Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Dat is er maar 1 namelijk de 940 die als uiterste reserve dienst doet. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

De opvolger van directeur Peters is bekend: Maurice Unck, die vooral bij de NS heeft gewerkt.

Klik
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

MarkNL schreef:De opvolger van directeur Peters is bekend: Maurice Unck, die vooral bij de NS heeft gewerkt.

Klik
Je zou zeggen; "Tijd voor vertraging!"
Of is dat de slogan van ProRail.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

mb90 schreef:Lijn 83 wordt ook vanuit Ridderkerk gereden. Persoonlijk zou ik zeggen dat het zeker op zondag makkelijker is als deze bij de Kralingse Zoom op lijn 36 keert, maar dat is dus niet zo.
Dat kan gewoon. In de avond rijden beiden 2x/uur.
Zondags overdag is het zo dat het niet matched. Dus dan is het wel 1X/uur straight door. 1X per uur 10 minuten wachten en 1X/uur keert lijn 36 op zichzelf.

Ik zou zeggen;gooi een balletje op bij de RET!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
RETreiziger
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 feb 2017, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door RETreiziger »

ik heb rond dinsdagmiddag een bus gezien met lijnnummer 183 bij de Albeda Rosestraat met passagiers erin.

hoe komt dit? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Omdat de Van Brienenoordbrug in zuidelijke richting potdicht zat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Momenteel zit half Rotterdam potdicht, ik heb onderweg van werk naar huis eigenlijk alleen maar files zien staan, van het Kruisplein/Weena tot de binnenweggetjes in Oosterflank: alles staat vast. Er rijden ook weinig bussen meer op tijd, zelfs op de lijnen 30 en 31 (toch redelijk betrouwbare lijnen) momenteel vertragingen tot door de 30 minuten.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Opnieuw dankzij een deels afgesloten Van Brienenoordbrug. Dit keer een geschaarde vrachtwagen met aanhanger. In de categorie dom dommer domst.

Hopelijk gebeurt dit volgende week niet tijdens de werkzaamheden bij het Zuidplein. Voor die werkzaamheden staat deze aparte pagina op de site van de RET:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... plein.html
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bretgrenz »

Ik denk dat naast de storm die er nu heerst en de vertragingen bij zowel RET als Arriva nu ook een grappenmaker is opgedoken bij RET: Foto OVinfo
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat zijn gewoon straatnamen in Barendrecht, iedereen die wel eens naar de IKEA in Barendrecht gaat weet dat deze IKEA in Hamburg staat :P
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

En ertegenover zit je in Rostock of Stockholm. :Y
En zo kan ik nog wel effe doorgaan...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chrysa »

Als je dat niet weet klinkt het wel vreemd. :p
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bretgrenz »

Bemined schreef:Dat zijn gewoon straatnamen in Barendrecht, iedereen die wel eens naar de IKEA in Barendrecht gaat weet dat deze IKEA in Hamburg staat :P
Ik ga meestal naar de IKEA in Breda, dus dat kan het verklaren.. In Dordrecht wonen we ook graag in bomen (Balsa) :') Ik heb het net even opgezocht, ik dacht eerst dat iemand dit voor de grap had ingevoerd, wel briljant om dit zo te formuleren :') thanks guys!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door groningen »

Dat zijn gewoon straatnamen in Barendrecht, iedereen die wel eens naar de IKEA in Barendrecht gaat weet dat deze IKEA in Hamburg staat
Bij ons in Groningen is de weinig gebruikte lijn 12 (in vergelijking met andere stadslijnen) die langs diverse noordelijke europese steden rijdt.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Daarover gesproken had ik de chauffeuse en de rest van de bus een omweg van 15 minuten bespaard.
Die weg stond dus dicht bij de Praxis en ze wist de omweg niet, maar ik had haar dus verteld dat ze via de Riga moest rijden en zo kwamen we eruit om als nog in de file te staan.

Daarnaast kreeg ik vandaag lekker windstoten met lijn 283 op de brug.
Lekker van baan schuiven door de wind. En de Kralingse Zoom (de weg, niet de busstation) stond in zijn geheel vast.
Het duurde vrij lang omdat ik 2x bus 89 op een afstand van 100m achter elkaar zag staan. Allebei naar Kralingse Zoom.
Het was in de heen richting erger als terug, want ik stond maar 10 minuten vast.

Arriva lijn 89 rijdt om 2x per uur dus raad maar hoelang het daar vast stond.
Laatst gewijzigd door OmniLezer op do 23 feb 2017, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Bretgrenz schreef:Ik denk dat naast de storm die er nu heerst en de vertragingen bij zowel RET als Arriva nu ook een grappenmaker is opgedoken bij RET: Foto OVinfo
https://www.google.nl/maps/@51.8532199,4.5146596,17z
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door groningen »

Voor mij was het alleen een beetje verbazingwekkend dat er geen straat, laan, weg of wat dan ook achter stond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Dat is een rare Nederlandse gewoonte geworden.

Je woont op de Meerkoet, Kleefkruid, Naaktslak of Mogadishu.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef: Hopelijk gebeurt dit volgende week niet tijdens de werkzaamheden bij het Zuidplein. Voor die werkzaamheden staat deze aparte pagina op de site van de RET:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... plein.html
Ik vraag me af hoeveel reizigers uit de Hoeksche Waard komend weekend op Heinenoord willen overstappen op (de dan niet rijdende) lijn 163. :X
Het zou Connexxion sieren als komend weekend één van de twee lijnen (160 of 166) naar Lombardijen (en eventueel Kralingse Zoom) zou rijden in plaats van naar Zuidplein.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

En hoeveel reizigers zullen vanaf Goeree-Overflakkee overstappen op Heinenoord... Beetje lastig hè!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Ik vroeg me ook al af. Connexxion lijn 163 rijdt niet in het weekend.
Daarnaast buigt lijn 160 noch 164 noch 166 naar Kralingse Zoom in de weekend.

Drukke boel wordt het op Zuidplein.
Connexxion ofwel; Wij storten alles uit op Zuidplein en jullie mogen het regelen.
Doordeweeks wordt het helemaal leuk. 9/10 reizigers komt uit/via Centrum van Rotterdam om naar HW/GO te gaan.
Ik zie het liefst 163 en 263 beiden 2x/uur rijden en lijn 166 naar Kralingse Zoom, maar Connexxion niet.
Frequentieverlaging op 171/172 naar gezamelijk 8x/uur in ochtend en verhoging op 163/263, maar nee.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:
mb90 schreef: Hopelijk gebeurt dit volgende week niet tijdens de werkzaamheden bij het Zuidplein. Voor die werkzaamheden staat deze aparte pagina op de site van de RET:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... plein.html
Ik vraag me af hoeveel reizigers uit de Hoeksche Waard komend weekend op Heinenoord willen overstappen op (de dan niet rijdende) lijn 163. :X
Het zou Connexxion sieren als komend weekend één van de twee lijnen (160 of 166) naar Lombardijen (en eventueel Kralingse Zoom) zou rijden in plaats van naar Zuidplein.
Doordeweeks wordt het echt triest!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Zaterdag 25-2-2017 is er dus vanaf 6 uur s'ochtends om de 2 minuten een bus en dat gaat door tot 0:23.
Dus bus 709 rijdt 30x/uur, maar alleen verschilt het per dag hoe laat deze begint met rijden.
Volgens mij is dit de drukste buslijn ooit.
Bus 12 van Utrecht kan hier niet aan tippen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:
Meltrain schreef:
mb90 schreef: Hopelijk gebeurt dit volgende week niet tijdens de werkzaamheden bij het Zuidplein. Voor die werkzaamheden staat deze aparte pagina op de site van de RET:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... plein.html
Ik vraag me af hoeveel reizigers uit de Hoeksche Waard komend weekend op Heinenoord willen overstappen op (de dan niet rijdende) lijn 163. :X
Het zou Connexxion sieren als komend weekend één van de twee lijnen (160 of 166) naar Lombardijen (en eventueel Kralingse Zoom) zou rijden in plaats van naar Zuidplein.
Doordeweeks wordt het echt triest!
Ik was vandaag met de 183 en zag al dranghekken staan op de buffer. Wat wordt er ingezet? De ex Hermes wagens lijken mij kanshebber en ook de Den-Oudsten Alliance bussen weet ik bijna wel zeker
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:Dat is een rare Nederlandse gewoonte geworden.

Je woont op de Meerkoet, Kleefkruid, Naaktslak of Mogadishu.
En zo zijn het in mijn wijk of Sterrenbeelden (zoals Indus of Kleine Beerstraat), planeten (Venuslaan of Jupiterlaan)
of kastelen (Cannenburg of Arkelstein)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten