Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Spoor 2 is richting Slinge, wissel 909 is het wissel waar je vanaf Stadhuis richting spoor 1 of 3 gaat dus ik snap niet helemaal waarom spoor 2 afgezet zou zijn als wissel 909 defect is.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

1 > Gvc
2 > Slg
3 > Aks
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Kalil Nieuw schreef: do 18 jan 2024, 14:15 Ik zie dat bij Hoogvliet lijn D in beide richtingen op dezelfde spoor rijdt, maar lijn C niet. Waarom is dat zo?
Ik geloof dat er iets met een defecte metro was bij Rhoon, wat betekent dat lijn C er al niks mee te maken had. Waarom de metro's tot aan Hoogvliet op het andere spoor reden weet ik niet, aangezien er tussen Rhoon en Hoogvliet genoeg plekken zijn om weer op het juiste spoor te komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bemined schreef: vr 19 jan 2024, 19:48 Het derde spoor tussen Dijkzigt en Coolhaven is alleen in ruwbouw aanwezig maar nooit fysiek aangelegd.
Hoe kan een nooit aangelegd spoor in ruwbouw aanwezig zijn dan? Of bedoel je bij het in ruwbouw aanwezig zijn het stuk tunnelbuis waar dat derde spoor in had moeten liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Bemined schreef: vr 19 jan 2024, 21:41 Spoor 2 is richting Slinge, wissel 909 is het wissel waar je vanaf Stadhuis richting spoor 1 of 3 gaat dus ik snap niet helemaal waarom spoor 2 afgezet zou zijn als wissel 909 defect is.
Het is dan ook spoor 1 (het spoor richting Den Haag) wat is afgezet met linten.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Daniel schreef: vr 19 jan 2024, 22:03 Hoe kan een nooit aangelegd spoor in ruwbouw aanwezig zijn dan? Of bedoel je bij het in ruwbouw aanwezig zijn het stuk tunnelbuis waar dat derde spoor in had moeten liggen.
Zie deze video, in het midden is de betonconstructie te zien van een derde spoor: https://youtu.be/2NUKkWbyvoo?t=1899
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

HSG3 schreef: vr 19 jan 2024, 22:00
Kalil Nieuw schreef: do 18 jan 2024, 14:15 Ik zie dat bij Hoogvliet lijn D in beide richtingen op dezelfde spoor rijdt, maar lijn C niet. Waarom is dat zo?
Ik geloof dat er iets met een defecte metro was bij Rhoon, wat betekent dat lijn C er al niks mee te maken had. Waarom de metro's tot aan Hoogvliet op het andere spoor reden weet ik niet, aangezien er tussen Rhoon en Hoogvliet genoeg plekken zijn om weer op het juiste spoor te komen.
Ret gaf op de app aan dat er een seinstoring was bij Rhoon.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vandaag rijden 7 van de 8 diensten op lijn A weer tussen Binnenhof en Schiedam Centrum, zo te zien allemaal met solo SG3. Een deel lijkt vanochtend nog wel met 2xSG3 uitgerukt te zijn maar is aan het eind van de ochtend gesplitst om de late uitrukkers te vullen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vandaag vallen er weer veel bus ritten uit. Lijnen 30,31,32,33,35,36,38,54,56,61,63,83,97.98,126,144,146,156,183 kampen allemaal met rituitval. Personeels- en materieeltekort speelt niet alleen bij de metro en tram. Lijkt mij een kwestie van tijd dat er weer afgeschaald wordt in de dienstregeling van de bus.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De bus was juist weer iets opgeschaald twee weken geleden, dat was blijkbaar te optimistisch want er is sindsdien dagelijks uitval. Op lijn 30 zag ik trouwens weer een Citaro rijden vanmiddag.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Bemined schreef: za 20 jan 2024, 14:56 De bus was juist weer iets opgeschaald twee weken geleden, dat was blijkbaar te optimistisch want er is sindsdien dagelijks uitval. Op lijn 30 zag ik trouwens weer een Citaro rijden vanmiddag.
De citaro's rijden op Kleiweg doordeweeks vaak op de R-net lijnen en op lijn 174. In totaal rijden er minimaal 7 per week. Dit zie ik op busposities staan en heb het gehoord van een chauffeur
Laatst gewijzigd door Busseninportland op za 20 jan 2024, 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Bemined schreef: za 20 jan 2024, 14:56 De bus was juist weer iets opgeschaald twee weken geleden, dat was blijkbaar te optimistisch want er is sindsdien dagelijks uitval.
Hebben we weer die situatie in augustus 2023. Krijgen we dit voortaan elke (half)jaar ofzo?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Inmiddels kampen de lijnen 44,66,68,76,77,82 en 84 ook met rituitval. Hele diensten vallen helaas uit. Afschalen en het eerlijke verhaal vertellen is beter dan voor niks bij de halte staan en wachten op een bus die niet komt.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

68 en 76 heeft volgens mij 3 opeenvolgende uitval deze avond, hierdoor gaten van 2 uur :shock: .
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Mijn wijk heeft 2 uitgevallen ritten dus op lijn 82 is er een gat van anderhalf uur.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Mijn wijk heeft 2 uitgevallen ritten dus op lijn 82 is er een gat van anderhalf uur. Op lijn 76 vertrekt op dit tijdstip de laatste rit vanuit Zuidplein vandaag en dan heb je pas om 9 uur in de ochtend een bus. Op lijn 66 nu een gat van 2 uur, vanwege 3 vervallen ritten.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Het grootste probleem is dat dit een landelijk probleem betreft en dit dus niet alleen in Rotterdam speelt.
Je zou hooguit wat chauffeurs en technici in kunnen huren vanuit het buitenland en in vredesnaam maar een zomerdienstregeling doorvoeren.

En wat technisch personeel betreft mag men de hand in eigen boezem steken. Er zijn genoeg mensen die heel graag een technische functie willen bekleden, maar probeer maar eens een goede omscholing te zoeken en heb je er een gevonden, dan loop je weer tegen de hoge kosten op. Het is een onduidelijk oerwoud met allerlei potjes en subsidieregelingen waarbij ik me heel goed kan voorstellen dat veel mensen afhaken. Bedrijven stellen eenmaal hoge eisen(niks nieuws) en daar is goed geschoold personeel voor nodig, maar de mogelijkheden tot omscholing moeten veel beter en betaalbaarder. Nu is de drempel voor velen te groot. ;)

Tja, je zult nu als reiziger er zelf op moeten participeren. Dus probeer thuis te werken, als het kan pak je de fiets(auto ook een grote do not in Rotterdam, alleen als het echt niet anders kan), als je niet specifiek in Rotterdam moet wezen blijf er dan ook gewoon weg en meer van die kleine dingetjes en meer kun je niet doen behalve het te accepteren en je zou eventueel nog kunnen klagen bij de opdrachtgever MRDH en bij de gemeenteraad al zal dit weinig tot geen zin hebben.
:N
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waarom heeft CXX de dienstregeling dan weer opgschroeft zonder problemen? Goede werving misschien? ;) Het lijkt wel of RET iets te voortvarend was met het opschalen van de dienstregeling. Daarbij komt uitval door bussen die kapot zijn en is er geen personeel om het te maken. Klagen kan altijd maar gisteren weer meegemaakt dat een chauffeur op lijn 32 kuis verrot gescholden werd in een al overvolle bus met vertraging door reizigers die hun afspraak niet haalde. Werkt niet motiverend als je dit dagelijks mee moet maken. Beter afschalen naar een realistische dienstregeling en het eerlijke verhaal vertellen ipv opschalen met gaten tot 2/3 uur in een dienstregeling.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

CXX heeft zijn zaken simpelweg beter voor elkaar. Het is een landelijk probleem en vervoerders zie hun zaken niet goed op orde hebben vallen nu door de mand. Vervoerders die hun zaken wel goed voor elkaar hebben ontspringen de dans.
Uiteindelijk kom je bij het management en de organisatie uit, want daar zitten de echte problemen.

Een chauffeur verrot schelden heeft dan ook geen enkele nut, die doet immers alleen het uitvoerende werk.
Klagen bij een bedrijf dat zijn zaken niet op orde heeft is ook zinloos. Je kunt hooguit je ongenoegen uiten bij de opdrachtgever. Maar meer dan boetes uitdelen en korten op subsidie kunnen ze niet en help je een bedrijf nog verder de afgrond mee in en is ook geen oplossing.

Je zult zelf al dan niet tijdelijk moeten participeren en zorgen dat je niet van het OV afhankelijk bent deze periode. Uiteindelijk komen de 'zieken' ook weer terug en wordt het weer lente en lost het probleem zichzelf op denk ik. Een accurate oplossing is er simpelweg niet.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Ff een vraag tussendoor gezien ik een veerpontje ook als OV beschouw en de metro een alternatief is voor fietsers om buiten de spits de Oude Maas over te steken...

Nou gaat in april/mei de Spijkenisserbrug dicht voor al het verkeer wegens groot onderhoud aan het wegdek.
Ik denk dat dit noodzaak is om een fiets/voetveer in te zetten omdat je anders 6 kilometer moet om fietsen via de Botlekbrug en de Hartelbrug. Een beetje ver voor een normale vol bepakte fiets met al die hellingen.

De metro heeft slechts beperkte plek om fietsen mee te nemen buiten de spits wat natuurlijk niet genoeg is als straks meerdere mensen op hetzelfde idee komen. Een MG2/1 of SG2/1 die op de lijnen C en D veel worden ingezet biedt immers officieel maar plek voor 2 fietsen op de daartoe aangewezen plek per rijtuig. Een voet/fietsveer moet er dus komen!!!

Mijn vraag is simpel: Zal er fiets/voetveer worden ingezet of niet?
Is daar al wat meer over bekend?

Ik vraag dit omdat dit mij direct treft. Ik woon in Hoogvliet en werk in Spijkenisse en dus afhankelijk van deze oeververbinding en van mijn fiets ....
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door les7 »

Ik denk niet dat er noodzaak is voor een veerpontje. De brug blijft open voor fietsers en voetgangers: https://www.rijkswaterstaat.nl/water/pr ... aatregelen
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Dat had ik nog niet meegekregen. De site is bijgewerkt zie ik.
Tnx :)
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

CB-e-bike-ov schreef: zo 21 jan 2024, 15:04 CXX heeft zijn zaken simpelweg beter voor elkaar. Het is een landelijk probleem en vervoerders zie hun zaken niet goed op orde hebben vallen nu door de mand. Vervoerders die hun zaken wel goed voor elkaar hebben ontspringen de dans.
Nou.
Kom dan maar naar Eindhoven, dan kan je zien hoe Hermes (=cxx) het doet. _O- zelfs vertrekstaten uitwisselen lukt al niet meer en dat kan in principe iedereen doen, zelfs het directeurtje.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

huibf schreef: zo 21 jan 2024, 19:00 Nou.
Kom dan maar naar Eindhoven, dan kan je zien hoe Hermes (=cxx) het doet. _O- zelfs vertrekstaten uitwisselen lukt al niet meer en dat kan in principe iedereen doen, zelfs het directeurtje.
Ik denk dat dit per concessie verschilt. Variërend van geen problemen tot veel problemen.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het materieeltekort bij de metro lijkt mee te vallen vandaag, lijn C lijkt nog grotendeels met 3 stellen te rijden en ook op lijn A rijden nog enkele koppelstellen rond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten