Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
jossevb
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jossevb »

Zo te zien gaat ook een nieuwe fase van de Roseknoop in. Tram 23 gaat weer doorrijden naar Beverwaard (tot eind oktober nog tot P+R) en tram 125 naar Stadion Feijenoord
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

RET meld dat er vanwege grote drukte vertraging is bij de tram en dat lijn 23 niet naar Wilhelminaplein rijdt. De werkelijke oorzaak lijkt te zijn dat voetbalsupporters lopend onderweg zijn van het Stadhuisplein naar de Kuip, waarbij ze de hele breedte van de weg inclusief de trambaan hebben toegeëigend. Wordt tijd dat lijn 12 weer de normale route kan gaan rijden dus.
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

Fijn dat de bussen weer vaker gaan rijden. Hopelijk snel weer terug naar pre corona tijd. Weet iemand wat er met de gelede bussen is gebeurd die weleens op lijn 70 reden bijv.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Een staat in Wageningen, de tweede staat waarschijnlijk bij Daimler in Nijkerk.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik ben benieuwd of de BOB-bussen ooit nog weer gaan tijden -0-
PSA: Links gaan, rechts staan
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

De BOB-bus is onderhand een legende, mythe geworden die alleen de oudjes onder ons nog kunnen herrineren :geek:
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik kan geen besluit terugvinden waarin staat dat de BOB bus definitief geschrapt is, laatste vermelding die ik kan terugvinden in de archieven van de MRDH is dat de bobbussen zouden terugkeren conform het vervoerplan van 2021 zodra er weer voldoende chauffeurs beschikbaar zijn. De BOB bus lijkt alleen wel de laagste prioriteit van alles te krijgen op dat gebied.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

katvis schreef: di 19 sep 2023, 21:52 Ik ben benieuwd of de BOB-bussen ooit nog weer gaan tijden -0-
Denk niet dat ze ooit nog gaan rijden. -0-
Op de RET website staat (ik kan niet meer herinneren welke pagina): De Bob-bussen rijden voorlopig nog niet.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

010rdamm schreef: di 19 sep 2023, 20:52 Fijn dat de bussen weer vaker gaan rijden. Hopelijk snel weer terug naar pre corona tijd. Weet iemand wat er met de gelede bussen is gebeurd die weleens op lijn 70 reden bijv.
Ik zie alleen maar elektrische (en soms hybride) bussen op lijn 70.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik ben ook benieuwd wat er met de Van Hool bussen (406 en 407) gaan gebeuren nu ze bijna een jaar buitendienst op de Sluisjesdijk staan. Het enige wat ik heb gehoord is dat niemand die bussen wilt gaan ophalen.

Ridderkerk is zondagavond wel 1× per uur gebleven
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Julius schreef: wo 20 sep 2023, 07:49
katvis schreef: di 19 sep 2023, 21:52 Ik ben benieuwd of de BOB-bussen ooit nog weer gaan tijden -0-
Denk niet dat ze ooit nog gaan rijden. -0-
Op de RET website staat (ik kan niet meer herinneren welke pagina): De Bob-bussen rijden voorlopig nog niet.
Denk dat je daar zomaar is gelijk in kan hebben. Er zijn voor jongeren tegenwoordig meerdere alternatieve om thuis te komen zoals oa Uber of deelscooters. Al zit de nachtbus van Connexxion naar Hoeksche Waard wel goed vol al kost daar een kaartje een godsvermogen om een beetje uit de kosten te komen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Busseninportland schreef: di 29 aug 2023, 08:20 Bij Kleiweg is de chauffeurstekort ook het grootst op dit moment.
Bemined schreef: ma 28 aug 2023, 17:18 Zo snel gezien gaan de lijnen 30, 36, 77, 97 en 98 vaker rijden in de spits en gaan de lijnen 70 en 283 weer de volledige route rijden.
Hopelijk zijn de tijden in Portland dan ook verbeterd in de spits, want dan zijn er letterlijk 3 bussen achter elkaar naar Zuidplein. Als je ze alle 3 mist moet je 30 minuten in de spits wachten bij een 6-4-2 dienstregeling naar Zuidplein.
In de spits blijken die 3 bussen achter elkaar naar Zuidplein rond 07:35/07:40 uur broodnodig, alle 3 de bussen zitten tot de voorruit vol en moeten bij haltes Biezenlaan/Regenboog met enige regelmaat reizigers laten staan. Voor reizigers die iets slimmer zijn dan de rest, die stappen in buurtbuslijn 602 die achter de lijn 82/183/283 in Portland aan rijdt en staan in 8 minuten op metrostation Rhoon en wachten geen 20/30 minuten en zijn zo toch op tijd in de stad met de metro. Meerdere keren gezien dat lijn 602 met goede bezetting uit Portland koers maakte naar Rhoon/Poortugaal.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Dat betekent volgens mij niet dat 3 bussen achter elkaar (en dan bijna een half uur niets) nodig zijn, maar dat een betere spreiding over het uur zeer wenselijk is.
En het toont aan, dat het een strategische blunder was, dat ze bij de aanleg van de wijk Portland niet meteen de metrorails vanaf Slinge een kleine kilometer zuidwaarts hebben doorgetrokken, zodat de (nu op Slinge kerende) metro E naar eindpunt Portland kon doorrijden (met ook alvast een ruimtelijke reservering naar Oud-Beijerland).
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

De piek van het aantal reizigers in Portland is altijd tussen 07:30 en 08:00 uur geweest. Dat was is het verleden altijd al zo. Die wijk loopt leeg om naar school en kantoor te gaan en die tijden zijn altijd aanvang tussen 08:00 en 09:00 uur.

Het is ook gewoon jammer dat RET geen mix aan materieel in de vloot heeft zitten. Gelede bussen voor de brede spits, lijnen langs scholengemeenschappen (lijn 68/668) en voor evenementen, normale lijnbus op overige lijnen en voor savonds kleiner materieel zoals 20 persoonsbussen of kleine VDL bussen die ook in Limburg rond rijden.

Wijk Portland was bij uitstek een wijk geweest om de metro door te trekken of bijv de tram af te laten takken in Carnisselande richting Portland.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Een tram? wie zit er nou te wachten op een tram onder de rook van metrostation Slinge, wanneer die tram naar CS er 3x zo lang over doet als de metro?
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er is vanmiddag een zeldzame maar fikse wisselstoring bij de metro. De reisinformatie is zoals gebruikelijk wat vaag, men heeft het over een defect wissel maar de storing lijkt veel groter dan één enkel wissel te zijn. Er lijkt niets van en naar Kralingse Zoom te rijden en tevens rijdt men enkelsporig tussen Capelsebrug en Prinsenlaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Volgens Rijnmond rijdt er niks tussen Gerdesiaweg en Capelsebrug omdat het wissel onmiddellijk gerepareerd moest worden. Er zal dus ook wel een sectie stroomloos gemaakt zijn nu.
De stations zouden zelfs door de politie ontruimd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

In een eerder bericht op de RET website stond dat metrolijn B alleen niet tussen Capelsebrug en Kralingse Zoom reed, maar dat is nu inderdaad aangepast naar Gerdersiaweg.

Bij gepland onderhoud doet de RET dit meestal enkelsporig, maar dan timmert men wel in een nachtelijke buitendienststelling een hekje tussen het in dienst zijde spoor en het spoor waaraan gewerkt wordt, dat kan bij een spoedreparatie helaas niet dus ik kan me voorstellen dat men nu ruimer afschakelt.
Sinned89
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 20:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Sinned89 »

Er was smiddags al een wisselstoring en reed alles behoorlijk vaag. Om 15:45 uur stond ik op blaak om terug naar Kralingse zoom te gaan. De metro waar in zat stopte op spoor 3 blaak. De bestuurder riep om dat het fout was van de verkeersleiding. De metro hierna stopte om te keren naar de Akkers en de metro hierna reed niet verder dan gerdesiaweg. Alles was bomvol. Al die tijd geen informatie via omroep of drims. Het was dat de laatste bestuurder van de metro omriep dat niets meer reed tussen gerdesiaweg en capelsebrug. Ook de app en de site spraken elkaar tegen. Uiteindelijk met de tram richting voorschoterlaan gegaan om vanaf daar te lopen. Dat metrostation was compleet ontruimt. Er was ook een omroep die je normaal hoort bij brand. Een deel van het station was ook het licht uit. Al snel ging het verhaal van een bommelding, omdat er ook een politiehelikopter in de lucht hing, maar ik heb nergens politie gezien. Vanuit daar lopend met veel anderen naar KZ gelopen. Het was onnoemelijk druk in de stad. De trams en metro-busvervoer stond muurvast. De wisselstoring was tussen capelsebrug en kralingse zoom. Erg raar dat kralingse zoom niet bediend kon worden, maar daar zal vast een verklaring voor zijn.
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Inmiddels meld de RET dat er overal weer metro's rijden, maar wel met extra overstappen. Er rijden nu zes lijnen:
Binnenhof <> Graskruid
Nesselande <> Capelsebrug
De Terp <> Capelsebrug
Capelsebrug <> Kralingse Zoom
Kralingse Zoom <> Hoek van Holland
Blaak <> De Akkers.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Kreeg net te horen wat de oorzaak daarvan was. Een overhitting/brandje bij een wisselmotor.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Vandaag zag ik een 175 een ommetje nemen via de Olympiaweg.

Kunnen ze niet iets doen aan Spinozaweg? Daar krijgen de bussen altijd vertraging.
Laatst gewijzigd door Julius op do 21 sep 2023, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Bemined schreef: wo 20 sep 2023, 21:54 Inmiddels meld de RET dat er overal weer metro's rijden, maar wel met extra overstappen. Er rijden nu zes lijnen:
Binnenhof <> Graskruid
Nesselande <> Capelsebrug
De Terp <> Capelsebrug
Capelsebrug <> Kralingse Zoom
Kralingse Zoom <> Hoek van Holland
Blaak <> De Akkers.
Voor de eerste keer 9 metrolijnen in Rotterdam.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mb90 »

Julius schreef: do 21 sep 2023, 15:46 Vandaag zag ik een 175 een ommetje nemen via de Olympiaweg.

Kunnen ze niet iets doen aan Spinozaweg? Daar krijgen de bussen altijd vertraging.
Normaal komt de 175 sowieso niet op de Spinozaweg dus dat lost niks op, maar door een ongeval op het Stadionviaduct en de afgesloten Roseknoop blijven er weinig andere opties over voor het verkeer tussen het Zuidplein en IJsselmonde dan de drukke Spinozaweg…
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Ik bedoelde voor alle lijnen op de Spinozaweg, niet de 175.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 155 gasten