Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bedoel je met “koppelstellen” 2x SG2/1 of 2x SG3?
Dat maakt qua capaciteit nogal uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Bemined schreef: ma 22 jan 2024, 13:19 Het materieeltekort bij de metro lijkt mee te vallen vandaag, lijn C lijkt nog grotendeels met 3 stellen te rijden en ook op lijn A rijden nog enkele koppelstellen rond.
In de namiddag ff een heen en weertje en zowel heen als terug op lijn C idd een 3'tje en kon heen als weer gewoon zitten. Viel me idd erg mee :)
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Op lijn B heb vanavond ook zeker een wagendienst gezien met 2x SG3.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Er is een nieuwe software voor de kaartlezers in de tram. Ik zag trouwens ook 2e klas, weet iemand wat dit betekent?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dat betekent dat je niet 1e klas mag gaan zitten in die tram :mrgreen:

Speelt bij Keolis ook, dat je de actieve klasse bij NS op de kaartlezer ziet als je op saldo of SOV reist zonder ander voor die rit geldig product.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanaf volgende week gaat er weer tijdelijk een buslijn 34 rijden. Deze rijdt tot half februari elk half uur een rondje Alexander - Evenaar - Alexander omdat de Grote Beer in één richting afgesloten wordt waardoor buslijnen 30 en 31 richting Capelle een omleiding rijden via de Hoofdweg. De route staat niet vermeld, maar het begin- en eindpunt is het busstation op Alexander dus ik vermoed via G.H. Betzweg - Hoofdweg - Alexanderlaan - Grote Beer - Evenaar - Capelseweg - Hoofdweg - G.H. Betzweg. De haltes onderweg zijn echter niet in de dienstregeling opgenomen, de bus stopt alleen op Alexander, Koldingdreef en Port Saïdstraat.

Lijn 30 heeft gelijktijdig ook nog een omleiding in Schollevaar omdat de Reidans afgesloten is, hierdoor slaat lijn 30 komende weken richting Schollevaar maar liefst 6 van de 12 haltes over.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Ik neem aan dat er vervolgens in de tegenovergestelde richting wordt gereden.

Ik zag trouwens ook dat er aan spoor 3 van Blaak werd gewerkt.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ik heb vanochtend op geen enkel metrostation een scherm of bord gezien dat werkte of dat werkte en juiste informatie gaf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik denk een probleem, want bij de bus was ie iniedergeval ook bijna helemaal uit. Alleen als er een bus ging vertrekken kwam de lijnnnummer en bestemming en gaf de drim aan dat de bus moet gaan vertrekken.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Er is een nieuwe aankondiging voor tramhalte Leuvehaven.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Het in het weekend terugtrekken van lijn 23 tot Rotterdam Centraal zorgt ervoor dat lijn 21/24 op de as Kruisplein - Marconiplein uit hun voegen barsten en met flinke vertragingen rondrijden :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Ik denk zelf dat het ook een combinatie is met het inkorten van lijn 4 waardoor er meer druk op lijnen 21 en 24 is op komen te staan op deze corridor.
Laatst gewijzigd door Tom024 op zo 28 jan 2024, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Suus schreef: za 27 jan 2024, 15:18 Het in het weekend terugtrekken van lijn 23 tot Rotterdam Centraal zorgt ervoor dat lijn 21/24 op de as Kruisplein - Marconiplein uit hun voegen barsten en met flinke vertragingen rondrijden :(
Ik ga niet vaak met die traject, maar zo erg kan het toch niet zijn? Als je bij metrostations woont, heb je een snellere optie met een hogere frequentie. Dat zorgt toch ervoor dat sommige mensen met de metro gaat?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Suus schreef: za 27 jan 2024, 15:18 Het in het weekend terugtrekken van lijn 23 tot Rotterdam Centraal zorgt ervoor dat lijn 21/24 op de as Kruisplein - Marconiplein uit hun voegen barsten en met flinke vertragingen rondrijden :(
Gewoon net als vroeger met die ouwe vierassers aanhangwagens erachter hangen... :lol:
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

*O*
Julius schreef: zo 28 jan 2024, 14:38
Suus schreef: za 27 jan 2024, 15:18 Het in het weekend terugtrekken van lijn 23 tot Rotterdam Centraal zorgt ervoor dat lijn 21/24 op de as Kruisplein - Marconiplein uit hun voegen barsten en met flinke vertragingen rondrijden :(
Ik ga niet vaak met die traject, maar zo erg kan het toch niet zijn? Als je bij metrostations woont, heb je een snellere optie met een hogere frequentie. Dat zorgt toch ervoor dat sommige mensen met de metro gaat?
Niemand heeft wat aan de metro als je langs het traject van 21/24 woont. Bus 38 is ook veel minder frequent gaan rijden dus misschien speelt dat naast inkorting van lijn 4 ook wel mee. Traject op kruiskade is een erg drukke route.

Op de laan op zuid is het inmiddels ook weer lekker druk aan het worden. Benieuwd of lijn 20 straks terug komt als Roseknoop weer open is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ik heb opzich wel wat aan de metro, maar niet als ik naar het station wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Is overstappen dan zo'n groot probleem voor je?
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De tijdelijke buslijn 34 in Oosterflank wordt gereden met een simpel taxibusje met een RET logo achter de voorruit:
Afbeelding
Ondanks dat de halte niet in de dienstregeling opgenomen is stond het busje toch kort stil bij halte Oosterflank/Hoeksteen. Veel reizigers leken het echter nog niet door te hebben, want 100 meter verderop stond een groepje wachtenden juist bij de halte Oosterflank/Grote Beer die richting Capelle dus niet bediend wordt. In de reisinformatie stonden de ritten keurig als opgeheven bij deze halte en de DRI toonde ook geen vertrektijden, maar daar keek blijkbaar niet iedereen naar.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Spoor 1 op metrostation Rotterdam Centraal is nog steeds buiten gebruik. Blijkbaar is het wissel nog steeds defect. Heeft iemand enig idee wanneer reparatie is gepland?
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Bemined schreef: ma 29 jan 2024, 12:49 Ondanks dat de halte niet in de dienstregeling opgenomen is stond het busje toch kort stil bij halte Oosterflank/Hoeksteen.
Ik vraag me echt af hoe de route dan gereden wordt, want ik zag het busje gisteravond nog vanaf de bushaltes aan de Marten Meesweg vertrekken op Station Alexander. Dan zou het busje eigenlijk bij Oosterflank/Grote Beer uit moeten komen lijkt mij.
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De hele reden voor dat busje is dat de Grote Beer in 1 richting afgesloten is tussen de Hoofdweg en Tweelingenstraat, vanaf de Kleine Beer kun je dus alleen links of rechtsaf. Het pendelbusje gaat dus net als lijn 36 rechtsaf via de Hoofdweg en Alexanderlaan naar Grote Beer. In principe hadden lijnen 30 en 31 ook die omleiding kunnen krijgen maar ik denk dat dit niet uitkwam met de rijtijden.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

^^^^^^^
Kon lijn 30 en 31 niet als die pendelbus rijden? Eenrichting via Port Saïdstraat en in de andere richting bijvoorbeeld via de Capelseweg?
010rdamm schreef: zo 28 jan 2024, 20:34 Op de laan op zuid is het inmiddels ook weer lekker druk aan het worden. Benieuwd of lijn 20 straks terug komt als Roseknoop weer open is.
Vast niet, aangezien er veel personeel tekort zijn.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Julius schreef: wo 31 jan 2024, 12:58 Kon lijn 30 en 31 niet als die pendelbus rijden? Eenrichting via Port Saïdstraat en in de andere richting bijvoorbeeld via de Capelseweg?
Dat doen ze ook, omleiding is alleen richting Capelle, dus je kan ook gewoon lijn 30 pakken en dan het hele rondje Schollevaar meerijden om op de Evenaar uit te komen. Met een rolstoel lijkt me dat sowieso de enige optie want het taxibusje ziet er niet rolstoeltoegankelijk uit.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Dat heeft die busje sowieso niet. Die lijkt erg klein. Maar zo’n korte pendelbussen hebben vaak geen rolstoel toegankelijkheid.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten