Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Laten we dan maar beginnen met de vakantiedienstregelingen af te schaffen .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hij is met een week ingekort, dus het is al één stap in de goede richting I guess *O*
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vorig jaar was hij ook al een week ingekort ten opzichte van 2016.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En dan nog maar te bedenken dat men een tramlijn i.p.v. metrolijn willen bouwen tussen Zuidplein en Kralingse Zoom. Totaal niet toekomst gericht. Ook hoe het netwerk is opgebouwd vind ik het logisch dat de metro steeds drukker wordt. Het zogenaamde visgraat model waarbij buslijnen de metro als het ware feeden, geven reizigers ook weinig keus dan de metro te moeten nemen om ergens te komen. Alles moet via de metro. Directe verbindingen met wijken worden wegbezuinigd. Tja...
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Metro’s bestellen die toekomstvaster zijn dan de huidige wilt ook helpen. Die kortere bakken in het midden maken het toch draken van metrostellen die slecht voor de capaciteit zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En op de Hoekse lijn dan maar toch perrons van 100 meter aanleggen, ipv de 120-125 meter waarop de 'oude' stations zijn gebaseerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De genoemde drukte is buiten de vakantieperiodes, dus het afschaffen van de vakantiedienstregeling zet geen zoden aan de dijk. Als het erg druk is, kan de frequentie altijd nog omhoog.KM46 schreef:Laten we dan maar beginnen met de vakantiedienstregelingen af te schaffen .
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zonder extra materieel heb je niets aan zo'n extra lijn, dus dat lijkt me nu belangrijker. Een extra lijn is meer iets voor de lange termijn, op de korte termijn zal de frequentie omhoog moeten. Dat is echter eenvoudiger gezegd dan gedaan, aanbesteding + bouw van nieuwe voertuigen kost jaren. Voor frequentieverhoging in het centrum van 18 naar 24x per uur heb je al 20 extra rijtuigen nodig, om ook de Beneluxlijn uit te breiden nog meer. Voor de RSG3 rijtuigen zat er zo'n vier jaar tussen tekenen contract en het in dienst stellen van het 20e voertuig. En dat is dus exclusief het opstellen van de eisen en het houden van de aanbesteding. Oftewel als men in 2025 extra capaciteit wil kunnen bieden zal men toch echt nu werk van moeten gaan maken.luka23 schreef:Toch maar voor die stadionlijn gaan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Bij de RSG speelde wel mee dat de fabriek van Bombardier gedurende de productie overstroomde en maandenlang buiten gebruik was, en dat een aantal voertuigen die al in aanbouw waren direct afgeschreven waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat waren de SG3s, de RSG3s waren toen al geleverd.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Over blunders gesproken. Ik hoop dat ze hebben geleerd van de vorige serie metrostellen dat ze de volgende keer wel 'gewoon' 30 meter materieel bestellen. _O-
Het zijn prachtige treinen, maar die middenbak maakt het minder efficiënt qua perronlengtes.
Het zijn prachtige treinen, maar die middenbak maakt het minder efficiënt qua perronlengtes.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Van mij mag 47 of 94 meter ook wel hoor :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Gaat echt niet gebeuren zolang bestuurders en chauffeurs ook op vakantie willen.KM46 schreef:Laten we dan maar beginnen met de vakantiedienstregelingen af te schaffen .
En daarom: #RETverstoring #Bus #Tram Vanaf 09-07 t/m. 27-08 vakantie dienst. Meer info op ret.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hoe lost de NS dat dan op? Die rijdt juist meer treinen in de zomer i.p.v. minder. Overigens reden de RET metro's vroeger (tot 2004) wel gewoon om de 10 minuten in de vakantie. Het verschil was dat men toen een langere vakantieperiode hanteerde (de gehele maanden juni, juli en augustus) waarin de spitsdiensten vervielen (al dan niet gecompenseerd door de inzet van langere metro's). De spitsdiensten op de lijnen ABC zijn echter in de periode 2002-2005 compleet wegbezuinigd, dus er valt niets meer weg te snijden in de zomermaanden. Voor lijn D zou het echter nog wel een optie kunnen zijn om gedurende een langere periode in de zomer de spitsdiensten op te heffen en in plaats daarvan viertjes in te zetten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
NS verkort structureel treinen in wijzigingsblad juni (dus grofweg in de maanden juni, juli en augustus). Daarmee worden conducteurs uitgespaard, en doordat een deel van de conducteurs ook machinist is ontstaat zo ook ruimte om machinisten op vakantie te sturen. Verder worden waarschijnlijk herinstructies, werkoverleggen en dat soort dingen die niet perse in de zomer hoeven ook niet in de zomer gedaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Viertjes lijken steeds meer een no go te gaan worden, jammer genoeg. Met dank aan de MRDH, mede mogelijk gemaakt door Rot En Traag.Bemined schreef:Voor lijn D zou het echter nog wel een optie kunnen zijn om gedurende een langere periode in de zomer de spitsdiensten op te heffen en in plaats daarvan viertjes in te zetten.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 17 jul 2018, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote alleen datgene wat relevant is.
Reden: Quote alleen datgene wat relevant is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Terwijl het volgens mij haast goedkoper zou moeten zijn in de zomer. Nu heb je 10 diensten op lijn D om 8x per uur met drietjes te rijden, terwijl je voor 6x per uur een viertje twee diensten minder nodig hebt voor dezelfde capaciteit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Normaal zou men het met 10 diensten kunnen redden, maar door tegenvallende keertijden worden het er toch maar 11.
Echter het probleem is dat een 10"-dienst natuurlijk moeizaam valt in te passen in de 15"-dienst op ABCE.
Echter het probleem is dat een 10"-dienst natuurlijk moeizaam valt in te passen in de 15"-dienst op ABCE.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 17 jul 2018, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vanaf 27 augustus zal metrolijn E in de middagspits vaker gaan rijden, zo blijkt uit de nieuwe dienstregelingen waarvan vandaag de data gepubliceerd is. Vooralsnog gaat het, net als in de ochtend, om drie ritten, die om 17:02, 17:12 en 17:22 vanaf Slinge naar Nootdorp vertrekken, alwaar ze keren en teruggaan naar Slinge. Dienstregeling zoals deze nu in de systemen staat is overigens vragen om problemen:
C.s/S2 17:59:00 Rotterdam Centraal - De Akkers
C.s/S2 18:00:00 Nootdorp - Slinge
C.s/S2 18:01:30 Den Haag Centraal - Slinge
C.s/S3 18:05:00 Rotterdam Centraal - Slinge
C.s/S2 18:09:00 Rotterdam Centraal - De Akkers
C.s/S2 18:10:15 Nootdorp - Slinge
C.s/S2 18:11:30 Den Haag Centraal - Slinge
Perronopvolging van 60 seconden met safe-haven, veel succes
C.s/S2 17:59:00 Rotterdam Centraal - De Akkers
C.s/S2 18:00:00 Nootdorp - Slinge
C.s/S2 18:01:30 Den Haag Centraal - Slinge
C.s/S3 18:05:00 Rotterdam Centraal - Slinge
C.s/S2 18:09:00 Rotterdam Centraal - De Akkers
C.s/S2 18:10:15 Nootdorp - Slinge
C.s/S2 18:11:30 Den Haag Centraal - Slinge
Perronopvolging van 60 seconden met safe-haven, veel succes
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Is die nieuwe dienstregeling al ergens (op het internet) te vinden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hij staat op https://ndovloket.nl in databaseformaat, of hij ook al in een human-readable formaat ergens staat weet ik niet
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
^^^^
Voorlopige gunning.
Voorlopige gunning.
RET gunt levering 55 e-bussen en laadpalen aan VDL Bus & Coach
13 juli 2018
Daarmee zet het openbaarvervoerbedrijf van de regio Rotterdam een belangrijke volgende stap in de verduurzaming van zijn busvloot. De planning is dat de bussen in Rotterdam, Schiedam en Vlaardingen gaan rijden vanaf eind 2019, het jaar waarin de nieuwe concessie start.
(..)
Maurice Unck, algemeen directeur van de RET: “Met de voorlopige gunning komt de verduurzaming van onze busvloot een stap dichterbij. Naast deze gunning zijn we van plan om dit jaar de opdracht te verlenen tot de levering van meer dan honderd hybride bussen. De 55 volledig elektrische bussen gebruiken we voor kortere stadslijnen, de hybride bussen voor de streeklijnen.(..)
Bron:
https://corporate.ret.nl/nieuws/ret-gun ... -laadpalen
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hoop op gelede bussen, maar als ik de afbeelding moet geloven, kleine kans...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Aankomende zondag rijden geen treinen tussen Delft en Schiedam Centrum. Voor de verandering wordt metrolijn E dit keer weer gebruikt als alternatief en gaat zelfs elke 7,5 minuut rijden tussen Den Haag en Slinge. :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 202 gasten