Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Afwachten of ze met de 16 nieuwe wagens wel wat ruimer gaan zitten, en anders type T maar weer volledig in dienst nemen:)
Reken er maar op dat de 5700-serie hetzelfde interieur krijgt. De echte verschillen zitten hem onder de motorkap en het front zal (lees: een beetje) aangepast zijn door de nieuwe botsveiligheids-regels.
[/quote]
Ik had het niet over het interieur, maar wat ruimer in de zin van reservewagens.
Hoe zit het trouwens met de SG2/1 wagens, gaan deze ook op de hoekse lijn rijden? ik neem aan dat de metro's de 100 km/u moeten kunnen halen tussen Maassluis en Hoek van Holland?
Een paar pagina's geleden vroeg ik het ook maar het antwoord is al gegeven: Door veiligheidsredenen (die niet genoemd kunnen worden) mag de SG2/1 niet op de Hoekse Lijn. In feite zou het wel kunnen i.c.m de ZLB daar maar veiligheid gaat voorop. En trouwens, het wiel-profiel zou ruimer omgebouwd moeten worden enzovoorts.
Dus dat zou betekenen dat SG2/1 doorschuift naar de C lijn?
Kan, op RR E en de Hoekse Lijn na kan het overal ingezet worden, maar grote verschuivingen zie ik niet komen... Het feit is, is dat de SG2/1's redelijk jong zijn en de RET geen plannen heeft om ze weg te doen.
Ze gaan, als ik het goed begrepen heb, hetzelfde worden als de Type B (5300), enige demontage van de pantograaf. Dan worden ze gecombineerd met de Type B op zowel lijn C als D. De SG3 gaan dan vooral op A en B rijden. Hier en daar op lijn E.
MetroRET schreef:Ze gaan, als ik het goed begrepen heb, hetzelfde worden als de Type B (5300), enige demontage van de pantograaf. Dan worden ze gecombineerd met de Type B op zowel lijn C als D. De SG3 gaan dan vooral op A en B rijden. Hier en daar op lijn E.
Hmmm, hoezo willen ze de type S (5400-serie) gelijk maken als de type B (5300-serie)? Lijkt mij zonde van de tijd en geld om veranderingen door te voeren terwijl deze treinstellen (deels al) een midlife revisie ondergaan.
Het is zeker zonde dat de 5400 serie hun pantograaf gedemonteerd worden. Dat zijn dan extra kosten. Terwijl ze nu ook gewoon overal kunnen rijden. Behalve op de randstadrail E.
Als de A/B verlengd is lijkt me het niet onlogisch om de SG2/1's een shuttledienst te laten doen tot Schiedam Centrum. Zo iets gebeurt ook op de D, niet zelden rijdt er een rit van CS die alleen tot Slinge gaat. We zullen het zien, ik vind de SG2/1 - MG2/1 een geslaagd metrotype en het zou zonde zijn als ze zouden verdwijnen.
Aan de eeuwig durende werkzaamheden aan de metrobaan lijkt nog geen einde te komen. Nu zijn er weer van 2 tot 20 maart werkzaamheden bij Delfshaven en Marconiplein.
Ben benieuwd hoelang werkzaamheden aan de metro nog gaan duren in 2015.
Oostplein - Blaak; 10 januari t/m 15 februari, alleen in het weekend.
Wissels Kralingsezoom 1; 4 t/m 10 mei en 16+17 mei.
Heemraadlaan - Akkers; 8 t/m 3 juli
Zuidplein; 3 t/m 23 augustus
Wissels Waalhaven1; 7 t/m 11 september
Schiedam2 - Marconiplein; 5 september t/m 8 november, alleen in het weekend
Marconiplein wissels; 16 november t/m 20 december
Dit lijstje is mij bekend ja. Zelf zit ik ook op het forum van Retmetro.nl. En de werkzaamheden die ik eerder vandaag heb aangegeven zijn nergens te vinden op dat forum.
Voorlopig gaat het nog wel even door hoor, zover ik weet moet alle beveiliging vervangen worden in Rotterdam omdat het end-of-life is, dat doe je niet in een nachtje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Na de periode van Marconiplein en Delfhaven is heel de Oost-West metrotunnel gedaan. De volgende werkzaamheden zouden dan in de meivakantie bij Kralingse Zoom moeten zijn.
Kan ook zo zijn dat ze beginnen met de Noord-Zuid metrotunnel.