Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De RET is bezig met het vervangen van de kaartlezers in de poortjes. Echt snel gaat het niet:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Moet dit niet in R-NET rood?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Nee, zo ver ik weet is er (nog) geen R-NET huisstijl voor kaartlezers ontwikkeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Littlebusdriver »

Suus schreef:De RET is bezig met het vervangen van de kaartlezers in de poortjes.
Vanaf begin volgende maand krijgen mensen met een RET-OV-chipkaart 14% korting als ze bij een RET-kaartlezer in- en uitchecken. Daarom worden ze niet allemaal vervangen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Hoezo dat dan?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Frank93 »

Connexxion mag tot 2033 de Parkshuttle blijven rijden:
https://www.ovpro.nl/bus/2018/03/07/con ... onnexxion/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chrysa »

Connexxion mag ze rijden? Ik dacht dat die dingen zelf reden. :P
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

Littlebusdriver schreef:Vanaf begin volgende maand krijgen mensen met een RET-OV-chipkaart 14% korting als ze bij een RET-kaartlezer in- en uitchecken. Daarom worden ze niet allemaal vervangen.
Kan je nog specifieke RET-chipkaarten krijgen? Ik dacht dat de alle anonieme en persoonsgebonden kaarten tegenwoordig allemaal neutraal zijn. Of bedoel je wat anders?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

De RET is deze week een aanbesteding voor nieuwe bussen gestart. Tussen 2020 en 2030 zal het wagenpark gefaseerd overgaan naar zero emissie bussen. Deze transitie kost echter tijd, en de oude bussen kunnen het niet zo lang volhouden, dus komen er tijdelijke diesel en diesel-hybride bussen. Er komen eind volgend jaar circa 40 Euro VI dieselbussen bij welke slechts vijf jaar dienst zullen gaan doen er circa 110 diesel-hybride bussen welke tien jaar mee moeten gaan.

De komende jaren zal het wagenpark er dus als volgt uitzien:
  • t/m 2019: 250 stuks 'oude' Euro V diesel
  • 2020 t/m 2021: 50 stuks 'oude' Euro V diesel + 55 zero emissie + 40 Euro VI diesel + 110 hybride
  • 2022 t/m 2024: 105 stuks zero emissie + 40 Euro VI diesel + 110 hybride
  • 2025 t/m 2029: 155 stuks zero emissie + 110 hybride
  • Vanaf 2030: 265 stuks zero emissie
De toename van het aantal bussen is het gevolg van de laadtijd op de eindpunten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Gokje, de Euro IV-bussen gaan op de serieuze streeklijnen rijden, zoals de R-NET Rodenrijs - Zoetermeer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Stadsbus »

Dus net zoals bij Connexxion in AML gaan ze bij de RET bussen laten rijden die na 4/5 jaar weer weg gaan?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

In de aanbesteding eist men een terugkoopregeling, dus men legt het probleem bij de leverancier neer, die moet de gok nemen de bussen na vijf jaar weer ergens te kunnen doorverkopen. In tijden van dat concessieverleners haast elk jaar schonere bussen gaan eisen :roll:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door tsov »

Er zal genoeg animo voor dergelijke jong gebruikte bussen in het buitenland zijn.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Bemined schreef:In de aanbesteding eist men een terugkoopregeling, dus men legt het probleem bij de leverancier neer, die moet de gok nemen de bussen na vijf jaar weer ergens te kunnen doorverkopen. In tijden van dat concessieverleners haast elk jaar schonere bussen gaan eisen :roll:
Misschien dragen dit soort constructies wel bij aan een schoner ov in geheel Europa. Ik kan mij goed voorstellen dat mem in Roemenië ofzo behoefte heeft aan zeer voordelige euro V bussen.
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Moeten de Euro-VI bussen in de nieuwe RET-concessie nieuw zijn, of mogen er ook oudere Euro-VI bussen worden ingezet/aangeboden?
TfR
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 11:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door TfR »

Littlebusdriver schreef:
Suus schreef:De RET is bezig met het vervangen van de kaartlezers in de poortjes.
Vanaf begin volgende maand krijgen mensen met een RET-OV-chipkaart 14% korting als ze bij een RET-kaartlezer in- en uitchecken. Daarom worden ze niet allemaal vervangen.
Een RET OV-Chipkaart? Die zijn toch nergens meer te koop, dacht ik dan, waar dan weer wel? Ik dacht dat iedereen met een persoonlijke kaart gewoon de standaard gele kreeg.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door katvis »

Een anonieme uit de automaat is nog steeds zo'n blauwe kaart
PSA: Links gaan, rechts staan
TfR
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 11:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door TfR »

Oftewel, de RET OV-Chipkaart is volgens mij allang niet meer te verkrijgen. Zou wel leuk zijn als het nog kon, zou er wel eentje aanschaffen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Moet je een kaartje in de tram kopen, die hebben chipkaarten met een gestyleerde skyline :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Suus schreef:Gokje, de Euro IV-bussen gaan op de serieuze streeklijnen rijden, zoals de R-NET Rodenrijs - Zoetermeer?
Ja maar ik denk bijvoorbeeld ook op de 84, 140, 143, 144, 146, 174,183 en 187 bijvoorbeeld. Dus dat zijn ook wel serieuze streeklijnen vind ik. *bus*
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

84 een streeklijn !?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Jaja Zeker wel. De lijn naar Barendrecht NS. Ik vind nu de lijn 184 naar Barendrecht Vrouwenpolder niet meer bestaat, de 84 moet worden terug genummerd naar 184. Zo past hij weer tussen de andere streeklijnen. :Y
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

busfanNL schreef:Jaja Zeker wel. De lijn naar Barendrecht NS. Ik vind nu de lijn 184 naar Barendrecht Vrouwenpolder niet meer bestaat, de 84 moet worden terug genummerd naar 184. Zo past hij weer tussen de andere streeklijnen. :Y
Vind 84 tegenwoordig toch eerder een stadslijn. Zelfde voor o.a de lijnen 82/83 en 97/98. Er valt hier tegenwoordig niet echt onderscheidt meer in te maken. 84 rijdt zowat alleen maar door de bebouwde kom.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ja oké dat is waar maar Barendrecht is en blijft een apart dorp. En daarnaast word het gereden door stalling Ridderkerk. Dat is een streekstalling. 82 rijdt naar Portland. Daar kom ik ook wel eens en dat ligt bijna tegen Rotterdam aan. 83 is alleen maar Rotterdam dus wel degelijk eens stadslijn. 82 geef ik je ook. Maar 97,98 en 84 zijn echt streeklijnen. Want het blijven aparte gemeentes en dorpen met het eigen dorpse karakter.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chrysa »

Nooit naar Brabant komen dan. Hier is een stadslijn die naar België gaat. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten