Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

KM46 schreef:Lijn A vanuit Binnenhof sluit op Graskruid prima aan op lijn B naar Nesselande :pos: :wink: .
Ik vind een overstaptijd van 0 seconden anders erg krap :wink: Een bestuurder die niet oplet of geen zin heeft in klantvriendelijkheid en je staat een kwartier op dat tochtige station.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Officieel is de overstaptijd in de zondagdienst 1 minuut.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dan kijk je bij een oude zondagsdienst vermoed ik.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Gisteren waren het er zelfs 2 _O_
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Vanochtend was het nogal chaotisch in het metroverkeer. Naast de verstoring bij Stadhuis waren er ook spanningsproblemen nabij Tussenwater, waardoor het hele metroverkeer op lijn D in de soep was gelopen en de vertragingen niet mals waren. Evenwel leverde het mij uiteindelijk maar een kwartier vertraging op, wel waren de metro's behoorlijk propwerk.

Hetzelfde gold vanmiddag voor de tijdelijke pendeltram 124. Op een gegeven moment reden er daar 3 van achter elkaar tussen Beurs en Centraal Station. Op Beurs stonden vanmiddag ook meerdere mensen gele hesjes om de trams te vullen en nog enigszins op tijd probeerden te laten vertrekken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Nu metrolijn E ingekort rijdt, is het wel een gemis dat er in de middagspits geen 5 minutendienst wordt gereden. Vanaf de tram had ik nog 2 minuten om de metro te halen, maar dat was vergeefse moeite. De twee stellen stonden van voor tot achter volgepropt :cry:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Opvallend: lijn 23 heeft niet meer Opstelspoor Limbrichtshoek maar Limbrichtshoek 1 als eindhalte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Tweede regenachtige herfstmiddag deze week, tweede keer dat het busvervoer in Rotterdam compleet ontregeld raakt. De echte drukte moet nog komen en diverse lijnen zitten al met 30 tot 45 minuten vertraging. Bij Schiedam en Vlaardingen, waar de verkeerschaos begonnen lijkt te zijn, lopen de vertragingen al op tot meer dan een uur. Ook tramvervoer begint ontregelt te raken op enkele lijnen waar onvoldoende vrije trambanen liggen. Mag toch hopen dat dit niet standaard gaat worden in de herfst, maar deze totale verkeersinfarcten lijken steeds frequenter te worden in Rotterdam...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Heb inderdaad net met tram 4 drie minuten de kruising Mathenesserlaan / Nieuwe Binnenweg geblokkeerd omdat een vrachtwagen op de trambaan in de file bleef staan voor de kruising met de Rochussenstraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Capelle a/d IJssel lijkt zelfs geheel busloos te zijn momenteel, alle bussen van lijn 30 en 31 staan vast rondom Alexander:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Inmiddels Twittert de RET dat geen enkele bus meer volgens dienstregeling rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Het probleem lijkt zich alleen op Noord af te spelen. Bussen op Zuid rijden volgens OVinfo nagenoeg op tijd of zelfs te vroeg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Bemined schreef:Tweede regenachtige herfstmiddag deze week, tweede keer dat het busvervoer in Rotterdam compleet ontregeld raakt. De echte drukte moet nog komen en diverse lijnen zitten al met 30 tot 45 minuten vertraging. Bij Schiedam en Vlaardingen, waar de verkeerschaos begonnen lijkt te zijn, lopen de vertragingen al op tot meer dan een uur. Ook tramvervoer begint ontregelt te raken op enkele lijnen waar onvoldoende vrije trambanen liggen. Mag toch hopen dat dit niet standaard gaat worden in de herfst, maar deze totale verkeersinfarcten lijken steeds frequenter te worden in Rotterdam...
Het lijkt me niet aan de herfst te liggen. Ik hoorde in de verkeersinformatie dat de hele ring van Rotterdam vast stond doordat de verlichting in de Beneluxtunnel het niet deed waardoor de betreffende snelweg afgesloten was. Dat werkt wel door de stad in natuurlijk met verkeer dat een alternatieve route door de stad gaat zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

ArrivaBas schreef:Ik trof vandaag tijdens mijn eigen rijles RET-Citaro 375 aan als lesbus op het terrein van Verkeersschool Wierks in Dordrecht.
Dat zijn 1 van de 2 Lesbussen van de RET. Waarschijnlijk rijden daar dus instructeurs op van Wieriks.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Daniel schreef:
Bemined schreef:Tweede regenachtige herfstmiddag deze week, tweede keer dat het busvervoer in Rotterdam compleet ontregeld raakt. De echte drukte moet nog komen en diverse lijnen zitten al met 30 tot 45 minuten vertraging. Bij Schiedam en Vlaardingen, waar de verkeerschaos begonnen lijkt te zijn, lopen de vertragingen al op tot meer dan een uur. Ook tramvervoer begint ontregelt te raken op enkele lijnen waar onvoldoende vrije trambanen liggen. Mag toch hopen dat dit niet standaard gaat worden in de herfst, maar deze totale verkeersinfarcten lijken steeds frequenter te worden in Rotterdam...
Het lijkt me niet aan de herfst te liggen. Ik hoorde in de verkeersinformatie dat de hele ring van Rotterdam vast stond doordat de verlichting in de Beneluxtunnel het niet deed waardoor de betreffende snelweg afgesloten was. Dat werkt wel door de stad in natuurlijk met verkeer dat een alternatieve route door de stad gaat zoeken.
Ja met een ook nog een deels afgesloten Maastunnel en Coolsingel Dan lopen de alternatieven ook heel snel vol. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Maandag rijdt de metro weer tussen Beurs en Rotterdam Centraal! Station Stadhuis blijft voorlopig nog gesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ook de spitsritten van lijn E ontbreken komende week nog in de dienstregeling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Stremming op de 1e Middellandstraat. Helaas willen de wissels op de kruising Nieuwe Binnenweg/Mathenesserlaan niet meewerken waardoor er daar nu meerdere trams staan. Die blokkade zorgt voor een aantal bijna-frontale botsingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Is er toevallig al iets meer bekend over de buurtbussen Barendrecht & Capelle a/d IJssel?
Hoorde ook dat de buurtbus Albrandswaard veel reizigers heeft en ondersteuning zou krijgen van
een grote bus of is dit een fabeltje?
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Nou ja... de gehele dienstregeling voor 2019 is nog niet eens gepubliceerd (ook in de data-bronnen niet).
jesse-cruzu
Berichten: 430
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Foutje of bewust: Ik zie zo nu en dan op de bussen van lijn 33 de bestemming 'Overschie' staan i.p.v. Rotterdam Centraal. En ik weet zeker dat die bussen naar Centraal rijden :shock: . Vanmiddag weer eentje gezien op de Stadhoudersweg richting Centraal. Heb helaas nog geen foto ervan kunnen maken.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

MetroRET schreef:Nou ja... de gehele dienstregeling voor 2019 is nog niet eens gepubliceerd (ook in de data-bronnen niet).
Op lijn 574 na dan, die staat wel al online. En lijn 12 (voetbaltram) staat zelfs al t/m februari 2019 online bij thuiswedstrijden van Feyenoord.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Wubbo »

jesse-cruzu schreef:Foutje of bewust: Ik zie zo nu en dan op de bussen van lijn 33 de bestemming 'Overschie' staan i.p.v. Rotterdam Centraal. En ik weet zeker dat die bussen naar Centraal rijden :shock: . Vanmiddag weer eentje gezien op de Stadhoudersweg richting Centraal. Heb helaas nog geen foto ervan kunnen maken.
Op Rotterdam-The Hague Airport wordt standaard Overschie gefilmd op de 33.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

BusFreakRotterdam schreef:Is er toevallig al iets meer bekend over de buurtbussen Barendrecht & Capelle a/d IJssel?
Hoorde ook dat de buurtbus Albrandswaard veel reizigers heeft en ondersteuning zou krijgen van
een grote bus of is dit een fabeltje?
Zoiets heb ik ook gehoord over die grote bussen. Dat is 's middags bij de muziekschool zo druk dus daar waren ze aan het kijken of een grote bus beter was. Zolang de nieuwe buurtbussen niet geleverd kunnen worden gaat de lijn in Barendrecht ook niet rijden. Zie: https://barendrechtnu.nl/nieuws/barendr ... duitse-rdw
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik ben benieuwd naar het conflict tussen Daimler en de KBA en vooral waarom de bussen (die dus al wel in Nederland zijn) dan niet mogen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten