondspits losse SG3’s gezien, maandag op de A en dinsdag op de C.
Tekort aan voertuigen is merkbaar bij de metro. Zowel gisteren als vandaag in de avondspits losse SG3’s gezien, maandag op de A en dinsdag op de C.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Net weer ook een tweetje MG2/1 op lijn C, maar in de avonden mogen ze dat wel vaker doen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat is de oorzaak voor het tekort?Suus schreef:Tekort aan voertuigen is merkbaar bij de metro. Zowel gisteren als vandaag in de avondspits losse SG3’s gezien, maandag op de A en dinsdag op de C.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Veel defecte oudere bommetjes op die op de Whv staan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dus het tekort is tijdelijk mag ik aannemen.
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wellicht is er hier al antwoord opgegeven maar;
1) Lijn 56 moest bezuinigen door overlapping, hierdoor rijdt deze lijn niet meer op en neer naar Vijfsluizen maar op dit moment rijdt
er een grote bus op pendellijn 127.... wat is de bezuiniging hier?
2) Lijn 57 is opgeheven voor een STOP-GO busje, hoeveel reizigers had lijn 57 iedere dag?
3) Was het niet slimmer geweest om lijn 57 om te zetten in een buurtbus en STOP-GO in de avonduren?
4) Waarom is lijn 126 helemaal uitgekleed, terwijl ik de bus heel vaak vol over de A20 zie rijden?
5) Waarom heeft lijn 126 op zaterdagochtend vroeg een hele rare dienstregeling?
1) Lijn 56 moest bezuinigen door overlapping, hierdoor rijdt deze lijn niet meer op en neer naar Vijfsluizen maar op dit moment rijdt
er een grote bus op pendellijn 127.... wat is de bezuiniging hier?
2) Lijn 57 is opgeheven voor een STOP-GO busje, hoeveel reizigers had lijn 57 iedere dag?
3) Was het niet slimmer geweest om lijn 57 om te zetten in een buurtbus en STOP-GO in de avonduren?
4) Waarom is lijn 126 helemaal uitgekleed, terwijl ik de bus heel vaak vol over de A20 zie rijden?
5) Waarom heeft lijn 126 op zaterdagochtend vroeg een hele rare dienstregeling?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ja, want volgens planning zijn er het volgende op reserve:KM46 schreef:Dus het tekort is tijdelijk mag ik aannemen.
12x 5300
3x 5400
2x 5500
8x 5600/5700
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Deze wijziging is niet bedoeld als bezuiniging, maar juist om de reistijd voor doorgaande reizigers te verkorten.BusFreakRotterdam schreef:Wellicht is er hier al antwoord opgegeven maar;
1) Lijn 56 moest bezuinigen door overlapping, hierdoor rijdt deze lijn niet meer op en neer naar Vijfsluizen maar op dit moment rijdt
er een grote bus op pendellijn 127.... wat is de bezuiniging hier?
Geen idee. misschien kun je een WOB-verzoek indienen bij de MRDH?2) Lijn 57 is opgeheven voor een STOP-GO busje, hoeveel reizigers had lijn 57 iedere dag?
Stel het voor aan de RET.3) Was het niet slimmer geweest om lijn 57 om te zetten in een buurtbus en STOP-GO in de avonduren?
Is de bus nog steeds vol? De RET verwacht(te) immers dat iedereen nu met lijn B zal reizen. Overigens had ik zelf lijn 126 's avonds en op zondag wel tussen Vlaardingen Liesveldviaduct en Maasland laten rijden, in verband met de overstap op lijn 456.4) Waarom is lijn 126 helemaal uitgekleed, terwijl ik de bus heel vaak vol over de A20 zie rijden?
Dat was me nog niet opgevallen, maar ik zie nu ook het gat van twee uur op zaterdagmorgen richting Schiedam. Erg vaag. :?5) Waarom heeft lijn 126 op zaterdagochtend vroeg een hele rare dienstregeling?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De dienstregeling van lijn 611 staat nu (eindelijk) op de site van de RET en raad eens? Lijn 611 rijdt van maandag t/m zaterdag overdag toch gewoon 3x/uur. :D :')Meltrain schreef:Op de site van de RET staat nu ook dit bij de dienstregeling van lijn 713:Wie heeft nu weer bedacht dat die bus 2x/uur rijdt, terwijl de metro (van maandag t/m zaterdag) 3x/uur rijdt? :X :NBus 713 rijdt vanaf maandag 4 november als bus 611. Ondanks ontbrekende tijden rijdt buslijn 713/611 ieder half uur tussen metrostation Hoek van Holland Haven via halte Strandweg naar halte Hoek van Holland Strand en terug.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Los van het feit dat de snelheid van lijn 56 tussen West en Holy flink versneld wordt, zit de bezuiniging in het feit dat je voorheen 6x per uur in beide richtingen lijn 56 had (en op alle dagen), nu is dat slechts 4x per uur lijn 127 op werkdagen.BusFreakRotterdam schreef:Wellicht is er hier al antwoord opgegeven maar;
1) Lijn 56 moest bezuinigen door overlapping, hierdoor rijdt deze lijn niet meer op en neer naar Vijfsluizen maar op dit moment rijdt
er een grote bus op pendellijn 127.... wat is de bezuiniging hier?
Dat staat in het Vervoerplan 2018.2) Lijn 57 is opgeheven voor een STOP-GO busje, hoeveel reizigers had lijn 57 iedere dag?
Het voordeel van de flex-formule is dat je meer haltes kan toevoegen en het daardoor dus voor meer mensen interessant wordt. Bij een buurtbus heb je alsnog een vaste route en kan je net zo goed lijn 57 laten rijden.3) Was het niet slimmer geweest om lijn 57 om te zetten in een buurtbus en STOP-GO in de avonduren?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik kwam laatst dit plaatje tegen op cityrotterdam.com/praktisch/vervoer-in-rotterdam/. Heeft iemand enige idee waar die impressie vandaan komt, alternatief design voor de Citadis of gewoon door een fan gemaakt? Ziet er wel strak uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik vermoed dat dit een designstudie is geweest van Alstom voor de tweede serie Citadis, maar ik heb het verder nooit gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het design vertoont in mijn ogen gelijkenissen met de Brusselse Cityrunners.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zou goed kunnen. Er reed jaren geleden een Brusselse tram door Rotterdam als proef.ArrivaBas schreef:Het design vertoont in mijn ogen gelijkenissen met de Brusselse Cityrunners.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nou de buurtbussen schieten als paddestoelen uit de grond in de regio Rotterdam en op bepaalde trajecten zeg ik nou oke, hier niet! Dan is het één op één werkverdringing. De stop-go wordt ten minste nog door betaald taxipersoneel gereden. In Rotterdam en omgeving worden te snel buurtbusprojecten op touw gezet, ooit was de buurtbus bedoeld voor de dorpen op het platteland. Waarom niet gewoon een taxi met een betaalde chauffeur?BusFreakRotterdam schreef: 3) Was het niet slimmer geweest om lijn 57 om te zetten in een buurtbus en STOP-GO in de avonduren?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Omdat er dan helemaal geen bus is want niet rendabel .
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Benieuwd wanneer dat is geweest met welk type.jesse-cruzu schreef:Zou goed kunnen. Er reed jaren geleden een Brusselse tram door Rotterdam als proef.ArrivaBas schreef:Het design vertoont in mijn ogen gelijkenissen met de Brusselse Cityrunners.
Weet alleen die uit Grenoble; maar dat is al jaren terug dat ik daar in zat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ja maar het is en blijft ook werkverdringing en zeker in een dichtbevolkte regio. En ik zeg niet dat een buurtbus per definitie fout is, maar ik vind dat er te snel naar het middel buurtbus gegrepen wordt.WSM schreef:Omdat er dan helemaal geen bus is want niet rendabel .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat is een impressie voor een RET variant van de Bombardier Flexity Outlook trams, zoals die ook in Brussel rijden. Er is destijds inderdaad een Brusselse tram op proef geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=QmY_ynLIc4s
Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet voor dit model is gekozen. Het zijn het erg fraaie trams, zeker voor die tijd.
https://www.youtube.com/watch?v=QmY_ynLIc4s
Persoonlijk vind ik het jammer dat er niet voor dit model is gekozen. Het zijn het erg fraaie trams, zeker voor die tijd.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Met ook zeker betere rijeigenschappen dan die Citadis-barrels.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Bedankt voor het delen van de video.GVBeestje schreef: https://www.youtube.com/watch?v=QmY_ynLIc4s
Toch iets gemist.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten