Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Bemined schreef:Voor metroreizigers in Capelle is de pret echter maar van korte duur.
Er is vanavond een inloopsessie over deze werkzaamheden bij Restaurant Altijd in Capelle. Van 14 t/m 20 oktober wordt er ook weer geknutseld aan Capelsebrug met gevolgen voor de A, B en C-lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

KM46 schreef:Overigens zag ik ook dat dit nieuwe jaardienst die vandaag ingaat loop tot 16 december 2018 (nee geen typfout :wink: ).
Volledig gepland. Ze hebben in feite de normale ingangsdatum van een nieuwe jaardienst een paar maanden naar voren geschoven omdat er verwacht werd dat de Hoekse Lijn rond deze tijd zijn gaan rijden.

Vervolgens is er, toen de uitgestelde heropening van de Hoekse Lijn (als metro) bekend werd besloten om wel gewoon de nieuwe jaardienst in te gaan voeren. Dit omdat er toch wel wat wijzigingen zaten die niet direct met de Hoekse Lijn te maken hadden. Dat Connexxion in Haaglanden dan weer heeft besloten om nu wel gewoon in december over te gaan is puur een eigen keuze van Connexxion.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
Bemined schreef:Voor metroreizigers in Capelle is de pret echter maar van korte duur.
Er is vanavond een inloopsessie over deze werkzaamheden bij Restaurant Altijd in Capelle. Van 14 t/m 20 oktober wordt er ook weer geknutseld aan Capelsebrug met gevolgen voor de A, B en C-lijn.
Had dit knutselen bij Capelsebrug en aan de lijn naar De Terp niet in de zomervakantie plaats kunnen vinden :? ?
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:
Suus schreef:
Bemined schreef:Voor metroreizigers in Capelle is de pret echter maar van korte duur.
Er is vanavond een inloopsessie over deze werkzaamheden bij Restaurant Altijd in Capelle. Van 14 t/m 20 oktober wordt er ook weer geknutseld aan Capelsebrug met gevolgen voor de A, B en C-lijn.
Had dit knutselen bij Capelsebrug en aan de lijn naar De Terp niet in de zomervakantie plaats kunnen vinden :? ?
blijkbaar niet. :lol:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Suus schreef:
Bemined schreef:Voor metroreizigers in Capelle is de pret echter maar van korte duur.
Er is vanavond een inloopsessie over deze werkzaamheden bij Restaurant Altijd in Capelle. Van 14 t/m 20 oktober wordt er ook weer geknutseld aan Capelsebrug met gevolgen voor de A, B en C-lijn.
Had dit knutselen bij Capelsebrug en aan de lijn naar De Terp niet in de zomervakantie plaats kunnen vinden :? ?
Nu gebeurt het in de herfstvakantie, prima dus :pos:

Bovendien, wanneer het ook plaats vindt, je zal toch klagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Al had het in de zomervakantie plaats gevonden had ik niet geklaagd hoor. En met mij een hoop andere reizigers.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Jij klaagt sowieso altijd over alles.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Suus schreef:Nu gebeurt het in de herfstvakantie, prima dus :pos:
Goed lezen, de werkzaamheden bij Capelsebrug zijn in de Herfstvakantie, die in Capelle gedurende vier weken in september.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:Jij klaagt sowieso altijd over alles.
Klagen ... dat doe ik nooit :? :wink: .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

In afgelopen zomervakantie waren er toch óók werkzaamheden? Volgens mij rond Schiedam, Nootdorp, Zuidplein; moeten álle werkzaamheden dan dezelfde weken plaatsvinden? Dan moet je misschien gewoon het gehele metronetwerk platleggen. Al blijft een halvering van frequentie én een extra overstap natuurlijk wel bagger voor reizigers van Terp, Slotlaan en Centrum.
Het is een spectrum.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Waarom zou je het hele metronet plat moeten leggen als je in twee verschillende uithoeken tegelijk aan het werk bent? :? Het lijkt me eerder een probleem om voldoende onderhoudspersoneel en -materieel te vinden om beide projecten gelijktijdig uit te voeren.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Oh ja, vorige week donderdag zag ik een Van Hool op lijn 70. Bij de Spinozaweg.
Ik weet het zeker, want ik zag een 3-asser zonder geleding met een grijs dakding erboven. En er stond een vage tekst, die alleen Van Hool heeft, boven schuin achter de chauffeursraam.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

De proef bus rijdt dus al. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:Oh ja, vorige week donderdag zag ik een Van Hool op lijn 70. Bij de Spinozaweg.
Ik weet het zeker, want ik zag een 3-asser zonder geleding met een grijs dakding erboven. En er stond een vage tekst, die alleen Van Hool heeft, boven schuin achter de chauffeursraam.
Gaaf ik heb hem nog niet gezien maar ik ga natuurlijk even een ritje maken. :Y
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Even een vraagje: kan iemand hier nog dat kaartje plaatsen waar alle geplande tramplus lijnen opstaan??
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Deze?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Uit welk jaar dateert dat kaartje?
Zelfs de lijn naar Beverwaard staat daarop nog gestippeld, terwijl die verbinding reeds in 1993 werd gerealiseerd.

Ik ken alleen maar dit kaartje, met de lijnen die voor 2006 gerealiseerd zouden worden (en wat op de keerlus bij Keizerswaard na ook gebeurd is):
Afbeelding

Niet mijn werk, maar de enige site waarop ik deze kaart vond, bestond niet meer, dus ik hem "uitgeknipt" met de snipping tool.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Volgens mij is 21 in Woudhoek niet verlengd naar station Kethel :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Er is geen enkele TramPlus lijn gerealiseerd, TramPlus ging immers verder dan de route, ook frequentie en snelheid waren onderdeel van het plan. Slechts de routes van die lijnen zijn gerealiseerd, de rest niet.

'Mijn' kaartje is geloof ik uit 1994. Waarom de lijn naar Beverwaard gestippeld is weet ik niet, mogelijk omdat de route nog niet zeker was? Het was immers eerst lijn 2, toen lijn 20 en toen lijn 23 die daarheen ging.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Welke frequenties waren dan oorspronkelijk bedoeld? De Carnisselandelijn, Ijsselmondelijn en Schiedam-Vlaardingenlijn rijden immers nu overdag 8x/uur. Lijn 2 rijdt 6x/uur en lijn 20 is jammerlijk genoeg vervallen tot een spitslijn.
Daarnaast rijden alle lijnen vrijwel volledig op eigen baan, dus dan zit het met de snelheid toch ook wel goed?
Suus schreef:Volgens mij is 21 in Woudhoek niet verlengd naar station Kethel :wink:
Je hebt gelijk, dat stukje had ik even over het hoofd gezien. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ja die kaartjes bedoelde ik. Ik had ze op het forum voorbij zien komen maar kon ze niet meer vinden. En ik was benieuwd welke tramlijnen ze oorspronkelijk nog van plan waren. Wat is die tram naar het havengebied eigenlijk? En waarom is deze nooit gerealiseerd??
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:Welke frequenties waren dan oorspronkelijk bedoeld? De Carnisselandelijn, Ijsselmondelijn en Schiedam-Vlaardingenlijn rijden immers nu overdag 8x/uur. Lijn 2 rijdt 6x/uur en lijn 20 is jammerlijk genoeg vervallen tot een spitslijn.
Daarnaast rijden alle lijnen vrijwel volledig op eigen baan, dus dan zit het met de snelheid toch ook wel goed?
Volgens de folder zouden ze 12x per uur gaan rijden in de spits, en geheel over eigen baan met prioriteit bij verkeerslichten. Die vrije baan is niet overal gekomen, West-Kruiskade is een half vrije baan geworden, Oostzeedijk slechts in één richting een eigen rijstrook zonder fysieke afscheiding, en prioriteit bij verkeerslichten is ook niet gelukt. Streefwaarde voor de gemiddelde snelheid was 25km/u, in de praktijk blijven veel lijnen steken rond of zelfs onder de 20km/u.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

busfanNL schreef:Ja die kaartjes bedoelde ik. Ik had ze op het forum voorbij zien komen maar kon ze niet meer vinden. En ik was benieuwd welke tramlijnen ze oorspronkelijk nog van plan waren. Wat is die tram naar het havengebied eigenlijk? En waarom is deze nooit gerealiseerd??
dat is lijn 2. Waarom die lijn nog niet verlengd is weet ik niet. Zou een goede stap zijn om de lijnen 68 en 69 te verlichten kwa drukte.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door fred1954 »

Moet ik het Rotterdamse Tramplus plan zien als een soort R-net tram?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ja dat dacht ik dus al. Het zou wel slim zijn want je komt uit bij maashaven en je hebt een goede overstap op de metro. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 187 gasten