Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7949
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

En in het omleidingsbericht voor de bussen lijkt een groot deel weer haastig getypt te zijn en ontbreekt het aan goede zinsbouw, leestekens en afkortingen waar de gemiddelde reiziger niets aan heeft.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag heb ik een fietstochtje gemaakt langs de nieuwe busroutes vanaf morgen. De infrastructuur lijkt op orde, alleen kon ik halte Charloisse Hoofd niet vinden.

Het is alleen wel jammer dat lijn 67 en 72 tijdens de middagspits precies tegelijkertijd vertrekken. Het zou beter zijn als lijn 72 een kwartier later zou vertrekken, zodat je dan een kwartierdienst op de Pleinweg hebt.
In de ochtendspits is daar wel (bijna) een kwartierdienst richting Zuidplein.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik zat net in lijn 71, maar ik zat heel de rit alleen samen met de chauffeur van Waalhaven Noordzijde naar Zuidplein
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Is lijn 71 niet gewoon een lijn om mat ritten te omzeilen en nog wat inkomsten te generen door paar haltes te bedienen vanaf de garage naar zuidplein v.v.? ;)
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Ik hoop dat het een succesvolle lijn wordt. Als het inderdaad zo bedacht is om mat-ritten te sparen hoop ik dat ze dat op andere plekken ook gaan implementeren :)
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

BusFreakRotterdam schreef: ma 08 apr 2024, 11:26 Is lijn 71 niet gewoon een lijn om mat ritten te omzeilen en nog wat inkomsten te generen door paar haltes te bedienen vanaf de garage naar zuidplein v.v.? ;)
Ze rijden van Zuidplein naar de garage en dezelfde bus keert met dezelfde chauffeur om naar Zuidplein.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Busseninportland schreef: ma 08 apr 2024, 10:40 Ik zat net in lijn 71, maar ik zat heel de rit alleen samen met de chauffeur van Waalhaven Noordzijde naar Zuidplein
Heb jij dan wel de halte Charloisse Hoofd gezien? Ik kom hem gisteren niet vinden. :X
BusFreakRotterdam schreef: ma 08 apr 2024, 11:26 Is lijn 71 niet gewoon een lijn om mat ritten te omzeilen en nog wat inkomsten te generen door paar haltes te bedienen vanaf de garage naar zuidplein v.v.? ;)
De lijn is bedoeld om ook tijdens de daluren de haltes langs de Pleinweg te bedienen.
Persoonlijk zie ik liever lijn 67 weer de hele dag rijden, maar dit zal wel goedkoper zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Hellaas niet, maar ik ga morgen extra goed opletten, want ik lette niet helemaal op.
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als het met 1 bus en dezelfde chauffeur wordt gereden lijkt het beter om lijn 67 te rijden de hele dag? Past dat binnen de dienstregeling van een uurdienst? Lijn 71 is natuurlijk een sterfhuisconstructie.

Door wie wordt "buurtbus" lijn 567 gereden? RMC met betaald chauffeur en alleen het label buurtbus erop of ook echt door vrijwilligers?
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 363
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Op OVinfo en Google Maps staat er dat lijn 71 direct van Zuidplein naar Waalhaven rijdt. Is dat ook zo? Ook lijkt halte Charloisse Hoofd gewoon geschrapt te zijn. Op RET website niks over die halte.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

https://busposities.nl/foto/155279
De bushalte Charloisse Hoofd staat nog steeds in het EBS systeem van de bus
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

De nieuwe halte Vroesenpark voor lijnen 33 en 40 is nog niet eens uit de grond gestampt :N
De bussen halteren gewoon op de weg bij een haltebordje aan een lantaarnpaal...
Ik hoop dat ze wel een halte baai maken in ieder geval richting Centraal want het verkeer vanaf de Stadhoudersweg houd anders de kruising met de Van Aersenlaan bezet.
Laatst gewijzigd door jesse-cruzu op ma 08 apr 2024, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Julius schreef: ma 08 apr 2024, 15:29 Op OVinfo en Google Maps staat er dat lijn 71 direct van Zuidplein naar Waalhaven rijdt. Is dat ook zo? Ook lijkt halte Charloisse Hoofd gewoon geschrapt te zijn. Op RET website niks over die halte.
De informatie over de lijnen 71, 72 en 567 klopt niet op de site van de RET. De informatie van de lijnen 32, 33, 44 en 67 is gelukkig net op tijd bijgewerkt.
Op OVInfo klopt er wel veel meer niet met de reisinformatie.

De haltes Pleinweg en Amelandsestraat zijn overigens wel aangelegd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Meltrain schreef: ma 08 apr 2024, 11:40
Busseninportland schreef: ma 08 apr 2024, 10:40 Ik zat net in lijn 71, maar ik zat heel de rit alleen samen met de chauffeur van Waalhaven Noordzijde naar Zuidplein
Heb jij dan wel de halte Charloisse Hoofd gezien? Ik kom hem gisteren niet vinden. :X
Die heb ik net niet gezien. Richting Charlois zie ik zelfs geen werkzaamheden en richting Zuidplein wordt de nieuwe halte gemaakt.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

jesse-cruzu schreef: ma 08 apr 2024, 18:19 De nieuwe halte Vroesenpark voor lijnen 33 en 40 is nog niet eens uit de grond gestampt :N
De bussen halteren gewoon op de weg bij een haltebordje aan een lantaarnpaal...
Ik hoop dat ze wel een halte baai maken in ieder geval richting Centraal want het verkeer vanaf de Stadhoudersweg houd anders de kruising met de Van Aersenlaan bezet.
Richting Rotterdam Centraal komt er een haltebaai en die wordt op dit moment uit de grond gestampt. De andere kant op is er nog helemaal niets gebeurd bij de nieuwe halte van Vroesenpark.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Heb nu een paar ritjes met de nieuwe 44 gemaakt en moet zeggen dat het toch wel heerlijk is om zo snel te kunnen reizen tussen Dijkzigt en Centraal, maarrr.... Het is wel heel karig dat er bij Dijkzigt en Erasmus MC Hoofdingang geen bushokjes en DRI's geplaatst zijn. Als je dan een statement wilt om het OV-gebruik aan te sporen, maak het dan aantrekkelijk en zorg voor beschutting,
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanwege (herstel?)werkzaamheden rijdt lijn A van/naar De Terp en rijdt lijn B enkelspoor bij Schenkel. Er rijdt een pendelmetro tussen Graskruid en Binnenhof .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Chollo schreef: di 09 apr 2024, 23:51 Heb nu een paar ritjes met de nieuwe 44 gemaakt en moet zeggen dat het toch wel heerlijk is om zo snel te kunnen reizen tussen Dijkzigt en Centraal, maarrr.... Het is wel heel karig dat er bij Dijkzigt en Erasmus MC Hoofdingang geen bushokjes en DRI's geplaatst zijn. Als je dan een statement wilt om het OV-gebruik aan te sporen, maak het dan aantrekkelijk en zorg voor beschutting,
Ik verwacht dat men de abri's van de oude haltes nog gaat verplaatsen.
Ik vind het alleen raar dat de haltes Dijkzigt van lijn 44 geen abri's hebben, want die stonden er in het verleden wel (toen de halte nog 's-Gravendijkwal hette).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 363
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Volgens mij staat op de RET website de dienstregeling voor de lijnen er, alleen niet voor lijn 71. *O* Er zijn ook nieuwe lijnnetkaarten geplaatst bij de haltes. Ook heb ik iets raars ontdekt: bij elke halte staat dat lijn 12 het bedient, tramhalte of niet. Een bug of iets anders?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Dat dit project het liefst 6 miljoen heeft gekost is vooral te zien aan de kruisingen dat veiliger is gemaakt dan dat er echt geld naar de buslijn zelf is gegaan. Naast de busbaan is er echt niks hoogwaardigs aan de vernieuwde lijn 44. Ik vind de kwaliteit van de haltes echt aan de lage kant. Zelfs al zouden de abri's weer hergebruikt worden (lees verplaatst worden) het oogt niet aantrekkelijk. Ik had eigenlijk wel een soort R-NET kwaliteit verwacht met grote goed beschutte abri's, moderne DRIS schermen en meubilair om tegen te leunen.
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

Bijzonder dat er nog geen abri’s geplaatst zijj bij juist die drukke haltes😀. HOV ten top :roll: Online bij de reacties zie ik vooral heel veel negatiefs over de nieuwe HOV lijn. De media is natuurlijk super positief.

Ook op de gruttostraat ontbreken momenteel abri’s.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Julius schreef: wo 10 apr 2024, 14:45 Ook heb ik iets raars ontdekt: bij elke halte staat dat lijn 12 het bedient, tramhalte of niet.
Op de haltepaal?
010rdamm schreef: wo 10 apr 2024, 19:42 Online bij de reacties zie ik vooral heel veel negatiefs over de nieuwe HOV lijn.
Waar zie je dat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Zelf ben ik ook veel negativiteit tegengekomen op Twitter/X, maar goed, daar vind je over het algemeen ook weinig positiviteit :')
Let op: links uitstappen!
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

010rdamm schreef: wo 10 apr 2024, 19:42 Online bij de reacties zie ik vooral heel veel negatiefs over de nieuwe HOV lijn.
Waar zie je dat?
[/quote]

Social media, reacties onder nieuws artikelen. Veel mensen klagen over het verdwijnen van de vele haltes en directe verbindingen met o.a. Blijdorp. Als je dicht in de buurt van lijn 44 woont is een directe snelle
Verbinding met cs nu wel fijn. Voorheen moest je hiervoor overstappen of een lange rit met de oude 44 maken.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 363
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Meltrain schreef: wo 10 apr 2024, 20:21
Julius schreef: wo 10 apr 2024, 14:45 Ook heb ik iets raars ontdekt: bij elke halte staat dat lijn 12 het bedient, tramhalte of niet.
Op de haltepaal?
Op de RET website.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten