Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

OmniLezer schreef:
KM46 schreef:Deze vragen kun je beter aan de RET zelf stellen door een email te sturen naar de klantenservice :idea: :wink: .

Ja, dat is waar, maar ik dacht dat hier wel een chauffeur zou zitten op dit forum.
Die geeft meestal een beter antwoord dan de RET zelf, in mijn ogen.
Misschien kun je de vraag ook op het onderstaande forum stellen :idea: :

https://www.rdamov.nl/

Hier zitten ook mensen op die bij de RET werken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

BusFreakRotterdam schreef:Lijn 183 kan hierdoor geen normale dienstregeling rijden en krijg je een harmonica-effect.
Dat moet natuurlijk het sneeuwbaleffect zijn. ;)
🍉
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Afbeelding
Enkele 5600's hebben een nieuwe deurdrukknop.

Afbeelding
Te station Blaak zijn nieuwe plafondschermen geplaatst, deze foto is gemaakt op het actieve perron richting Schiedam/Spijkenisse.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Reageren ze nu ook sneller die nieuwe knoppen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

dylanwild94 schreef:Reageren ze nu ook sneller die nieuwe knoppen?
Nee, deuren openen en sluiten ook gewoon op hetzelfde tempo als voorheen.
Wat ik niet zo snap is dat het sluiten van de deuren eerder gaat om eerder op te kunnen trekken maar dat de (R/H)SG3 een seconde en een pufje/zuchtje nodig heeft om te vertrekken waardoor ze nauwelijks sneller vertrekken dan elke andere metro op het net.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.

Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
Voor mij ook. Reis zelf regelmatig met de 183 en dit zijn volgens mij allemaal chauffeurs van Ridderkerk die geen stadsdienst rijden. De 283 is wel weer van Sluisjesdijk.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

busfanNL schreef:
OmniLezer schreef:Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.

Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
Voor mij ook. Reis zelf regelmatig met de 183 en dit zijn volgens mij allemaal chauffeurs van Ridderkerk die geen stadsdienst rijden. De 283 is wel weer van Sluisjesdijk.
Alle Barendrechtlijnen, op misschien 82 en 283 na, worden gereden door Ridderkerk of niet?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Visgraatmodel schreef:
dylanwild94 schreef:Reageren ze nu ook sneller die nieuwe knoppen?
Nee, deuren openen en sluiten ook gewoon op hetzelfde tempo als voorheen.
Wat ik niet zo snap is dat het sluiten van de deuren eerder gaat om eerder op te kunnen trekken maar dat de (R/H)SG3 een seconde en een pufje/zuchtje nodig heeft om te vertrekken waardoor ze nauwelijks sneller vertrekken dan elke andere metro op het net.
Dat is bij elke metro zo. Ook de 5300/5400, maar die knoppen zien er wel fancy uit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Visgraatmodel schreef:Enkele 5600's hebben een nieuwe deurdrukknop.
Wat is hier de reden voor?

Zijn de huidige niet goed?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Ik weet het niet, maar de knoppen aan de binnenkant zijn niet vervangen. Misschien heeft het iets met bestendigheid te maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De knoppen zijn soms wat ongevoelig en geven ook weinig feedback over het indrukken ervan (veren niet mee), hopelijk doet dit nieuwe model dat wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Deze ervaring heb ik juist met het nieuwe model :? (het kan aan mij liggen).
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Oude knoppen waren inderdaad onhandig in gebruik, zeker in combinatie met dat de deuren niet direct ontgrendeld worden zodra de metro tot stilstand komt. Je ziet dat mensen zich afvragen of ze de knop wel hard genoeg indrukken als de deur niet opent, terwijl de deuren gewoon traag zijn. Wat dat betreft zijn de knoppen van de tram veel beter, duidelijke feedback én ze registreren al voor stilstand dat je gedrukt hebt en openen de deuren automagisch zodra ze ontgrendeld worden. Het zijn kleine details, maar elke seconde tijdwinst door vlugger in en uitstappen is het waard, het scheelt je namelijk bij elkaar een minuut rijtijd op een complete omloop. Met alle kleine beetjes bij elkaar liggen er meerdere minuten voor het oprapen, haast genoeg om twee metrorijtuigen à 4 miljoen per stuk te besparen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Ik zag die nieuwe knop als eerst op de 5500 metro's.
Dus alle (R)SG3 treinen gaan dat krijgen of niet?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Ook hebben enkele 5600's nieuwe led-koplampen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dit is al langer zo hoor.

Krijgen alle voertuigen die led-koplampen?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:
busfanNL schreef:
OmniLezer schreef:Dat van 183 is waar, maar dat het aan de stadslijnen is gekoppeld, is nieuw voor mij. Buslijn 183 is gewoon een filelijn. IKEA- Van Brienenoord en Spinozaweg zijn de grootste lastdragers.

Maar sinds wanneer is er file tussen Bushalte F op Zuidplein en de bufferzones van Zuidplein?
Voor mij ook. Reis zelf regelmatig met de 183 en dit zijn volgens mij allemaal chauffeurs van Ridderkerk die geen stadsdienst rijden. De 283 is wel weer van Sluisjesdijk.
Alle Barendrechtlijnen, op misschien 82 en 283 na, worden gereden door Ridderkerk of niet?
Helemaal juist. Alle lijnen m.u.v. 82 en283. Die worden gereden door sluisjesdijk. En de buurtbus 601 die wordt gereden door vrijwilligers van vereniging Ridderkerk/Rijsoord en de 602 wordt gereden door vrijwilligers van de vereniging Albrandswaard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Wordt lijn 83 dan ook vanuit Ridderkerk gereden? Het is namelijk een stadslijn, maar wordt wel met Lion's City's geëxploiteerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef:Wordt lijn 83 dan ook vanuit Ridderkerk gereden? Het is namelijk een stadslijn, maar wordt wel met Lion's City's geëxploiteerd.
Dat zijn 68 en 69 toch ook ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Klopt, en ook op andere stadslijnen op Zuid zie ik wel eens een Lion's City rijden (wat betekent dat Sluisjesdijk ze ook heeft), maar ik was nu vooral benieuwd vanuit welke garage lijn 83 gereden wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Lijn 83 wordt ook vanuit Ridderkerk gereden. Persoonlijk zou ik zeggen dat het zeker op zondag makkelijker is als deze bij de Kralingse Zoom op lijn 36 keert, maar dat is dus niet zo.
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Afgelopen zomer heb ik eens een dump gemaakt van de omlopen van bus, tram en metro aan de hand van de real-time voertuiginformatie via NDOVLoket. Destijds zat lijn 183 in een poule met de lijnen 83, 84, 143, 144, 146 en 184 die kriskras op elkaar keerden. Misschien dat ik binnenkort eens een nieuwe dump moet maken met alle omlopen want er is natuurlijk een hoop verandert.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Het lijk erop dat de nieuwe deurknoppen al op bijna alle metrovoertuigen zijn gemonteerd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Bemined schreef:Afgelopen zomer heb ik eens een dump gemaakt van de omlopen van bus, tram en metro aan de hand van de real-time voertuiginformatie via NDOVLoket. Destijds zat lijn 183 in een poule met de lijnen 83, 84, 143, 144, 146 en 184 die kriskras op elkaar keerden. Misschien dat ik binnenkort eens een nieuwe dump moet maken met alle omlopen want er is natuurlijk een hoop verandert.
Chauffeur zijn bij RET is dus heel spannend, want na zo'n omloop heb je een hele 8-uursdienst gevuld.
Daarnaast zijn 183 en 83 vastgeroest dus deze gaan vrijwel altijd over op elkaar.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Vandaag een ritje met een Den Oudsten bus mogen maken op lijn 35. Wist niet dat deze nog op de normale lijndienst reden. Eens wat anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 75 gasten