Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Sinned89
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 20:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Sinned89 »

Deze vrouw is van de partij 50plus en haat op alles waar ouderen last van hebben, maar kan niet naar een breder plaatje kijken. Het feit dat ze scholieren en studenten yuppen noemt zegt al genoeg.
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daelea »

CB-e-bike-ov schreef: zo 14 apr 2024, 11:28Ik ben de komende dagen benieuwd naar de materieelinzet op dit stuk. Nu betreffen het de lijnen C en D, pure 3e rail trajecten. Als de RET slim is zetten de op deze lijnen puur alleen MG2/1 en SG2/1 3'tjes in, dan heb je de meeste capaciteit, maar ze moeten nu dus niet met 2'tjes gaan rijden of enkeltjes (H/R)SG3 en zeker niet in de spits.
Zo op de heel vroege ochtend valt de drukte me wel iets mee. Het helpt dan niet dat ik in een tweetje SG2/1 sta op de C. Ik heb het idee dat ik nog meer kortere metro's ben tegengekomen, dat zou betekenen dat er niet zo heel veel gedaan is (kon worden) met de materieelinzet helaas.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De RET had ook aangegeven dat ze verwachten tot mei nodig te hebben om weer voldoende voertuigen te hebben.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanaf 9 mei gaat lijn B vaker van/naar Hoek van Holland rijden:

Maandag t/m vrijdag: 2x per uur tot 7:00, 3x per uur tot 19:00, 4x per uur tot 22:00 en tot slot 2x per uur tot einde dienst.
Zaterdag: 2x per uur tot 11:00, 3x per uur tot 13:00, 6x per uur tot 19:00, 4x per uur tot 22:00 en tot slot 2x per uur tot einde dienst.
Zondag: 2x per uur tot 10:00, 4x per uur tot 22:00 en tot slot 2x per uur tot einde dienst.
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Sinned89 schreef: ma 15 apr 2024, 01:16 Deze vrouw is van de partij 50plus en haat op alles waar ouderen last van hebben, maar kan niet naar een breder plaatje kijken. Het feit dat ze scholieren en studenten yuppen noemt zegt al genoeg.
Moet toegeven dat ik haar niet ken, maar viel me gewoon op dat ze niet met feiten komt om haar argument te bekrachtigen.
Ben OV fan, maar hoe ritten bepaald(tijd & aantal voertuigen) worden of de administrative kant zegt me niks. Dan heeft ze het over 6 miljoen, maar hoe komt ze aan dat bedrag en wat houd dat allemaal in?
Tijd gaat het zeker nodig hebben, mensen moeten er aan gaan wennen en zien of dit wel of niet bij hun reis schema past.
Dat ga je niet na een paar ritten voor elkaar hebben, maar ook zijn er tijden waar meer mensen reizen of juist minder.
Zal me ook niet verbazen als RET dit ook in de gaten houd, maar dat was met de metro in nieuwbouw gebieden ook.

Zelf vind ik Noordereiland een goed voorbeeld, waarbij bus 47, dat ook meer leeg reed dan vol.
Ondanks de 2 bushaltes van lijn 32, was men er niet mee eens dat 47 weg ging. Alleen omdat de ouderen lastig valt, hoorde je niks van de vrouw omdat dit gemeenschap geld kost voor meer lege bussen dan lijn 44 zal hebben? Dan niet te spreken dat buslijn 44 pas is begonnen met deze route?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: ma 15 apr 2024, 09:25 Maandag t/m vrijdag: 2x per uur tot 7:00, 3x per uur tot 19:00, 4x per uur tot 22:00 en tot slot 2x per uur tot einde dienst.
Bijzonder dat men halverwege de avond frequenter rijdt dan overdag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Vooral voor de inwoners in Carnisse kan ik wel begrijpen dat ze het vervelend vinden dat de bus die eerst door het midden van de wijk reed is verplaatst naar de rand van de wijk. Als je in het midden van de wijk woont is het maar een paar minuten lopen naar de nieuwe haltes, maar voor de mensen die net aan de andere rand van de wijk wonen is het nu niet meer aantrekkelijk. Het OV is er in mijn opinie om het reizen zo aangenaam mogelijk te maken voor mensen en moet zich dan ook aanpassen op de reizigers en niet andersom. Bij wijzigingsvoorstellen zou eerst de publieke opinie gepeild moeten worden zoals U-OV dat elk jaar doet. Mijn wijzigingsvoorstellen zijn:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lijn 44: Double down op het nieuwe snelbuskarakter van lijn 44 en laat deze via de nieuwe haltes aan de Pleinweg rijden, dan ben je nog sneller vanaf Dijkzigt op Zuidplein. Dit is handig voor de studenten en medewerkers van het Erasmus MC die met de streekbussen op Zuidplein moeten overstappen.

Lijn 67: Om het wegvallen van de verbinding met de Noordelijke Maasoever voor de haltes aan de Dorpsweg op te vangen, rijdt lijn 67 richting Dijkzigt en het Centrum. Hierdoor wordt een nieuwe verbinding tussen Pendrecht, Charlois en het Centrum (Beurs) gemaakt. Vanaf Pendrecht huidige route tot aan kruising Dorpsweg/Doklaan/Pleinweg, vervolgens Doklaan - Maastunnel - Dijkzigt (halte lijn 44) - Erasmus MC Hoofdingang - Eendrachtsplein - Westblaak. Rijdt overdag 2x/uur.

Lijn 71: Trek deze lijn via de oude route van lijn 44 door het hart van Carnisse, via de haltes aan het Amelandseplein, de Utenhagestraat en de Gruttostraat. Vervolgens via de Dorpsweg - Wolphaertsbocht - Doklaan tot aan de Sluisjesdijk. Ritten in de spits door laten rijden over de sluisjesdijk, buiten de spits tot de halte Waalhaven NZ bij de garage van de RET.

Lijn 72: In de ochtendspits: huidige route tot aan de kruising Waalhaven OZ/Waalhaven NZ, vervolgens via de route van die hierboven genoemde lijn 71 richting Zuidplein. In de middagspits: de hiervoor genoemde route in tegengestelde richting. Zo komt op het samenlooptraject met lijn 71 in de spitsrichting een hogere frequentie.

Link naar een kaartje: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lijn 44 vormt hier de snelle HOV-as tussen Centrum en Zuid, lijn 67 speelt een meer maatschappelijke noord-zuidrol. Wie vanuit Pendrecht naar de metro op Zuid wilt kan nog altijd gebruik maken van lijn 567. Lijn 71 en 72 zorgen ervoor dat er een bus door het hart van de wijken en het Charloisse Hoofd blijft rijden (is die halte trouwens al af?), i.p.v. die twee losse haltes aan de Pleinweg te bedienen die richting Zuid weinig meerwaarde hebben op het huidige OV-net.

Er zal dan alleen geld/bestuurders vrijgemaakt moeten worden voor de ritten in de daluren van lijn 67. Maar als je dan als gemeente zo graag het OV wilt promoten, mag het ook wat kosten. Al hoeft het natuurlijk niet die belachelijke 6 miljoen te kosten.
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Meltrain schreef: ma 15 apr 2024, 12:25
Bemined schreef: ma 15 apr 2024, 09:25 Maandag t/m vrijdag: 2x per uur tot 7:00, 3x per uur tot 19:00, 4x per uur tot 22:00 en tot slot 2x per uur tot einde dienst.
Bijzonder dat men halverwege de avond frequenter rijdt dan overdag.
Daar is ook niet echt een andere oplossing voor als er op de gehele lijn maar 4x/uur wordt gereden. Maar dankzij de metro blijven mensen veel langer op het strand dan voorheen, en dus is er extra vervoer in de avonduren nodig om overvolle metro's vanaf Hoek van Holland te voorkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er ontstaat hierdoor overigens wel weer eens een gat in de dienstregeling richting Nesselande, begin van de avond wordt de interval vanaf Steendijkpolder 10-10-20-15-15.
MetroRET
Berichten: 3825
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Ritinfo bij de metro lijkt weer eens stuk.
Ritnummers waarmee men rijdt, lijkt niet overeen te komen met de ritnummers in verschillende databases.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

De reisinformatieschermen deden het gisteren vanaf ergens in de middag urenlang ook niet
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Gisterenmiddag rond 13:00 uur vielen de informatieschermen voor het eerst uit (eigen waarneming).
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Aangezien Feyenoord een beker gewonnen heeft zal metrostation Blaak morgen van 9:30 tot 14:30 gesloten zijn. NS station Blaak is alleen vanaf de Oude Haven bereikbaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ja, de huldiging is voor de verandering op de Binnenrotte, met een podium (globaal) tussen de Markthal en de bibliotheek.
Ik weet niet waarom men voor die locatie gekozen heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De bibliotheek wordt binnenkort verbouwd en op deze manier kunnen de supporters alvast meehelpen met de sloopwerkzaamheden? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Omdat er niet zoveel bezoekers worden verwacht als bij een kampioenschap, dus de Coolsingel is dan wat groot. Maar een huldiging in de stad is wel leuker dan in het stadion, wat het alternatief zou zijn. Dus is een ander groot plein gevonden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Pendelbus 34 in Schollevaar is uit de reisinformatie gehaald door de RET. Er rijdt wel nog steeds een RMC busje met "34" op een A4'tje achter de voorruit rond, maar alle andere verwijzingen naar dit lijnnummer zijn verdwenen en ook de vertrektijden zijn nergens meer te vinden.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 363
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Op een DRIS bij Beurs stond er “Vandaag (gisteren) is lijn 12 naar De Kuip NIET gratis.” Is het de andere dagen wel gratis? :s
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Feyenoord en de RET hebben een overeenkomst waarmee een seizoens- of wedstrijdkaart geldig is als vervoerbewijs op wedstrijddagen voorafgaand en na afloop van de wedstrijd. Dat geld echter alleen bij normale wedstrijden en dus niet bij een bekerfinale of interland.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Ja, met seizoenskaart is het gratis.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Is het iemand ook opgevallen dat buslijn 32 niet over de Wytemaweg rijd langs de hoofdingang van het Erasmus MC, maar i.p.v. dat lusje overslaat? Dit vind ik nogal vreemd en niet netjes aangezien er werd aangekondigd dat deze lijn dit deel van buslijn 44 zou overnemen met de wijzigingen van 8 april j.l. Ook op de lijnenkaarten staat dat lijn 32 wel over de Wytemaweg zou moeten rijden en ook de halte bij het ziekenhuis zou moeten aandoen. In feite worden twee haltes overgeslagen.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 363
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Misschien een buschauffeur dat gewoon niet daarlangs wilt rijden. Hoeveel bussen heb je dat zien doen?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik zie op de actuele gps posities lijn 32 gewoon via de Wytemaweg rijden.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Ik neem mijn woorden terug! De bus waar ik in zat in reed dus rechtdoor. Geen idee waarom. Maar op de terugweg reed deze wel langs de hoofdingang van het ziekenhuis *bus*
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stefan »

Julius schreef: ma 22 apr 2024, 17:37 Misschien een buschauffeur dat gewoon niet daarlangs wilt rijden.
Wat :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten