Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

MetroRET schreef:T is ook planmatig in de Drgl opgenomen dat er met verlengde eenheden wordt gereden op ABC tijdens de Zaterdagsdienst.

Opmerkelijk dat er niks over de zondagsdienst wordt gezegd, waar nu ook planmatig verlengde eenheden worden ingezet.
Hoe kan dat, als die niet meer in de tunnels mogen rijden? :?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Wat bedoel je hiermee ?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk is ArrivaBas in verwarring gebracht door de eerste T niet te zien als verkorting van Het maar als T, een materieeltype dat buiten dienst staat?
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het is inderdaad "Het" en niet het materieeltype T wat jammer genoeg uit de dienst is gehaald.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Inmiddels staat ook de nieuwe lijnennetkaart online.
Hij is te downloaden via: http://www.ret.nl/reizen-met-ret/kaarten.html

De grootste wijziging ten opzichte van vorig jaar is dat de "sneldiensten" (groene kleur) voortaan als "gewone" buslijnen (blauw) worden weergegeven. De buurtbuslijnen worden nu in het groen in plaats van grijs weergegeven.
Verder is de definitie van witte en zwarte haltebolletjes omgedraaid: rolstoeltoegankelijk haltes hebben nu een wit hatebolletje en niet-rolstoeltoegankelijke haltes een zwart haltebolletje.
Opvallend is verder dat nu ook de twee R-netbuslijnen in de regio (400 en 436) als frequente buslijnen (rood) worden weergegeven. Dat is voor het eerste dat lijnen behorend tot een andere concessie die "eer" krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

MetroRET schreef:Het is inderdaad "Het" en niet het materieeltype T wat jammer genoeg uit de dienst is gehaald.
Gelukkig is het uit dienst afgeragde bende. Ik zeg 1 stel opknappen en het museum in. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Zo... Tram zeven gaat gewoon 15 maanden niet over de Oudedijk. Flinke werkzaamheden daar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:
MetroRET schreef:Het is inderdaad "Het" en niet het materieeltype T wat jammer genoeg uit de dienst is gehaald.
Gelukkig is het uit dienst afgeragde bende. Ik zeg 1 stel opknappen en het museum in. *O*
Dit gaat ook gebeuren. Weet alleen niet welk stel hiervoor uitgekozen is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Abracadabram schreef:Zo... Tram zeven gaat gewoon 15 maanden niet over de Oudedijk. Flinke werkzaamheden daar.
Alweer :shock: :? . De Oudedijk is net opgeknapt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Het lijkt erop dat die werkzaamheden meer op de Goudse Rijweg en/of Vlietlaan zijn. De Oudedijk zelf is inderdaad enkele jaren geleden al opgeknapt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Hadden deze werkzaamheden niet gelijktijdig meegenomen kunnen worden met de vorige?
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Waarschijnlijk niet omdat je de hele buurt dan afsluit van fatsoenlijk autoverkeer. Het is natuurlijk een belangrijke weg.

Ze gaan nu aan beide zijde van de Oudedijk aan de slag. Zowel de Burgemeester Oudlaan (Die gruwelijk aan het verzakken is) en de Vlietlaan gaan ze aanpakken. Ik heb van de Vlietlaan wat plannen voorbij zien komen, gaat er mooi uitzien, kan de straat ook wel gebruiken, hij schijnt te staan in de top tien lelijkste winkelstraten van Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Als het zo lang duur wordt waarschijnlijk ook het riool vervangen, anders heb je niet meer dan een jaar nodig om een straat opnieuw in te richten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Kunnen ze lijn 7 geen lusje laten rijden. Rechtdoor bij de meent naar oostplein en vervolgens weer via crooswijk terug naar centraal. Besparen ze misschien nog een extra wagen mee.

Komt er iets van een pendelbus te rijden voor de vervallen haltes? Enkele haltes liggen namelijk best ver bij de metro vandaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag door onoplettendheid van een metrobestuurder 20 minuten extra kunnen wachten :? :neg: .
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Iets meer informatie dan alleen frustratie zou welkom zijn denk ik; reed de metro voorbij, sloten de deuren voor je neus, heeft een metro niet gereden..? Ik ben benieuwd! :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Inderdaad ... de deuren sloten net voor mijn neus. Terwijl ik wel al stond te wachten voor dat de metro het station kwam binnenrijden.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Hm. -o- En dat terwijl in mijn ervaring de bestuurders van de RET juist vaak bijzonder coulant zijn daarmee, ik heb al zo vaak meegemaakt dat we wachten op een aanrennende reiziger of zelfs een aantal keer dat de chauffeur de deuren weer opent omdat er iemand aan komt rennen. Een nfl vertelde een nog bonter verhaal: de bestuurder was al iets opgetrokken, maar remde weer en liet haar nog binnen (al was dit volgens mij een unicum).
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MdJ »

In de zomer op een warme dag en had ze een kort rokje aan? :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:Vanmiddag door onoplettendheid van een metrobestuurder 20 minuten extra kunnen wachten :? :neg: .
De metro's rijden elke 10 minuten, dus hoe kun je dan zo veel extra vertraging oplopen?
Thom69 schreef:Een nfl vertelde een nog bonter verhaal: de bestuurder was al iets opgetrokken, maar remde weer en liet haar nog binnen (al was dit volgens mij een unicum).
Zoiets heb ik een paar weken geleden ook nog meegemaakt: ik was iets te laat bij de halte en de tram zou eigenlijk doorrijden omdat er geen reizigers waren, maar op het allerlaatste moment zag de bestuurder mij oversteken en stopte alsnog ook al was het voorste deel van de tram al voorbij de halte. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:
KM46 schreef:Vanmiddag door onoplettendheid van een metrobestuurder 20 minuten extra kunnen wachten :? :neg: .
De metro's rijden elke 10 minuten, dus hoe kun je dan zo veel extra vertraging oplopen?
Dat klopt ja dat metro's om de 10 minuten rijden. Zeker op het stuk waar ik gisteren de vertraging opliep (Hesseplaats - Nesselande).

Maar er was een rit uitgevallen. En dit stond aangegeven op de DRIMM'S. En als je dan een metro voor je neus ziet wegrijden is de wachttijd naar de volgende metro 20 minuten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dat maakt het wel extra vervelend. :(
Maar hoe komt het dat je niet meer kon instappen? Was de metro korter dan je dacht of waren er zo veel uitstappers ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Veel uitstappers. En die metro was ook al licht vertraagt :( .

Het valt trouwens wel op dat als er veel uitstappers zijn dat er bijna geen mogelijkheid meer is om in die metro in te stappen.

Dit geldt voor alle lijnen van het metronet en alle stations. wat wel zeer vervelend is als je maar een lijn kunt nemen (naar Nesseland eindpunt).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Het valt trouwens wel op dat als er veel uitstappers zijn dat er bijna geen mogelijkheid meer is om in die metro in te stappen.
De bestuurder ziet op zijn beeldscherm wanneer er geen instappers in zijn, je moet gewoon haast maken en doorlopen. Niet pas naar de metro lopen als de uitstappers weg zijn, maar naar de deur gaan staan en zodra de uitstappers er zo goed als uit zijn naar binnen gaan. Zo moeilijk is het toch niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Nee zo moeilijk is het niet. Maar bij (zeer) grote drukte wordt er vaak niet op de laatste twee of drie instappers gewacht. En dan spreek ik nog niet over instappers die voordringen :? (wat gelukkig niet zo vaak voorkomt).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten