Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

Vanochtend stond er netjes Wilhelminaplein op de voorkant van de metro, inclusief omroep "U bevindt zich in metro E tot Wilhelminaplein" en ook met vertaling in het Engels. Ook zit in de omroep verwerkt dat je voor Rhoon en verder (met Engelse vertaling) dat je beter om kunt reizen via Tussenwater met lijn C.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Met overstap van 14 min, waardoor het zelfs mogelijk is om door te reizen naar Heemraadlaan en dezelfde metro nog te halen.
Of Spijkenisse Centrum voor een gratis heen en weer reisje én een iets ruimere overstap.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Etienne schreef:Vanochtend stond er netjes Wilhelminaplein op de voorkant van de metro, inclusief omroep "U bevindt zich in metro E tot Wilhelminaplein" en ook met vertaling in het Engels. Ook zit in de omroep verwerkt dat je voor Rhoon en verder (met Engelse vertaling) dat je beter om kunt reizen via Tussenwater met lijn C.
Dan ben ik benieuwd of het in de achterliggende dagen is gewijzigd óf dat het maar een beperkt aantal (R)SG3-metro's is dat de afwijkende bestemming niet kan tonen.
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Net even wezen kijken op Wilhelminaplein. Er werd niet geheel volgens dienstregeling gereden, lijn D stond te knipperen op 0min toen ik aankwam, maar het duurde nog meerdere minuten voor deze vertrok. Ik vermoed dat dit het gevolg van de spoorbeveiliging is, de metro's keren hier op de vrije baan, en als ik de werking van de GE beveiliging goed begrijp krijg je dan pas groene signalering op het moment dat er een rijweg bij Leuvehaven ingesteld wordt. Die rijweg kan echter pas ingesteld worden zodra lijn E die wissels voorbij is, en die lijn E had een lichte vertraging.

Lijn E op zijn beurt liep anderhalve minuut vertraging op er op vertrektijd een pendelbus binnen was gekomen met een flinke lading reizigers die allemaal in het achterste metrostel gepropt moesten worden. Men had blijkbaar niet bedacht dat het handiger was geweest de metro's dichter bij de achteruitgang (waar de bussen staan) te halteren dus alle overstappers moesten 30 meter rennen om via de achterste deur in te stappen.

Overigens had men op lijn D nog de leuke combinatie 5521+5621 ingezet vandaag.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Inderdaad opvallend dat de metro's niet helemaal doorrijden tot aan de trappen naar de pendelbussen. Het grootste deel van de reizigers stapt daar nu uit en in. Maar ja, dat is vast te creatief gedacht... :P
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Mogelijk is dan weer niet mogelijk door de eindigende rijweg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Geen idee hoe de RET het voor elkaar heeft gekregen, maar toen ik vanochtend incheckte bij Marconiplein in lijn 23, dacht de computer dat ik op de halte Opstelspoor Limbrichtshoek was. Maar liefst 3,45 betaald voor een ritje naar CS :evil:

De klantenservice wist ook niet welk formulier hiervoor gebruikt moest worden, dus ik kreeg het directe mailadres van de klantenservice _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

Waarschijnlijk de verkeerde rit geselcteerd door onoplettendheid. Gebeurd wel vaker als de vertrektijden het zelfde zijn vanaf de beginpunten.Snap eigenlijk niet waarom het chipkaartsysteem niet aan het EBS is gekoppeld, terwijl het theoretisch mogelijk is.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Dat heeft er volgens mij mee te maken dat EBS niet om kan gaan met de Thales inheck palen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Jullie ook de nieuwste editie van de ABC-lijn nieuwsbrief ontvangen? Lijn A wordt t/m 30 september dagelijks t/m 19:00 naar Pernis doorgetrokken. Lijn B gaat kort keren op spoor 20, dus extra overstaptijd naar de treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dit komt omdat de keersporen buiten dienst gaan om het test- & proefbedrijf mogelijk te maken.

Lijn B wordt tevens per 1 oktober, als het proefbedrijf start, in de avond verlengd naar Parkweg omdat men dan lijn C niet in de wegzit bij het overkruisen werd vermeld (kruising is echter iets voor Marconiplein en in het weekend wordt in de ochtenden op dezelfde tijden gereden, dus die uitleg snapte ik daarom niet helemaal -o- ).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Jullie ook de nieuwste editie van de ABC-lijn nieuwsbrief ontvangen? Lijn A wordt t/m 30 september dagelijks t/m 19:00 naar Pernis doorgetrokken. Lijn B gaat kort keren op spoor 20, dus extra overstaptijd naar de treinen.
Is die nieuwsbrief ook op een website na te lezen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hainje »

www.ret.nl

Kijk daar even rond, dan kom je het vast wel tegen. ;)
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik kan je helaas geen link geven, want er zitten een aantal koppelingen in waardoor mijn persoonsgegevens toegankelijk zouden worden.

Ik heb ook geen idee waar je je ervoor kon aanmelden. Vorig jaar stond er een link in de RET Nieuwsbrief en kreeg je ook nog een vervoerbewijs cadeau.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

https://www.ad.nl/rotterdam/bonnenregen ... ~a7848f43/

Heel fijn deze actie, de lijnen 21, 23 en 24 hebben vaak de grootste moeite om door de West-Kruiskade te komen. Helaas een van de weinige stukjes TramPlus die geen vrije baan heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Karl »

Ik heb wel eens over gedacht of dat (vrij baan voor de tram, meer ruimte voor fietsers) überhaupt mogelijk is, bijvoorbeeld door de Nieuwe Binnenweg voor gemotoriseerd verkeer de retourrichting te laten zijn van de West-Kruiskade. Volgens mij kan daarmee de kwaliteit van de ruimte in een groot gebied van Rotterdam Oude Westen worden verbeterd. Het Weena en de Blaak fungeren dan als hoofdstraten.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Op zich een goed idee. Maar of het haalbaar is is een tweede.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vanaf morgen (27 augustus 2018) rijdt de RET weer volgens de normale jaardienstregeling (uitzonderingen daargelaten). Eindelijk :pos: :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Ja de scheiding tussen jou en de vakantiediensregeling is voor dit jaar weer rond. En nou niet zo dom zijn om er aankomende zomer weer mee te trouwen. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Of in ieder geval die informatie met ons hier allen te delen :Y .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik heb vanaf vandaag dan weer twee maanden geen tram voor mijn huis. Spoorvervanging. Helaas ligt de trambaan in beton, dus dat levert een hoop overlast op, maar daar heeft de RET ons al over geïnformeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Ja de scheiding tussen jou en de vakantiediensregeling is voor dit jaar weer rond. En nou niet zo dom zijn om er aankomende zomer weer mee te trouwen. :Y
MetroRET schreef:Of in ieder geval die informatie met ons hier allen te delen :Y .
Hmm ... u vraagt ... wij draaien. Dus dit ga ik zeker hier weer vermelden en delen :wink: .

@Suus: Had de RET deze werkzaamheden niet beter in de zomervakantie kunnen plannen :? ?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ooit gehoord van de bouwvak?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Nee. Tijdens de zomervakantie zijn de tramsporen tussen Schiedam Centrum en Holy/Woudhoek en rondom Beurs vervangen. Nu zijn de Linker Rottekade en de Schiedamseweg aan de beurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daantje »

En de Zaagmolenstraat/Benthuizerstraat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten