Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
dylanwild94 schreef:Reageren ze nu ook sneller die nieuwe knoppen?
Nee, deuren openen en sluiten ook gewoon op hetzelfde tempo als voorheen.
Wat ik niet zo snap is dat het sluiten van de deuren eerder gaat om eerder op te kunnen trekken maar dat de (R/H)SG3 een seconde en een pufje/zuchtje nodig heeft om te vertrekken waardoor ze nauwelijks sneller vertrekken dan elke andere metro op het net.
OmniLezer schreef:Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.
Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
Voor mij ook. Reis zelf regelmatig met de 183 en dit zijn volgens mij allemaal chauffeurs van Ridderkerk die geen stadsdienst rijden. De 283 is wel weer van Sluisjesdijk.
OmniLezer schreef:Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.
Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
Voor mij ook. Reis zelf regelmatig met de 183 en dit zijn volgens mij allemaal chauffeurs van Ridderkerk die geen stadsdienst rijden. De 283 is wel weer van Sluisjesdijk.
Alle Barendrechtlijnen, op misschien 82 en 283 na, worden gereden door Ridderkerk of niet?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94 schreef:Reageren ze nu ook sneller die nieuwe knoppen?
Nee, deuren openen en sluiten ook gewoon op hetzelfde tempo als voorheen.
Wat ik niet zo snap is dat het sluiten van de deuren eerder gaat om eerder op te kunnen trekken maar dat de (R/H)SG3 een seconde en een pufje/zuchtje nodig heeft om te vertrekken waardoor ze nauwelijks sneller vertrekken dan elke andere metro op het net.
Dat is bij elke metro zo. Ook de 5300/5400, maar die knoppen zien er wel fancy uit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Oude knoppen waren inderdaad onhandig in gebruik, zeker in combinatie met dat de deuren niet direct ontgrendeld worden zodra de metro tot stilstand komt. Je ziet dat mensen zich afvragen of ze de knop wel hard genoeg indrukken als de deur niet opent, terwijl de deuren gewoon traag zijn. Wat dat betreft zijn de knoppen van de tram veel beter, duidelijke feedback én ze registreren al voor stilstand dat je gedrukt hebt en openen de deuren automagisch zodra ze ontgrendeld worden. Het zijn kleine details, maar elke seconde tijdwinst door vlugger in en uitstappen is het waard, het scheelt je namelijk bij elkaar een minuut rijtijd op een complete omloop. Met alle kleine beetjes bij elkaar liggen er meerdere minuten voor het oprapen, haast genoeg om twee metrorijtuigen à 4 miljoen per stuk te besparen.
OmniLezer schreef:Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.
Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
Voor mij ook. Reis zelf regelmatig met de 183 en dit zijn volgens mij allemaal chauffeurs van Ridderkerk die geen stadsdienst rijden. De 283 is wel weer van Sluisjesdijk.
Alle Barendrechtlijnen, op misschien 82 en 283 na, worden gereden door Ridderkerk of niet?
Helemaal juist. Alle lijnen m.u.v. 82 en283. Die worden gereden door sluisjesdijk. En de buurtbus 601 die wordt gereden door vrijwilligers van vereniging Ridderkerk/Rijsoord en de 602 wordt gereden door vrijwilligers van de vereniging Albrandswaard.
Klopt, en ook op andere stadslijnen op Zuid zie ik wel eens een Lion's City rijden (wat betekent dat Sluisjesdijk ze ook heeft), maar ik was nu vooral benieuwd vanuit welke garage lijn 83 gereden wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Lijn 83 wordt ook vanuit Ridderkerk gereden. Persoonlijk zou ik zeggen dat het zeker op zondag makkelijker is als deze bij de Kralingse Zoom op lijn 36 keert, maar dat is dus niet zo.
Afgelopen zomer heb ik eens een dump gemaakt van de omlopen van bus, tram en metro aan de hand van de real-time voertuiginformatie via NDOVLoket. Destijds zat lijn 183 in een poule met de lijnen 83, 84, 143, 144, 146 en 184 die kriskras op elkaar keerden. Misschien dat ik binnenkort eens een nieuwe dump moet maken met alle omlopen want er is natuurlijk een hoop verandert.
Bemined schreef:Afgelopen zomer heb ik eens een dump gemaakt van de omlopen van bus, tram en metro aan de hand van de real-time voertuiginformatie via NDOVLoket. Destijds zat lijn 183 in een poule met de lijnen 83, 84, 143, 144, 146 en 184 die kriskras op elkaar keerden. Misschien dat ik binnenkort eens een nieuwe dump moet maken met alle omlopen want er is natuurlijk een hoop verandert.
Chauffeur zijn bij RET is dus heel spannend, want na zo'n omloop heb je een hele 8-uursdienst gevuld.
Daarnaast zijn 183 en 83 vastgeroest dus deze gaan vrijwel altijd over op elkaar.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.