Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Bemined schreef:Dat is inderdaad wat 'niet rijden' betekent :P Wel een bijzondere buitendienststelling, want er gaan dus geen stations dicht, alleen het baanvak tussen twee stations welke op iets meer dan een kilometer van elkaar liggen.
Ook, maar op de Erasmuslijn wordt er volgens mij bijna nooit een traject volledig buitendienstgesteld.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

2 jaar geleden is toch echt het stuk tussen tussenwater en slinge er volledig uit geweest en vernieuwd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Ja, dat is voor zover ik weet de enige. Ooit nog een keer tussen Cs en Beurs, maar toen was het gewoonweg onmogelijk om enkelspoor te rijden.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Wilhelminaplein - Centraal Station is in 2008 twee weken buiten dienst geweest is in de zomervakantie, dat is de grootste die ik kan vinden in het centrum. Bij de meeste werkzaamheden is het echter enkelspoor, dat bij het verwijderen van een losgewaaid blaadje gelijk alle sporen buiten dienst moeten is echt iets van ProRail

Ik zie overigens een pendelbus die elke 2 minuten gaat rijden tussen Maashaven en Zuidplein. Gezien Zuidplein een groot overstapstation is had het ook wel logisch geweest om de streekbussen een andere bestemming te geven ipv iedereen op een pendelbus over te laten stappen, al heeft deze oplossing als voordeel dat iedereen in dezelfde bus kan instappen en je geen chaos krijgt met dat iedereen een andere lijn moet pakken terwijl er op Maashaven geen 20 instaphaltes zijn.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

De lijnen uit het DAV zou je kunnen omleggen naar kralingse zoom, de rest van de streeklijnen naar Rotterdam centraal wellicht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

dylanwild94 schreef:Het schijnt dat connexxion het metrovervangend vervoer gaat doen.
De RET heeft toch zelf een mottenballenvloot, waarom zouden ze iemand anders inhuren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Suus schreef:
dylanwild94 schreef:Het schijnt dat connexxion het metrovervangend vervoer gaat doen.
De RET heeft toch zelf een mottenballenvloot, waarom zouden ze iemand anders inhuren?
Lijn 709 Zuidplein-Maashaven staat op ovinfo gewoon bij de RET.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:
dylanwild94 schreef:Het schijnt dat connexxion het metrovervangend vervoer gaat doen.
De RET heeft toch zelf een mottenballenvloot, waarom zouden ze iemand anders inhuren?
Het zal waarschijnlijk te maken hebben dat connexxion met meer gelede wagens kan rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Jammer dat die werkzaamheden niet eerder bekend waren! Dan had ik misschien die week vrij kunnen nemen. Want ik vrees voor overvolle bussen...
Doorrijden naar Maashaven (vanuit HWGO in mijn geval) zou fijn zijn, maar dat zie ik niet gebeuren.

Iets anders: Weet iemand waarom er al enige tijd een snelheidsbeperking is tussen Rijnhaven en Maashaven (ri. Zuid)?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Jammer dat die werkzaamheden niet eerder bekend waren! Dan had ik misschien die week vrij kunnen nemen. Want ik vrees voor overvolle bussen...
Doorrijden naar Maashaven (vanuit HWGO in mijn geval) zou fijn zijn, maar dat zie ik niet gebeuren.

Iets anders: Weet iemand waarom er al enige tijd een snelheidsbeperking is tussen Rijnhaven en Maashaven (ri. Zuid)?
Kan je dan niet over Hellevoetsluis, Spijkenisse en Schiedam?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waar is de dienstregeling van de vervangende lijn 709 te vinden? Op de RET site staat nog niets over deze werkzaamheden....!
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Gezien in OVinfoapp, daar rijdt hij volgens die app 30x/uur en dat de gehele dag.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Kan de RET voor dat stukje van amper 10 á 15 minuten lopen niet gewoon een wandelroute uitzetten met verzorgingspost halverwege?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

MetroRET schreef:Gezien in OVinfoapp, daar rijdt hij volgens die app 30x/uur en dat de gehele dag.
Zal aardig wat congestie opleveren. Zeker tijdens de spitsuren... neem aan dat de bussen via de Dordtselaan gaan rijden.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Geen idee... mensen uit Spijkenisse / Hoogvliet en hopelijk ook omreisende mensen uit Rhoon / Poortugaal, ben je al kwijt aan lijn C.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Sinds men achter Rotterdam Centraal aan het werk zijn, kan de tram er niet mee rijden.
Alleen vraag ik me af hoe ze dat dan tijdens carnaval doen.
Haha, wie maakt de leukste bruikbare roeten die er is?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De RET had al eerder aangekondigd dat ze op de grootste haltes plattegronden zouden ophangen en alle haltes een letter zouden geven.

Inmiddels heb ik op Rotterdam Centraal en op Marconiplein plattegronden gezien, maar bij die laatste heb ik verder nog geen spoor van de op de plattegrond genoemde letters gezien.

Hier de plattegrond van Marconiplein:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

:lol: :lol: :lol:
De metroperrons zijn omgewisseld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Wat zijn "vervangende tramhaltes" want gezien de locatie en sporenloop lijken die weinig functie te hebben. Of bedoelen ze tramvervangende haltes, bv. voor als er bussen i.p.v. trams rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Halte J kan gebruikt worden als trams uit Schiedam niet verder kunnen rijden over de Mathenesserdijk, halte H heeft volgens mij geen nut.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Wellicht een omleiding in beide richtingen bedenk ik me nu na even op sporenplan.nl te hebben gekeken? Qua infrastructuur verder in de stad lijkt het op die manier mogelijk weer op de normale route te komen.
Hoewel je vanuit de richting van halte H natuurlijk ook gewoon via het C naar Schiedam zou kunnen (halte E is vanaf die kant juist weer niet te bereiken zo te zien).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Sporenplan is verouderd, je kan nu alleen nog tegen de klok in om het metrostation rijden. Alleen de tram uit Schiedam naar de Mathenesserdijk hoeft dat niet (dat is halte F).

Aangezien je vanaf de Schiedamseweg ook bij halte C kan komen kan je die halte als vervanging van halte H zien. Dan hoef je ook niet in het gras te staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Wat een onmogelijke plattegrond. Lijn A stopt natuurlijk niet op halte A, die tramsporen maken het compleet onduidelijk en dat halte A en B bushaltes zijn (waarbij B bovenop een spoorlijn lijkt te liggen, maar als je dat als referentie gebruikt vind je het nooit) mag je gokken.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Goed idee, juist ook voor knooppunten zoals Marconiplein, Oostplein, Capelsebrug, enfin je kent 't wel.

Uitvoering lijkt me onvoldoende. Dat een gebouw als Dosign.nl aanwezig is, dat lijkt me prima want dat is ongetwijfeld een zichtbaar gebouw. Maar waarom moet zo'n gebouw 3D zijn? Extra lijntjes en vlakken verwarren alleen maar. Waarom zijn perron H (bestaat die?) en J wel aangegeven als extra haltes, maar halte A niet? Wat ook weer lekker handig is, is dat de letterlijnen een haltenummer hebben, maar de nummerlijnen een letterperron. -o- Mineur punt, voor lijn 23 kan je toch instappen bij twee perrons? Dan zou ik van de slash een ander teken maken, een ampersand ofzo.

Is overigens het derde kopspoor bij Marconiplein weggehaald? Dat staat niet meer op de kaart, terwijl andere frutsels er wel zijn.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Het is nu te donker om de hele plattegrond van CS op de foto te zetten, maar dit detail wil ik alvast delen:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten