Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

De algemene waardering kun je opvragen via het landelijke reizigersonderzoek van CROW-KpVV via http://www.ovklantenbarometer.nl.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Nog een wijziging die de RET stiekem heeft doorgevoerd: de frequentie van lijn 77 is verlaagd naar maximaal 4x/uur (logisch) en de helft van de ritten rijdt alleen nog tussen SS Rotterdam en Rijnhaven (minder logisch).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ook na de zomer zal de dienstregeling afgeschaald worden. Ten opzichte van de vakantiedienst gaan een aantal lijnen wel weer vaker rijden maar niet volgens de oude frequentie. Het lijkt er op dat lijn 70 nu Sportlaan als eindpunt gaat krijgen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Geldt dat voor alle ritten of alleen voor de ritten die nu bij de Paasweide eindigen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: ma 24 jul 2023, 10:16 Ook na de zomer zal de dienstregeling afgeschaald worden. Ten opzichte van de vakantiedienst gaan een aantal lijnen wel weer vaker rijden maar niet volgens de oude frequentie. Het lijkt er op dat lijn 70 nu Sportlaan als eindpunt gaat krijgen.
Hoe kom je aan deze info? Ik zie het overigens nergens staan over de afschaling na de zomer.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Ongetwijfeld verschenen in de brondata: http://data.ndovloket.nl/ret/
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gpvos »

Waarom is er pas vanaf 10 uur 's ochtends een kwartierdienst tussen Hoek van Holland en Steendijkpolder? Naar Strand kan ik me er wat bij voorstellen, maar een kwartierdienst tenminste vanaf Haven tijdens de ochtendspits lijkt me wel nuttig voor forensen tussen HvH en Rotterdam. En het was me ook goed uitgekomen bij mijn overstap vanuit Harwich.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Bemined schreef: ma 24 jul 2023, 10:16 Ook na de zomer zal de dienstregeling afgeschaald worden. Ten opzichte van de vakantiedienst gaan een aantal lijnen wel weer vaker rijden maar niet volgens de oude frequentie. Het lijkt er op dat lijn 70 nu Sportlaan als eindpunt gaat krijgen.
Voor de zomerdienstregeling konden ze volgens mij bijna 6x/uur volhouden...

Lijn 70 reed blijkbaar vaker dan tramlijnen zoals lijn 4 en 8.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Meltrain schreef: ma 24 jul 2023, 10:33 Geldt dat voor alle ritten of alleen voor de ritten die nu bij de Paasweide eindigen?
Ik denk de eerste.
Als helft van de ritten naar de Sportlaan gaan, waarom niet 3 haltes verdergaan en ervoor zorgen dat alle ritten eindigen bij Keizerswaard?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Scheelt weer tijd en dat scheelt dan weer een chauffeur? Die zijn immers al schaars…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Bij de tram starten er ook meerdere werkzaamheden op 21 augustus, zowel Beverwaard als de Schiekade liggen er van 21 augustus t/m 29 oktober uit. Lijn 2 heeft de remise Beverwaard als eindpunt, lijn 125 gaat via Blijdorp en achterkant CS naar de keerlus op de Provenierssingel als eindpunt. Lijn 20 staat niet in de brondata en lijkt dus opgeheven te blijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Gaat lijn 2 wel weer 6x/uur rijden? Dan is lijn 20 inderdaad niet per se nodig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Kan tram 4 wel gewoon van Hofplein naar de Heer Bokelweg afslaan dan?
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

Volgens het nieuwsartikel van RET beginnen de werkzaamheden ten noorden van de Heer Bokelweg.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Meltrain schreef: ma 24 jul 2023, 17:31 Gaat lijn 2 wel weer 6x/uur rijden? Dan is lijn 20 inderdaad niet per se nodig.
Lijn 2 rijdt doordeweeks gewoon 6x/uur. Dat geeft de dienstregeling overigens aan.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Dionysusnu schreef: ma 24 jul 2023, 23:20 Volgens het nieuwsartikel van RET beginnen de werkzaamheden ten noorden van de Heer Bokelweg.
Dankjewel!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mb90 »

Inmiddels is een flink deel van de dienstregeling na de vakantie te zien op de site van de RET. Wat mij naast het al genoemde nog opviel is dat lijn 44 doordeweeks grotendeels wordt ingekort tot Zuidplein - Dijkzigt. Alleen in de spits wordt er 3x per uur ook tussen Dijkzigt en Rotterdam Centraal gereden. Een behoorlijke inkrimping dus. In het weekend is wel de normale route te zien.
Ook wordt lijn 283 ingekort tot Zuidplein - Station Barendrecht met in de middag al ritten vanaf ongeveer 13:00 uur.
Lijn 70 lijkt in het weekend wel tot Keizerswaard te rijden met tussendoor (net als nu) de korte ritten tot de Paasweide.
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

Lijn 38 rijdt na de vakantie maar eens in de 20 minuten tussen Schiedam en Centraal. Het wordt wel heel erg karig allemaal zo. Dan te bedenken dat lijn 38 voor Corona meer dan 8x per uur reed. Vraag me af hoeveel reizigers dit gaat kosten. Daarnaast ook jammer dat de RET geen gelede bussen heeft om dan toch net wat meer capaciteit te bieden.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

mb90 schreef: wo 26 jul 2023, 21:09 Inmiddels is een flink deel van de dienstregeling na de vakantie te zien op de site van de RET. Wat mij naast het al genoemde nog opviel is dat lijn 44 doordeweeks grotendeels wordt ingekort tot Zuidplein - Dijkzigt. Alleen in de spits wordt er 3x per uur ook tussen Dijkzigt en Rotterdam Centraal gereden. Een behoorlijke inkrimping dus. In het weekend is wel de normale route te zien.
Ook wordt lijn 283 ingekort tot Zuidplein - Station Barendrecht met in de middag al ritten vanaf ongeveer 13:00 uur.
Lijn 70 lijkt in het weekend wel tot Keizerswaard te rijden met tussendoor (net als nu) de korte ritten tot de Paasweide.
De ritten in het weekend kloppen denk ik nog niet helemaal. Ik zie ook dat lijn 126 eruit gaat en lijn 70 inderdaad volledig tussen Charlois en Sportlaan gaat rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Dat zijn forse afschalingen! Is het personeelstekort dan ineens zo groot?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Bemined schreef: ma 24 jul 2023, 16:45 Bij de tram starten er ook meerdere werkzaamheden op 21 augustus, zowel Beverwaard als de Schiekade liggen er van 21 augustus t/m 29 oktober uit. Lijn 2 heeft de remise Beverwaard als eindpunt, lijn 125 gaat via Blijdorp en achterkant CS naar de keerlus op de Provenierssingel als eindpunt. Lijn 20 staat niet in de brondata en lijkt dus opgeheven te blijven.
https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... -binnenweg
Ook vanaf 28 augustus starten er bij de Nieuwe Binnenweg werkzaamheden. Dit heeft gevolgen voor lijn 4 die dus tot 18 november alleen nog tussen Molenlaan en Rotterdam centraal rijdt.
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 79 blijft de huidige frequentie van 1 keer per uur rijden en lijn 65 keert voor als nog niet meer terug na de vakantie. Is dit definitief of tijdelijke maatregel?

Bovenstaand zou dan in houden dat de huidige frequentie in Hoogvliet ook blijft zoals die is aangezien lijn 79 nu aan de lijnen 61/62/63 is gekoppeld.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Ben benieuwd naar de reden van alweer de zoveelste stilzwijgende inkrimping van de dienstregeling. Vind het echt bizar dit.
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET jaagt alle reizigers de bus uit.... 2024 moet lijn 44 naar CS rijden via de nieuwe snelle route en nu bezuinigen ze de lijn in tot bijna een bommelbus... hoe krijg je die reizigers ooit terug in de bus als je wel weer hele dag naar CS gaat kachelen over een paar maanden? Snap alle beslissingen totaal niet en ze worden ook nergens aangekondigd en gepubliceerd!
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dit is ook geen bezuiniging maar een gevolg van een tekort aan personeel. Structurele aanpassingen worden altijd ruim van te voren via de MRDH bekend gemaakt, maar het personeelstekort is blijkbaar sneller gegroeid dan men had verwacht. Voor de zomer vielen er dagelijks tig diensten uit en zonder deze maatregelen zou er na de zomer hetzelfde gebeuren. Personeelstekort is ook niet iets wat je met een paar weken opgelost hebt helaas.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten