Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Beetje chauffeur kan ook wel keren met een bus lijkt mij. Heb hier wel eens een bus zien driehoeken nadat de chauffeur er achter kwam dat ie lijn 36 reed i.p.v. lijn 30 :roll:
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chrysa »

Ik heb in een bus gezeten die moest driehoeken op een boerderij-erf. :')

Denk dat ze het vooral voor de zekerheid doen, je wil niet vast komen te zitten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door nvdw »

En de kans op ongelukken is veel groter.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

wouter15 schreef:
Meltrain schreef:
wouter15 schreef:Weet iemand of lijn 8 (Spangen - Kleiweg) in de zomervakantie ook rijdt? Zag namelijk op een halte op Rotterdam CS dat de lijn niet rijdt in de vakantieperioden en op de halte Schiemond (waar ik altijd heen moet) staat dat de lijn wel gewoon rijdt in die periode. Wat is het nu?
Lijn 8 rijdt "altijd", dus ook in de zomervakantie.
Wel rijdt lijn 8 in de periode 29 mei t/m 18 juni via de Heer Bokelweg en Bergweg i.p.v. Linker Rottekade en rijdt hij van 24 juni t/m 2 juli wel via de Linker Rottekade, maar slechts tot en met de Bergweg. De halte Schiemond blijft wel steeds bediend.
Wat zag je precies op de halte?
Ik zag bij een halte Schiemond dat de lijn in de vakantie in een frequentie van 4x/uur gaat rijden maar op de vertrekstaat op Rotterdam CS zag ik in de kolom vakantiedienstregeling het volgende staan: "Deze lijn rijdt niet tijdens de vakantieperioden". Daarbij is misschien wel handig om te weten dat de vertrekstaten op Rotterdam CS vanaf 29 mei 2017 gelden en de vertrekstaten op Schiemond vanaf 11 december 2016.
Op CS hangen tijdelijk nieuwe vertrekstaten omdat lijn 8 met een omleiding rijdt. De omleiding is voorbij voordat de vakantiedienst ingaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Bemined schreef:Beetje chauffeur kan ook wel keren met een bus lijkt mij. Heb hier wel eens een bus zien driehoeken nadat de chauffeur er achter kwam dat ie lijn 36 reed i.p.v. lijn 30 :roll:
Heb van mijn ouders en zusje gehooord dat hun dat ook is overkomen.
Alleen de chaufers waar ik mee gaan, doen dat weer niet.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Wat nieuws uit de agendastukken van de metropoolregio: men wil de Ridderkerklijn, waar we het toevallig pas nog over hadden, definitief schrappen. Toen destijds het project stopgezet werd bleef de ruimte voor het voorkeurstracé ruimtelijk gereserveerd, maar men wil de grond nu kunnen gebruiken voor andere projecten. In plaats van de tramlijn wil men nu beginnende in 2019 een hoogwaardig busnet uitwerken, omdat dit naar onderzoek meer zou opleveren dan een tram.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Een rit tussen de stations Nesselande en Alexander kost met de metro € 1,56 en met de (streek) bus € 1,73. En dus is de bus 17 cent duurder dan de metro.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Tja, dat is het nadeel van kilometertarief: je betaalt zowel in reistijd als ritprijs als de bus de niet meest rechtstreekse route pakt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Qua reistijd zit er weinig verschil in. De bus is slechts een minuut langzamer dan de metro.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Maar heeft de bus hetzelfde kilometer tarief als de metro?
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Volgens de dienstregeling doet de metro er 9 minuten over en de bus afhankelijk van de tijd van de dag 16 tot 19 minuten. Das toch meer dan een minuutje naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Bij de KFC te Capelle Rhijnspoor is er een map waar de verbindingsboog tussen Blaak en Leuvehaven gewoon staat afgebeeld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Die kaart is zeker nog uit de oertijd?

Die verbindingsboog wordt alleen voor overbrengingsritten gebruikt en niet voor publieksritten.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Welke oertijd.... ik zie geen punten wat van de actualiteit afwijkt.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

De Betuweroute staat volgens mij ook op de meeste plattegronden, terwijl daar geen reizigersvervoer is. En op https://maps.rotterdam.nl staat ie er ook gewoon bij. Denk dat men gewoon een digitale dataset geleverd gekregen heeft en niet nagedacht hebben wat er wel en niet relevant zou zijn. Een spoorlijn zonder reizigersvervoer is naar mijn idee wel interessant voor een kaart omdat dit een herkenningspunt is in het landschap, alleen in dit specifieke geval zit de boog geheel onder de grond. Iets wat naar mijn idee niet zo heel veel voorkomt in Nederland, geheel ondergrondse verbindingssporen.

Los hiervan, ik vind het sowieso een aparte plattegrond, vreemde keuze van wat men wel en niet laat zien qua wegen en bijzondere gebouwen. Ik zie sowieso al één straat die permanent afgesloten is voor autoverkeer. En de Meent ontbreekt dan vervolgens weer wel.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Over oertijd gesproken, bij de halte Pascalweg zag ik net een lijnennetkaart uit 2011 hangen. Ook is te zien dat de abri oorspronkelijk van de halte Meent komt :P :
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Op station Marconiplein is deze week een soort verblijf op het perron gebouwd. Er zit een kleine keuken in en er staan een tafel met stoelen in. Waar is dat nu weer goed voor?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Durashift »

Pop-up initiatief, denk.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Of een schaftkeet, Marconiplein wordt weer tijdelijk (9 dagen) eindpunt voor metrolijnen A en B deze zomer vanwege werkzaamheden.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Voor de 2de keer zit ik in de trein Rotterdam Centraal righting Alexander en dan rijd hij op de andere spoor.
Kan iemand uitlegen wat hier de reden van is. De laatste keert ging hij bij de reminse van RET Kleiweg naar het juiste spoor.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Misschien roestrijden over wat wisseltjes. Of wellicht een defect aan het spoor.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Vanochtend rond 11 uur reed een nieuwe Van Hool waterstofbus van de RET vol met 'stropdassen' over de Groene Kruisweg in Rotterdam. Heeft de 406 als nummer en geeft nog een Belgisch kenteken. Ziet er verder netjes uit. Een foto lukte al rijdend niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Leuk. :D
De MRDH heeft een (pers)bericht over deze bus geschreven: https://mrdh.nl/nieuws/eerste-100-uitst ... -rotterdam
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

Wordt de waterstof ook CO2-neutraal geproduceerd?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Gideon schreef:Voor de 2de keer zit ik in de trein Rotterdam Centraal righting Alexander en dan rijd hij op de andere spoor.
Kan iemand uitlegen wat hier de reden van is. De laatste keert ging hij bij de reminse van RET Kleiweg naar het juiste spoor.
MarkNL schreef:Misschien roestrijden over wat wisseltjes. Of wellicht een defect aan het spoor.
Op de site van Rijden De Treinen heb ik een defecte bovenleiding gezien als storing.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten