Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanmiddag bleken de tramperrons op Rotterdam Centraal weer uitermate handig :roll: Lijn 25 was door onbekende reden veel te vroeg (-3 volgens de app) en deze bleef 4 minuten aan het perron staan om met +1 weer te vertrekken. Ondertussen waren er echter twee andere trams die vanaf hetzelfde perron hadden moeten vertrekken die wel op tijd waren, met de nadruk op waren want die stonden klem achter lijn 25. De tweede tram blokkeerde ook het Kruisplein waardoor de andere perrons ook minutenlang onbereikbaar waren. Erg handig maar niet heus.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens mij is er geen spoortoewijzing op CS toch? Dus trams hebben een vaste spoor en wijken daar niet van af? Dan krijg je dit probleem idd. Het slaat ook nergens op dat voor een knoppunt van dien aard, maar 2 sporen zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Normaliter is het niet te weinig en er is helaas ook geen ruimte voor extra sporen.
Overigens hebben Den Haag Hollands Spoor en Den Haag Centraal ook maar twee sporen per richting.
Bemined schreef:Erg handig maar niet heus.
Inderdaad niet erg handig, maar had jij een betere oplossing?
Het enige wat ik kan bedenken is dat lijn 25 rechtsaf* naar het Weena was gegaan en daar zijn tijd had afgewacht, maar dat had weer als nadeel dat reizigers de tram niet konden vinden.
*Uit jouw vorige bericht maak ik op dat het lijn 25 naar Schiebroek was. Verbeter me als ik het fout heb,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Halte Beurs ligt eruit wegens spoor- en bovenleidingswerkzaamheden. Mij is opgevallen dat de gemaakte dienstregelingen niet allemaal even goed zijn (zoals helaas wel vaker bij werkzaamheden).

Zo heeft lijn 8 maar liefst 6 minuten rijtijd gekregen voor Museumpark - Kievitslaan. De kruising op het Vasteland is slecht afgesteld, maar dit is wel erg royaal. Lijn 23 heeft maar 5 minuten gekregen voor Wilhelminaplein - Museumpark en moet drie grote kruisingen passeren in die tijd (lijn 25 mag het in 6 minuten doen).

Vorig jaar toen de halte Weena eruit lag en de calamiteitenboog op het Kruisplein werd gebruikt voor lijn 21, 23 en 24 was, om de dienstregeling zo gelijk mogelijk te houden, soms meerdere minuten rijtijd tussen de twee haltes Kruisplein ingepland. Het gevolg: richting De Esch/Beverwaard kon die tijd op de halte aan de Mauritsweg niet afgewacht worden omdat je dan de andere lijnen in de weg stond. Dat had beter als een lange haltering aan de halte op de West-Kruiskade ingepland kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Gideon schreef:Moet zelf vanaf Rotterdam Oost naar Berkel en Rodenrijs, vaak 50 minuten tot 1uur10.
Bus 36 en 170/173 rijden in de avond om het half uur, maar soms even op Beurs wachten deed wonderen.
Anders gewoon naar Prinselaan gaan en een stukje lopen.
Auto is zonder file afgerond 20 minuten.
In principe kan ik een metro later nemen, dan sluit de bus wel aan, maar een kwartier langer wachten op Slinge in de avond vind ik niet zo prettig. Hangen bij Slinge altijd van die duistere figuren rond, ik ben al een aantal keer lastig gevallen daar. Dus wacht ik daar niet langer dan noodzakelijk is.

Mijn e-bike is gerepareerd, dus hoop er minder gebruik van te maken, scheelt heel veel tijdstress.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Waarom rijdt lijn 20 deze en volgende week niet? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Vanwege de werkzaamheden aan de halte Beurs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik snap dat daardoor meerdere tramlijnen een omleiding rijden, maar waarom wordt lijn 20 dan opgeheven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Misschien is men bang voor file? De perrons bij Eendrachtsplein zijn niet lang genoeg voor twee trams. Voor de 6 trams per uur die er normaal rijden voldoende, maar als er dan opeens 38 trams per uur gaan rijden wordt dat wat druk.
blinkie123
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 feb 2020, 14:17
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door blinkie123 »

Nu we het toch hebben over perrons met de lengte van 2 trams, waarom heeft Breeplein (om precies te zijn het perron aan de Randweg) een lang perron? Wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

De metro waar ik vanmiddag mee terug reed, bleef tussen Tussenwater en Poortugaal langzaam rijden en op Poortugaal werden we vastgehouden. Uit het raam zag ik een politebusje met toeters en bellen aankomen en toen kwam de omroep dat we vanwege een technische storing bleven staan. Van een persoon in het achterste stel zijn de gegevens volgens mij nagegaan en met +12 konden we weer verder.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

blinkie123 schreef:Nu we het toch hebben over perrons met de lengte van 2 trams, waarom heeft Breeplein (om precies te zijn het perron aan de Randweg) een lang perron? Wordt eigenlijk nooit gebruikt.
O nee? Ik heb al vaak genoeg daar twee trams achter elkaar zien staan. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Hoekse Lijn stuit op Atlantikwall
De aanleg van de Hoekse Lijn verliep al niet zonder hobbels, maar nu blijkt ook de laatste etappe van het project vol uitdagingen te zitten. Voor het doortrekken van de metro naar het strand moet de Atlantikwall, een verdedigingslinie die de Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben aangelegd, worden gepasseerd.
Peter de Krom, inwoner van Hoek van Holland en kenner van de Atlantikwall, liep woensdagmiddag voor het eerst langs de blootgelegde delen. "Het was niet onbekend dat 'ie daar al lag. Er is al radar- en archiefonderzoek naar gedaan", zegt De Krom. "Nu de muur ook echt uit de grond komt, zie je dat deze misschien wel een tikkeltje in de weg ligt voor de Hoekse Lijn." Moeten reizigers vrezen voor vertraging voor het nieuwe traject gebruikt kan gaan worden? "Nee, dat niet", zegt De Krom. "Met dit scenario is rekening gehouden."

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

VGM heeft de 310 een nieuwe lijnfilm. Want hetzelfde font als de Citea.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Alle buspassagiers moeten achterin instappen wegens Corona. Bij de voordeur is er een a4’tje geplakt waar dat op staat.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanwege Corona zal vanaf maandag de vakantiedienstregeling gereden gaan worden zodat de RET minder personeel nodig heeft. Bij de metro en tram zullen de deuren ook centraal geopend gaan worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het metroverkeer bij Oosterflank was vanmiddag enige tijd verstoord doordat een tiener een honkbalknuppel bijna groter dan dat hij zelf is in de metro had meegenomen. De gehele groep tieners is onder begeleiding van de politiehond uit de metro verwijderd: https://www.ad.nl/rotterdam/consternati ... ~a75df55e/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Treintrambus
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Treintrambus »

https://ridderkerksdagblad.nl/algemeen/ ... ridderkerk.

Als Ridderkerk zo graag een dorp wil blijven, en dat recht hebben zij, dan vind ik dat de MRDH dan ook niet miljoenen uit moet geven aan dat HOV-busproject dat Ridderkerk onlangs presenteerde. Want er zijn genoeg andere gebieden in de regio die wel willen groeien en daardoor betere OV-verbindingen nodig hebben. Daar zijn extra financiële middelen noodzakelijker dan voor het ''dorp" Ridderkerk.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Tijdens de bespreking over hoogwaardig openbaar vervoer per bus in Ridderkerk, riep Ros op een gegeven moment vertwijfeld uit: “Wie verzint die busnummers 346 en 245”? Het leidt tot vrolijkheid in de raad. Meij antwoordt serieus: “Wij gaan als Ridderkerk niet over lijnbusnummers”.
Wat een kansloze alinea :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Karl »

Dan ben je wel af als raadslid. Wat een kneus.

Anderzijds is het wel fijn om zo iemand als onderhandelingspartner te hebben, doe je er naar wens iets bij of af. Whatever.
Het is een spectrum.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Wat een kansloze reacties hier. Het gaat om HOV lijnen, en laat een eenduidige lijnnummering nou net één van de aspecten zijn die benoemd wordt binnen de R-Net formule. Dus ja, daar gaat de politiek inderdaad over, en bij andere concessies zie je dat men daar aandacht aan heeft besteed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De vakantiedienstregeling van de RET is nog steeds erg royaal voor de vervoersvolumes op dit moment, later deze week wordt bekeken of volgende week een dienstregeling met nog lagere frequenties ingevoerd moet worden: https://www.rijnmond.nl/nieuws/193195/A ... en-metro-s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Halfuursdienst op de metro?
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Of de spitsritten schrappen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik acht de kans aanwezig dat lijn A een pendeldienst in de Alexanderpolder gaat rijden en bij lijn D de korttrajectritten zullen vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 195 gasten