Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Ik heb een gevoel dat buslijn 183 gaat uitgroeien tot een dikke spitslijn. Een soort lijn 246 in Connexxion tijdperk.

's avonds is het dood met maximaal 3 mensen en in de ochtendspits puilt het uit.
Dat is ook de reden dat buslijn 283 in 2018 gaat veranderen naar; Zuidplein- Portland- Oud-Barendrecht(Beltmolen/Muziekplein)- Keizerswaard- Kralingse Zoom.
De snelweg trekt geen mensen volgens de RET.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 183 zit nu in de spits en enkele dalritten aan de maximale capaciteit. Dat is de reden dat ze lijn 283 als extra capaciteit over hetzelfde traject willen laten rijden. De huidige lijn 283 heeft veel last van vertraging door de files op de snelweg.

Gisteren was de vergadering van de mrdh met reacties op de plannen van de gemeentes. Iemand al een pdfje kunnen vinden met eventuele wijzigingen op de vervoersplannen?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Ja, heel veel last. Soms niet, maar het gemiddelde is hoog. Soms kom je wel om 7:43 aan op Kralingse Zoom en het wordt (soms) ook rustiger op de weg.

http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF

Hier het pdfje
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 apr 2017, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Vandaag wordt er, zoals gebruikelijk op Goede vrijdag, de vakantiedienst gereden, met op de DRIMs vermeld dat men de "Vrijdag Vakantiedienst" zou gaan rijden.

Volgens mij is daar iets fout gegaan, want op alle metrolijnen rijdt nu men even vrolijk met enkeltjes, zoals op de vakantiedienst die normaal op maandag t/m donderdag zou worden gereden, terwijl er vanavond alsnog koopavond is. Volle metro's waren zeker niet ongewoon als gevolg hiervan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Het verbaast me niets dat er met een dienstregeling en inzet van materieel weer iets fout gaat :? .
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Een verkeerde dienstregeling invoeren in het systeem is slordig, maar ook niemand die aan de bel trekt als er opeens 'ontkoppelen' staat op een koopavond? Of was er niemand meer bereikbaar met de bevoegdheid dit te corrigeren toen men het opmerkte? Dag na hemelvaart heeft men dezelfde fout gemaakt, hopelijk lukt het iemand om dit recht te zetten voor die tijd anders krijgen we een herhaling.

Overigens blijf ik het typisch vinden dat op goede vrijdag, wanneer iedereen zogenaamd vrij is, er een kwartierdienst gereden wordt, en de zaterdag erna, wanneer iedereen ook echt vrij is, er weer een 10 minuten dienstregeling gereden wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Bemined schreef:Dag na hemelvaart heeft men dezelfde fout gemaakt, hopelijk lukt het iemand om dit recht te zetten voor die tijd anders krijgen we een herhaling.
Dag na Koningsdag is er ook een vakantiedienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Voor de metro niet, zowel de dag voor als na Koningsdag rijdt men volgens de "Werkzaamheden Zuidplein fase 3 koopavond" dienstregeling waarin de lijnen A/B/C/E elke 10 minuten rijden (waarbij E opgeheven is tussen Slinge en Centraal)) en lijn D elke 5 minuten. Koningsdag zelf is de zaterdagsdienst, tevens met werkzaamheden (lijn E opnieuw opgheven en lijn D overdag elke 5 minuten, met om mij onduidelijke redenen aan het begin van de avond enkele ritten van D ingekort tot Hoogvliet).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:Overigens blijf ik het typisch vinden dat op goede vrijdag, wanneer iedereen zogenaamd vrij is, er een kwartierdienst gereden wordt, en de zaterdag erna, wanneer iedereen ook echt vrij is, er weer een 10 minuten dienstregeling gereden wordt.
Gisteren rond het middag uur zat de metro tussen Nesselande en Alexander met die kwartierdienst voor twee derde vol. dus dat valt wel mee.
En vanmorgen (op zaterdagochtend word er ook een kwartierdienst gereden) zat het net zo vol als een normale zaterdagochtend.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Zugführer »

Berichten over de ombouw van de Hoekse Lijn verplaatst naar dit topic
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

Weet er iemand iets meer over de inbesteding of uitbesteding van Bus Rotterdam? Ik hoorde gisteren van een chauffeur dat ze het over 2 weken te horen krijgen van hoe of wat met de inbesteding of uitbesteding. En op Ridderkerk zijn ze bang dat de vestiging dicht gaat?
Weet iemand hier iets van?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Tram ramt vrachtwagen op z'n kant in Rotterdam.

Dat is een beste klap geweest vanmorgen....

http://www.mediatv.nl/nieuws/19686/Aanr ... iedam.html
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Iemand een idee of de Nota van Reactie VP 2018 - MRDH al online staat?

Hieronder de link naar die van vorig jaar.... vergadering is op 12 april geweest bij MRDH, tot op heden
nog niets kunnen vind. Dienstregeling gaat op 20 augustus al in...

http://mrdh.nl/system/files/projectbest ... eactie.pdf
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De RET heeft al een kampioenstram voor Feyenoord beplakt. En er schijnen ook al vlaggetjes klaar te liggen die op de dag van de huldiging op de trams en bussen geplaatst worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik vind die vlaggetjes altijd zo leuk op de trams :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Helemaal eens. Er mag best wat vaker met vlaggetjes gereden worden dan alleen op Koningsdag en Bevrijdingsdag :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Haal die vlaggetjes er maar af en zo ook die stickers van de Feyenoordtram.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

Op in elk geval de metrostations Pijnacker Zuid en Pijnacker Centrum zijn nieuwe CICO's geplaatst. Deze zijn een maatje kleiner dan het vorige formaat, maar zijn wel een stuk harder afgesteld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Ze staan ook op Leidschenveen. Zat mij te verbazen over de barcodescanner die er in zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Etienne schreef:Op in elk geval de metrostations Pijnacker Zuid en Pijnacker Centrum zijn nieuwe CICO's geplaatst. Deze zijn een maatje kleiner dan het vorige formaat, maar zijn wel een stuk harder afgesteld.
Hier in Oost staan ze er al een tijdje. In ieder geval op Binnenhof en Romeynshof. Werken prima.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Iemand een foto?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Ze staan ook op Leidschenveen. Zat mij te verbazen over de barcodescanner die er in zit.
Dat zal vast wel zijn voor combitickets OV-Luxor en dergelijke. Blijkbaar willen ze óók daarvan ritregistratie.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

BrengMe schreef:Iemand een foto?
Afbeelding
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Ik vind het feit dat NS maar een beperkt aantal poortjes uitrust met een barcodescanner getuigen van verkeerde zuinigheid. Iets te vaak zie je dat mensen een stuk papier voor zo'n gewoon paars vlakje houden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten