Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Omdat ze eerst gaan proberen of het daadwerkelijk werkt
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Ah ... op die manier :wink: .

En hoelang gaat de proef duren?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Als ze nou eerst eens beginnen met het verhogen van de gemiddelde snelheid. Gister had ik weer eens een bestuurder op lijn 23 die met +4 onderweg was en constant 30/40 reed op plekken waar veel bestuurders vaak over de 60 gaan. De bestuurder op de terugweg maakte gelukkig weer flink wat vaart. Voor het gevoel is het al een stuk sneller als er wat vaart inzit. Idem bij de metro t.h.v. Waalhaven bijvoorbeeld.

Uit een recent onderzoek kwam naar voren dat met een aantal fysieke maatregelen, en het verhogen van de gemiddelde snelheid, de reistijd tot wel 10 minuten sneller kan zijn tussen Rotterdam Zuid en Centraal Station. Vraag me af wanneer en of ze deze plannen uberhaupt nog gaan uitvoeren.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Waar denk je dat deze proef onderdeel van is? :wink: Verkorten van de halteertijd was één van de aspecten van die hogere snelheid.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Bemined schreef:Waar denk je dat deze proef onderdeel van is? :wink: Verkorten van de halteertijd was één van de aspecten van die hogere snelheid.
Dat weet ik ;) ik heb het over het daadwerkelijk uitvoeren van de fysieke maatregelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Er was hier eens verteld dat het vervoersplan van RET 2017 al te vinden is. Waar is dat te vinden en kan diegene dan zo nodig een link insturen?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Volgens mij was er alleen naar gevraagd, maar was er nog niemand die had gezien dat het al beschikbaar is.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:Volgens mij was er alleen naar gevraagd, maar was er nog niemand die had gezien dat het al beschikbaar is.
Okee, dan is dat duidelijk. Dank je wel
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Gisteravond reed de voetbaltram in Rotterdam door het overlijden van Johan Cruijff als lijn 14 in plaats van lijn 12 rond:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

De nieuwe concessie voor de tram en metro gaat dus toch zo goed als zeker naar de RET:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/140134/RE ... oconcessie
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

mb90 schreef:Gisteravond reed de voetbaltram in Rotterdam door het overlijden van Johan Cruijff als lijn 14 in plaats van lijn 12 rond:
Dit is wel heel mooi. :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Mag ik even kwijt dat de RET afgelopen vrijdag met de metrodienst een gewone dienstregeling reed terwijl er een afwijkende dienstregeling was aangekondigd.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat geintje flikt men elke keer, er is al zo vaak over geklaagd maar men doet er gewoon niets aan. De eerste week van de kerstvakantie, goede vrijdag en de dag na hemelvaart zijn berucht om foute reisinformatie. Oh ja, en de eerste zaterdag van de vakantiedienstregeling. Elk jaar gaan er minstens twee van deze vier fout bij de RET.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het grappige is dat men bij de tram en bus wel gewoon de vakantiedienstregeling heeft gereden.

Tevens komt diezelfde situatie opnieuw voor op 6 mei a.s. (vrijdag na Hemelvaart).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:Mag ik even kwijt dat de RET afgelopen vrijdag met de metrodienst een gewone dienstregeling reed terwijl er een afwijkende dienstregeling was aangekondigd.
Beter dan andersom. :pos:
Nu zijn reizigers positief verbaasd dat ze minder lang hoeven te wachten. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat geld alleen voor reizigers die willekeurig naar het station gaan, reizigers die in de dienstregeling kijken komen bedrogen uit en zien de metro mogelijk net wegrijden.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De online dienstregeling toonde ook de normale weekdienst, dus men wist waarschijnlijk niet eens dat dit dezelfde dienstregeling is als 'normaal'.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

MetroRET schreef:Het grappige is dat men bij de tram en bus wel gewoon de vakantiedienstregeling heeft gereden.

Tevens komt diezelfde situatie opnieuw voor op 6 mei a.s. (vrijdag na Hemelvaart).
Bedankt voor het melden.

Maar waarom vermeld de RET dit zelf niet dat er bij de metro een normale dienstregeling gereden wordt?
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door renevisscher »

Was het afwijkende niet dat de RET een normale dienstregeling reed, ipv een vakantie dienst wat normaal zou zijn op de goede vrijdag? (Afwijkend van de afwijking dus)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik kan mij eigenlijk niet echt meer verbazen over de handelwijze van de RET. Er zal vast wel weer een logica achter zitten die de rest van de wereld niet begrijpt. Wat binnen bij de RET logisch is, is daarbuiten gewoon stelselmatig onlogisch. Dat is de enige rode draad die ik daar heb kunnen ontdekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Vanaf 4 april stopt bus 72 ook bij Slinge. De RET zegt daarover: "Voor veel reizigers met bestemming de Waalhaven Oostzijde/Noordzijde kan dit een reistijdbesparing tot wel 10 minuten opleveren!"
Iemand enig idee of dat voor veel reizigers een welkome wijziging is?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Het is sowieso een voordeel voor mensen die in Hoogvliet, Spijkenisse en Voorne-Putten etc. wonen. Die hoeven nu niet meer via Zuidplein, maar kunnen al bij Slinge overstappen. En tijdens de drukke spitsuren rijden er meer bussen over de Slinge. Dat is voor Pendrecht ook heel gunstig.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Chauf21 schreef:Het is sowieso een voordeel voor mensen die in Hoogvliet, Spijkenisse en Voorne-Putten etc. wonen. Die hoeven nu niet meer via Zuidplein, maar kunnen al bij Slinge overstappen. En tijdens de drukke spitsuren rijden er meer bussen over de Slinge. Dat is voor Pendrecht ook heel gunstig.
Voor de mensen van en naar Pendrecht opzich inderdaad iets gunstiger ook. 2x per uur een bus erbij tijdens de spitsuren. Niet beduidend veel ofzo, maar wel iets erbij naast buslijnen 67 en 68.
De totale rit zal wel met 2 minuutjes toenemen wat te verwaarlozen is.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Zo'n 5702 ruikt echt nieuw. Daarnaast zien ze er ook nieuw uit voor mijn gevoel. De 5704 is hetzelfde verhaal. Maar voor de rest klinken ze net als de andere RSG3 metrotreinen. Hopen dat het niet zulke probleemtrekkers zijn als de 5600 stellen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten