Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Ik dacht ook al dat het armoedige hoopje bouwhekken een hellingbaan moest voorstellen. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik zag vanmiddag een bus rondrijden met 'vrolijk pasen' op het display :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat is dan wel een beetje vroeg voor Pasen 2019 (wat in 2019 weer laat is).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Zojuist eens even lekker samen met de tramconducteur (met haarband met gewei) gefoeterd op de dienstverslechtering van lijn 23 ‘s avonds en op zon- en feestdagen. Had gisterenavond om kwart over elf ‘s avonds een propvolle 24 vanaf CS naar Holy maar toch moest en zou de 23 ‘s avonds laat weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ik dacht dat de RET bij de invoering van de lijnletters beweerde dat dit duidelijker zou zijn voor de reiziger. Maar in de praktijk lijkt het vooral geheel overbodige voetnoten in de dienstregeling te veroorzaken:
Afbeelding

En dan was dit nog slechts station Prinsenlaan, denk dat Graskruid en Capelsebrug er nog meer hebben. Het op een logische sorteren van de voetnoten is blijkbaar ook te veel gevraagd.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Is zoiets nou zo moeilijk om te maken door de RET.... :roll:

Afbeelding
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Helpt ook niet dat de DRIMs "B Pernis" laten zien terwijl de voertuigen "A Pernis" filmen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Vinny »

Ik snap overigens ook niet waarom ze de metro's die alleen op vrijdagnacht rijden niet gewoon aangeven met een extra sterretje. Dat doen ze in de rest van de wereld wel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... de RET en duidelijke (reis) informatie. Dat zijn twee dingen die niet samen gaan :? .
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Is dit soms het nieuwe standaard beleid van de Gemeente Rotterdam/RET? Abriloze nieuwe haltes? https://plus.google.com/106932495173186 ... yzA4zJ3tRA

Dit constateerde ik bij:
Benthuizerstraat
Zaagmolenbrug
Crooswijksestraat
Boezemstraat

De laatste 2 haltes zijn al een lange tijd geleden geüpgraded, maar tot op heden niet voorzien van een abri. De kleine abri's zijn eigenlijk al armoedig, maar helemaal niets vind ik niet bepaald klantvriendelijk. Reizigers kunnen niet even zitten of uit de wind staan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Misschien worden die abri's nog wel geplaatst. Maar wilde men met het oog op de jaarwisseling nog even wachten met plaatsen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Als ik die halte zo zie zou ik niet weten waar je een abri zou moeten plaatsen... Bij bushaltes die zo smal zijn zie je vaak dat de abri op de stoep ernaast staat, maar daar is hier ook niet echt veel ruimte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Op de even smalle halte Spanjaardstraat van lijn 8 is er wel een wachtvoorziening geplaatst, je kan er alleen niet in zitten: https://goo.gl/maps/dqwJUoLAJMn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Persoonlijk vind ik het een excuus om het niet te doen bij de nieuwe haltes. Er is genoeg ruimte voor een basic abri. Zoals eerder al werd gezegd: Bij andere smalle haltes staan ze er wel gewoon. Dus onmogelijk is het niet. Crooswijksestraat en Boezemstraat zijn al langer dan een jaar opgeleverd. Heel netjes dat er wordt geïnvesteerd in gelijkvloers instappen, maar er staat nog steeds tot op de dag van vandaag alleen een haltepaal en digitalereisinfo scherm.

Ook opvallend is dat de tramhalte Zaagmolenbrug (Richting Centrum) zo verplaatst is meer richting de Noorderbrug dat er een groot gat is ontstaan met de gelijknamige bushalte van lijn 38. Vind ik persoonlijk ook een achteruitgang. Want eerst was het één geheel. Nu liggen de haltes voor tram en bus verspreid over de Linker Rottekade.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Tja, dat laatste doet de RET wel vaker: in 2015 zijn (in Schiebroek) de tramhaltes Donkersingel en Meidoonsingel vervangen door de halte Teldersweg.
De bijbehorende bushaltes zijn echter blijven liggen en niet vervangen door een nieuwe bushalte, waardoor je nu op de Wilegnplaslaan twee bushaltes en één tramhalte hebt, maar er geen (handige) overstapmogelijkheid tussen tram en bus is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Die tramhalte Zaagmolenbrug slaat helemaal nergens op. Hij ligt vlakbij de halte Noorderbrug en de nieuwe halte Benthuizerstraat is juist weer de andere kant op verplaatst. Het schijnt te maken te hebben met dat die gelijkvloerse halte niet in de bocht aangelegd kan worden.

In Schiebroek is het wel een ander verhaal. De halte Donkersingel is vervangen door de halte bij metrostation Melanchthonweg waar ook een bushalte is.
010rdamm
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010rdamm »

Viel mij laatst dus ook al op wat de abri's betreft. Ik vind dat je het niet kan verkopen om er een DRIP te plaatsen maar geen abri. Vind de nieuwe abri's van de RET sowieso al niet prettig bij slechte weersomstandigheden. Met wat regen en wind kan je alsnog niet altijd even goed schuilen. De oude abri's daarentegen zijn zeer prettig en hebben soms nog een soort van schutting.

Op metrostation Alexander kan je momenteel ook niet echt goed schuilen bij regen. Sinds kort is er een extra abri geplaatst. Maar daarvoor stond je bij een beetje drukte al in de regen. Ondanks dat je nooit echt lang hoeft te wachten op de metro. Al komt hier ter zijner tijd wel verbetering in vanwege de renovatie (hoop ik).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De oude abri's vind je bijna nergens meer. Wat mij betreft mogen de nieuwe abri's wel weer vervangen worden door abri's die je beter beschermen tegen regen en wind. Want de nieuwe abri's doen dit niet.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Deze abri's heb je hier en daar nog: https://www.google.nl/maps/@51.9450261, ... 312!8i6656

Nu is dit exemplaar bij Oosterflank toevallig net een smalle variant, de brede variant had betere beschutting. Overigens typisch dat hier nou wel weer een abri staat, haltes als deze kennen bijzonder weinig instappende reizigers zo vlak voor het eindpunt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hainje »

010rdamm schreef:Ik vind dat je het niet kan verkopen om er een DRIP te plaatsen maar geen abri.
Hold my beer!
Spoiler: show
Afbeelding
🍉
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bushalte Metrostation Poortugaal staat nog een hele grote oude abri met lange bank en op de rest van lijn 79 in Poortugaal vind
je ook oude bushokjes! :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in Spijkenisse, past mooi tussen de R-net bussen van de 404 zo deze 104...
Afbeelding
TCR 409 - Spijkenisse, Groene Kruisweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

KM46 schreef:De oude abri's vind je bijna nergens meer. Wat mij betreft mogen de nieuwe abri's wel weer vervangen worden door abri's die je beter beschermen tegen regen en wind. Want de nieuwe abri's doen dit niet.
Hangt er af waar je kijkt, want in het Rotterdamse deel van de MRDH zijn de abri's een taak van de gemeente, waardoor je overal iets anders aantreft.

Zo hebben de tramhaltes in Schiedam niet de TramPlus-abri's met dicht dak en grote groene haltenaamborden, maar Vlaardingen en Barendrecht weer wel. Vlaardingen heeft bij de bushaltes nog altijd de RET-abri's, zelfs nog de haltenaam in het oude RET-lettertype in een band bovenin het reclamepaneel, behalve de halte bij metrostation Vlaardingen Centrum, waar iets uit het depot van de gemeente Rotterdam lijkt te zijn neergezet. Capelle heeft dat met de haltenaam in het reclamepaneel ook, alleen hebben die weer de zoenende vissen op de ruiten ipv het RET-logo. Hoogvliet lijkt door de gemeente overigens overgeslagen te zijn toen de nieuwe abri's kwamen, die hebben ook de RET-abri's nog, terwijl de prullenbakken wel weer vervangen zijn. In Poortugaal lijkt niet het RET-logo op de glazen te zitten, maar het gemeentewapen van Albrandswaard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

In navolging van Amsterdam kon Rotterdam niet achterblijven:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

:D
Wel jammer dat Place Marconi en Barrage de Schie - Centre Ville zijn omgedraaid... -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten