Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Mijn telefoon laadt van leeg naar vol in een kleine 2 uur. In een kwartiertje metro heb ik er dus zo'n 12 procent bij. Dat is best de moeite.
Dat is bij mij ook het geval.

Maar het ligt er nu maar net aan wat voor merk telefoon je gebruikt en hoe oud de accu is.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Durashift »

MarkNL schreef:Overigens een wel leuk filmpje met beelden van de renovatie van de metrobaan bij Spijkenisse. Vimeo
Ja, mooi gemaakt, Indrukwekkend :pos:

Wat betreft telefoon laadtijden.. mijn G2 mini doet er, aan het 220V netwerk, ook zo'n 3 uur over van 15^% naar 100%.
Via de usb aansluiting op de laptop, wat ik weleens doe bij data overdracht, gaat het inderdaad veel langzamer.
Dus ja, het zal inderdaad 'procenten' werk zijn... .. soms net genoeg voor een belangrijk telefoontje OF functies van de telefoon (uitchecken ofzo.. over een paar jaar)..
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Beschonken buschauffeur rijdt tegen boom Churchillsingel Vlaardingen
Op de Churchillsingel in Vlaardingen is een lijnbus van de RET tegen een boom aangereden. Bij het ongeval is veel schade ontstaan. Een ambulance kwam ter plaatse om de buschauffeur en 1 passagier te controleren. De passagiers was de enige in de bus en is lopend naar zijn bestemming gegaan. De politie is een onderzoek gestart naar de toedracht van de aanrijding.
[...]
Bron: MediaTV

Als je de schade aan de bus ziet, is het een wonder dat er geen gewonden (of erger...) zijn! Ongelofelijk dat iemand met alcohol op zijn werk als chauffeur gaat doen! :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Ik krijg hier toch een wat raar gevoel bij. Dit is nu de tweede keer dat een RET-chauffeur onder invloed van alcohol in het nieuws voorbij komt, maar over de diverse andere vervoerders heb ik nooit zo'n bericht langs zien komen.
Gebeurt dit nu werkelijk alleen bij de RET of komt het elders gewoon niet naar buiten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik had nog geen foto van dit nieuwe type infobord bij de metro voorbij zien komen. Gezien op Marconiplein.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Die "rommel" borden hangen inderdaad op Gerdesiaweg en Oostplein, al enige tijd en sinds kort ook op Marconiplein.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Ik krijg hier toch een wat raar gevoel bij. Dit is nu de tweede keer dat een RET-chauffeur onder invloed van alcohol in het nieuws voorbij komt, maar over de diverse andere vervoerders heb ik nooit zo'n bericht langs zien komen.
Gebeurt dit nu werkelijk alleen bij de RET of komt het elders gewoon niet naar buiten?
Het is pas de tweede keer, dit hoeft niet zoveel te betekenen. Er zijn meer mensen met een alcoholverslaving dan je denkt hoor. Wat denk je verder van acceptatie en promotie van alcoholhoudende dranken, die zal het probleem echt niet minder maken. Maar als je eenmaal verslaafd bent dan wordt je uitgekotst door de samenleving, beetje tegenstrijdig.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 25 feb 2016, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Bee schreef:Ik had nog geen foto van dit nieuwe type infobord bij de metro voorbij zien komen.
Ze zijn inderdaad al eerder geplaatst op stations waar vanwege de aanleg van rookschermen de oude borden niet meer pasten. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje teleurstellend, ze ogen nogal ouderwet en zijn een beetje aan de kleine kant. Ook zou je verwachten dat men de lijnletter in kleur afbeeld, zoals op de statische bewegwijzering waar elke lijn een eigen kleur heeft, al kan men dat mogelijk later nog via een softwareupdate doen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Prima schermpjes, niks mis mee toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Ik ben wel benieuwd hoe het hele plaatje eruit ziet, het bord ziet er prima uit verder.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Alleen die wintersportgondels zijn wat apart.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

M.i. niet heel veel anders dan wat je op de oude borden ook ziet staan.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

MetroRET schreef:Die "rommel" borden hangen inderdaad op Gerdesiaweg en Oostplein, al enige tijd en sinds kort ook op Marconiplein.
"rommel" borden ?

Die borden zijn juist zeer handig. Zeker bij verstoringen kun je op de vierde regel zien wanneer de volgende metro op een bepaalde lijn komt.

Bij de huidige borden is dit niet het geval.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dat is echter alleen ter sprake, indien er 3 metrolijnen rijden. En dat is alleen maar tussen Schiedam en Capelsebrug. Echter alleen in die richting is het "nodig", omdat er in de andere richting toch 2 metrolijnen dezelfde bestemming hebben.

Tevens zijn, zoals hierboven al gezegd, te klein en zijn van een bepaalde afstand niet goed af te lezen.

Tevens is die tekstregel, nu dus op de 4e regel, ook niet bepaald denderend. Ipv een lopende tekstregel is voor een overlappende tekstregel gekozen.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

In de hoogte hebben ze een regel meer ja, maar in de breedte zijn ze een stuk smaller. De grote klok heeft het veld moeten ruimen hiervoor, maar volgens mij is er ook minder ruimte voor tekst. Ik kom niet zo vaak op die stations maar mijn indruk was dat het langer duurde voor je de hele mededeling kon lezen. De oude display's waren naar mijn idee ook beter leesbaar. En bij verstoringen heb je alsnog niets aan vier regels, want dan staat er vaak wel zoiets als:
B Nesselande 0min
A Binnenhof 2min
B Nesselande 3min
Vanwege een wisselstoring blablabla
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben vandaag trams wezen filmen bij de Beurs in Rotterdam, en het viel me op dat enkele 'oude' Citadissen een LED-display hadden (en evt nieuwe bekleding op de stoeltjes). Is dit al eens gemeld hier?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Gemeld niet volgens mij niet.

Maar eigenlijk wel algemeen bekend.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Al bijna direct na aflevering van de Citadis2 was bekend dat de oude trams ook nieuwe displays en "zachte stoelen" zouden krijgen. Ik heb bij mijn recente ritjes op de as 21/23/24 eigenlijk geen trams gezien die nog in de oude staat verkeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Michael »

De Citadissen uit de 20** serie krijgen momenteel allemaal LED bestemmingsfilms en stoelen met bekleding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Ik kom echt zelden in het centrum van Rotterdam. Vaak als ik naar Rotterdam ga, kom ik op Zuidplein of Alexandrium (A) .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Overigens het zelfde verhaal bij de MG2/1 en SG2/1 metrostellen. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Alleen de eerste deelserie van de MG2/1 (5301-5342).

De tweede deelserie (5343-5363) en de SG2/1-serie behouden hun huidige richtingsfilm.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Michael »

dylanwild94 schreef:Overigens het zelfde verhaal bij de MG2/1 en SG2/1 metrostellen. :wink:
Bij die stellen wordt momenteel ook de midlife revisie uitgevoerd. Of is wellicht zelfs al voor een groot deel afgerond.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Afrondende fase inderdaad.
Met nog 10 metrostellen te gaan (van de 81).
JeroenN75
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 21:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JeroenN75 »

Wordt het ook geen tijd dat de bestemmingsdisplays van de MAN bussen worden aangepast?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten