Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Heerlijk die zeiksnorren die niets nuttigs te melden hebben :N
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Geef je eigen inzicht er dan eens in ;-)JWM schreef:Heerlijk die hobbyisten die het allemaal zo goed weten :N
- Visgraatmodel
- Berichten: 613
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Is er een bepaalde reden waarom de betaalautomaten voor de OV-Chipkaart allemaal zijn verdwenen uit de MAN-bussen? Zo lang zaten die er niet in.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
waarschijnlijk om het zwart rijden te beperken.Visgraatmodel schreef:Is er een bepaalde reden waarom de betaalautomaten voor de OV-Chipkaart allemaal zijn verdwenen uit de MAN-bussen? Zo lang zaten die er niet in.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik zie net wel dat er ter versterking dit weekend ook nog een extra tram reed op het traject tussen Blaak en Beurs, daarna door naar Oostplein.Bemined schreef:Het was inderdaad maar een klein stuk, maar dat maakt voor de reizigersstromen weinig uit, Beurs richting Blaak is wel een van de drukste stukken van het metronet. Ben ook wel benieuwd hoe het vandaag gaat lopen, want ondanks de werkzaamheden heeft men voor vandaag een zondagse kwartierdienst gepland staan....
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat ga ik niet doen, simpelweg omdat ik niet weet waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Je mag er vanuit gaan dat er bij de RET professionals werken die een gedegen afweging maken tussen de verschillende mogelijkheden. Natuurlijk kan je daar altijd een kritische noot bij plaatsen of wat andere varianten opperen maar een opmerking zoals 'men is te angstig om...' kan ik niet serieus nemen.MetroRET schreef:Geef je eigen inzicht er dan eens in ;-)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Men zou zeggen dat er professionals werken bij de Hoekse Lijn leiding, maar ja hè, kijk waar we nu zijn!
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ze doen dit allemaal met opzet. Alles om de reiziger tegen te werken! :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De directrice van de dienst Stadsontwikkeling die Pex Langenberg had moeten informeren over de voortgang van de voorbereiden van de Hoekse Lijn, was in de affaire-Waterfront door Ronald Schneider ontslagen. Waarna Schneider ook de eer aan zichzelf heeft gehouden en zelf is opgestapt voor een kritisch raadsdebat.
Het rapport is toen bij een lage ambtenaar terecht gekomen die niet de mogelijkheden had te rapporteren over de uitkomsten. Het is daardoor al in 2016 fout gegaan. Uiteraard heeft Langenberg ook fouten gemaakt, maar het niet geïnformeerd worden omdat zijn collega leidinggevenden de laan uitstuurt ligt toch deels buiten zijn controle.
Het rapport is toen bij een lage ambtenaar terecht gekomen die niet de mogelijkheden had te rapporteren over de uitkomsten. Het is daardoor al in 2016 fout gegaan. Uiteraard heeft Langenberg ook fouten gemaakt, maar het niet geïnformeerd worden omdat zijn collega leidinggevenden de laan uitstuurt ligt toch deels buiten zijn controle.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat is natuurlijk wel dooddoener nummer één waarmee je elke kritiek van buitenaf weg kan wuiven. Ik kan je vanuit de praktijk vertellen dat de aanwezigheid van gekwalificeerd personeel alleen onvoldoende is om een goed product te maken. Er komt namelijk veel meer bij kijken, en een individuele werknemer heeft daar maar beperkt invloed op. Nu zie ik wel een stijgende lijn op gebied van kwaliteit bij de RET, enkele jaren geleden vergat men rustig de eerste of laatste twee metro's van de dag op te nemen als er werkzaamheden waren, en men heeft nu ook eindelijk door dat de Marathon tegenwoordig vroeger begint (jarenlang reed men nog met de dienstregeling alsof de Marathon pas om 12:00 van start ging met chaotische taferelen tot gevolg). Maar viertjes lijkt men nog wel te vermijden, ze zijn op zich ook vrij arbeidsintensief door het vele rangeerwerk, maar dat is vooral een kwestie van geld en niet van kunnen.JWM schreef:Je mag er vanuit gaan dat er bij de RET professionals werken die een gedegen afweging maken tussen de verschillende mogelijkheden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Fijn dat je een losse zin uit een heel bericht haalt en dat afdoet als dooddoener. :neg:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Fijn dat jij op mijn hele bericht reageert. Serieus man, ooit gehoord van inhoudelijk bijdragen? :N
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik denk dat we allemaal mogen hopen dat er vakbekwame professionals werken bij de RET maar waarom zou dat het onmogelijk maken dat zij ook fouten maken met sommige beslissingen?JWM schreef:Fijn dat je een losse zin uit een heel bericht haalt en dat afdoet als dooddoener. :neg:
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zullen we nu gewoon weer on topic gaan ipv modder naar elkaar te gooien. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Bemined schreef: (..) Maar viertjes lijkt men nog wel te vermijden, ze zijn op zich ook vrij arbeidsintensief door het vele rangeerwerk, maar dat is vooral een kwestie van geld en niet van kunnen.
Hoezo dat dan?
De stellen staan toch in rijen?
Het zal toch niet zo zijn dat er per spoor één stel aangekoppeld wordt om een drie- of vier stellen samenspan te krijgen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het materieel wat met vier gekoppelde stellen aan de perrons passen, hebben maar 1 volwaardige cabine.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maar juist dat arbeidsintensieve maakt het een weinig aantrekkelijke optie, want kosten is ongetwijfeld waar binnen de operatie van RET moet opereren. En terecht ook, anders krijg je weer van die semi-overheidsbedrijven die vreten uit de ruif van de belastingbetaler. We zijn de jaren tachtig van de vorige eeuw, wat dat betreft, gelukkig voorbij.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat arbeidsintensieve is natuurlijk ook relatief, als je het vergelijkt met de directiesalarissen zal het waarschijnlijk niet eens opvallen En pendeltrams als aanvulling op de metro rijden ook niet gratis, voor dat geld kun je wel een paar uurtjes rangeren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Wel een beetje jammer dat het niet geldig is in de BOB-bus...
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Jij gaat graag stappen met je neefje van 4? :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Al best wel een tijdje, ik denk al minstens 3 jaar als het niet langer is. De RET is er nu wel flink reclame voor aan het maken overigens.
Edit: kom net deze link tegen, dus al meer dan 5 jaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, doet iedereen toch :YChrysa schreef:Jij gaat graag stappen met je neefje van 4? :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En wat is eigenlijk de afspraak omtrent de OV-Surveillant?
‘s Avonds na een bepaald tijdstip verschijnen deze plotseling in de metro, is het een soort conducteur die geen kaartjes controleert?
‘s Avonds na een bepaald tijdstip verschijnen deze plotseling in de metro, is het een soort conducteur die geen kaartjes controleert?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Als ik me niet vergis, was dat een idee van Leefbaar Rotterdam om de metro veiliger te houden.
En ja, die kijkt alleen of er geen onveilige situaties ontstaan.
En ja, die kijkt alleen of er geen onveilige situaties ontstaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten