Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bemined schreef: ↑di 16 feb 2021, 12:22
Zal men, nu het definitief R-Net bussen worden naar Ridderkerk, de nooit gebruikte wissels in de trambaan bij Beverwaard dan maar weer verwijderen?
Nooit gebruikte wissels bij waar?
jesse-cruzu schreef: ↑di 16 feb 2021, 14:58
Duidelijk. Nu nog de vraag wanneer het allemaal gaat gebeuren natuurlijk. Overigens lijken mij de 97 en 98 ook zulke lijnen die voor R-NET in aanmerking komen. Maar dan krijg je weer dat lijn 497 al bezet is door Arriva
Dagelijkse gebruiker van de 97/98 hier: ik zie het echt niet gebeuren dat de RET die twee lijnen R-Net gaan maken. Een rondje in Krimpen is 25 minuten ongeveer (20-22 als de brug gesloten is en je buschauffeur wannabe Max Verstappen). Ook geniet het welgeteld 2/3 minuten van eigen busbaan en is ook de bus een slachtoffer van het verkeersleed dat de Algerabrug heet.
Visgraatmodel schreef: ↑wo 17 feb 2021, 15:42Nooit gebruikte wissels bij waar?
Bij aanleg van de tramremise in Beverwaard zijn destijds ook wissels richting Ridderkerk aangelegd vanwege de TramPlus plannen van toen: https://youtu.be/taQO7mJzmC8?t=45
Vanochtend was er in de ochtendspits ook een slag Kralingse Zoom - Hoek van Holland - Kralingse Zoom uitgevallen, de rit die om 7:35 van Schiedam Centrum naar Nesselande moet rijden. Om het af te maken bestond de compositie op de rit van lijn C die erachter aan kwam slechts uit twee Bommetjes. Dat was in deze tijd op het randje van verantwoordelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Iemand enig idee wanneer de poortjes op Rotterdam Zuid zijn verplaatst? Het lijkt recent, want je kan op de nieuwe plek op spoor 2/3 er nog omheen lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vandaag reed de metro zowaar de normale dienstregeling, alleen was men vergeten dit in de reisinformatie te vermelden. Daar staat nog dat lijn A ingekort zou zijn tot het traject Binnenhof - Graskruid maar lijn A rijdt op zondag dus wel degelijk de volledige route.
Harde knal na kortsluiting? RET meld defecte metro, geen metroverkeer Kralingse Zoom - Blaak. Bij een echte ontploffing zou men niet een paar honderd meter verderop kerende metro's toelaten.
Op de Bergweg richting Hillegersberg staan vlak voor de kruising met de Zaagmolenstraat twee trams gestrand achter een wissel. De voorste is net achteruit gereden en gezien de hoeveelheid personeel en busjes lijkt het op een ontsporing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plan om fors te snijden in Rotterdams ov: minder lijnen en personeel
Minder ritten voor bus, tram en metro, minder conducteurs op de tram en minder toezichthouders op de metrostations: de eerste plannen om te bezuinigen op het openbaar vervoer hebben forse gevolgen voor de regio. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) bespreekt ze volgende week met de gemeenten. Op 24 maart wordt besloten.
Volgens de MRDH zijn de harde ingrepen nodig om de financiële crisis als gevolg van het coronavirus het hoofd te bieden. Het aantal reizigers blijft achter. Dat scheelt zeker 379 miljoen euro aan inkomsten. De ov-bedrijven krijgen weliswaar compensatie van de rijksoverheid, maar het zou hen volgens de MRDH ook verplichten om zelf maatregelen te nemen om kosten te besparen.
Het pakket maatregelen dat wordt voorgesteld heeft ingrijpende gevolgen voor de reizigers in Rotterdam en omgeving en op Voorne-Putten. Zo gaat de bus op veel lijnen minder rijden. Bus 37 (Alexander-Capelle) wordt geschrapt. Ook gaat bus 32 (Overschie naar Zuid) minder ritten maken. Veel maatregelen hebben gevolgen voor busreizigers in het weekeinde.
Hierbij een link naar het document met de plannen.
Een grote kaalslag in het MRDH OV vervoersgebied.
"Grote kaalslag" vind ik wel enigszins overdreven, zeker als je naar de gehele MRDH kijkt.
Feitelijk zijn er alleen bij de RET echt grote bezuinigingen.
En zelfs bij de RET zijn er maar een paar dingen die ik écht niet begrijp: het opheffen van lijn 37 en STOPenGO en het deels opheffen van de lijnen 35, 38, 54 en 83.
Ter compensatie van het opheffen van 121 hoop ik dan maar dat 21 en 24 om-en-om gaan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Geen idee of je het document goed gelezen hebt maar er verdwijnen nog veel meer buslijnen... oa lijn 47 en 188 op werkdagen, lijn 79 verdwijnt volledig in het weekend. Lijn 143 wordt ingekort, etc. etc.
Verder is het een illusie om te denken dat lijn 21/24 wordt doorgetrokken in de avonduren als lijn 121 er voor in de plaats is gekomen op basis van het aantal reizigers.
Daarnaast gaan er veel frequenties omlaag wat niet ten goed aan het stimuleren van OV vooral niet als de gemeente Rotterdam zo begaan is met het milieu.
Meltrain schreef: ↑di 02 mar 2021, 15:02
"Grote kaalslag" vind ik wel enigszins overdreven, zeker als je naar de gehele MRDH kijkt.
Feitelijk zijn er alleen bij de RET echt grote bezuinigingen.
De HTM heeft voorgesteld om enkele weinig gebruikte haltes samen te voegen. Een aantal haltes stonden al op de nominatie om te verdwijnen, dit gebeurd nu door Corona wellicht een aantal jaar eerder. Verder past de HTM de frequenties licht aan. Vergeleken met Den Haag pakt de RET het in Rotterdam dus ingrijpender aan.
Ik vind het nogal wat dat lijn 35 in de avonden wordt opgeheven.
Ook het inkorten van de Ommoord Pendel is een bijzondere. Gelukkig nu wel tot Alexander i.p.v. graskruid.
Dat lijn 35 vervalt vind ik ook een ingrijpende maatregel. Die lijn begon net lekker te lopen. En iemand die 's avonds niet terug kan, zal ook overdag niet in de bus zitten. Dus wellicht moet je het reizigerseffect dan nog maal 2 doen. Ook lijn 54 snap ik niet helemaal, die was recent juist nog in frequentie verhoogd. De overige voorstellen snap ik wel, dat zijn lijntjes die we vaker gehoord hebben.
Maar goed, ik zou haast willen zeggen; schrap lijn 7 in z'n geheel en maak alle andere voorstellen daarmee ongedaan..
BusFreakRotterdam schreef: ↑di 02 mar 2021, 16:36
Geen idee of je het document goed gelezen hebt maar er verdwijnen nog veel meer buslijnen... oa lijn 47 en 188 op werkdagen, lijn 79 verdwijnt volledig in het weekend. Lijn 143 wordt ingekort, etc. etc.
Dat weet ik en ik ben er ook zeker niet blij mee, maar gezien de omstandigheden vind ik de meeste wijzigingen nog wel te rechtvaardigen.
De door mij genoemde lijnen vormen echter naar mijn mening het "basisnetwerk", waarvoor er geen goede alternatieven zijn, dus vind ik die wijzigingen het meest schokkend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.