Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zou voorstellen om binnenkort ter compensatie een nieuwe proef te houden met 24 metro's per uur in het centrum. Zolang de Hoekse Lijn niet rijdt zijn er nog metrorijtuigen over en zou men een 5 minutendienst De Terp - De Akkers kunnen rijden met tweetjes 5300/5400. Weliswaar korter, maar dankzij de hogere frequentie toch meer capaciteit. Overdag en in de avond rij je de normale dienstregeling met kortere metro's en bespaar je dus weer.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En hoe wil je daar lijn A en B tussen proppen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Waarom zou dat een probleem zijn? Twee jaar terug heeft men ook 24 metro's per uur laten rijden tijdens de marathon, toen liet men 18 van die 24 metro's keren te Schiedam Centrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Tevens was 24x/uur jarenlang de spitsfrequentie tussen Marconiplein en Capelsebrug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Een tram van lijn 4 was zojuist betrokken bij een kop-staart-botsing op de Nieuwe Binnenweg bij de halte ‘s-Gravendijkwal. Er is vrijwel direct een omleiding ingesteld zodat alleen de betrokken tram gestremd staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als er maar 1 tram gestrand staat rijst de vraag: waarmee was de botsing dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Een auto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat is de reden dat lijn 79 sochtends en smiddags 1 rit rijdt in Rhoon op het trajectdeel van lijn 602? RET heeft ook de dienstregeling van lijn 79 en lijn 602 drastisch aangepast tussentijds, is maandag ingegaan. Wat is de reden hier van?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nouja waarschijnlijk was de buurtbus op die rit te druk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De vervallen haltes heeft te maken met te weinig passagiers (bij de jachthaven en intratuin) of teveel (bij de haltes richting delta). De grote bus rijdt ivm de drukte bij de achterdijk en overhoeken en zodat passagiers niet meer naar beneden moeten lopen voor hun bus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hé, de gemeente heeft de parkeersituatie op de Claes de Vrieselaan aangepast, door de parkeerplaatsen langs de rijbaan richting Mathenesserlaan te vervangen door langsvakken. De dwarsvakken richting Middellandplein zijn daardoor wat dieper geworden.
Komt goed uit nu vandaag de eerste fase van de werkzaamheden “De Lange Lijn” in West zijn begonnen.
Komt goed uit nu vandaag de eerste fase van de werkzaamheden “De Lange Lijn” in West zijn begonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat bedoel je met de "De Lange Lijn"?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zo heet het meerjarenproject waarbij de RET alle tramsporen tussen De Esch/Beverwaard en Holy/Woudhoek vervangt, aldus de communicatie van Stichting De Zoek naar Schittering.
In 2017 werd er gewerkt tussen Marconiplein en Schiedam Centrum, vorig jaar ten westen van Schiedam Centrum, nu in fases tussen P.C. Hooftplein en Kruisplein.
En er komt nog meer: in de zomer van dit jaar gaan de sporen bij De Esch vervangen worden, in september is er twee weekenden geen tramverkeer over de Erasmusbrug mogelijk, de sporen bij CS en in de Poortstraat worden in oktober vervangen.
In 2017 werd er gewerkt tussen Marconiplein en Schiedam Centrum, vorig jaar ten westen van Schiedam Centrum, nu in fases tussen P.C. Hooftplein en Kruisplein.
En er komt nog meer: in de zomer van dit jaar gaan de sporen bij De Esch vervangen worden, in september is er twee weekenden geen tramverkeer over de Erasmusbrug mogelijk, de sporen bij CS en in de Poortstraat worden in oktober vervangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Oké ... bedankt voor de uitleg :pos: .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar dat betekent dus dat er ook nog werkzaamheden plaats gaan vinden in IJsselmonde en Beverwaard?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ja, volgens mij is er dit jaar ook nog spoorvernieuwing aan de Kreekkade, ik weet alleen de exacte datum even niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dag vier van de werkzaamheden en iemand bij de RET bedacht dat het toch wel nodig was om op de halteborden langs de gewijzigde route van 21/23/24/44 de bekende oranje stickers (tijdelijke lijn) te plakken. Al vond ik de grote “Goed om te weten” borden enkele dagen vooraf aan de haltepalen en het aanwezig zijn van aangepaste dienstregelingen in het kastje geen slechte start :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET weet nu al dat er tussen 15:00 en 19:00 geen trams van lijn 23 kunnen rijden tussen Marconiplein en Rotterdam Centraal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Misschien spoedwegwerkzaamheden of zo?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De 21 en 24 lopen op dat stuk parallel aan de 23 en die blijven gewoon rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Gistermiddag waren er flinke vertragingen op lijn 23 op Zuid. Zou mij niks verbazen dat dat komt door de drukte op de Mathenesserlaan en dat ze nu hopen dat de dienstregeling op Zuid niet hierdoor verstoord wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Concept vervoerplan 2020, met o.a. informatie over de inzet van de emissieloze bussen: https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... 202020.pdf
Kort samengevat: vanaf december gaan de eerste 55 elektrische bussen rijden op de lijnen 32, 33, 38, 44 en 56. Laadpunten komen, naast de garage op de Kleiweg, op Zuidplein, Overschie, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Vlaardingen West en Vlaardingen Holy.
Kort samengevat: vanaf december gaan de eerste 55 elektrische bussen rijden op de lijnen 32, 33, 38, 44 en 56. Laadpunten komen, naast de garage op de Kleiweg, op Zuidplein, Overschie, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Vlaardingen West en Vlaardingen Holy.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En een deel van de nieuwe hybridebussen (SLE-120 Hybrid) komen in R-net kleuren, voor de lijnen 170 (Rodenrijs - Zoetermeer) en 173 (Rodenrijs - Lansingerland-Zoetermeer).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik ben wel verbaasd dat de nieuwe hybride bussen naar R-NET 170 en 173 gaan, ik had juist daar de nieuwe dieselbussen verwacht.
De RET heeft geen geld om de spitsproblemen naar STC Waalhaven op te lossen en gaat het proberen op te lossen door te schuiven met de ritten.
De RET heeft geen geld om de spitsproblemen naar STC Waalhaven op te lossen en gaat het proberen op te lossen door te schuiven met de ritten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik had gehoopt dat het ingaan van de nieuwe concessie tot ambitieuze plannen zou leiden, maar helaas. -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 73 gasten